Webasto ongelma w203.
webasto
Mun käsityksen mukaan on juurikin noin, että kaikki käskyt yms menee can-väylän kautta tässä alkuperäisessä sarjassa.
Siihen ei voi tavallista kello laittaa?. Jos ei halua tätä mersun webastoa niin laittaa tavallisen tusina webaston, siihen saa kellon ja muita itse tehtyjä gsm-härveleitä. Kuitenkin se tarvii can-väylä ohjaimen jotta saa sisäpuhalluksen toimii.
Tietty jos joku muu tietää miten tähän alkuperäiseen webastoon saa oman gsm-ajastimen kiinni, niin pistä viestiä.
Mikä malli tuo thermo call on joko tuohon sopis? Tuleeko se tuon kaukosäädön vastaanottimen tilalle?
Ei tuo mittariston kautta tapahtuva ajatus mikään mahdoton oo, ainut mikä siinä mättää on ettei siitä saa sammumaan webastoa vaan se pöhisee sen ajan mitä on säädetty. kaukosäädintä varmaan tulee käytettyä enemmän.
Ebayn sarja on ainakin asentamon mukaan alkuperäinen mersuun.
Täällä suomessa käsitykseni mukaan asennetaan tuota tavallista webastoa mersun kiinnike sarjalla.
Lisäksi Mersun maahantuoja väitti ettei sellaista suomen mersuliikkeissä olis asennettukaan!??
Siihen ei voi tavallista kello laittaa?. Jos ei halua tätä mersun webastoa niin laittaa tavallisen tusina webaston, siihen saa kellon ja muita itse tehtyjä gsm-härveleitä. Kuitenkin se tarvii can-väylä ohjaimen jotta saa sisäpuhalluksen toimii.
Tietty jos joku muu tietää miten tähän alkuperäiseen webastoon saa oman gsm-ajastimen kiinni, niin pistä viestiä.
Mikä malli tuo thermo call on joko tuohon sopis? Tuleeko se tuon kaukosäädön vastaanottimen tilalle?
Ei tuo mittariston kautta tapahtuva ajatus mikään mahdoton oo, ainut mikä siinä mättää on ettei siitä saa sammumaan webastoa vaan se pöhisee sen ajan mitä on säädetty. kaukosäädintä varmaan tulee käytettyä enemmän.
Ebayn sarja on ainakin asentamon mukaan alkuperäinen mersuun.
Täällä suomessa käsitykseni mukaan asennetaan tuota tavallista webastoa mersun kiinnike sarjalla.
Lisäksi Mersun maahantuoja väitti ettei sellaista suomen mersuliikkeissä olis asennettukaan!??
Oletko selvittänyt paljonko se lisälämmittimen kytkin maksaisi? En tiedä missä se sijaitsee 203:ssa, 211-mallissa pitäisi virallisesti vaihtaa myös vaihdekepin juurella oleva paneeli. Oliskohan se toinen CAN-ohjelmointi liittynyt nimenomaan tuon kytkimen käyttöönottoon, 211:ssä kytkimen lukee alapaneelin kontrolliyksikkö.
Siellä mittaristossa ei varmaan ole off-valintaa sen takia että sen lämmittimen saa sammutettua autossa istuttaessa paljon kätevämmin siitä kytkimestä (suunnittelija olettaa että se kytkin on olemassa).
Eiköhän se lämmittimen käynnistyslinja ole open collector tyyppinen eli radio-ohjauksen rinnalle voi kytkeä minkä tahansa muunkin käynnistimen. Kannattaa varmistaa, eiköhän se toimi diodihässäkällä jolla ohjauksen ainakin saa muutettua rinnakkaiset ohjaukset kelpuuttavaksi jos ei jo valmiiksi ole.
Omissa autoissa on ollut ennenkin tehtaalta lisälämmitin mutta tähän mennessä en ole kertaakaan laittanut sitä päälle ajastimella. Minulla auto on kyllä lähettimen kantomatkan päässä silloin kun sitä tarvitsen (lähinnä työpaikalla työpäivän jälkeen jos on paljon pakkasta).
