190 vm 88 2.0B turbotus rojekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

Viesti Kirjoittaja wmix »

oliko sulla liekkirenkaita tossa,vai ajatko ihan vaki pahvilla?!

onks siitä kovinki kauvan kun oot noi männät ostanu?! ei taija olla enää lehtimäellä myynnissä nuita mäntiä kun suositteli vain wisecoita?!
shaka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 01.09.2004 09:43

Viesti Kirjoittaja shaka »

Hotcarssilta löytyy noita mahleja... www.hotcars.net .. nämä männät on sitten herkkiä halkeamaan kun aletaan ahtamaan kunnolla(1.5->bar)..
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

racerpalcesta rossin taot mittatilauksena jotn 5-6 sadan väliin...
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Tuolt hotcarsist löyty mahlen takomäntii mut niit oli kahdella lakikorkeudella et kummat täs projektis on 39,6mm vai 34,5mm vai onko sit joku muu?
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

Tuomo kirjoitti:Tuolt hotcarsist löyty mahlen takomäntii mut niit oli kahdella lakikorkeudella et kummat täs projektis on 39,6mm vai 34,5mm vai onko sit joku muu?
39.6mm on laki, noin 3mm matalampi ku mersun oma mäntä.
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

Viesti Kirjoittaja wmix »

hautautuuko tämäkin projekti threadi muitten bensaturbojen joukkoon,ei vaiskaan miten onko kone vielä nipussa ja onko penkitetty?! oliko sulla muuten tossa niitä liekki renkaita?!
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

wmix kirjoitti:hautautuuko tämäkin projekti threadi muitten bensaturbojen joukkoon,ei vaiskaan miten onko kone vielä nipussa ja onko penkitetty?! oliko sulla muuten tossa niitä liekki renkaita?!
Kyllä on vielä kone nipussa, mut ajoaika on loppu ei voi liikenteessä ajella six on ollu nyt vähän hiljaista. Penkkiaika on tän kuun lopussa. Välillä oli ruiskun kaa ongelmia ku tuli käyntihäiriöitä, mut puhdistelu ja säätely auttoi. Ei ole liekkirenkaita ku on vaan ihan pienet paineet, alle 0,8bar.
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

Viesti Kirjoittaja wmix »

sullahan jää vissin johonkin 2.2litran tuntumaan toi iskutilavuus noilla männillä,kun vakio 2.3ssa on 95.5mm männänhalkaisia?!.ootko ihan kestävyys syistä käyttäny nuita 92mm 94sten siasta?!onko sulla muuten yhtään kuvaa tai videopätkää tosta sun pelistä?! :)
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

wmix kirjoitti:sullahan jää vissin johonkin 2.2litran tuntumaan toi iskutilavuus noilla männillä,kun vakio 2.3ssa on 95.5mm männänhalkaisia?!.ootko ihan kestävyys syistä käyttäny nuita 92mm 94sten siasta?!onko sulla muuten yhtää
n kuvaa tai videopätkää tosta sun pelistä?! :)
Joo ajattelin et ei oo kansipahvi eli laattasulake niin kovilla ku on pyttyjen välissä enenpi metallia, ainaki vielä on kestäny. Olis mulla kuvia ku vaan sais ne näytille nettiin. Videon vois kuvata, jos vaan joku uskaltaa kyytiin filmaamaan:lol: (ei tyttöystävä jostain syystä tykkää yli 200km/h vauhdeista, mikä lie)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Menin sitten ostamaan ahtimen.... :) Ja sattuu olemaan juuri samanlainen 190E 2.0 ja vuosimallikin on sama;)

Oliko tuohon moottoriin tehty muuta kuin poraus+ uudet männät ja sitten kanteen se nokka ja keinut+ venat? Alapää kaiketi vain tarkistettu että on kunnossa?

Paljonkohan omat alkuperäismännät kestää ahtoa? Periaatteessa puristusta saisi alennettua paksulla kuparisella kannen tiivisteellä, mutta vain n. 0.11:1 jokaista kannen tiivisteen ylimääräistämilliä kohti. Elikkä jos oma tiiviste olisi millin, niin 3mm kuparitiivisteellä puristus olisi n. 8.8-8.9:1. Vaan miten mahtaa noinkin paksu kuparitiiviste ajaa asiansa??? Ja jos haluaisi 8.5:1 puristus-suhteen niin pitäisi olla n. 6.5mm tiiviste... :) Maalaisjärjellä ajatellen tiiviste-idea on huono ratkaisu.

Kestääkö orkkis männät 0.5 bar ahdot ja mikä olisi odotettavissa oleva teholisä? Ahdin on KKK26 (41.5/45.5mm). Kuparitiivisteen teko onnistuu ja sellaisen voisi laittaa vaikka ihan alkuperäisen paksuisena jos paksumman laitosta on jotain haittaa.

Kuulemma megasquirttia saa valmiina 200e, joten se olisi tietty hintansa puolesta houkutteleva. Löytyyköhän siihen jostain M102.962:seen softista ? Ensin oli ajatus antaa ke-jetin säädellä perusruokaa ja antaa oman lisäECU:n säätää seosta kohdalleen systeemiin laitettavan lambdan avustuksella. Laiha seoshan lienee se suurin ongelma mäntien kannalta? LisäECU pitäisi huolen että lambda pysyy aina tasan 1 tai tietty saahan se pikkuisen rikkaallakin olla.

Oikaiskaa jos olen pahasti metsässä, jostainhan se on tämäkin harrastus aloitettava.... :roll:

Ainiin, JarkkoS tuumasi että tuo mun laatikko (722.400) kestää n. 150 kaakkia, joten eipä ennen sen puolen hoitamista ole tarvettakaan yli 0.5bar ahdoille.
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

AK47 kirjoitti:Menin sitten ostamaan ahtimen.... :) Ja sattuu olemaan juuri samanlainen 190E 2.0 ja vuosimallikin on sama;)

Oliko tuohon moottoriin tehty muuta kuin poraus+ uudet männät ja sitten kanteen se nokka ja keinut+ venat? Alapää kaiketi vain tarkistettu että on kunnossa?

Paljonkohan omat alkuperäismännät kestää ahtoa? Periaatteessa puristusta saisi alennettua paksulla kuparisella kannen tiivisteellä, mutta vain n. 0.11:1 jokaista kannen tiivisteen ylimääräistämilliä kohti. Elikkä jos oma tiiviste olisi millin, niin 3mm kuparitiivisteellä puristus olisi n. 8.8-8.9:1. Vaan miten mahtaa noinkin paksu kuparitiiviste ajaa asiansa??? Ja jos haluaisi 8.5:1 puristus-suhteen niin pitäisi olla n. 6.5mm tiiviste... :) Maalaisjärjellä ajatellen tiiviste-idea on huono ratkaisu.

Kestääkö orkkis männät 0.5 bar ahdot ja mikä olisi odotettavissa oleva teholisä? Ahdin on KKK26 (41.5/45.5mm). Kuparitiivisteen teko onnistuu ja sellaisen voisi laittaa vaikka ihan alkuperäisen paksuisena jos paksumman laitosta on jotain haittaa.

Kuulemma megasquirttia saa valmiina 200e, joten se olisi tietty hintansa puolesta houkutteleva. Löytyyköhän siihen jostain M102.962:seen softista ? Ensin oli ajatus antaa ke-jetin säädellä perusruokaa ja antaa oman lisäECU:n säätää seosta kohdalleen systeemiin laitettavan lambdan avustuksella. Laiha seoshan lienee se suurin ongelma mäntien kannalta? LisäECU pitäisi huolen että lambda pysyy aina tasan 1 tai tietty saahan se pikkuisen rikkaallakin olla.

Oikaiskaa jos olen pahasti metsässä, jostainhan se on tämäkin harrastus aloitettava.... :roll:

Ainiin, JarkkoS tuumasi että tuo mun laatikko (722.400) kestää n. 150 kaakkia, joten eipä ennen sen puolen hoitamista ole tarvettakaan yli 0.5bar ahdoille.
On laitettu alakertaan uudet laakerit ym kuluvat osat, eikä kampurakaan ole alkuperäinen ja vauhtipyörä on 16v versio, lisäksi lohkon taso on oikaistu ja lohko on särö tarkastettu.
Kestää ne vakiomukit ihan hyvin pikkupaineet max 0,5bar, mut ei ollu mun takomännät kalliit ja kestää 1,5bar ja sillo mennään jo aika kovaa bensa vehkeellä.
Jos ruiskuksi K-jettiä mielii kannattaa hankkia esim. turbovolvon versio, siinä on ahtopaine rikastus, mikä vapari jetistä puuttuu tai sit esim. BMW 6 syl määränjakaja riittää 450hv saakka. Volvon jetti riittää Volvon suuttimilla vähän yli 200hv.
K-jetti kannattaa asentaa ahtokäytössä ahtimen imupuolelle, niin ku se volvossaki on, jos asentaa painepuolelle on vähän herkkä särkymään.
Tippuu se puristus enemmän ku 0,1 yksikköä kansipahvin mm kohti mun männät on 2,3mm matalammat ku MB omat ja puristus tippu 8,0:1. Tosin 8,8 puristus on jo riittävän matala 1bar paineisiin, häviää alavääntöä liian pienillä rutistuksilla.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jep, väsyneenä tuli laskuvirhe tuossa puristuksen alenemisessa, laskin iskutilavuuden muutosta, kun piti puristusta laskeskella, eihän tuossa ole kuin n. 10 kertainen ero :). Millin lisäys kansipahvissa on noin 1 yksikkö puristus-suhteessa. Elikkä kuparisella kannentiivisteellä saa tuon asian hoideltua, mutta se nyt on pienimpiä ongelmia .... Eniten haluttais ostaa kokonaan "uusi" moottoriaihio mihin vaihtelis osaa samaan tyyliin kun sinäkin. Mutta on tässä aikaa mietiskellä. Hankittu turbo on hyllyssä vähän niinkuin muistuttamassa asiasta.

Mikä sieltä KE-jetistä tuppaa särkymään jos se on painepuolella ja miksi?

Mistä kohtaa on turbolle otettu öljyt ja minne se palautuu?
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Mitenkäs tuon kansipahvin paksuuden muuttaminen vaikuttaa nokka-akselin ketjukäyttöön? Pystyykö ketjunkiristin kompensoimaan piituuden muutoksia?
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

jesse kirjoitti:Mitenkäs tuon kansipahvin paksuuden muuttaminen vaikuttaa nokka-akselin ketjukäyttöön? Pystyykö ketjunkiristin kompensoimaan piituuden muutoksia?
Ei haittaa mitään niin pieni muutos, pikkasen kiristyy vaan ketju, toivottavasti ylettää pyörille :twisted: . KE jetissä, ainakin mersun tapauksessa ongelma on se määränjakajan kumi, ei meinaa pysyä paikallaan ja loppuu matkanteko ku se irtoaa. Joskus on paineiskusta menny sekaisin koko jetti. Mulla ahtimen voitelu otettu öljynsuodatin jalasta öljynpaineanturin kierteestä ja anturi laitettu siihen ahtimen öljyputkeen, paluu on hitsattu MB vesipumpun letkun lähtö öljypohjan kylkeen mahd. ylös ja 19mm reikä ni ei ahdista ja loiskelevy reijän taakse ei tule vastapainetta.
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Re: kuvia

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

http://kuvax.net/i/?7295P1010056.jpg
Nonnii, nyt on sitten kuvatki saatu nettiin, mistä Lauralle suuri kiitos. Kuvat on otettu just ku sain koneen nippuun, hieman on viimeistelyt kesken, mut käsityksen saa mitä siellä konepellin alla luuraa.
http://kuvax.net/i/?4327P1010057.jpg

http://kuvax.net/i/?4213P1010058.jpg

http://kuvax.net/i/?3902P1010059.jpg

http://kuvax.net/i/?1304P1010060.jpg

http://kuvax.net/i/?5947P1010061.jpg

http://kuvax.net/i/?9203P1010055.jpg
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Onkos tuosta autosta saatu jo mitattua tehot? Kiinnoistais vaan et kuinka paljon tommonen laittaminen hyödyttää noin tehon puolesta.
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Avatar
Sami.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Su 18.09.2005 23:06
Paikkakunta: Ulvila / Pori

Viesti Kirjoittaja Sami.M »

On poka letkuu enemmä ku HiFlexin hyllys :shock: :lol:
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

joko kohta saadaan dynolappua näkyville...?
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

stanger kirjoitti:joko kohta saadaan dynolappua näkyville...?
Sorry, taitaa jäädä dynolappu ens kevääseen, on ollu autotallin rakennusprojekti kesken ym. ni ei ole kerenny paneutua moneen viikkoon koko autoon. Ei ole tarkoitus ajella talvella ni voi seista ihan hyvin ilman tehonmittaamista talven yli, viimeistellään toi letkuviidakko talven aikana ja heti keväällä sit käppyrät paperille.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

:) Onnea projektin valmistumisesta!

Muistuttasin näistä internet poliiseista näiden dynolappujen kans ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

tovayryn kirjoitti::) Onnea projektin valmistumisesta!

Muistuttasin näistä internet poliiseista näiden dynolappujen kans ;)
joo, tiedetään. Öhöm, itse kuulun siihen tiettyyn, joskus jopa pelättyyn ammattiryhmään, josta silloin tällöin on myös foorumilla juttua. Mutta me tehdään niinku laki meiltä vaatii, mut harratetaan samalla tavalla kuten muutkin
demec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 30.04.2005 08:11
Paikkakunta: eteläinen ruots...suomi

Viesti Kirjoittaja demec »

8) Minähän sit sun entinen työnantaja :wink: paino sanal ENTINEN,mukavempi näin rehellisenä mennä selkäsuorana pankkiin :lol:
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

hmm... jos 1+1=2 ja suomen kieleä ymmärtää, niin voisi melkein dnsf:n postausten perusteella vetää johtopäätöksen että "tuovmar" on vaihtanut projektia :roll:

Onko näin?
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

onhan se niin. sillä mun entinen nismo ja mulla sen mese.. ;)
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

http://www.tagworld.com/hoitokoti/Pictu ... 0e863aa6bd

tossa vähän projekti kuvaa pällisteltäväksi. jos joku haluaa katsella. toi linkki on nyt vähän outo mut olen niin huono näitten koneiden kans mutta toimii. ;)
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

hoitokoti kirjoitti:http://www.tagworld.com/hoitokoti/Pictu ... 0e863aa6bd

tossa vähän projekti kuvaa pällisteltäväksi. jos joku haluaa katsella. toi linkki on nyt vähän outo mut olen niin huono näitten koneiden kans mutta toimii. ;)
Joo näin pääs käymään. Nyt ajellaan sit Nissanilla, ihan jees peli, mut on kyl välillä mersua ikävä.
Hanssoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 08.05.2006 22:27
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hanssoni »

Noita mäntiä muuten saa sitten halvemmalla sellaisesta firmasta ku keiteleen kone... oli muistaakseni 180€ sarja kun joskus sierraan niitä kyselin... hotcarsilta kannattaa kattoa mitä on ja tilata sitten keiteleen koneesta :D
W201 pentsiini, nyt 3,0. Jatkojalostukseen hauskat kaasut ja eaton 62... ;)
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

olen päättänyt että jos noi mahlet sulatan ni sen jälkeen sinne eksyy visecot tai sitten teetän ne samalla pajalla mistä kansi paffikin tuli. tänään VIHDOIN osat kotona ja pääsee niputtaan. saas katsoa koska saadaan savut sähkö ruutatusta mesestä.. ;)
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

no niin nyt kaikki sähkötyöt tehty ja vermeet kytketty. koitetaan tällä viikolla saada hörähtämään käyntiin et pääsisi penkkiaikaa varaamaan alkukuulle. voin pistää inffoa ja kuvaa tänne jos joku tykkää katsella. p.s. mikäs siinä kun täällä pensapuolella on niin kamalan hiljasta? onko kaikkien projektit kuolleet? :roll:
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Ei täällä ketään bensojen turbotus kiinnosta. Mut eiköhän se kohta kiinnosta :wink:
Vastaa Viestiin