Dieselin kannattavuusraja?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

e320 kirjoitti:Tuo 4 euron erotus päivässä tuntuu aika pieneltä siinä vaiheessa kun pitäisi päästä rekasta ohi ja toinen auto tulee vastaan.. :lol:

Meikäläisen kulutuslukemilla ja ajomatkalla erotus on jo huikeat 8 euroa päivässä. Silti en ottaisi 200D:tä alle. :shock:
E320 vs. 200D?? :lol:

Eikö kannattais verrata kuitenkin aina saman kokoisia ja tehoisia autoja.
Dieselitkin on kehittynyt tuosta 200d:stä ainakin omasta mielestäni paljon.
Kulutukset on dieseleissä on pysynyt siinä 5-8 l/ 100km, mutta teho ja vääntö on kasvanut reilusti. Kyllä noilla nykydieseleilläkin (ja 10 vuotiaillakin) pääsee rekasta ohi ja pienemmällä kulutuksella kuin 200d.

Jos seurailee uusien autojen suorituskykyjä, niin kyllä ne dieselit taitaa olla niitä, joilla pääsee rekan ohi paremmin. :oops:
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Niin tämä vertailu on jännä juttu, kun verrataan vanhaa 200d uuden malliseen tehokkaaseen bensa mersuun. Eiköhän se vertailu pitäisi suorittaa saman tehoisten ja ikäisten kesken ? Silloin taitaa nuo nykyiset bensakoneet jäädä hopealle joka suhteessa. Eikä vielä dieselissä tarvitse olla samoilla kuutiomäärillä varustettu moottori, kuin bensassa. Kyllä nyky dieselit peittoaa nykyiset bensakoneet joka suhteessa 6 - 0. Nimimerkillä . Aikaisemmin dieseliä epäillyt. :lol:
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Mielestäni rekan ohitus on rekan ohitus oli kyseessä sitten -06 AMG tai -86 200D.

Tarkoitus ei ollut vertailla autojen statusarvoja tms.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

e320 kirjoitti:Mielestäni rekan ohitus on rekan ohitus oli kyseessä sitten -06 AMG tai -86 200D.

//siinä vaiheessa kun pitäisi päästä rekasta ohi ja toinen auto tulee vastaan..//
Niin edelleen rekan ohitus on rekan ohitus, mutta et kertonut miksi se on parempi suorittaa bensa autolla kuin dieselillä.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Timo J kirjoitti:
e320 kirjoitti:Mielestäni rekan ohitus on rekan ohitus oli kyseessä sitten -06 AMG tai -86 200D.

//siinä vaiheessa kun pitäisi päästä rekasta ohi ja toinen auto tulee vastaan..//
Niin edelleen rekan ohitus on rekan ohitus, mutta et kertonut miksi se on parempi suorittaa bensa autolla kuin dieselillä.
Missä väitin niin? Sanoin etten hankkisi 200D:tä. 320 tai 270cdi:t kelpaa meikäläiselle mainiosti jos sellaisen saa bensa-320 hinnalla täysvarustein.

Mutta kun ei valitettavasti saa. 8-10t€ on laitettava lisää.

Tästä huolimatta aion mennä koeajamaan W210 270cdi:tä ensi viikolla viimeistään.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Ok, käsitin tuon puhtaasti 200d:n ja E320:n vertailuksi.. :oops:
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Kannattaako lähteä ohittamaan jos vastaankin tulee auto ? :D
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

e320 kirjoitti:Tuo 4 euron erotus päivässä tuntuu aika pieneltä siinä vaiheessa kun pitäisi päästä rekasta ohi ja toinen auto tulee vastaan.. :lol:

Meikäläisen kulutuslukemilla ja ajomatkalla erotus on jo huikeat 8 euroa päivässä. Silti en ottaisi 200D:tä alle. :shock:
Mulla nyt sattuu oleen sellanen mäihä, että työmatkoilla, elikkä mihin mä tätä 200 D käytän, niin on 2 kaistaa molempiin suuntiin.. Ei tuu rekka, eikä mikään muukaan ohituskaistalla vastaan......
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

vhkala kirjoitti:Kannattaako lähteä ohittamaan jos vastaankin tulee auto ? :D
Jos näen että vastaantulevien autojen välissä on riittävästi tilaa, miksei? Joskus käy myös niin että mutkaisella tieosuudella toinen auto tulee jo vastaan kun pääsee puoleenväliin rekkaa. Kunnon moottorilla varustetulla autolla voi tällöin potkaista 10-20km/h lisää vauhtia turvallisen ohittamisen varmistamiseksi jos jarrutus on liian myöhäistä tai sitten käyttää niitä 2 tuumaa isompia jarrulevyjä auton pysäyttämiseksi.. pienitehoisella autolla tulee paskat housuun eikä seuraavassa paikassa uskalla enää edes yrittää.

