Pari kysymystä facelift W211 mallista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
WilMic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 07.02.2010 13:05
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja WilMic »

Pakoputkista. Vuodesta 2007 tuplaputket takana vakiona kuutoskoneissa, eli 280,320 ei kai enää silloin tehty ? Hain viime viikolla E280 vm 2008 Saksasta Mersulta (Junge Sterne) ja kysyin asiaa kun edellisessä 8/2006 Faceliftissä oli ainoastaan yksi alas kaartuva putki. Tässä uudemmassa mallissa siis molemmin puolin kromatut soikeat putket puskurin alapuolella. Mielestäni hyvän näköiset =)
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
AA70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 05.11.2011 12:13

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja AA70 »

Työpaikan vaihto on ehkä edessä ja samalla työsuhdeautosta luopuminen. Eli olen tn tilanteessa, että joudun hankimaan oman auton ja harkinnassa on bemarin 5xx tai mersun facelift W211 vm 06...08. Kysymys kuuluu että onko mersun jonkin mallin kuskin jakkarassa istuinosan ns. kaltevuus/kulmansäätöä (eli penkin korkeus pysyy paikallaan, mutta kaltevuus säätyy). Kävin koeajamassa E 320 Cdi Avantgarde -04 (ei siis facelift) ja siinä ei minusta em. ominaisuutta ollut. Selkä on sökönä ja hyvän ajoasennon löytäminen vaatii meikäläiselle tuon kulmasäädön.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

AA70 kirjoitti:Työpaikan vaihto on ehkä edessä ja samalla työsuhdeautosta luopuminen. Eli olen tn tilanteessa, että joudun hankimaan oman auton ja harkinnassa on bemarin 5xx tai mersun facelift W211 vm 06...08. Kysymys kuuluu että onko mersun jonkin mallin kuskin jakkarassa istuinosan ns. kaltevuus/kulmansäätöä (eli penkin korkeus pysyy paikallaan, mutta kaltevuus säätyy). Kävin koeajamassa E 320 Cdi Avantgarde -04 (ei siis facelift) ja siinä ei minusta em. ominaisuutta ollut. Selkä on sökönä ja hyvän ajoasennon löytäminen vaatii meikäläiselle tuon kulmasäädön.
Olikos siinä kokonaan vai osittain sähköllä säätyvä jakkara (eli oliko penkin säätö ovessa ja kolme muistipaikkaa)? Mielestäni tuo varsinainen sähköjakkara (lisävaruste, vakionahan on kai tuo osittain sähköllä säätyvä) sisältää haluamasi ominaisuuden, tosin kun olen sitä säädellyt en ole koskaan varsinaisesti ajatellut asiaa tuolta kantilta. Sittenhän on tietysti vielä ortopedipenkki, joka saattaa olla säädöiltään tuossakin suhteessa vielä monipuolisempi, en tiedä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
AA70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 05.11.2011 12:13

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja AA70 »

tj86430 kirjoitti:Olikos siinä kokonaan vai osittain sähköllä säätyvä jakkara (eli oliko penkin säätö ovessa ja kolme muistipaikkaa)? Mielestäni tuo varsinainen sähköjakkara (lisävaruste, vakionahan on kai tuo osittain sähköllä säätyvä) sisältää haluamasi ominaisuuden, tosin kun olen sitä säädellyt en ole koskaan varsinaisesti ajatellut asiaa tuolta kantilta. Sittenhän on tietysti vielä ortopedipenkki, joka saattaa olla säädöiltään tuossakin suhteessa vielä monipuolisempi, en tiedä.
Jos oikein muistan, niin penkin istuinosan sivulla oli sähkösäätimet ja esim. etäisyys säätyi sitten ihan potkimalla mekaanisesti.... eli osittain sähköinen käsittääkseni...
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

