tupis kirjoitti:Etujousien vaihdon yhteydessä auto kannattaa viedä korjaamoon ja nimenomaan sellaiseen mistä löytyy em. MB:n jousipuristimet.
en kyllä ihan viittis tehdä noin kun onhan kaveripiirissäsi varmaan jousipuristimia ja parempi huitasta kaverille jokunen euro tai joku muu korvaus ehkä mersu ajelu perjantaina
Tuo oli vain neuvo (ei käsky) jos ei hallitse auton remppaamista kummoisesti.
Onhan niitä yleismallin jousipuristimia porukalla nurkat väärällään mutta harvempi kehtaa hommata ihan sitä Mersun omaa mallia. Nykyään käytän itse Meseissä ainoastaan tuota niiden omaa puristinta, koska taannoin joku pilipalipiltema puristin otti ja petti ja se mesen metrin mittainen etujousi kajahti hallin perälle. Onneksi ei tullut leukaan tai osunut autoihin .
Auto tuli takas remontista ja nyt toinen takajarru laahaa, mittaristossa palaa abs ja asd merkkivalot vähän väliä. Jarruista kuuluu selvä hankaava ääni.
Siihen vaihdettiin palat+levyt + kitinänvaimennuslaatat.
Huomenna vietävä takas sinne ja sitten katsastukseen.
Vikaa löytyi abs anturista joka aiheuttaa abs merkkivalon syttymisen.
Faija kävi konttorilta hakemassa jonkun paperin millä saa sitten ajaa 2kk.
Jarrujen laahaaminen johtui hiekkapellistä.
Sitä en tajua miksi tuo asd valo vilkkuu sillointällöin, varmaan liittyy jotenkin tuohon abs anturiin tms.
Kaverin -90 300 CE:ssä oli myös toisen etupyörän ABS-anturi rikkinäinen, ja vilkutteli sekä ABS:n että ASD:n merkkivaloja. Lienee samaa häikkää sinullakin? Sen yhden viallisen anturin vaihdettuaan merkkivalot lopettivat vilkkumisen.
J_J kirjoitti:Kaverin -90 300 CE:ssä oli myös toisen etupyörän ABS-anturi rikkinäinen, ja vilkutteli sekä ABS:n että ASD:n merkkivaloja. Lienee samaa häikkää sinullakin? Sen yhden viallisen anturin vaihdettuaan merkkivalot lopettivat vilkkumisen.
Juuri niin. MIttasivat että yksi antura olisi sökö, mutta aina tuota vikaa ei esiinny.
Apuuva, nyt se ASD:n merkkivalo siinä alareunassa palaa jatkuvasti, abs valo syttyy päälle hieman myöhemmin. Aikaisemmin ainoastaan se kolmiovalo taulussa vilkkui, nyt palaa se alareunan merkkivalo. Uskaltaakohan tolla ajaa enää?, kokeilin hiekkatiellä niin aikaan se lukko ei tuntuis menevän päälle.
Muffler kirjoitti:
Ohjauksen väljyyttä varten ostin apusimpukan korjaussarjan, jos vika olisi siinä. Katastusmies ei sitä ollu jaksanu selvittää.
Kuinka ison vaikutuksen sillä veikkaat olevan? Sanoisin että kyseinen patruuna ei kyllä paljoa vaikuta, vai onkohan siinä kovin erilainen rakenne verrattuna 123:een?
No toivottavasti kohta puoliin vaikutukset voidaan todeta täälläkin. Klappia nimittäin kieltämättä on hieman, ei tosin häiritsevästi.
Edelleen syttyy ABS valo kojelautaan ja jarrut kenkkuilevat vaikka ABS anturit on vaihdettu. Katsastus menee umpeen ja varmaan koko paska ajokieltoon ellei vika korjaannu nopeasti. Pitää ostaa vielä tuo ABS rele josko se auttaisi.
Samoin myös asd kolmio vilkkuu satunnaisesti. Nypinkö mä sen releen helvettiin sieltä vai mitä sille pitäisi tehdä?
Jälkiviisastelu vastaus. Helsingin pitäjänmäellä takkatiellä on firma nimeltä Vallilan takomo ( muistaakseni ) jossa tosin 10 vuotta sitten vaihdoin jousen 123:een ja maksoi silloin jousineen 400 mk/puoli. Heillä on oikeat työkalut ja homma kestää noin 15 minuuttia.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Bimmer kirjoitti:
Etujousien vaihdon yhteydessä auto kannattaa viedä korjaamoon ja nimenomaan sellaiseen mistä löytyy em. MB:n jousipuristimet.
Onnistuuhan tuo kun käy autotarvikkeelta ostamassa jousipuristimen ja vaihtaa sitten itse. Ei sinäänsä ollut kovin isotyö.
Vieläkö on mopokypärä tallessa? Pistä hyvä mies se päähän jos menet etuvietereitä ronkkimaan. Jos oot joskus ooppelin etutolppaa ronkkinu niin siitä kokemuksesta ei oo paljon apua. Puslien vaihtoonkin tarvitsee vähintäänkin ruuvipenkin, mieluummin prässin. Amikselle vaan...