H&R vai Eibach W203 C320 T:hen?
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Oisko jenkki ja euroversion alustoissa sitten jotakin eroa? Tuntuu että olisin jostakin lukenut että euroversio olisi aika paljon tiukempi ja siten kenties matalampi, jolloinka samalla jousella euroversio ei tipahda niin paljoa verrattuna lähtökohtaan. Samaten korkeudesta johtuen eroa voisi olla kulmien ohjearvoissa...tuikku kirjoitti:.
Mulla on madallus se 35 mm.
Ei vielä tarvitse säätää camperia. Ajettu tuolla asetuksella ~50 tuhatta.
Omalta kohdalta säädön tarpeellisuudesta paha sanoa kun madallusta ei ole vielä postipoika kantanut kotiovelle, mutta jos -60mm takana ei aiheuta säätötarvetta niin pitää keksiä sitten joku muu syy että saa ostaa cambertangot

Kovat on puheetTuikku kirjoitti: Ajankin varmaan kovempaa, kun te.


S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
USA:ssa myytävä auto istuu korkeilla ja pehmeillä jousilla ja Sachsin iskareilla. Eli meininki on kuin vanhassa Cadlillacissa ennenkuin autoon vaihtaa uudet jouset. Tästä johtuen olen valmis uskomaan teorian, että H&R toi autoani enemmän alas kuin Vehon myymää. Samalla voin uskoa että tehdassäätö auton alusta-asetuksiin voi poiketa hiukan Euroopassa myydystä autosta.Jani Anttila kirjoitti:...Oisko jenkki ja euroversion alustoissa sitten jotakin eroa...
BenzWorldin puolella joku kirjoitti: "The famous tool are the alignment bolts. They aren't installed in the factory but when you first bought the car, there is a warranty on alignment where the dealer installs it for free one time.
Have your car lowered and bring it to the dealer for the free alignment.
I don't know why they don't just install them from the factory. Guess it's another money making scheme."
Mistä alignment boltseista henkilö puhuu? Onko siis olemassa joku varaosapultti, jonka kun lisää niin saa camberiin hiukan säädettävyyttä ja voi jättää nuo SpeedyBenzin ja muiden (mielestäni hiukan liian "viralliset") kisaosat niille, jotka oikeasti tarvitsevat äärimmäisiä säätöjä?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Perus epäkeskopultti, mutta epäilen että toimii vaan etupäässä.eerola kirjoitti:Mistä alignment boltseista henkilö puhuu? Onko siis olemassa joku varaosapultti, jonka kun lisää niin saa camberiin hiukan säädettävyyttä ja voi jättää nuo SpeedyBenzin ja muiden (mielestäni hiukan liian "viralliset") kisaosat niille, jotka oikeasti tarvitsevat äärimmäisiä säätöjä?
http://www.h-r.com/index.php?inhalt=pro ... sprache=en
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Juu, tuo toimii ainoastaan etupäässä, kuten Tekniikka-puolella totesinkin.Jani Anttila kirjoitti:Perus epäkeskopultti, mutta epäilen että toimii vaan etupäässä...
Meneepä typerän hankalaksi tämän C-Mersun kanssa. Olisin mielelläni nähnyt, että Mersun hinta sisältäisi riittävästi preemiota, jotta tuotepäälliköllä olisi ollut varaa hyväksyä säädettävä camber-tanko taakse.

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Nyt tuotepäällikön säästölinja on korjaantumassa BenzBoyn avustuksella.eerola kirjoitti:...Olisin mielelläni nähnyt, että Mersun hinta sisältäisi riittävästi preemiota, jotta tuotepäälliköllä olisi ollut varaa hyväksyä säädettävä camber-tanko taakse.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Tänään tulivat nuo säädettävät osat. Kaikki on muuten tähän saakka ihan tiptop, mutta asennusohjeissa käsketään avartamaan alkuperäisen pultin reikää 0,5 mm. BenzBoy nimittäin käyttää 1/2" pulttia 12 mm:n sijaan. Vähän nolo homma, koska tuosta ei ollut missään mainintaa eikä BenzBoy asiasta puhelimessakaan maininnut.Jani Anttila kirjoitti:Kerrohan sitten kommentteja, kun tuollaiset pitää itsellekin tilata.