Siellä mittaristossa ei varmaan ole off-valintaa sen takia että sen lämmittimen saa sammutettua autossa istuttaessa paljon kätevämmin siitä kytkimestä (suunnittelija olettaa että se kytkin on olemassa).
Eiköhän se lämmittimen käynnistyslinja ole open collector tyyppinen eli radio-ohjauksen rinnalle voi kytkeä minkä tahansa muunkin käynnistimen. Kannattaa varmistaa, eiköhän se toimi diodihässäkällä jolla ohjauksen ainakin saa muutettua rinnakkaiset ohjaukset kelpuuttavaksi jos ei jo valmiiksi ole.
Omissa autoissa on ollut ennenkin tehtaalta lisälämmitin mutta tähän mennessä en ole kertaakaan laittanut sitä päälle ajastimella. Minulla auto on kyllä lähettimen kantomatkan päässä silloin kun sitä tarvitsen (lähinnä työpaikalla työpäivän jälkeen jos on paljon pakkasta).
Webasto
En ole selvittänyt todellista hintaa kytkimelle.
Muistaakseni se oli jotain satasen luokkaa.
Johtosarjaa kytkimelle ei löytynyt mersulta.
Sehän varmaan oli tuossa webasto sarjassa mukana...siihenhän tuli se mustalaatikko joka korvasi kytkimen.
Varmaankaan tuota ajastinta ei tuu käytettyä, on tuo kaukosäädin paljon näppärämpi. Gsm-ohjaus kyllä ihan ehdoton, saa vaikka mistä webaston päälle. Edellisissä autoissa ollu kahdessa tuo gsm-ohjaus.
Omaan autooni pitäisi myös uusia tuo vaihdekepin paneeli, siinä ei ole valmiutta sille alkuperäiselle kytkimelle.
Sehän varmaan oli tuossa webasto sarjassa mukana...siihenhän tuli se mustalaatikko joka korvasi kytkimen.
Varmaankaan tuota ajastinta ei tuu käytettyä, on tuo kaukosäädin paljon näppärämpi. Gsm-ohjaus kyllä ihan ehdoton, saa vaikka mistä webaston päälle. Edellisissä autoissa ollu kahdessa tuo gsm-ohjaus.
Omaan autooni pitäisi myös uusia tuo vaihdekepin paneeli, siinä ei ole valmiutta sille alkuperäiselle kytkimelle.
- CDI203
- Asiantuntija
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Webaston asenus
Kaavion mukaan tulee sen mustan tikkuaskin kokoisen laatikon tilalle siihen samaan liitimen(vaihde ja paikka katkasialle on vaihde kepin oik puolen eli panelin vaihto tai reiänteko) eli johdot on valmiina siinä sarjassa(aika hassua mutta siinä on valmiina jopa merkkivalon johto siniharmaa joka tulee radion yläpuolella olevaan katkaisn panelin 4liitimeen)pashil kirjoitti:En ole selvittänyt todellista hintaa kytkimelle.
Viimeksi muokannut CDI203, Ma 12.10.2009 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Webasto
Mikäs funktio tuolla "tikkuaskilla" on? Onko pelkät vastukset että vikadiagnoosi löytäisi "toimivan kytkimen" johtojen päästä avoimen piirin sijasta?CDI203 kirjoitti: Kaavion mukaan tulee sen mustan tikkuaskin kokoisen laatikon tilalle siihen samaan liitimen(vaihde ja paikka katkasialle on vaihde kepin oik puolen eli panelin vaihto tai reiänteko) eli johdot on valmiina siinä sarjassa(aika hassua mutta siinä on valmiina jopa merkkivalon johto siniharmaa joka tulee radion yläpuolella olevaan katkaisn panelin 4liitimeen)
- CDI203
- Asiantuntija
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ledin meinaatko merkki valoksi webasto toiminnasta? Valo valaisee sen nappulan(mitä tässä ei ole) samaan tyyliin kuin muutkin koelaudan nappulat(toiminnan osoitava valo/valon värin vaihtuminen taitaa olla siinä katkaisia ossassa itsessään)12v siinä piuhassa kulkkee, en tiedä kulkeeko siinä myös jotain väylä tietoa, onko se 12v siinä tasaisesti vai esim kantti aaltona,
Siinä purkissa on muistaakseni MB:n osanumero sillä voisi löytyä tietoa sen toiminnasta
Siinä purkissa on muistaakseni MB:n osanumero sillä voisi löytyä tietoa sen toiminnasta
- CDI203
- Asiantuntija
Webasto asenus
Mulle tuli paketin mukana vain yksi johtosarja joka oli tarkoitettu tohon 203 200-270cdi farkkun/sedaniinJolle kirjoitti:Itselle tuli kyseinen sarja tänään.
