Ovat näköjään vaihtaneet merssuja. Ylöjärvellä oleva valkoinen jenkkisecci oli aikaisemmin vammalassa. Vanteet on vaihdettu, secissä olleet vanteet näköjään laitettu möhköön.Timo L. kirjoitti:Hauska tapaus! Nimittäin Puolimatkan eräs toinen edustusauto on parhaillaan nettiautossa myytävänä, rekisteritunnus RAP-500. Kyseessä on W140 500 SE. Erittäin ryhdikkään näköinen se oli alkuperäiskunnossa 16" orkkisvanteilla Ylöjärvellä Autokeskuksessa, mutta nyt se on siirtynyt Timjet-autoille ja alle on laitettu ilmeisesti myyntiä vauhdittamaan jotkut tusinavanteet.
Kerää, Ere, koko Puolimatka-sarja!
w126 500SEL saapui kulmille
-
- Mersumies
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w126 500SEL saapui kulmille
ABS-vika viittaisi siihen että toinen etuantureiden johdoista on poikki kuoren sisältä. Yleinen vika näissä ja minullakin oli sama ongelma.
Mittaa konehuoneen puolelta pistokkeesta vastus ja laita kaveri taivuttelemaan johtoa pyöräkotelossa. En muista mikä vastuksen pitäisi olla mutta vastusta kuitenkin pitää olla. Kun katkos löytyy niin siihen väliin pala uutta johtoa tai sitten uusii koko anturin.
Edit. Puolimatkan vaimon? hopea SEC TP-380 on myös ollut välillä myynnissä. Oli vuonna 2007? Jyväskylässä yhdellä foorumilaisella ja silloin ainakin vielä hyvin siistikuntoinen.
Mittaa konehuoneen puolelta pistokkeesta vastus ja laita kaveri taivuttelemaan johtoa pyöräkotelossa. En muista mikä vastuksen pitäisi olla mutta vastusta kuitenkin pitää olla. Kun katkos löytyy niin siihen väliin pala uutta johtoa tai sitten uusii koko anturin.
Edit. Puolimatkan vaimon? hopea SEC TP-380 on myös ollut välillä myynnissä. Oli vuonna 2007? Jyväskylässä yhdellä foorumilaisella ja silloin ainakin vielä hyvin siistikuntoinen.
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Tämäkin etenee hitaasti.
Helmat laitetaan ensi viikolla kuntoon ja sitten tehdään ruostesuojausta. Kyllä nämä suomiässät on vähän ruostepommeja, mutta kohtuuhintaan näitä saa kyllä korjattuakin.
Onhan ässä ihan eri auto kasikoneella, ymmärrän vasta sen nyt kun tällä on maantielle päässyt ajamaan. Kutoskoneisessa vauhdin tuntee ja konetta joutuu oikeasti käyttämään. Kasilla meno on huomatavasti kepeämpää ja pehmeämpää. Maantievauhtiinkin pääsee ihan huomaamatta.
Jos joku osaa ottaa vin-tiedot (jostain syyst itse en ole tätä saanut palvelusta)
WDB1260371A102499
Helmat laitetaan ensi viikolla kuntoon ja sitten tehdään ruostesuojausta. Kyllä nämä suomiässät on vähän ruostepommeja, mutta kohtuuhintaan näitä saa kyllä korjattuakin.
Onhan ässä ihan eri auto kasikoneella, ymmärrän vasta sen nyt kun tällä on maantielle päässyt ajamaan. Kutoskoneisessa vauhdin tuntee ja konetta joutuu oikeasti käyttämään. Kasilla meno on huomatavasti kepeämpää ja pehmeämpää. Maantievauhtiinkin pääsee ihan huomaamatta.
Jos joku osaa ottaa vin-tiedot (jostain syyst itse en ole tätä saanut palvelusta)
WDB1260371A102499
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Engine number ... 117963 12 059803 Front axle 1 ....
Sales des. ...... 500 SEL Radio unit no. ..
Order number .... 0 4 529 11976 Rear axle 1 .....
Production order Rear axle 2 .....
Transmission .... 722311 02 555661 Cab ............. 09271
Vehicle title no. Platform ........
Power take-off .. VIN .............
Front tire 1 .... Trailer hitch ...
Front tire 2 .... Steering ........
Rear tire 1 ..... Equipment ....... 958
Rear tire 2 ..... Paint/code 1 .... 904
Order number 1 .. Paint/code 2 ....
Rims ............ Paint/code 3 ....
Lamps ........... BOSCH Paint/code 4 ....
Windshield wipers Paint/code 5 ....
Order number 2 .. Door lock .......
Speed. corr. .... Steering lock ...
Transmission lock
Tank lock .......
Delivery date ...
SA code:
256 RADIO HI-LINE USA VERSION
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
294 KNEE AIRBAG
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
470 ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
504 No code designation available
580 AIR CONDITIONER
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
603 No code designation available
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
877 AMBIENCE ILLUMINATION
904 EQUIPMENT PACKAGE BASIC
958A No code designation available
Edit: puuttuvia koodeja voi etsiskellä täältä: http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
Sales des. ...... 500 SEL Radio unit no. ..
Order number .... 0 4 529 11976 Rear axle 1 .....
Production order Rear axle 2 .....
Transmission .... 722311 02 555661 Cab ............. 09271
Vehicle title no. Platform ........
Power take-off .. VIN .............
Front tire 1 .... Trailer hitch ...
Front tire 2 .... Steering ........
Rear tire 1 ..... Equipment ....... 958
Rear tire 2 ..... Paint/code 1 .... 904
Order number 1 .. Paint/code 2 ....
Rims ............ Paint/code 3 ....
Lamps ........... BOSCH Paint/code 4 ....
Windshield wipers Paint/code 5 ....
Order number 2 .. Door lock .......
Speed. corr. .... Steering lock ...
Transmission lock
Tank lock .......
Delivery date ...
SA code:
256 RADIO HI-LINE USA VERSION
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
294 KNEE AIRBAG
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
470 ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
504 No code designation available
580 AIR CONDITIONER
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
603 No code designation available
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
877 AMBIENCE ILLUMINATION
904 EQUIPMENT PACKAGE BASIC
958A No code designation available
Edit: puuttuvia koodeja voi etsiskellä täältä: http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Kiitos paljon VIN-koodista!
Mitäs tuolle ilmastoinnille osaisi tehdä? Ei siis puhalla kylmää kun kytkimen painaa. Flekti ei ala pyörimään, sulake on kunnossa ja varmasti kylmäaineet ovat viiden vuoden seisonnan aikana karanneet. Lähteeköhän toimimaan pelkällä täytöllä?
Mitäs tuolle ilmastoinnille osaisi tehdä? Ei siis puhalla kylmää kun kytkimen painaa. Flekti ei ala pyörimään, sulake on kunnossa ja varmasti kylmäaineet ovat viiden vuoden seisonnan aikana karanneet. Lähteeköhän toimimaan pelkällä täytöllä?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Jaaha. Se on näemmä Ere866 alkanut keräillä mahtimersuja. Täällä Rovaniemellä olisi vielä Niemelän Auton pihassa tarjolla yksi hylätyn oloinen S600 V12...
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Kävin mä siitä keväällä tonnin tarjoamassa 