Pelkäänpä että tästä tulee asennusprojektiini tarpeeton viivästys, kun saan huomata että porakoneeni ei mahdukaan siihen väliin, josta pitäisi avartaa tms. Mieleni tekisi sanoa, että kai nyt USA:sta 12 mm:n tanko olisi löytynyt...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
No nyt meni vähän keljuksi. En löytänyt aikaa ynnä energiaa alkaa hommaan itse, joten päätin modernisti ulkoistaa tämän sinänsä simppelin jutun, jottas tulee joskus tehdyksi. Pitäisi nimittäin ostaa uudet renkaat pikimmiten. Alkaa olla takarenkaat pikkuhiljaa aika julmasti kuluneet. Ja uusia kumeja ei viitsi alle laittaa, jos kulmat ovat aivan korvallaan. Se olisi hölmöläisen puuhaa se.eerola kirjoitti:...Pelkäänpä että tästä tulee asennusprojektiini tarpeeton viivästys, kun saan huomata että porakoneeni ei mahdukaan siihen väliin, josta pitäisi avartaa tms. Mieleni tekisi sanoa, että kai nyt USA:sta 12 mm:n tanko olisi löytynyt...
Kun hommaan palkkaamani paja alkoi homman, paljastui että BenzBoyn varsissa oli liian paksu pulttisysteemi toisessakin päässä. Eli siis "auton päässä" oli tuo avarrettava reikä, mutta jarrusatulan päässä oli valurautaa (tms.) oleva 10 mm:n reikä. Tätä ei materiaalin vuoksi pystynyt avartamaan. BenzBoyn varsien mukana tuli vaipallinen pultti. Sen halkaisia oli 8.8 mm plus vaipan paksuus > 10 mm.
Onneksi BenzBoy oli tavoitettavissa ja hän tarttui asiaan ystävällisesti. Aika hässäkkä kuitenkin meillä oli käsissämme, kun kaksi suomalaista, yksi libanonilainen ja yksi meksikolainen yrittivät pähkäillä, miten asia olisi fiksuinta hoitaa. Lopputuloksena, että päätimme käyttää Mersun alkuperäistä pulttia. Miinuksena kuitenkin, että paja ei viiveen vuoksi tänään ehtinyt saada kuin toisen puolen valmiiksi.
Huomenna on pakko ajaa puolivalmiilla autolla kun on menoa enemmän kuin laki sallii. Renkaat tuossa kyllä menevät ihan entisiksi. Mutta toisaalta: Sitähän ne jo olivatkin. Eli siitä ei kauheaa surua tule. Huomenna en ehdi viettää aikaa pajalla, joten toivottavasti ylihuomenna saadaan vihdoin toinenkin puoli formuun ja auraukset kohdalleen.
Sählämästä huolimatta BenzBoylle pisteet ystävällisyydestä ja asiakaspalvelualttiudesta!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Noniin, nyt sain BenzBoyt paikalleen. Auraukset ja camberitkin ovat nyt kohdallaan. Ajossa ei ole mitään eroa ennen asennusta olleeseen tilanteeseen, mutta jospa nyt pääsisi sitten sinne rengaskauppaan. Ja jospa uudet renkaat eivät kuluisi alta pois ihan niin nopeasti kuin mitä tämä kierros katosi madalluksen jälkeen.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- donjohnsson
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 23.08.2004 17:37
Noniin. Juuri niin oikea topic kuin olla ja voi.
Ollaan muijan veljen kanssa pähkäilty mitenpitäisi toteuttaa -02 C200kompura avantgarde sedanin madallus ja vanteet.
Hän meinaa ostaa 18" ja ideana lyödä niin kenttään kuin mahdollista.
Topicin läpi lukeneena ehdottaisinkin nyt seuraavaa.
-50mm madaltava sarja ja 18" vanteet 225 leveillä kumeilla.
Voisiko tuo 10mm kapeampi kumi auttaa siihen ettei raapisi kiinni ja näin ollen ei tarvitsisi nähdä posketonta vaivaa noiden camper kulmien kanssa ?
Tuleeko 50mm madaltavalla sarjalla ja 18" kumilla kumi kaareen kiinni vai pitääkö hommata vieläkin radikaalimpi madallus ?
Antakaahan nettiosotteita mistä sarjoja voi tilata. Yrityksistä ei topicissa ollut puhetta enkä pika googletuksella löytänyt mitään viisasta.
Eroaako 320 jouset ja tolpat jotenkin 200kompuran vastaavista ?
Ollaan muijan veljen kanssa pähkäilty mitenpitäisi toteuttaa -02 C200kompura avantgarde sedanin madallus ja vanteet.
Hän meinaa ostaa 18" ja ideana lyödä niin kenttään kuin mahdollista.
Topicin läpi lukeneena ehdottaisinkin nyt seuraavaa.
-50mm madaltava sarja ja 18" vanteet 225 leveillä kumeilla.