AA70 kirjoitti:Työpaikan vaihto on ehkä edessä ja samalla työsuhdeautosta luopuminen. Eli olen tn tilanteessa, että joudun hankimaan oman auton ja harkinnassa on bemarin 5xx tai mersun facelift W211 vm 06...08. Kysymys kuuluu että onko mersun jonkin mallin kuskin jakkarassa istuinosan ns. kaltevuus/kulmansäätöä (eli penkin korkeus pysyy paikallaan, mutta kaltevuus säätyy). Kävin koeajamassa E 320 Cdi Avantgarde -04 (ei siis facelift) ja siinä ei minusta em. ominaisuutta ollut. Selkä on sökönä ja hyvän ajoasennon löytäminen vaatii meikäläiselle tuon kulmasäädön.

Kyllähän penkin etureunan korkeutta saa säätää sähköisesti kaikissa 211: ssa... siitä penkin sivussa olevasta säätimestä tai muistipenkissä ovesta.

6 koneissa on x-tuplaputki ja näkyville puskurin läpi ne tulevat sport paketilla.

Keskustelua aiheesta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 26&t=69554" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
AA70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 05.11.2011 12:13

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja AA70 »

Mitä tuhon esim. Avatgarden Sportpaket:tiin kuuluu? Eikös Airmatic ole lisävaruste, joten se lienee vältettävissä...?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja DBFI »

AA70 kirjoitti:Mitä tuhon esim. Avatgarden Sportpaket:tiin kuuluu? Eikös Airmatic ole lisävaruste, joten se lienee vältettävissä...?
Jos monipuolinen istuinten säätö oli tärkeä niin miksi ihmeessä haluat välttää Airmaticia? Sillä saat sen alas lasketun kivirekialustan halutessasi mutta myös mukavaa kyytiä jos istuminen alkaa ottaa koville, ja vielä kaupanpäälliseksi kesämökkiteitä ei tarvitse aurata auton pohjalla.
Avatar
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 30.04.2006 17:35

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

faceliftin esitteen mukaansport-paketti sisältää seuraavat asiat.
-urheilulliset etuistuimet, mustaa artico-tekonahkaa
-ohjauspyörän nahkaverhoilu
-säätyvä ohjaustehostus
-vaihdevivussa kromi/nahkaverhoilu
-automaattivaihteiston yhteydessä ohjauspyörän vaihdevivut
urheilulliset polkimet harjattua jaloterästä ,kuminoppapinta
-velouriset matot, hopeanvärinen reunus
-somisteosat malliversion vakiovarustuksen mukaiset
-urheilullinen alusta
-18" 10 kaksoispuolatut kevytmetallivanteet, väri sterling hopea, edessä 8,5kertaa 18, rengaskoko 245/40/18, takana9 kertaa 18,rengaskoko 265/35/18;4matic:8,5kertaa18, rengaskoko 245/40/18
-etujarrusatulat hopeanväriseksi maalatut; mercede-benz teksti(ei 4matic)
-suuremmat etujarrut(kuten e500), edessä rei itetyt jarrulevyt (4maticeissa vakiojarrut)
-etuhelmat ja kylkisuojalistat malliversion vakiovarustuksen mukaiset
-omat takaäänenvaimentimet
-kaksiputkinen pakoputkisto, päät ovaalinmuotoiset, kiillotettua terästä. (ilmeisesti vain v-koneissa)

-sitten on vielä amg-sport paketti, johon kuuluu edellisten lisäksi:
-velourimatoissa amg-teksti
-18" amg-kevytmetallivanteet, väri sterlinghopea, edessä 8 kertaa 18, rengaskoko 245/40/18, takana 9kertaa18,265/35/18;4matic:8kertaa 18 rengaskoko 245/40/18
-amg-styling, urheilulliset etu- ja sivuhelmat
- kaksiputkinen pakoputkisto, kromatut amg- pakoputkenpäät.
w 211 e55 amg kompressor
AA70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 05.11.2011 12:13

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja AA70 »