Mulla oli yhdessä vaiheessa vuokra-autona Avensis 1,8i 2004 ja meinasi tulla kurat housuun kun lähdin rekan ohi ensi kertaa. Moottori väänsi pintakaasulla hienosti mutta kun piti lähteä ohittamaan mitään ei tapahtunut vaikka painoi kaasun pohjaan. Siinä sitten kerättiin hiiiiljaaa vauhtia rekan vieressä ja toivottiin ettei sieltä kilometrin päästä ala näkymään vastaantulijoita. Siinä missä 320 kerää sen 110 mittarinopeutta rekan takarenkaan kohdalle, Avensis sai sallitun kaulittua kasaan vasta noin rekan nupin kohdalla. Ohitusajassa ero on aivan mieletön.

Tässä se ero juuri piilee.. Pienitehoisella autolla ei uskalla edes yrittää ohi ellei paikka ole todella avoin ja vapaa. Sitten kerätään 5-6 auton letka siihen rekan perään ja tukitaan koko liikenne aivan turhan takia.

Kun tietää että reserviä tarvittaessa on sekä konetehon että jarrujen puolella, pystyy lähtemään ohi aivan eri luottamuksella. On hyvin yleistä että tiellä on parin kilometrin tyhjä suora eikä kukaan 7 auton letkasta tee liikettäkään ohittaakseen. Oma ennätykseni on ollut ajaa kuudesta autosta ja rekasta ohi vakionopeussäätimeen koskematta ja tietysti rajoituksen mukaan ajaen. Taustapeilistä näin ettei kukaan lähtenyt edes sen jälkeen ohi vaikka vapaata suoraa riitti senkin jälkeen vaikka muille jakaa.
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

e320 kirjoitti:
vhkala kirjoitti:Kannattaako lähteä ohittamaan jos vastaankin tulee auto ? :D
Jos näen että vastaantulevien autojen välissä on riittävästi tilaa, miksei? Joskus käy myös niin että mutkaisella tieosuudella toinen auto tulee jo vastaan kun pääsee puoleenväliin rekkaa. Kunnon moottorilla varustetulla autolla voi tällöin potkaista 10-20km/h lisää vauhtia turvallisen ohittamisen varmistamiseksi jos jarrutus on liian myöhäistä tai sitten käyttää niitä 2 tuumaa isompia jarrulevyjä auton pysäyttämiseksi.. pienitehoisella autolla tulee paskat housuun eikä seuraavassa paikassa uskalla enää edes yrittää.
Niin, nämä on niitä tunnettuja läheltä piti tilanteita joita näkee maantiellä liikkuessaan nykyään paljon :shock: .
Vaan jokakerta on mielessä että mihin ihmisellä nyt niin kova kiire on että tarttee riskeerata oma ja muiden tiellä liikkujien turvallisuus ja jopa promosoida nuoria uusia kuljettajia tekemään samoja yhtähulluja ohituksia...
Joku kaunis kerta se vastaantuleva auto ajaakin sillä satasen rajoituksella 145 km/h ja et ehdikkään ohittaa sitä rekkaa siitä edestä, miten sitten suu pannaan? :lol:
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

e320 kirjoitti:
Kun tietää että reserviä tarvittaessa on sekä konetehon että jarrujen puolella, pystyy lähtemään ohi aivan eri luottamuksella.
Olekko koskhaan muuten aatellu että ehkä sillä jonka nokan eteen kiilaat niin ei välttämättä ole yhtä hyvät jarrut? :roll:
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Niin, nämä on niitä tunnettuja läheltä piti tilanteita joita näkee maantiellä liikkuessaan nykyään paljon]
En tiedä kenestä puhut, minä en lähde niin pieneen rakoon ohittamaan että tulisi ns. läheltä piti tilanne.

En kiilaa kenenkään nokan eteen. Tehoreservi on vain turvallisuuden maksimointia varten ettei tarvi jättää ohitusta viime tinkaan.

Ne on ne mopomiehet ketkä kiilaa kun ei muuten pääse ohi. :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olisiko joku viksu laskentotaitoinen mies miten kannattavuus näkyy tänäpäivänä? Täällä sunnuntaina diesel oli kalleimmillaan 1,63 ja bensiini 95E 1,52.