Voisiko tuo 10mm kapeampi kumi auttaa siihen ettei raapisi kiinni ja näin ollen ei tarvitsisi nähdä posketonta vaivaa noiden camper kulmien kanssa ?
Tuleeko 50mm madaltavalla sarjalla ja 18" kumilla kumi kaareen kiinni vai pitääkö hommata vieläkin radikaalimpi madallus ?
Antakaahan nettiosotteita mistä sarjoja voi tilata. Yrityksistä ei topicissa ollut puhetta enkä pika googletuksella löytänyt mitään viisasta.
Eroaako 320 jouset ja tolpat jotenkin 200kompuran vastaavista ?
www.hatethegame.fi
Jos vanteen ET on sopiva, rengas ei sedanissa raavi vaikka olisi matala. Näin oman kokemukseni perusteella, sillä Lorinserin 18" vanteet eivät madalluksenkaan jälkeen raapineet vaikka millaisiin heittoihin ajoi. Farmarissa samoilla vanteilla raapimista tapahtui, mutta siinäkään ei ottanut lokasuojan reunaan vaan kulmaan pyöräholvin sisällä.donjohnsson kirjoitti:......mitenpitäisi toteuttaa -02 C200kompura avantgarde sedanin madallus ja vanteet.
Hän meinaa ostaa 18" ja ideana lyödä niin kenttään kuin mahdollista.
Topicin läpi lukeneena ehdottaisinkin nyt seuraavaa.
-50mm madaltava sarja ja 18" vanteet 225 leveillä kumeilla.
Voisiko tuo 10mm kapeampi kumi auttaa siihen ettei raapisi kiinni ja näin ollen ei tarvitsisi nähdä posketonta vaivaa noiden camper kulmien kanssa ?...
Camberit täytyy korjata jos madallus on merkittävä. Niihin ei vanteen leveys vaikuta mitään. Kapeilla renkailla negatiivisien camberien vaikutus renkaan kulumiseen alkaa hieman myöhemmin kuin leveiiä kumeilla. Mutta jos tarkoituksena on 50 mm:n luokassa oleva madallus, camberit on käytännössä pakko hoitaa jotenkin.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Forumin sponsorilla on ainkain joskus ollut Eibachin alustasarjoja. Muista Suomen yrityksistä en osaa sanoa.donjohnsson kirjoitti:...Antakaahan nettiosotteita mistä sarjoja voi tilata. Yrityksistä ei topicissa ollut puhetta enkä pika googletuksella löytänyt mitään viisasta...
Riippuu varmasti alustasarjan valmistajasta. Mutta yleisestiottaen kuutoskoneelle on ainakin tukevammat etujouset.donjohnsson kirjoitti:...Eroaako 320 jouset ja tolpat jotenkin 200kompuran vastaavista ?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- donjohnsson
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 23.08.2004 17:37
- donjohnsson
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 23.08.2004 17:37
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Minulla oli 8,5/ 18 ET38 235/40 kumeilla. Sedanissa ei ollut mitään ongelmaa saati raapimista. Farmarissa piti dremelöidä ja sikafleksata takapuskirin muovia vähemmän tilaa vievään muotoon takapyöräholvissa.donjohnsson kirjoitti:Niin tosiaan vielä piti kysyä..
Mikäs se hyvä ET sitten olisi sedanissa ? missä menee raapimisen raja noin suunnilleen ?
Vanteista ja niiden sopivuudesta oli taannoin hyvää keskustelua threadissa "W203 renkaat ja vanteet".
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Lähetä takaisin ja sano että eikös USA:ssa ruvettu käyttämään Si-järjestelmän mittoja jo 80 luvun alussa.... Tilaa sitten uudet kun oppivat tekemään metrijärjestelmän mukaisia osia. Tuumajärjestelmä on maailman turhin asia.eerola kirjoitti:Tänään tulivat nuo säädettävät osat. Kaikki on muuten tähän saakka ihan tiptop, mutta asennusohjeissa käsketään avartamaan alkuperäisen pultin reikää 0,5 mm. BenzBoy nimittäin käyttää 1/2" pulttia 12 mm:n sijaan. Vähän nolo homma, koska tuosta ei ollut missään mainintaa eikä BenzBoy asiasta puhelimessakaan maininnut.Jani Anttila kirjoitti:Kerrohan sitten kommentteja, kun tuollaiset pitää itsellekin tilata.
Pelkäänpä että tästä tulee asennusprojektiini tarpeeton viivästys, kun saan huomata että porakoneeni ei mahdukaan siihen väliin, josta pitäisi avartaa tms. Mieleni tekisi sanoa, että kai nyt USA:sta 12 mm:n tanko olisi löytynyt...