Cooleri loksun sisään?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5453
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Katsotaan jahka saan tuon omani kiinni. Nyt vaan on menoja jotka haittaa tallipäiviä. Otan kuvia kun saan paikoilleen ja laitan tänne muutaman. Kun projektina oli saada cooleri loksun sisään niin se laitetaan sinne. Sitten mitataan riittääkö teho. Jos ei riitä niin muutetaan suunnitelmaa ja laitetaan keulille.

Tuo lokasuoja-asennuskaan ei ainakaan alkumetreillä näyttäisi pahalle. Kiinnikkeet on jo valmiina muodossaan. Putkien kulkureittiäkin on jo alustavasti katteltu.

Ennen huhtikuun puolta väliä pitäisi olla valmista.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5453
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tallipäivä takana. Muuten homma meni ihan putkeen mutta yksi ongelma tuli eteen joka jäi ratkomatta. Miten olette "väistäny" Turbon ilmanottoletkun?

Coolrilta paluu kun on pakko tuoda tuolle EGR:lle muuten ei leimaa tule seuraavassa katsastuksessa :evil: . Lankussahan tuo putsarilta tuleva ilmanottoletku täyttää melkein kokonaan pakosarjan sekä sen ilmanputsarikoteloa erottavan alumiinipellin välisen tilan. Alumiinipeltiä muokkaamalla saa hiukan lisätilaa mutta ei tarpeeksi.

Cooleri oli paikoillaan kiinnikeineen putkineen kaikkineen. Tuo putsarin ilmaletku peeveli pisti palauttamaan kaikki ennalleen.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5453
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Non ni nyt cooleri on paikoillaan hankkarinloksussa ja ekat 60 kilsaa takana. Varovaista ajoa ahtoja seuraten mutta huomenna testataan että pitääkö liitokset :lol: Jotain parannettavaa jäi ja ostopalstalle lähtee ilmoitus ja kait sen tässäkin voi julkaista eli se osa jossa pakokaasunkierrätyskello on kiinni HALUTAN OSTAA! Siis osa joka on turbon ja painekoteloon menevän alumiiniputken välissä. Teen uuden ja paremman. Nuo silikonimutkat ei oikein taivu mieliksi :cry: Coolerille meno oli kohtuu helppo nakki. Cooleerilta paluu tuotti jo päänvaivaa. Laturi, vesiletkut ja se peevelin putsari-ilmanottoputki... No ne on nyt ratkottu. Parannellaan vielä muutamaa kohtaa ja sit vois ottaa jo muutaman kuvankin rakkineesta :D

Toistaiseksi cooleri on roudarinteipillä suojattu ettei renkaan heittämät kivet riko cooleria mutta valmiina on sopivaa aihiota jolla asia saadaan kuntoon niin että teipit joutaa hiiteen. Kun teipit on veke mitataan lämpötiloja painekotelosta.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5453
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

No niin nyt teipit on poistettu ja lämpötiloja mitattu. 0.8 ahdoilla lämpötila motarirampilta 0 - 120kmh maksimi lämpötila +45 astetta kun ulkolämpötila oli noin +10. Pieneksi käy mutta on parempi kun ei mitään. Pitää nyt sitten kattoa mitä tuolle tekee vai tekeekö mitään. Jotain idean tynkää kyllä olisi ennen kun keulasovitusta aletaan miettiä :wink:

Onko kukaan laittanu keulalle sellaista cooleria jossa tulo ja lähtö olisi samalla puolella? Kokemuksia tällaisesta?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Lokasuojan alle kannattaa laittaa automaattilaatikon öljynjäähdytin,
jos ei siellä ole jo valmiina. Kun nostat tehoja, alkaa laatikkokin
kaivata lisääviilennystä. Mahtuu se jäähdytin puskurin allekin, mutta
tehtaan asennus on lokarissa puhaltimen kanssa. Ellei siellä ole
kennoa, niin öljy jäähdytetään jäähdyttimen sisään piilotetussa kennossa,
joka ei ole kovin tehokas.

Vesi-ilmavälijäähdytin on ylivoimaisen helppo ja tehokas ratkaisu.
Jäähdytin ja puhallin mahtuu keulalle ilman muutoksia. Jäähdytysteho
on parempi kuin ilma-ilmavälijäähdytyksessä ja turboviive sekä paineen
lasku pieni. Hintakaan ei pitäisi olla este, sen verran halpoja nuo osat ovat:
-lämmönvaihdin 150 taalaa
-AMG-malleissa käytettävä Boschin pumppu 120 taalaa tai sitten halpa
pumppu 50 taalaa, tai MB:n käytetty kiertovesipumppu 25 euroa
-True-Coolin erittäin tehokas 11x11x1,5" jäähdytinkenno 100 euroa
-SPAL 10" 52 mm puhallin 60 taalaa
Vastaa Viestiin