***
ekh... en hoksannu et tää on jo 2v vanha :oops:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Nii että kuinka paljon kalliimmaksi tulee nykyään dieselauto keskimäärin verraten vastaavaan bensakoneiseen, jos käyttö ois 20 000 km per vuosi? En oo määkään nähny mitään uutisia tai artikkeleita ny just viimme aikoina... :lol:
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

nyffikaakoo kirjoitti:Nii että kuinka paljon kalliimmaksi tulee nykyään dieselauto keskimäärin verraten vastaavaan bensakoneiseen, jos käyttö ois 20 000 km per vuosi? En oo määkään nähny mitään uutisia tai artikkeleita ny just viimme aikoina... :lol:
Tässä hyvä laskuri:
http://www.ee.oulu.fi/~topias/polttoaine/index1.php

Jos haluaa laskea pelkän kulutuksen osalta (dieselveron kompensointi), jättää vaan muut kentät tyhjäksi/nollaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sitten kun löytyy samaan hintaluokkaan bensa-auto, joka tarjoaa vastaavanlaiset ominaisuudet, vastaavassa teholuokassa ja vielä vastaavalla kulutuksella niin vaihdan bensaan. Taitaa olla niin, että ajelen edelleen ST-mersulla, ainakin silloin kun se on ajossa :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Kas niipä olikin!
Taitaa olla niin, että ajelen edelleen ST-mersulla
Tosi se on kyllä että se lienee aina kannat(ett)avaa, vaikkei sitä aivan taloudellisesti laskien oiskaan. :lol:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

paljos tollasen w124 250/300DT ja 250/300TDT:n dieselvero on? Entäs pystäri 200D ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

pystärin dieselvero on luokkaa vähän vajaa 500€
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mä ainakin pidän nykydieselin ominaisuuksista, jos vertaa bensa-autoihin. Siinä yks syy dieselin pitoon, vaikkei kilsoja tulekkaan nyt kovin hirveästi(25Tkm/vuosi) Mutta eniten säästää, kun ajaa vähemmän.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Fenton kirjoitti:pystärin dieselvero on luokkaa vähän vajaa 500€
HYI! Tulee siis verot olee 10x enemmä kuin polttoainekulut vuosittain kun sen ottaa ajoon. Pitäsköhä ajella vaa ilman kilpiä... Jokatapauksessa raja on täkäläisillä hinnoilla niin korkealla että dieselin pito ei kannata lähimainkaan. Tulee niin vähän kilsoja. Olis tollanen ST silti kiva... :wink:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Sergey kirjoitti:Jokatapauksessa raja on täkäläisillä hinnoilla niin korkealla että dieselin pito ei kannata lähimainkaan...
No niin, no.. Se kannattavuuskin on niin kakspiippuista, ellei jopa useampi.. Silleen jos aattelee, niin auton pito ylipäätään ei ole kovin kannattavaa. Jos niitä on useampi, niin vielä vähemmän. Jos niillä ajaa, niin hipoo järjenköyhyyttä, vaan minkäs teet kun on pakko.
Tuo vaimon Volvon raappa hörii pyöreästi 10 litraa satkulle sekalaisessa työmatka-ajossa, eli ei ole 30000 kilometrin ajosuoritteella kovin kannattava. Vaan kun se on jo maksettu, ei kovin pahasti ajettu ja pirun hyväkuntoinen, omasta mielestäni, ei sen vaihtokaan ole kannattavaa. Käypä vaihtohinta liikkeessä lienee jossain 4000 €:n paikkeilla, eli vastaavan kokoiseen, kohtuullisesti ajettuun, eikä ihan taivaallisen vanhaan vaihdossa pitää ainakin 5-6 tonnia olla rahaa. Kauanko siis pitää ajaa, että nykyisillä bensan/dieselin hinnoilla saadaan ajaminen plussan puolelle, kyseisllä kilometrimäärillä? Voi olla, että siitä dieselistä aika jättää ennen kuin rupeaisin siitä vaihdosta hyötymään..
Se on sitten toinen juttu, että jos siihen kyllästyy niin seuraavaksi voisi harkita dieseliä. Kunhan näkee mihin nuo hinnat tuosta kehittyy.
Itse kyllä saatan vaihtaa tuon dieselin bensaankin, semmoinen E320T voisi olla ihan mukava perhefarmari. Kakkosnelosena tietenkin. Onkohan se kannattavaa? Joku ekonomisti voisi pikaisesti laskea... :lol:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: Dieselin kannattavuusraja?

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Ei sitä vieläkään tarvi pitkää matkaa dieselillä ajaa, ku alkaa olemaan kannattavampaa kuin bensa.


Laskelmalla 10500 km per vuosi tulee samanhintaset kilometrit.
vero
D: 563,93
B: 172,64
vakuutus
D:1123,68
B:1037,96
kulutus
D: 7,20
B: 9,30
polttoaineen hinta
D: 1,519
B: 1,666
pa kust €/km
D: 0,109
B: 0,155
vero €/km
D: 0,066
B: 0,020
vakuutus €/km
D: 0,107
B: 0,099
yht €/km
D: 0,270
B: 0,270

Laskelman auto ei ole MB ;)
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Dieselin kannattavuusraja?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Iso-Jaska kirjoitti:Ei sitä vieläkään tarvi pitkää matkaa dieselillä ajaa, ku alkaa olemaan kannattavampaa kuin bensa.


