Moi, tilasit uuden moottorin/ kompuran niin alkoi toimimaan...Kaapo kirjoitti:Hyvä että pelaa, mikäs tuossa loppuviimeksi oli vikana? Vuoto, joku tunnistin vaiko moottori?sotka1 kirjoitti: Kokeilivat parilla moottorilla, mutta ei toiminut-
Tilasivat" uuden" ja nyt toimii kaukosäädöllä ovet, takakontti, bensatankki ja JOPA takanurkissa olevat tolpat jotka nousee kun pakittaa + penkin selkäsäätö ja takaniskatuet.
S ( 140) muutamia kysymyksiä ?
Moi, hyvä kysymys. en ole kerennyt tukia ja korjaus ym kirjaa ei ole.mwessman kirjoitti:Onko tuon ikäisessä autossa enää virranjakajaa..? Itselläni on joka pytyllä oma puola.
Hmmm .. .. Kuuluuko l/100 oleva näytön mennä tyhjäkäynnillä aika sinne oikeaan laitaan ( 20l ) ?
Tänään ajossa alkoi kyseinen mittari heilumaan ja tietysti sen kautta kaasu vaeltamaan.
Olisiko vikaa haettava bensan saannin puolelta?
Nyt vinkkejä kaivataan, ettei viitsi "pajalle" turhaan seisomaan ja siellä vikaa etsitään päiviä...
Kyseinen vika ei ilmene päivittäin, vaan satunnaisesti, mutta olisi kiva selvittää kyseinen "vaeltelu"
Kiitoksia taas. .
Osia tilattu KL:stä 
Nyt ei ole pariin päivään tyhjäkäynti/ bensamittarin kulutusmittari heijannut yhtään.
Olisiko vaan ajon puutetta, nooh. Tilasin Bensapumpun releen ja bensan paineensäätimen kun ei maksanut paljoa, onpas ne sitten suljettu pois tulevaisuussa.
PS. rele olisi VEHOLLA maksanut yli 85 euroa ja Kl:stä 25 euroa...

Nyt ei ole pariin päivään tyhjäkäynti/ bensamittarin kulutusmittari heijannut yhtään.
Olisiko vaan ajon puutetta, nooh. Tilasin Bensapumpun releen ja bensan paineensäätimen kun ei maksanut paljoa, onpas ne sitten suljettu pois tulevaisuussa.
PS. rele olisi VEHOLLA maksanut yli 85 euroa ja Kl:stä 25 euroa...
Nyt on rele vaihdettu, tai jo viikko sitten ja eilen vasta paineensäädin ( laiskuuta)
Kaasu pedaali muuttui aivan toiseksi, tuli herkkä, niin kuin pitääkin olla.
Eli hyvä.
Vielä hieman askarruttaa, mutta ei haittaa
Tämä kulutusmittari.
Ohjekirja kertoo, että tyhjäkäynnillä pitäisi olla 0:ssa, mutta minulla se menee pohjaan > 20 oikealle puolelle ja välillä ajossa saattaa heilua, tarkoitan heilumisella, esim tasaisella ajaessa menee 5 ja pomppaa 20.
Ei tosin vaikuta kierroksiin jne.
Eli onko tuolle jokin erillinen anturi? ym
Kiitokset.
Nyt alkoikin kivat kelit ajella, talvirenkaatkin tuli tänään vaihdettua.
PS. Vararengasta haetaan edelleen.-kunnolla ei niin väliä kun vanne+ rengas.
Kaasu pedaali muuttui aivan toiseksi, tuli herkkä, niin kuin pitääkin olla.
Eli hyvä.
Vielä hieman askarruttaa, mutta ei haittaa

Tämä kulutusmittari.
Ohjekirja kertoo, että tyhjäkäynnillä pitäisi olla 0:ssa, mutta minulla se menee pohjaan > 20 oikealle puolelle ja välillä ajossa saattaa heilua, tarkoitan heilumisella, esim tasaisella ajaessa menee 5 ja pomppaa 20.
Ei tosin vaikuta kierroksiin jne.
Eli onko tuolle jokin erillinen anturi? ym
Kiitokset.
Nyt alkoikin kivat kelit ajella, talvirenkaatkin tuli tänään vaihdettua.
PS. Vararengasta haetaan edelleen.-kunnolla ei niin väliä kun vanne+ rengas.
Terve
Minulla kulutusmittari tekee myös välillä tuota. Eli ajosta pysähdyt esim liikennevaloihin, niin ajaa ensin kulutusmittarin äärioikealle ja sitten se hetken päästä tipahtaa nollille. Tekee tuota vain silloin tällöin, jotenkin tuntuu etttä mieluummin pidemmän ajon jälkeen.
Kesällä oli joskus myös sellainen ilmiö. että cruise päällä alamäessä ei pudottanut ilmeisesti bensansyöttöä kokonaan pois(kulutusmittari näytti jotain 5 l/100) ja seurauksena vauhti kasvoi tarpeettomasti alamäessä.
En ole asialle mitään tehnyt kun on satunnaista. Ajelen autolla aika harvakseltaan ja olen kanssa miettinyt, että saattaa olla ns "makuuhaavoja".
Minulla kulutusmittari tekee myös välillä tuota. Eli ajosta pysähdyt esim liikennevaloihin, niin ajaa ensin kulutusmittarin äärioikealle ja sitten se hetken päästä tipahtaa nollille. Tekee tuota vain silloin tällöin, jotenkin tuntuu etttä mieluummin pidemmän ajon jälkeen.
Kesällä oli joskus myös sellainen ilmiö. että cruise päällä alamäessä ei pudottanut ilmeisesti bensansyöttöä kokonaan pois(kulutusmittari näytti jotain 5 l/100) ja seurauksena vauhti kasvoi tarpeettomasti alamäessä.
En ole asialle mitään tehnyt kun on satunnaista. Ajelen autolla aika harvakseltaan ja olen kanssa miettinyt, että saattaa olla ns "makuuhaavoja".
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Mistä löytyy lisäilmaventiili ?
Olen siis vaihtanut bensapumpun releen ja bensansäätimen.
Mutta joskus vielä alkaa heijailemaan tyhjäkäynti.
Väheni toki paljon ja kaasu muuttui oikeaksi.
Ilmoilla tuntuu olevan hieman tekemistä asian kanssa nolla ja kosteat kelit voisi olla osa syynä. . . .en tiedä...
Mietin voisiko olla lisäilmaventtiili tukossa ???
Kiitoksia.
Olen siis vaihtanut bensapumpun releen ja bensansäätimen.
Mutta joskus vielä alkaa heijailemaan tyhjäkäynti.
Väheni toki paljon ja kaasu muuttui oikeaksi.
Ilmoilla tuntuu olevan hieman tekemistä asian kanssa nolla ja kosteat kelit voisi olla osa syynä. . . .en tiedä...
Mietin voisiko olla lisäilmaventtiili tukossa ???
Kiitoksia.