
w211 abs vika, oikea etusensori? * joku boksi sekoilee" `???
Re: w211 abs vika, oikea etusensori? * joku boksi sekoilee"
Nyt ollut paikallaan tuo alkuperäinen käytetty anturi reilun kaksviikkoa ja ei yhtään vikakoodia tullut
eli voisin epäillä et ei noi tarvike mallit pelaa niinkuin pitää :/

w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: w211 abs vika, oikea etusensori? * joku boksi sekoilee"
Oliko tuo anturi ostettu Motonetistä.JP83 kirjoitti:Nyt ollut paikallaan tuo alkuperäinen käytetty anturi reilun kaksviikkoa ja ei yhtään vikakoodia tulluteli voisin epäillä et ei noi tarvike mallit pelaa niinkuin pitää :/
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 abs vika, oikea etusensori? * joku boksi sekoilee"
Taas abs ongelmat täällä 
Ja erikoisesti tämäkin toisti samaa kaavaa, ihmettelin alkuviikosta räminää keulasta, rengas pois ja jarrukilpihän siellä kuskinpuolella irti, laitoin rikoilla paikallaan ja tasan kaks päivää niin abs valot taulussa, valittaa vasenta etu anturia tottakai
Huvittavinta on että noin kuukaus sitten veljen autosta täysin samoilla kilsoilla 450tkm hajos samalla tavalla jarrukilpi ja pari päivää sen jälkeen abs valo taulussa. Osti uuden jarrukilven ja se vaihdettiin, ei häviä valot mihinkään. Eli jollain tapaa tuo jarrukilven repeäminen särkee samalla tuon abs magneetti renkaan, itellähän kävi pari vuotta siten samoin tuon apparin puolen kanssa...
Nyt molemmissa autoissa laitettu anturi vinoon paikalleen että menee syvemmälle ja abs/esp valot häviää mutta service brake syttyy aina käynnistettäessä, on se perhanan sähköromu kun älyää et abs anturi on väärässä asennossa paikallaan....
Pitää kahtoa jos sais tuota anturia vielä väänneltyä tai hiottua silleen et menis oikeassa asennossa syvemmälle

Ja erikoisesti tämäkin toisti samaa kaavaa, ihmettelin alkuviikosta räminää keulasta, rengas pois ja jarrukilpihän siellä kuskinpuolella irti, laitoin rikoilla paikallaan ja tasan kaks päivää niin abs valot taulussa, valittaa vasenta etu anturia tottakai

Huvittavinta on että noin kuukaus sitten veljen autosta täysin samoilla kilsoilla 450tkm hajos samalla tavalla jarrukilpi ja pari päivää sen jälkeen abs valo taulussa. Osti uuden jarrukilven ja se vaihdettiin, ei häviä valot mihinkään. Eli jollain tapaa tuo jarrukilven repeäminen särkee samalla tuon abs magneetti renkaan, itellähän kävi pari vuotta siten samoin tuon apparin puolen kanssa...
Nyt molemmissa autoissa laitettu anturi vinoon paikalleen että menee syvemmälle ja abs/esp valot häviää mutta service brake syttyy aina käynnistettäessä, on se perhanan sähköromu kun älyää et abs anturi on väärässä asennossa paikallaan....
Pitää kahtoa jos sais tuota anturia vielä väänneltyä tai hiottua silleen et menis oikeassa asennossa syvemmälle

w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: w211 abs vika, oikea etusensori? * joku boksi sekoilee"
Vihdoin tämä vika selvitetty, tässä tiedoksi muillekkin:
Eli kolmas w211 jossa tapahtuu samalla tavoin: Ajat mersun routakuoppaan tai johonkin ja "BAM" jarrukilpi irtoaa/repeää liitoksestaan. Alkaa julmettu kolina keulasta huonommilla teillä, näppäränä kaverina korjaat vian joko laittamalla jotain kilven ja navan väliin tai laitat rikat revenneiden kiinnikkeiden päälle. Menee muutama päivä ja ABS/BAS/ESP valot on taulussa. Eli mitä tapahtuu, kun jarrukilpi repeää irti niin pyörän napaa vasten oleva kilven keskikohta repeää samalla ja nousee pystyyn joka sitten kuorii abs tunnistin stefan pinnan sileäksi.
Väliaika ratkaisuksi käy kun kääntää anturin sivuun ja pistää pultin kiinni ettei anturi karkaa (anturi tulee lähemmäksi napaa). ABS/ESP/BAS valot häviää, mutta muutaman kilometrin päästä syttyy service brake teksti mittaristoon, muuten kaikki toimii. Service Brake varoituksen saa kuitattua kun ostaa uuden abs renkaan vaikka hartikaiselta tai veholta (12,30e), varoitus häviää kun ajelee autolla jonkun aikaa, sammuttelee, käynnistelee ym.
Starilla tai paremmalla testerillä vian saa kuitattua välittömästi....
Eli kolmas w211 jossa tapahtuu samalla tavoin: Ajat mersun routakuoppaan tai johonkin ja "BAM" jarrukilpi irtoaa/repeää liitoksestaan. Alkaa julmettu kolina keulasta huonommilla teillä, näppäränä kaverina korjaat vian joko laittamalla jotain kilven ja navan väliin tai laitat rikat revenneiden kiinnikkeiden päälle. Menee muutama päivä ja ABS/BAS/ESP valot on taulussa. Eli mitä tapahtuu, kun jarrukilpi repeää irti niin pyörän napaa vasten oleva kilven keskikohta repeää samalla ja nousee pystyyn joka sitten kuorii abs tunnistin stefan pinnan sileäksi.
Väliaika ratkaisuksi käy kun kääntää anturin sivuun ja pistää pultin kiinni ettei anturi karkaa (anturi tulee lähemmäksi napaa). ABS/ESP/BAS valot häviää, mutta muutaman kilometrin päästä syttyy service brake teksti mittaristoon, muuten kaikki toimii. Service Brake varoituksen saa kuitattua kun ostaa uuden abs renkaan vaikka hartikaiselta tai veholta (12,30e), varoitus häviää kun ajelee autolla jonkun aikaa, sammuttelee, käynnistelee ym.
Starilla tai paremmalla testerillä vian saa kuitattua välittömästi....
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: w211 abs vika, oikea etusensori? * joku boksi sekoilee"
Minkäkokosia prikkoja? Vois varata autoon valmiiks kun oma laukee niin pääsee nilkuttaa pajalle 