Onko olemassa jotain selviä asennusohjeita?
Kummalla johtosarjalla kuuluu asentaa, mitä eroa niillä on?
(mulla on ohjeet tekeillä yhdelle somerolaiselle hallille missä näittä asenetaan)
Pari selventävää kysymystä
Mikä on auton malli/vuosi malli ja mitä varusteite siinä on (onko alkuperäinen puhelin sarja, vaikutta johdotukseen) mihin olet laittamassa sarjaa? johto sarjan a:alkuinen osa numero?
pari selventävää kysymystä(voi helpommin tutkia)markkola kirjoitti:Auto S203 2005 eli facelift ja asentaja oli ollut sitä mieltä että sähkösarja ei ole sopiva siihen autoon. Olisi kuulemma neljä erilaista sähkösarjaa saatavilla. Kannattaako tilata autoon kuuluva sähkösarja vai onnistuuko muuten?
bensa vai diiseli?
mikä on sarja minkä tilasit?
onko siinä lämppärin kyljessä/johto sarjassa mersun a:alkuinen osa numero?
Viimeksi muokannut CDI203, Ma 12.10.2009 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Webasto
Mustan laatikon sisällä vastuksia ja 3. lediä!! punainen, keltainen ja vihreä.
Meinaan, että pistäisin merkkivaloksi vaan sen ledin, ei taida sitten käydä kun on "kojetaulunvalo"?
Tietääkö kukaan mistä sais alkuperäisen kytkimen varaosanumeron?
Thermo call mallia on 3.erilaista...sellasen vielä ajattelin laittaa.
On se mukavampi ku kaukosäätö.
Johtosarja varmaan kaikkiin samanlainen?
Multa saa webaston alkuperäiset ohjeet spostilla jos tarvii...kermaanin kielellä.
Jos ongelmia, kyselkää kankaanpään automekaanikoilta asennuksesta.
Ainakin jotain tietävät ko.laitteesta. Mulla -05 w203. 200cdi.
Meinaan, että pistäisin merkkivaloksi vaan sen ledin, ei taida sitten käydä kun on "kojetaulunvalo"?
Tietääkö kukaan mistä sais alkuperäisen kytkimen varaosanumeron?
Thermo call mallia on 3.erilaista...sellasen vielä ajattelin laittaa.
On se mukavampi ku kaukosäätö.
Johtosarja varmaan kaikkiin samanlainen?
Multa saa webaston alkuperäiset ohjeet spostilla jos tarvii...kermaanin kielellä.
Jos ongelmia, kyselkää kankaanpään automekaanikoilta asennuksesta.
Ainakin jotain tietävät ko.laitteesta. Mulla -05 w203. 200cdi.
Osanumerot saa EPC:stä, en katsonut mutta onko totta että C-mallissa ei ole vaihdekepin oikealle puolelle muuta vaihtoehtoa kuin tuo STH switch? Yleensä pitää EPC:stä valita se yksilö jossa on auton varusteiden mukainen kombinaatio mutta jos C:ssä ei oikealla puolella voi olla muita kytkimiä niin tuo tekee valinnan helpoksi. Se paneeli varmaan menee myös uusiksi.
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 69N/82/062
Saksan hinnasto näyttää kuutta kymppiä hinnaksi.
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 69N/82/062
Saksan hinnasto näyttää kuutta kymppiä hinnaksi.
Webasto
Voishan tuon kytkimen laittaa kojelaudan kytkin riviinkin?
E-mallissa oon nähnyt tuon kytkimen vaihdekepin vieressä, en c-mallisessa.
Mikä tuon kytkimen numero on? Mistä sen hinnan löysit?
Täytyy vielä avata autosta toi musta laatikko ja katsoa palaako siellä ne ledit...saishan siitä rakennettu sitten merkkivalot.
Täytyy vielä avata autosta toi musta laatikko ja katsoa palaako siellä ne ledit...saishan siitä rakennettu sitten merkkivalot.
Juu elikkäs tänään tutkitttu laatikkoa tarkemmin ja paketissa oli ainoastaan yksi johtosarja, mersun numero A2035401407.
Ja nosta ohjeista mitä olet kokoamassa... Itse asennan webaston luultavasti ens viikon alussa ja mietin että jos ottais samalla kuvia tärkeimmistä kohdista ja sitten koottais niitä jonkunlainen suuntaa antava ohje myöhemmille asentajille...
Ja nosta ohjeista mitä olet kokoamassa... Itse asennan webaston luultavasti ens viikon alussa ja mietin että jos ottais samalla kuvia tärkeimmistä kohdista ja sitten koottais niitä jonkunlainen suuntaa antava ohje myöhemmille asentajille...

Viimeksi muokannut Jolle, La 12.09.2009 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu omassa 211:ssä kytkin oli vaihekepin vieressä. Osanumero A2038219458 löytyy siitä linkistä osan 100 kohdalta. Hinta löytyi hinnastosta, hinnaston löytyminen taas on oma juttunsa.pashil kirjoitti:Voishan tuon kytkimen laittaa kojelaudan kytkin riviinkin?
Kumpis 200CDI on uudempi kun tästä 203.004:sta löytyykin useampia vaihtoehtoja:
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 65F/82/062
Mutta onko tuo kytkin itse asiassa siirtynyt face liftissä eri paikkaan, kytkentäkaaviot antaisivat ymmärtää noin? Tarkistaisin EPC:stä runkonumerolla ennen kuin ostaisin osia. Tosin EPC:stä katsominen ei ole ihan suoraviivaista kun tuota osaa ei autossa valmiina ole mutta helpommin oikea osa kyllä löytyisi. Itse en 203:sta tunne ollenkaan.
Webasto
Noin mä ymmärsinkin, että se oli tuo A2038219458.
Siellä mustassa laatikossa on tosiaan 3.kpl vastuksia ja 3.lediä.
Lisäksi yksi lenkki jolla on oikosuljettu jotain? Voiskohan rakennella tuosta sen kytkimen...siinä on selvästi vaan mersun alkuperäinen liitin ja se on taidettu tehdä jossain muualla ku mersulla.
Jos siihen "jompin" tilalle laittaa kytkimen niin tarttisko se olla avautuva, sulkeutuva vai painonappi?
Lisäksi yksi lenkki jolla on oikosuljettu jotain? Voiskohan rakennella tuosta sen kytkimen...siinä on selvästi vaan mersun alkuperäinen liitin ja se on taidettu tehdä jossain muualla ku mersulla.
Jos siihen "jompin" tilalle laittaa kytkimen niin tarttisko se olla avautuva, sulkeutuva vai painonappi?
Itsekin mietin olisko siinä mustassa purkissa tarpeelliset pinnit kytkimelle kun ne leditkin sieltä löytyvät. Mitä johtoja siihen purkkiin tuli, onko värikoodit seuraavat: ruskea, ruskea, ruskea/punainen ja punainen/harmaa joista keskimmäiset varmaan punottu (CAN-väylä)?pashil kirjoitti:Noin mä ymmärsinkin, että se oli tuo A2038219458.
Jos tuo purkki sisältää CAN-väylän prosessorin niin ei ole itsestään selvää mihin kytkin liittyisi kun kytkimen asennon lukee se prosessori ja viestittää tilan CAN-väylälle. Voihan sitä kokeilla, oikosulkuja avaamalla tuskin saa mitään rikki mutta oikosulkujen lisääminen voi olla arveluttavampaa. Mutta sullahan on yksi harjoittelupurkki.