DBFI kirjoitti:
AA70 kirjoitti:Mitä tuhon esim. Avatgarden Sportpaket:tiin kuuluu? Eikös Airmatic ole lisävaruste, joten se lienee vältettävissä...?
Jos monipuolinen istuinten säätö oli tärkeä niin miksi ihmeessä haluat välttää Airmaticia? Sillä saat sen alas lasketun kivirekialustan halutessasi mutta myös mukavaa kyytiä jos istuminen alkaa ottaa koville, ja vielä kaupanpäälliseksi kesämökkiteitä ei tarvitse aurata auton pohjalla.
Noista ilmajousituksista on tullut se käsitys että on jonkinmoinen korjauskuluriski (euromääräisesti iso), lienenkö saanut väärän käsityksen? Mitä tuo "alaslaskettu kivirekialusta" tarkoittaa?

Tarkoitus on nyt jos joudun oman auton hankkimaan ostaa sellainen joka ajetaan ns. loppuun (tyyliin potoaika min 10v / ~300tkm) ja siinä rategiassa yritän siis välttää myös matkanvarrella kertyviä huoltokustannuksia yms. sekä minimoida autonarvonalennusta. Siksi haussa käytetty kohtuullisilla kilometreillä, mutta hyvällä varustetasolla ettei ala tympimään pitemmän päälle... :wink:

Kiitos "karikuuvalle" hyvästä infosta! :D
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

karikuuva kirjoitti: -suuremmat etujarrut(kuten e500), edessä rei itetyt jarrulevyt (4maticeissa vakiojarrut)
Ja, kuten kokemus on osoittanut, tämä hieman hämäävästi kirjoitettu sanamuoto tarkoittaa siis sitä, että 4maticeissa on isommat rei'itetyt levyt myös ilman sport-alustaa (eikä sitä, että sport-alustaisissa 4maticeissa olisi pienemmät, rei'ittämättömät levyt)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja DBFI »

AA70 kirjoitti: Tarkoitus on nyt jos joudun oman auton hankkimaan ostaa sellainen joka ajetaan ns. loppuun (tyyliin potoaika min 10v / ~300tkm) ja siinä rategiassa yritän siis välttää myös matkanvarrella kertyviä huoltokustannuksia yms. sekä minimoida autonarvonalennusta. Siksi haussa käytetty kohtuullisilla kilometreillä, mutta hyvällä varustetasolla ettei ala tympimään pitemmän päälle... :wink:
Jokaisella auton ostajalla on omat mieltymyksensä eikä siinä ole muilla mitään valittamista mutta minusta tuo "hyvällä varustetasolla" ei sovi yhteen kommentin "strategiana välttää huoltokustannuksia ja minimoida arvonalennusta" kanssa. Jos haluaa välttää mahdollisimman paljon kaikkia mahdollisia vikoja niin pitää hankkia se karvalakkimalli jossa on käsin veivattavat ikkuna, mekaaniset penkinsäädöt, ei mitään automaattisia lasinpyyhkimiä, automaatti-ilmastointia, polttoainetoimista lisälämmitintä tai automaattivaihteistoa, keskuslukkoa jne. Tietenkin osaa noista ei voi välttää.

Karvalakkimalli ajaa monta kertaa asiansa mutta ajonautinnon kanssa se ei sovi samaan lauseeseen, sitä yritin kritisoida. Kannattaisko sitten katsoa samalla vaikka tojotaa mesen sijasta. :)
Avatar
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 30.04.2006 17:35

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

tj86430 kirjoitti:
karikuuva kirjoitti: -suuremmat etujarrut(kuten e500), edessä rei itetyt jarrulevyt (4maticeissa vakiojarrut)
Ja, kuten kokemus on osoittanut, tämä hieman hämäävästi kirjoitettu sanamuoto tarkoittaa siis sitä, että 4maticeissa on isommat rei'itetyt levyt myös ilman sport-alustaa (eikä sitä, että sport-alustaisissa 4maticeissa olisi pienemmät, rei'ittämättömät levyt)[/quot

