Toimii, nyt on niinkuin sanoin ahtopaine laatikkoon, kun ilman luisti täysvedolla, eli en oo nostanut paineita ollenkaan siitä T-avaimesta vain imusarjalta letku laatikolle. Ja hyvin vaihtaa kun kaasu pohjassa, tosin jos D:llä menee niin vähän liian äkkiä vaihtaa neloselle mutta pakkovaihteillakin voi vedättää, ja perusajossa jos D:llä ajaa niin melkein heti kolmoselta neloselle vaihtaa, kaupungissa yleensä ajan keppi 3: asennossa.Mighty190 kirjoitti:Joko toimii ja miten toimii?
Ja pikkasenhan tuo nykii, mutta kai siihen tottuu

Joo, huomasin kun pikkasen tuli kumia poltettua että myöhään vaihtaa mutta vaihtaa kuitenkin kakkoselle.Series kirjoitti:Mun käsitys on että jos pistät tuolla lootalla pakkokakkosen niin kakkosvaihde kytkeytyy vasta kun kierrokset osuu rajoittimeen ykkösvaihteella.
Näin ainakin toimi 2.6 W201:n 722.4 (winter/sport modella ei vaikutusta) sekä tänhetkisen W124 (om602) 250DT:n 722.4![]()
Testaa rauhallisella kaasulla kierrättää konetta ykkösvaihteella, ei tuo munkaan om602 vaihda kakkosta ennenku ihan rajottimella. Jos haluaa itte päättää 1->2 vaihdon niin helpointa on kun pitää kaasua pakkokakkosella kiihdyttäen, käyttää pakkokolmosella ja vetää takasin kakkoselle samalla kun vaihto tapahtuu.
Toinen vaihtoehto on pitää pakkokolmosta kun lähtee rauhallisesti kiihdyttämään ja heti kakkoselle vaihdon jälkeen vetää kepinkin kakkoselle
Ei se luista kun on ahtopaine siellä, vähän oli onkelmaa saada vaan se niin että vaihtaa halutuilla kierroksilla, kun tuo vivusto varmaan on väärä sille vaijerille, kun jos sen säätää niin että heti kun kaasua painaa se vetää vaijeria niin sitten jossain puolikaasulla jo se vaijeri menee pohjaan, ja hirttää kaasua, niin nyt se alkaa kiristää vaijeria vasta joskus puolkaasulla, että pienemmillä kierroksilla vaihtaa melkein heti kun vaijeri on löysä.Jolle kirjoitti:Jos modulaattoriin menee nyt ahtopaine ja silti luistaa / vaihtelee miten sattuu niin kuulostais että laatikkossa on jotain vikaa.190Dee kirjoitti:Noniin nyt ois laatikko siellä ja koitettu että toimiivain pari asiaa mietityttää.
Että kun laittaa siihen 2: asentoon niin jää ykköseen eikä vaihda kakkoselle ollenkaan? Voisko johtua kun en oo vielä kytkenyt alipainemodulaattoria? nyt kyllä nykäsee aikalailla pintakaasulla joskus.
Saako jos laitan alipainemodulaattorin sinne kuitenkin nostettua paineita niin että kestäis? vai onko parempi ajaa ilman alipainemodulaattoria?
E: Joku vois kertoo miten ootte supereissa tuota ohjausta tehnyt? eliko heittänyt mäkeen ne alipaineletkut vai käyttänyt niitä ja vain nostanut paineita? vai miten kannattais, nyt on vaan imusarjalta letku laatikolle, eihän ainakaan luista mutta pikkasen nykäsee ja vaihdot on vähän outoja/aikasia joskus vaikka vaijeri säädetty et pitäs vaihtaa myöhään, myös kun pakkokakkosella menee niin ei taho vaihtaa kakkosta kun tosi korkeilla kierroksilla ja vain joskus
En tiedä miten laatikon vaijeri on yleensä supereissa säädetty tai onko sitä ollenkaan mutta en usko että sitä on ainakaan mahdottoman kireälle säädetty?
D päällä kaasu pohjassa vaihtaa ykköseltä kakkoselle ehkä jo 3500-4000 kohalla, kakkoselta kolmoselle ehkä 5000? ja sama kolmoselta neloselle, tapaan kyllä pakkovaihteilla vedättää että saa vaihtaa myöhemmin, vaijeri kyllä menee pohjaan kaasu pohjassa kuten jo mainittu. Mutta se kickdown kytkin polkimen alla ei oo kytketty että jos sen kytkis niin varmaan myöhemmin vaihtais ku kaasu pohjassa vedättää. Miten se muuten pitäs kytkeä? meneekö sinne laatikolle 12V kun kaasu pohjassa vai miten toimii?Choke kirjoitti:Sanoinhan jo tuolla ylempänä että itellä on ilman alipainetta loota tällä hetkellä. Paineita nostettu 3 kierrosta tai 3½ en nyt tarkkaan muista. Ei sitä ahtopainetta välttämättä tarvitse, kannattaa kokeilla ensin ilman. Itellä tuo loota hyvin pelittää, pitää ja vaihtaa. Kyllä se vahvistamattomanakin toimii tuo loota kovemmilla tehoilla suht hyvin, kunhan vaan on hyvässä kunnossa. Tuossa ~300hp hujakoilla alkaa olla rajapyykki vakiolootan kans.190Dee kirjoitti:Joku vois kertoo miten ootte supereissa tuota ohjausta tehnyt? eliko heittänyt mäkeen ne alipaineletkut vai käyttänyt niitä ja vain nostanut paineita? vai miten kannattais, nyt on vaan imusarjalta letku laatikolle, eihän ainakaan luista mutta pikkasen nykäsee ja vaihdot on vähän outoja/aikasia joskus vaikka vaijeri säädetty et pitäs vaihtaa myöhään, myös kun pakkokakkosella menee niin ei taho vaihtaa kakkosta kun tosi korkeilla kierroksilla ja vain joskus
Niinku ylempänä jo mainittiinkin niin on iha normaalia ettei vaiha pakkokakkosella kakkoselle vaihtaa ilman korkeita kierroksia. Itellä vaihtaa tällä hetkellä jossain 6500rpm kohdilla jos pakkokakkone silmäsmutta sillai itekki käytän pakkokakkosta että käyttää nopeesti sopivilla kierroksilla kolmosella ja sit takas kakkoselle, jos siis haluaa pakoilla ajella.
Ja millane vaihto on outo/aikainen? Millä kierroksilla vaihtaa D päällä ja länä tiskissä, olethan säätänyt vaijeria oikeaan suuntaan?