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Mulla ainakin yllätyksekseni lähti puhaltamaan kylmää ihan täytön jälkeen, vaikkei ollut mitään havaintoa millon viimeksi pyörinyt. Flektin laakerikin kuulosti hiukka kuivahtaneeltaEre866 kirjoitti:Kiitos paljon VIN-koodista!
Mitäs tuolle ilmastoinnille osaisi tehdä? Ei siis puhalla kylmää kun kytkimen painaa. Flekti ei ala pyörimään, sulake on kunnossa ja varmasti kylmäaineet ovat viiden vuoden seisonnan aikana karanneet. Lähteeköhän toimimaan pelkällä täytöllä?

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Kyllä on Ere866 ostanu komeen ässän! Noissa vanhoissa Mersuissa on vaan jotain sellaista tyyliä mitä ei enään uusissa ole, vaikkei nekään rumia ole.
Vaihtobassoa!
Re: w126 500SEL saapui kulmille
No nyt myrkyn lykkäs!
Toinen etuABS-anturi oli niin tiukassa, ettei lähtenyt irti. Siinä tiimellyksessä muoviliitin sitten otti ja murtui ja paikaoilleen jäi se magneettinen metallianturi. Noh sitä sitten tongilla irroiteltiin tunti jos toinen ja lähtihän sekin lopulta. Lähti vain sisempi osa, eli siellä on vielä anturin metallikuori sisällä ja se on jotenkin niin jumissa, ett se aiheutti tämän koko roskan.
Eli ABS-vika löytyi, ratkaisu on vaan sitten mutkikkaampi
Saaohan tuota irroiteltua jarrulevyn toiselta puolen? Eli jos ottaa levyn irti ja pääsee sinne sisuksiin kiinni. Vai mitenhän tämän nyt ratkaisisi?
Toinen etuABS-anturi oli niin tiukassa, ettei lähtenyt irti. Siinä tiimellyksessä muoviliitin sitten otti ja murtui ja paikaoilleen jäi se magneettinen metallianturi. Noh sitä sitten tongilla irroiteltiin tunti jos toinen ja lähtihän sekin lopulta. Lähti vain sisempi osa, eli siellä on vielä anturin metallikuori sisällä ja se on jotenkin niin jumissa, ett se aiheutti tämän koko roskan.
Eli ABS-vika löytyi, ratkaisu on vaan sitten mutkikkaampi

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Kyllä se kuori sieltä takakautta lähtee vaikkapa sopivalla työkalulla leikkaamalla tai "nitkuttamalla". Navan irrottamisessa kun kuitenkin on oma vaivansa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Minulla lähti myös 5- vuoden seisomisen jälkeen toimimaan pelkällä täytöllä. Eka täytön yhteydessä tosin antautui kompuran painekytkin ja romut tuli heti pihalle. Sitten joutui uusimaan kuivurin ja ko. kytkimen. Flekti ei liene lähde pyörimään mikäli järjestelmässä ei ole painetta. Kannattaa myös putsata liittimet.Ere866 kirjoitti:
Mitäs tuolle ilmastoinnille osaisi tehdä? Ei siis puhalla kylmää kun kytkimen painaa. Flekti ei ala pyörimään, sulake on kunnossa ja varmasti kylmäaineet ovat viiden vuoden seisonnan aikana karanneet. Lähteeköhän toimimaan pelkällä täytöllä?
Edit. Ohjaako sinulla flektiä lämpö- vai painekytkin?
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Ei tietoa. Mistäs moisen sa selvile?tango kirjoitti:Ere866 kirjoitti: Edit. Ohjaako sinulla flektiä lämpö- vai painekytkin?
Pitää palata myöhemmin tuon anturin kimppuun. Meni tuossa hommassa hermo niin pahasti, että saa hetken aikaa olla

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Voi kakka! ABS-valo senkun palaa, vaikka oikea etuanturi vaihdettiin.
Valo syttyy mittaristoon siis heti kun autolla lähtee ajamaan yli 10km/h. Startatessa vao syttyy mutta sammuu auton käynnistyttyä. Kun valo syttyy, se palaa vaikka pysyisi paikallaan.
Olen kokeillut nyt kahdella eri akulla, virtaa riittää. Ylijänniterele käytetty pois jolloin valo jäi palamaan heti startatessa eli siinäkään ei vikaa, kaikki ABS-anturin käytetty irti ja putsattu.
Voisiko joku anturi olla vielä paskana, vai onkohan ohjauboksi ottanut itseensä?
Onko ideoita?
Valo syttyy mittaristoon siis heti kun autolla lähtee ajamaan yli 10km/h. Startatessa vao syttyy mutta sammuu auton käynnistyttyä. Kun valo syttyy, se palaa vaikka pysyisi paikallaan.
Olen kokeillut nyt kahdella eri akulla, virtaa riittää. Ylijänniterele käytetty pois jolloin valo jäi palamaan heti startatessa eli siinäkään ei vikaa, kaikki ABS-anturin käytetty irti ja putsattu.
Voisiko joku anturi olla vielä paskana, vai onkohan ohjauboksi ottanut itseensä?
Onko ideoita?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Oletko tarkastanut, missä kunnossa ABS:n anturien "vastakappaleet" eli hammakehät ovat ?
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Tarkoitatko, että nekin olisivat likaiset?
osiaan niiden sisäpinnat ei ole kovinkaan tutu, olen ollut siinä uskossa, että anturin päässä on nimenomaan se tunnistekohta. Mutta onko niin, että ottaa tuntumaa myös koko metalliosalta?
osiaan niiden sisäpinnat ei ole kovinkaan tutu, olen ollut siinä uskossa, että anturin päässä on nimenomaan se tunnistekohta. Mutta onko niin, että ottaa tuntumaa myös koko metalliosalta?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 500SEL saapui kulmille
se etupyörän navan tyvihän on hammastettu ja se toimii anturin vastapelurina 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Kannattaa tosiaan putsata se hammaskehä ruosteesta ja muusta röhnästä, muuten ei anturi lue sitä.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Hammaskehä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 500SEL saapui kulmille
tältä se näyttää likasenataro kirjoitti:Hammaskehä:


likasen ja puhistetun ero

anturi ja likanen hammaskehä

anturi ja kehä puhdistettuna
anturi on ehdottomasti oltava oikea, vasen vasemmalle ja oikea oikealle
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Ei ole ehtinyt tähän tarrautua millään tavalla, joten jarruongelmat on vielä läsnä. Menee ensi keväälle, siirsin tämän nyt talveksi suojaan ja kuvasin kalustosta vähän videota.
https://www.youtube.com/watch?v=0wJbd7nlujo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=M60MBrymv04" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=0wJbd7nlujo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=M60MBrymv04" onclick="window.open(this.href);return false;
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Tämäkin projekti jäi ensi kesälle. Mutta ei se mitään, saapahan metsästellä osia edullisimmasta paikasta kun ei kiire ole.
Jarrut pitäisi uusia, levyt ja palat.
Onkos näissä nyt mitkä erot? Sedanissa ja coupessa samat jarrut?
Koneen koko määrittelee sitten koot? Kutoskoneessa pienemmät jarrut entä 8-koneisessa?
Onko noilla valmistajalla mitään merkitystä?
Jarrut pitäisi uusia, levyt ja palat.
Onkos näissä nyt mitkä erot? Sedanissa ja coupessa samat jarrut?
Koneen koko määrittelee sitten koot? Kutoskoneessa pienemmät jarrut entä 8-koneisessa?
Onko noilla valmistajalla mitään merkitystä?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Olisiko se yj rele syypää ABS ongelmaan.
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Otin releen pois ja tällöin ABS-valo syttyi jo käynnistyessä ja jäi palamaan. Releen kanssa valo syttyy vasta kun lähtee ajamaan ja koskee kaasupolkimeen. eppi D:llä rullatesa se ei syty.Kipa71 kirjoitti:Olisiko se yj rele syypää ABS ongelmaan.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975