- CDI203
- Asiantuntija
Webaston asenus
Noista ohjeista ovat lähes valminna, mulla on toi niiten nettin laittaminen, hiukan hankalaa kun olen julkisen 1tunnin netin varassa mutta piuhat sisään akun takka löytyvästä läpiviennistä sen jälkken hantin puolen noin oven etu tolpan kohdalta löytyy väylä liitin X30 mihin tulee kaksi johtoa vuosimallista/varuste tasosta riippuvaan kohtaan, siitä loput johdot etulattian poikki vaihdekepin kohdalta(mistä siniharmaa johto radion panelin takaa katkaisia rivin liitimeen No4) menvää kanavaa pitkin auton kuskin puolelle siellä johto ja sulake paikkan 35 kojetaulun pääsä olevaan sulake tauluun ja loput johdot lähtte kuskin puolen johto kanavaa pitkin taakse missä sininen liitin taka sulake rasian paikkan 16(värit,paikat ulkomuistista)Jolle kirjoitti:Juu elikkäs tänään tutkitttu laatikkoa tarkemmin ja paketissa oli ainoastaan yksi johtosarja, mersun numero A2035401407.
Viimeksi muokannut CDI203, Ma 12.10.2009 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyselisin vielä että onnistuuko tuo asennus tallissa kotikonstein? Sähköala on tuttua joten luulisi sen puolen onnistuvan. Mitä ottaa asennusliike asennuksesta?
Onko kellään niitä ohjeita esim. pdf:nä jahka niitä sais vilkasta. Jos tähän homaan sattuis innostumaan..
Onko tuo se sarja mitä ootte ostaneet?
Tuleeko kaukoohjaus mukana?
http://cgi.ebay.de/Standheizung-Mercede ... 286.c0.m14
Onko kellään niitä ohjeita esim. pdf:nä jahka niitä sais vilkasta. Jos tähän homaan sattuis innostumaan..
Onko tuo se sarja mitä ootte ostaneet?
Tuleeko kaukoohjaus mukana?
http://cgi.ebay.de/Standheizung-Mercede ... 286.c0.m14
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kiitos erinomaisesta selostuksestaCDI203 kirjoitti:Noista ohjeista ovat lähes valminna, mulla on toi niiten nettin laittaminen, hiukan hankalaa kun olen julkisen 1tunnin netin varassa mutta piuhat sisään akun takka löytyvästä läpiviennistä sen jälkken hantin puolen noin oven etu tolpan kohdalta löytyy väylä liitin X30 mihin tulee kaksi johtoa vuosimallista/varuste tasosta riippuvaan kohtaan, siitä loput johdot etulattian poikki vaihdekepin kohdalta(mistä siniharmaa johto radion panelin takaa katkaisia rivin liitimeen No4) menvää kanavaa pitkin auton kuskin puolelle siellä johto ja sulake paikkan 35 kojetaulun pääsä olevaan sulake tauluun ja loput johdot lähtte kuskin puolen johto kanavaa pitkin taakse missä sininen liitin taka sulake rasian paikkan 16(värit,paikat ulkomuistista)Jolle kirjoitti:Juu elikkäs tänään tutkitttu laatikkoa tarkemmin ja paketissa oli ainoastaan yksi johtosarja, mersun numero A2035401407.

Miten polttoaineputket kytketään, mitä kautta niiden kuuluu tulla=?
