jakoketjun vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

[quote="juhaoh"][quote="laineracing"]kumma juttukun tossa töissä kattelee pumpun ajotuksia vanhalla ketjulla ni on pielessä... :lol:[/quote]
Eikös se pumpun ajoitus voi olla pielessä myös uudella ketjulla?[/quote]

...niinpä :lol: ...ei kai se voi kun tätä lukee :lol:
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

No jos oikeen hienosti haluaa ruiskutus hetken laittaa koneen pyöriessä kohdalleen laitetaan anturi sinne ruiskutus pumpun 17mm tulpan paikalle ja kampiakselin päähän toinen...... :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Minä vuonna uudenmallinen ketju tuli? Onko mahdollista, että allekirjoituksessa olevassa autossani olisi uudempi?
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Dieseleissä on ollut aina kaksirivinen ketju ja niitäkin on ollut kahta mallia vahvistettu ja hieman heikompi.Sitä en osaa sanoa minä vuonna on vaihtunut.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

no voihan se olla,ehämmä sitä meinannu tolla tekstillä :lol: vaan sitä että jos se on aikanaan ollut uudella ja kulumattomalla kohdallaaan! ja sittten ketju kuluu niiin ajotus menee pieleeen! ja senhän voi toki laittaa kuka mihin haluaa sen ajotuksen uudella ketjulla mutta sitä vartenhan onse pumpun ajotustappi ja säätää sen sitten ittelle mieleiseen paikkaan.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Cuuno ei näemmä ota tosissaan tätä juttua...
Avatar
Vitomies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 22.11.2007 16:32

Viesti Kirjoittaja Vitomies »

Mikä dieselmoottoreiden polttoaineensyötössä on ensimmäinen muuttuvatekijä mikä vaikuttaa heikentävästi moottorin toimintaan.
-Suutinkärkien kuluminen
-Pumpun kuluminen
-Ajoituksen muuttuminen
-Ketjun venyminen
Esim. Kuluuko pumppu josta seurauksena sumun muuttuminen suuttimissa vai kuluuko suutinkärjet.
:D
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

sehän riippuu ihan pumpustakin että mitä tekee. ainakin rivipumppu voi kulua ja laakerit pettää ni vaikuttaa käyntiin. ajotuksen muuttuminen johtuu siitä ketjun venymisestä. ja kyllä ne suuttimetkin kuluuu.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:shock: ...ottaa se tosissaan :wink: ...mutta tässähän lähdettiin vissiin kysymään km lukemaa koska pitää vaihtaa :!: ...eikö :?: ...ja tehdas ilmoittaa seuraavaa: tarvittaessa :!: ...ja sitten oli huoli siitä että ei vaan katkea :( ...eipä noita ole ilmestynyt kyllä eteen että uuden malliset ketjut olisi katkennut :!: ...niitä toki missä on esim. vanhanmallinen alipainepumppu poikinut kuulat väliin ja pox :lol: ...tai sitten ketju niitattu huolimattomasti tai väärin ja pox :!: ...tai jokin muu muuttuva tekiä aiheuttanut uudenmallisen ketjun katkeamisen :!: ...mutta ihan tosissani kyllä asian otin "mika t" :D
Vastaa Viestiin