Laskelmalla 10500 km per vuosi tulee samanhintaset kilometrit.
vero
D: 563,93
B: 172,64
vakuutus
D:1123,68
B:1037,96
kulutus
D: 7,20
B: 9,30
polttoaineen hinta
D: 1,519
B: 1,666
pa kust €/km
D: 0,109
B: 0,155
vero €/km
D: 0,066
B: 0,020
vakuutus €/km
D: 0,107
B: 0,099
yht €/km
D: 0,270
B: 0,270

Laskelman auto ei ole MB ;)
Onko laskelman autoissa samat pääomakustannukset, ja muuten toisiaan vastaavat (koko, suorituskyky, varusteet)?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Dieselin kannattavuusraja?

Viesti Kirjoittaja Noname »

Vaikka ketju on vanha niin aina ajankohtainen.
Nyt eletään vuotta 2012 ja verotus on muuttunut enempi päästöpohjaiseksi.

Tämä aiheuttaa sen että bensiiniä syöviä autoja rokotetaan kovemmalla käyttömaksulla koska yleensä samankokoisella moottorilla varustetusta autosta tulee pakoputkesta enempi CO:ta. Ennen vuotta 2000 valmistettujen autojen vero on painopohjainen ja niissäkin veroa on kiristetty paljon.

Toinen fakta mitä halutaan unohtaa on että bensa-auto vie talvella kylmäkäynnistykssä huomattavasti enemmin ainetta kuin normikulutus, Käytännön kulutusero vastaavaan dieseliin voi olla useita litroja.

Koska dieselin käyttömaksu on pienempi ja kulutusero merkittävä väittäisin että tänä päivänä +-nolla raja menee helposti jo 8000 - 1000 km / vuosi ajoilla.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Dieselin kannattavuusraja?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Noname kirjoitti:
Koska dieselin käyttömaksu on pienempi
Tarkoitatko käyttömaksulla perusveroa vai mitä?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Dieselin kannattavuusraja?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

tj86430 kirjoitti:
Noname kirjoitti:
Koska dieselin käyttömaksu on pienempi
Tarkoitatko käyttömaksulla perusveroa vai mitä?
Varmaan sitä että käyttövoimavero on pienempi kuin ennen.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Dieselin kannattavuusraja?

Viesti Kirjoittaja Noname »

Tosiaan, unohdin että dieselveroa eli käyttövoimaveroa pudotettiin vuoden alusta 18 % ja se yhdistettynä dieselin pienempiin CO-arvoihin ajaa helposti siihen että melko pienetkin kilometrit riittää tasapeliin.

Kulutuksen ero on käytännössä suurintekijä.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Jesse_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 14.09.2011 01:15

Re: Dieselin kannattavuusraja?

Viesti Kirjoittaja Jesse_ »

N. 25-30tkm tulee ajettuu vuodes ja auton on täl hetkel s124 250td ja se on rekisteröity pakettiautoks ni kai jonki verra halvemmaks tulee ku 2litrasel mazda 626 ajamine :) Mul on ollu mazda 626 -93 syyskuusta asti myynnis ja hintaa on täl hetkel 1000€ mut ei vaa mee kaupaks, 17"alut alut yhen kesän ajetuil renkail ja talvel 16"alut n. 10tkm ajetuil nastarenkail, muutenki auto on ihan siistissä kunnossa ja voisin sanoo että se on ruosteeton. Tekniikka, alusta ym. on ihan kunnossa, mittarissa on kyl 321tkm mut noi kilometrit huomaa vaa kun kattoo mittaristoa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Dieselin kannattavuusraja?

Viesti Kirjoittaja napa »

Jesse_ kirjoitti:N. 25-30tkm tulee ajettuu vuodes ja auton on täl hetkel s124 250td ja se on rekisteröity pakettiautoks
itse hankin samanlaisen pakuksi rekisteröidyn (S124 E250TDA -94) käyttö/työautoksi, kun tuo ducato alkaa levitä käsiin... päättelin että tuollainen perus mekaaninen ja rivipumpullinen on kuitenkin vielä luotettavempi, kuin uudemmat sähköistetyt mallit (väyrystä en olisi huolinut, vaikka olisin saanut ilmaiseksi :D ) kulutus ja muut käyttökulut pitäis pysyä vielä ihan kohtuullisina nykyhinnoilla :think: kilometrejä tulee luultavasti 25-40 tkm väliin vuodessa...

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin