Aku P kirjoitti:
Mitä on koneessa kilsoja? Ajattelin, kun tuossa tutun sikamaisen rumassa 240D:ssa on paineet melkein kolmessa Teboilin 5W40-öljyillä ja koneella on remppaamatta ajettu nyt 530 tkm...
Kilometreistä ei tietoa yhtään... Mutta koneen osien kunnon perusteella ei kovin paljoa.. ~300000?.. Ja koneessa ei ollut (eikä ole) yhtään öljyvuotoa
Mobilia pääsääntöisesti, tällä hetkellä koneessa Mobil Synt S 5W-40 öljyt.
Vaihtohetki lähestyy ja olenkin miettinyt kokeilisiko Shell Helix Ultra 5W-40 öljyjä. Varmaankin vastaava tuote kuin Mobilikin. Hinnassa ei ole eroa oikeastaan yhtään. Suosituksia on antanut isäukko, tosin hänen menopelinsä on Peugeot.
Onko muuten Mobilin eri öljyjen välillä eroa, esim. Mobil Synt S 5W-40 vs Mobil Rally Formula? Siis muuta kuin RF:n 5W-50 arvot.
Ja onko pahasta käyttää välillä eri valmistajien tuotteita moottorin voiteluun?
Mikäs Castrolin tai Shellin öljy vastaisi parhaiten Mobil 1 Rally Formula 0W-40 Protection Formulaa?
Tuota on tässä autossa käytetty alusta alkaen, mutta hinta on Motonetissäkin 39,40 e / 4 litraa eli melkein 80 e menee aina öljynvaihdossa.
Haussa siis edullisempi, mutta vastaava tai jopa parempi toisen merkin tuote.
Ja jos sellaisia on, niin mistä niitä saa.
Halvalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Muihin autoihin on tullut laitettua sitä vakiomerkkiä, eli "neljä litraa halvinta öljyä mitä hyllystä löytyy". Lähikaupassa 8€/4L eli sopivan hintaista Fiiatteihin sun muihin.
On öljyjä ja on Castrol. heiltä löytyy huipputavara melkein joka vehkeeseen.
Tehdastoimittajana esim. BMW, Volvo, VW, Audi, Ford.....empä usko heidän huonoa tavaraa ottavan.
mobil:in mineraaliöljyt on mun kakkosnelosessa :shock:
johtuupi siitä että sillä on ajettu uudesta asti mineraaleilla,ja jos sinne nyt
heittää synteettiset niin saattaapi lähtä seinämistä paska liikkeelle........
Talvella halvinta synteettistä ja kesällä 10-30W jotain Esson litkuja mitä saa halvalla isoissa astioissa. Bensakoneissa käytän yleensä Mobilin puolisynteettisiä.
Onkos kukaan kokeillut Kendallia??? onkos se minkälaista öljyä kehuja olen kuullut mut en tiedä sitten...tekeekö mitään onkos ne vaan volsu miesten juttuja kuulemma toimii noissa puhallin moottoreissa ihan hyvin siis jokkis vehkeissä...ja luulis että kuplan moottori vaatii aika hyvät liemet ettei kilahda... tuskin enää millään paskoilla ajavat....
Olen ajanut yleensä 15w40 diesel öljyllä ympäri vuoden ja 20v50 kesäisin bensa koneissa merkit mobil shell esso gulf. Yleensä sama öljy mersussa ja moottoripyörässä.
Vaihto välit niin kuin tehdas ilmoittaa niin koneet pysyy puhtaina vaikka niistä otetaa lähes kaikki irti jatkuvasti, autot 5000km moottoripyörät 2500km näitä saa 20 ja 60 litran astioissa edullisesti ajomäärät Mersu 115 240d 3.0 yli30000km ja Triumph 6t thundebirt 650 yli 10000km vuodessa, joskus tien päällä prätkällä talvellakin.
kendalissa on parafiinia seassa soveltuu sellaisiin koneisii jossa ei liuska laakereita kampiakselilla esim. HD ja 1 syl. brittipyörät jossa on kirtokangen laakerit neuloilla.
Parafiini saostuu öljykanaviin aikojen kuluessa ja tukkii niitä muun lian kanssa.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Ei ollut beceliä eikä solivea tuossa listassa, joten en pystynyt äänestämään . Eukolla ärtyy tavara noilla moottoriöljyillä, viime kesänä piti laittaa perunannostokoneen satula fillariin kuukaudeksi kun kokeiltiin Mobil delvacia .
Kaizu kirjoitti:... ja tuosta vanhemmasta Nesteen 10-30W löytyi Motonetistä 20l kannuissa...
Sama on mulla öljy, Neste Turbo LXE, oli joku 44€ / 20l niin siitä melkein 3 kertaa vaihtaa öljyt á 8,5l.
Meleko kevyessä ajossa kylläki ja vaihdan 7500km välein.
Pakkasella lähtee käyntiin ja kesällä pyssyy tiivisteiden takana.
5w -40 Motul 300V , voimansiirrossa Red Line. Jos ne kelpaa Formula ykkösiin ja muihin kilpavehkeisiin, ne kelpaa mersuunkin... parempi pelata varman päälle kun kerran nokkien ym kanssa on ongelmia.
Joskus moottoriin myös Castrol RS, ei koskaan Mobilia.