- CDI203
- Asiantuntija
Webaston asenus
Poltoaine putket tulee auton alle suoja muovien ja pohjan väliin hantin puolelle, tankin takareunassa on valmis letkun liitos piste(ontto muovi tappi) mistä leikattan kärki pois(tankissa maxs 1/4 polttoainetta, ennen käytöön ottoa pitää lisätä polttoainetta) pumppu tulee siihen lähelle (johto pumpulle tulee takapenkin alta)Jolle kirjoitti:Kiitos erinomaisesta selostuksestaCDI203 kirjoitti:Noista ohjeista ovat lähes valminna, mulla on toi niiten nettin laittaminen, hiukan hankalaa kun olen julkisen 1tunnin netin varassa mutta piuhat sisään akun takka löytyvästä läpiviennistä sen jälkken hantin puolen noin oven etu tolpan kohdalta löytyy väylä liitin X30 mihin tulee kaksi johtoa vuosimallista/varuste tasosta riippuvaan kohtaan, siitä loput johdot etulattian poikki vaihdekepin kohdalta(mistä siniharmaa johto radion panelin takaa katkaisia rivin liitimeen No4) menvää kanavaa pitkin auton kuskin puolelle siellä johto ja sulake paikkan 35 kojetaulun pääsä olevaan sulake tauluun ja loput johdot lähtte kuskin puolen johto kanavaa pitkin taakse missä sininen liitin taka sulake rasian paikkan 16(värit,paikat ulkomuistista)Jolle kirjoitti:Juu elikkäs tänään tutkitttu laatikkoa tarkemmin ja paketissa oli ainoastaan yksi johtosarja, mersun numero A2035401407.
Ja nosta ohjeista mitä olet kokoamassa... Itse asennan webaston luultavasti ens viikon alussa ja mietin että jos ottais samalla kuvia tärkeimmistä kohdista ja sitten koottais niitä jonkunlainen suuntaa antava ohje myöhemmille asentajille...![]()
Miten polttoaineputket kytketään, mitä kautta niiden kuuluu tulla=?
Viimeksi muokannut CDI203, Ma 12.10.2009 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuntuis ettei aivan järkyttävän moinen homma? Niin tulikos tuossa se kaukosäätö mukana?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
- CDI203
- Asiantuntija
Webaston asenus
Ei ole hankalla homma, tosin aikaa kuluu joutuu purkamaan aika paljon että johdot saa vedetyyä oikeista paikoista, täytyy tietää mihin ne liitetäänJapero kirjoitti:Tilasin minäkin sitten tuommoisen ebaysta. Kukahan tuommoisen laittaisi Pirkanmaalla kiinni edullisesti? Asennusohjeen mukaan ei vaikuttaisi kauhean hankalalta hommalta.
näissä väylä systeemeissä se on aika tarkkaa
Näissä väylä vehkeissä siilä ei ole oikeestaan merkitystä/hyötyä jos ne edeliset ei ole ollet myös väylätekniikaa(itse lämppärin, letkut ruuvaa kuka vaan paikaaleen yhtä helposti, niin kun on ennen vanhaankin voinut tehdä)markoala kirjoitti:Juuri tuo sarja. Asennus vaan ei tunnu olevan päivän selvää edes ihmisille ketkä ovat laittanneet webastoja enemmänkin
näiteen johtoja ei voi asentaa ihan niin kuin vanhempiin väylättömiin autoihin
jos joku liitos on väärässä kohdassa/paikassa(ositeesa)vaikka johto olis oikea ei homma toimi koska auton tieto systeemi ei löydä kaikkia tarvittavia kytkentöjä sieltä mistä se on asetettu hakemaan niitä
Viimeksi muokannut CDI203, Ma 12.10.2009 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuleeko tuossa paketissa väyläohjain mukaan, nyt kiinnostaa 203 malli. Tarvitaanko sitä väyläohjainta välttämättä muuhun kuin siihen että saa auton puhaltimen puhaltamaan ja lämppärin läpät oikein päin auki. Eli siis jossei ole mitään väyläohjainta niin kai se wepasto osaa moottorin lämmittää kun se pannaan kakesta päälle ja pois?
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
- CDI203
- Asiantuntija
Webaston asenus
Toi paketti on nimen omaan väylä homman, jos ei väylä käyttön on kaken nappulat siniset(ns tyhmän systeemin voi sellaseta rakentaa)Wulfride kirjoitti:Tuleeko tuossa paketissa väyläohjain mukaan, nyt kiinnostaa 203 malli. Tarvitaanko sitä väyläohjainta välttämättä muuhun kuin siihen että saa auton puhaltimen puhaltamaan ja lämppärin läpät oikein päin auki. Eli siis jossei ole mitään väyläohjainta niin kai se wepasto osaa moottorin lämmittää kun se pannaan kakesta päälle ja pois?
Viimeksi muokannut CDI203, Ma 12.10.2009 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.