Re: w211 abs vika, oikea etusensori? * joku boksi sekoilee"
Ihan perus rikkoja et saa vaan isomman tartunta pinnan jarrukilpeen, repeää ihan pultin ympäriltä se kilpi, mut oliko m6 kierteellä olevat torxit 
Mut ei niitä ihan tienpäällä toinna vaihdella kun joutuu jarrulevyn irrottamaan et pääsee käsiks, nopea konsti on laittaa jotain joustavaa siihen etukynkän ja kilven väliin ettei pääse niin paljon ravistamaan. Pesusieni tais olla ekalla kerralla välissä ja toisella kerralla löyty joku vanha sisuskumin palanen

Mut ei niitä ihan tienpäällä toinna vaihdella kun joutuu jarrulevyn irrottamaan et pääsee käsiks, nopea konsti on laittaa jotain joustavaa siihen etukynkän ja kilven väliin ettei pääse niin paljon ravistamaan. Pesusieni tais olla ekalla kerralla välissä ja toisella kerralla löyty joku vanha sisuskumin palanen

w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: w211 abs vika, oikea etusensori? * joku boksi sekoilee"
Lisätään omat samankaltaiset kokemukset tiedoksi.
W211 alkoi vilkuttelemaan ABS, ESP ja SBC valoja, vakkari lopetti toimintansa ja sbc hold ei pelannut.
Vikakoodit lukuun ja koodeja löytyi monesta eri ohjainlaitteista viitaten vasemman etupyörän abs kehään/anturiin. (esim. C2412 )
Veholta uusi stefa/magneettikehä (30e) ja pyörännapa irti. Syy rikkoutumiseen oli selvä, jarrukilven sisimmäinen kaulus revennyt/ruostunut ja hangannut stefan magneettikehän pilalle. Mitään kolinoita ei tässä tapauksessa ollut ja jarrukilven kiinnitys oli kunnossa.
Korjauksena uusi stefa kiinni napaan ja ensiavuksi leikkelin jarrukilvestä sisimmäisen kauluksen pois revenneeltä alueelta, saattaa olla että tulevaisuudessa ongelmia kun pääsee likaa magneettikehän ja anturin väliin, mutta ensi kerralla jarrukilpi vaihtoon jos alkaa taas herjaamaan.
Stefan/magneettikehän vaihto oli simppeli homma, aikaa meni puolisen tuntia ja perus työkaluilla pärjää.
Alla vielä kuva revenneestä jarrukilvestä (akselin ympärillä, anturin pää näkyy akselin oikealla puolella)

W211 alkoi vilkuttelemaan ABS, ESP ja SBC valoja, vakkari lopetti toimintansa ja sbc hold ei pelannut.
Vikakoodit lukuun ja koodeja löytyi monesta eri ohjainlaitteista viitaten vasemman etupyörän abs kehään/anturiin. (esim. C2412 )
Veholta uusi stefa/magneettikehä (30e) ja pyörännapa irti. Syy rikkoutumiseen oli selvä, jarrukilven sisimmäinen kaulus revennyt/ruostunut ja hangannut stefan magneettikehän pilalle. Mitään kolinoita ei tässä tapauksessa ollut ja jarrukilven kiinnitys oli kunnossa.
Korjauksena uusi stefa kiinni napaan ja ensiavuksi leikkelin jarrukilvestä sisimmäisen kauluksen pois revenneeltä alueelta, saattaa olla että tulevaisuudessa ongelmia kun pääsee likaa magneettikehän ja anturin väliin, mutta ensi kerralla jarrukilpi vaihtoon jos alkaa taas herjaamaan.
Stefan/magneettikehän vaihto oli simppeli homma, aikaa meni puolisen tuntia ja perus työkaluilla pärjää.
Alla vielä kuva revenneestä jarrukilvestä (akselin ympärillä, anturin pää näkyy akselin oikealla puolella)

W211 E220 CDI 2004
S203 C200 CDI 2002
W202 C180 1998
W202 C240 1999
S202 C240 2000
W201 190 1989
S203 C200 CDI 2002
W202 C180 1998
W202 C240 1999
S202 C240 2000
W201 190 1989