-ymmärsin itse ainakin tuosta vehon esitteestä, että 4maticissa on vakiokokoiset levyjarrut myös sport- malleissa- en tiedä, kun en ole moista harvinaisuutta nähnyt.
w 211 e55 amg kompressor
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

karikuuva kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
karikuuva kirjoitti: -suuremmat etujarrut(kuten e500), edessä rei itetyt jarrulevyt (4maticeissa vakiojarrut)
Ja, kuten kokemus on osoittanut, tämä hieman hämäävästi kirjoitettu sanamuoto tarkoittaa siis sitä, että 4maticeissa on isommat rei'itetyt levyt myös ilman sport-alustaa (eikä sitä, että sport-alustaisissa 4maticeissa olisi pienemmät, rei'ittämättömät levyt)
-ymmärsin itse ainakin tuosta vehon esitteestä, että 4maticissa on vakiokokoiset levyjarrut myös sport- malleissa- en tiedä, kun en ole moista harvinaisuutta nähnyt.
Minä taas ostin omaan sporttipakettinelimatikkiin vastaavalla tavalla muotoillun tekstin perusteella 16" vanteet (ja koska ne oli rekisteriotteessakin), vain todetakseni, että ne eivät todellakaan mahdu autoon.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Niin, Daciassa taitaa olla uusista autoista pienimpiä arvonalennuksia euromääräisesti... ei välttämättä suhteellisesti.

Mutta kyllä hyvin varusteltu 211 facelift on mielekäs ostos; tällä hetkellä saa merkkihistorialla olevia kolaroimattomia, kohtuu vähän ajettuja autoja saksan merkkiliikkeistä järkevästi.
Ok, uusi diesel avensis on saman hintainen ostaessa, mutta tiedän ajonautinnossa olevan melkoisen eron...

Omassa W211 V6 3.0 litran CDI 7G avantgarde faceliftilla + parametriohjauksella on nyt ajettu 130 000 km ja kyllä reilun kolmen vuoden aika on ollut todella huoletonta ja nautittavaa autoilua.


AA70 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
AA70 kirjoitti:Mitä tuhon esim. Avatgarden Sportpaket:tiin kuuluu? Eikös Airmatic ole lisävaruste, joten se lienee vältettävissä...?
Jos monipuolinen istuinten säätö oli tärkeä niin miksi ihmeessä haluat välttää Airmaticia? Sillä saat sen alas lasketun kivirekialustan halutessasi mutta myös mukavaa kyytiä jos istuminen alkaa ottaa koville, ja vielä kaupanpäälliseksi kesämökkiteitä ei tarvitse aurata auton pohjalla.
Noista ilmajousituksista on tullut se käsitys että on jonkinmoinen korjauskuluriski (euromääräisesti iso), lienenkö saanut väärän käsityksen? Mitä tuo "alaslaskettu kivirekialusta" tarkoittaa?

Tarkoitus on nyt jos joudun oman auton hankkimaan ostaa sellainen joka ajetaan ns. loppuun (tyyliin potoaika min 10v / ~300tkm) ja siinä rategiassa yritän siis välttää myös matkanvarrella kertyviä huoltokustannuksia yms. sekä minimoida autonarvonalennusta. Siksi haussa käytetty kohtuullisilla kilometreillä, mutta hyvällä varustetasolla ettei ala tympimään pitemmän päälle... :wink:

Kiitos "karikuuvalle" hyvästä infosta! :D
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Omassa W211 V6 3.0 litran CDI 7G avantgarde faceliftilla + parametriohjauksella on nyt ajettu 130 000 km ja kyllä reilun kolmen vuoden aika on ollut todella huoletonta ja nautittavaa autoilua.
Kertokaapa mulle lisää tuon parametriohjauksen ihanuudesta. Itse kun en ole huomannut mitään eroa edellissini ilman parametriohjausta. Sehän on käsittääkseni nopeuden mukaan muuttuva ohjaus. Tarkoittaako se pääasiasssa et on helpompi parkkeerata eli hiljaisessa nopeudessa renkaat pyörähtävät nopeammin vai hä? Miten muut huomaa tuon "ihanuuden"? Sehän on ainakin 320 vakiona ja oisko myös 280 vakiovaruste kun keullalla sama paino??? :shock:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Pikatiellä ohjaus "jäykkä" ja kaupungissa pystyy kääntelemään yhdellä sormilla rattia.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tomp kirjoitti:Pikatiellä ohjaus "jäykkä" ja kaupungissa pystyy kääntelemään yhdellä sormilla rattia.
Pitääpä yrittää tunnustella. :thumbup: Tuo kaupunki kääntely tulee kyllä selville kun laitetaan ens kesäks isot vanteet/renkaat + emäntä parkkeeramaan :D
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Menee "isoillakin" palloilla ihan kevyesti
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

simppa80 kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Omassa W211 V6 3.0 litran CDI 7G avantgarde faceliftilla + parametriohjauksella on nyt ajettu 130 000 km ja kyllä reilun kolmen vuoden aika on ollut todella huoletonta ja nautittavaa autoilua.
Kertokaapa mulle lisää tuon parametriohjauksen ihanuudesta. Itse kun en ole huomannut mitään eroa edellissini ilman parametriohjausta. Sehän on käsittääkseni nopeuden mukaan muuttuva ohjaus. Tarkoittaako se pääasiasssa et on helpompi parkkeerata eli hiljaisessa nopeudessa renkaat pyörähtävät nopeammin vai hä? Miten muut huomaa tuon "ihanuuden"? Sehän on ainakin 320 vakiona ja oisko myös 280 vakiovaruste kun keullalla sama paino??? :shock:

Ihan kuten tomppa kertoi, kevyt kaupungissa.

Itse arvostan kuitenkin enemmän vähenevää ohjaustehostusta ja siten tunnokkaampaa tuntumaa, kun vauhti nousee mannermaiseksi.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Jos en ihan väärässä ole niin 320:ssä tuo parametrinen ohjaus on vakiovaruste kun taas 280:ssä se on lisävaruste. Näin muistelen sen jostakin lukeneeni. Voin kyllä olla väärässäkin.

Yhesti jututin entistä oppilastani, joka ajoi silloin vielä taksia. Ajeli monesti W211 E280cdi 4matikilla. Niin meinas, että autossa ei ole muuta huonoapuolta kuin se, että ohjaus on jäykkä.

Omassa (S211 E320 cdi V6 7G facelift) on tuo parametrinen ohjaus ja ei voi kuin yhtyä edellä oleviin kirjoituksiin ja hymyillä. Saapi keskustassa rattia pyöritellä vaikkapa yhellä sormella, jos haluaa.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13769
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kyllä ainakin 2008 hinnaston mukaan 280CDI:ssä (neliveto ja takaveto) oli parametriohjaus vakiona. Noissa vaan tulee vakiona myös se ohjausventtiili joka saattaa mennä rikki.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja mol »

Lieköhän meikäläiselläkin sitten se ohjausventtiili rikki koska ei sitä nyt yhdellä sormella pyörittele. Tai ehkä jos oikein yrittää mutta ei ohjausta kyllä kevyeksi voi sanoa.
C220d T 4-Matic
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tänään tunnustelin tuota parametriohjausta kun vaihdoin talvirenkaat alle, niin kyllä se kääntyy ihan yhden sormen avulla hitaassa vauhdissa. :thumbup:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

Jatketaan tänne. Miten toimii avantgarden valot faceliftissä. sumarit syttyy mutkissa mutta kääntyykö valot vakiona? miten pitkät valot on toteutettu,xenon/halogen?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Scandiv kirjoitti:Jatketaan tänne. Miten toimii avantgarden valot faceliftissä. sumarit syttyy mutkissa mutta kääntyykö valot vakiona? miten pitkät valot on toteutettu,xenon/halogen?
Ei käänny valot vakiona. Pitkät halogen H7.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Nyt puhun autosta jossa bi-xenonit:

Kun on lyhyet, palaa isoissa umpiossa xenonit. Pitkille vaihtaessa isossa umpiossa palaa edelleen xenon, mutta valokuvio muuttuu hieman (polttomon kirkkaus pysyy samana) sekä pieneen umpioon syttyy halogeeni H7. Omaani olen tämän halogeeni H7:n vaihtanut xenon H7:ksi
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

Kiitoksia. Eli siellä on pitkinä halogenit,kuten arveltiinkin. Olen vaan aina ollut siinä uskossa, että pitkissäkin olisi xenon. Toimiiko ILS samalla periaatteella ja miten sen helposti tunnistaa onko se autossa?
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re:

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

DBFI kirjoitti:Sen verran tähän että se EVO-merkki takaluukussa ei ole tehtaalta peräisin, tarkoitti se EVO teksti sitten mitä tahansa. EPC:ssä ei sellaista lätkää ole.
Tähän hieman vanhempaan kommenttiin epäilys, että olisiko kyse Italian maahantuojan liimaamista merkeistä? Sieltä päin tulleista noita on näkynyt, siis Italiasta Saksaankin tulleissa.
AA70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 05.11.2011 12:13

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja AA70 »

karikuuva kirjoitti:faceliftin esitteen mukaansport-paketti sisältää seuraavat asiat.
-urheilulliset etuistuimet, mustaa artico-tekonahkaa
-ohjauspyörän nahkaverhoilu
-säätyvä ohjaustehostus
-vaihdevivussa kromi/nahkaverhoilu
-automaattivaihteiston yhteydessä ohjauspyörän vaihdevivut
urheilulliset polkimet harjattua jaloterästä ,kuminoppapinta
-velouriset matot, hopeanvärinen reunus
-somisteosat malliversion vakiovarustuksen mukaiset
-urheilullinen alusta
-18" 10 kaksoispuolatut kevytmetallivanteet, väri sterling hopea, edessä 8,5kertaa 18, rengaskoko 245/40/18, takana9 kertaa 18,rengaskoko 265/35/18;4matic:8,5kertaa18, rengaskoko 245/40/18
-etujarrusatulat hopeanväriseksi maalatut; mercede-benz teksti(ei 4matic)
-suuremmat etujarrut(kuten e500), edessä rei itetyt jarrulevyt (4maticeissa vakiojarrut)
-etuhelmat ja kylkisuojalistat malliversion vakiovarustuksen mukaiset
-omat takaäänenvaimentimet
-kaksiputkinen pakoputkisto, päät ovaalinmuotoiset, kiillotettua terästä. (ilmeisesti vain v-koneissa)

-sitten on vielä amg-sport paketti, johon kuuluu edellisten lisäksi:
-velourimatoissa amg-teksti
-18" amg-kevytmetallivanteet, väri sterlinghopea, edessä 8 kertaa 18, rengaskoko 245/40/18, takana 9kertaa18,265/35/18;4matic:8kertaa 18 rengaskoko 245/40/18
-amg-styling, urheilulliset etu- ja sivuhelmat
- kaksiputkinen pakoputkisto, kromatut amg- pakoputkenpäät.
Tästä vielä tarkentava kysymystä:
-onko sport paketissa siis erilaiset sporttijakkarat verrattuna "Avantgarden perusmalliin" ja jos on niin millä lailla ne eroaa
-onko nuo aina siis keinonahkaa vai onko noita sporttijakkaroita oikealla nahalla
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Pari kysymystä facelift W211 mallista

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Eipä ole mitään erityisiä sportti jakkaroita. On tuuletettavaa, lämmitettävää, ortopedia, hierovaa, nahkaista tai tekonahkaista, rei'itettyä, sähköstä
Avantgardessa puolinahat (tekonahkaa) vakiona, nahat (aitoa nahkaa) lisävarusteena, myös muihin saa lisävarusteena.
Vastaa Viestiin