Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jussilampi kirjoitti:
atlas kirjoitti:Kyllä siellä on kuulkaas kaikki vermeet mitä täälläkin veholla.
Ja saksasta tuotua autoa niin perkeleesti ja tuo mittarien ruuvaus on varmasti kaikkien oikeus eli sitä ei ole kriminalisoitu.

Tuntuu vaan aika erikoiselta jos ostaa uuden CLS:sän, ja vie sen venäjälle mittarinruuvaukseen! Kyseisen auton osto vaatii muutakin kuin iloisen luonteen, joten en usko että kukaan suomalainen rupeaa siihen mittaria ruuvauttamaan, vaikka siellä olisikin paremmat vehkeet kuin sirppi ja vasara, samahan se on käydä parin viikon keskieuroopan reissu niin se 6000km on siinä!

Niinniin, mutta nythän puhuttiinkin putilandian elektroniikasta...ei kai kukaan sinne autoaan raahaa :shock:

.
Opel, "weird lieben autos"....
karico
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 16.07.2011 11:27

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja karico »

Alfa kirjoitti:Joo, makuasioitahan nuo ulkonakoasiat ovat - niin autojen kuin naistenkin suhteen. Omaa silmaani miellyttaa kylla erityisesti tuo uusin CLS malli. Siita ei juuri auto hienommaksi muutu! Ja takapenkilla on kylla kahdelle lapselle riittavasti tilaa. Lomamatkatkin sujuu varmasti miellyttavasti. Tilaa omiin tarpeisiin on hyvin.

Onko tosiaan kellaan tietoa eri vuosimallien tyyppivioista yms, joita tulisi valttaa/ottaa huomioon hankintaa tehdessa?

Olen toissa Venajalla, mutta mieli tekisi ostaa auto kaytettyna Saksasta. Siella tarjonta on runsasta ja uskoisin etta autot keskimaarin paremmassa kunnossa. Saksassa myos edullisempia. Missaan muualla maailmalla ei muuten teita suolata niin paljon kuin Venajalla...

Onko tietoa kellaan miten onnistuu tuon verovapaan auton ostaminen omassa tapauksessani? Eli auton Saksasta Venajalle --> sitten joskus Suomeen. Lienee siis ensin selvitettava nimenomaan tarviiko Venajalle maksaa jotain veroa, jos tuo auton Saksasta Venajalle?
Ilman muuta uusi cls 350 tieseli, jos kerran verottomana voit hankkia.

Kokemuksia 60 th kilometriltä w219 dieselistä:

Painava ja tehokas auto kuluttaa alustaa aika tavalla. 140 th jälkeen piti kuukauden välein käydä vaihdattaan puslia ja kyllästyneenä vaihdatin seuraavalla kerralla lähes koko alustan uusiksi jousineen, iskareineen ym mitkä vähänkään voisi olla edessä. Ihan myös turvallisuudenkin vuoksi, kun kaasun käyttö varsinkin kesäöisin naatiskeluasennossa useasti. Nuohan ovat kuluvia osia, muuten pelannut kuin junan vessa. Ei ole ollut ylimääräisiä hälyjä eikä sähkövikoja. Vesipumpun vaihto varmuuden vuoksi n 180 th kohdalla ja samalla ilmastointikompuran laakeripyörä ym hilut.

Ajettavuus ja ajotuntuma tiehen yksi parhaista autoista, joita olen 26 vuoden aikana pyörittänyt. Vauhti nousee helposti 200 pintaan hiljaisella perusmutkatielläkin ja tarpeen vaatiesssa myös pysähtyy hyvien jarrujen ansiosta. Pysyy lapasessa ilman mitään puistelua myös 250 vauhdissa (tietysti pitää ajaa Saksassa :wink: ).

Aluksihan auto tuntuu äkäiseltä tiisseliksi, mutta nälkä kasvaa ja viimeistään jollekin Audille tai teinituninkille hävinneenä pitää viedä kampe päivitykseen. Siinä on onneksi pelivaraa 300 hp:n paikkeille ilman teknisiä muutoksia ja ennenkaikkea sitä vääntöä saa 700Nm korville ulos. Moottorihan kuulemma yksi mersujen parhaista, eikä kestävyyden kanssa pitäisi olla ongelmia.

Ehkä tuli vähän ylisanoja, mutta ens vuonna tarkoitus vaihtaa uuteen cls350 nelivetoon. Täältä vapautuu sitten hyvin huollettu peli seuraavalle.

Edit: Osta neliveto, jos w218 korimallin hankit ja mikäli ei ole tarvetta asfaltilla driftata. Talvikelillä takaveto yhdistettynä vääntöön usein turhauttava yhdistelmä ja kesäkumeilla jää kiinni pieneenkin liejulätäkköön. Sekä ilma-alusta ehdottomasti!
cls 320 tiiseli
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

karico kirjoitti:
Alfa kirjoitti:Joo, makuasioitahan nuo ulkonakoasiat ovat - niin autojen kuin naistenkin suhteen. Omaa silmaani miellyttaa kylla erityisesti tuo uusin CLS malli. Siita ei juuri auto hienommaksi muutu! Ja takapenkilla on kylla kahdelle lapselle riittavasti tilaa. Lomamatkatkin sujuu varmasti miellyttavasti. Tilaa omiin tarpeisiin on hyvin.

Onko tosiaan kellaan tietoa eri vuosimallien tyyppivioista yms, joita tulisi valttaa/ottaa huomioon hankintaa tehdessa?

Olen toissa Venajalla, mutta mieli tekisi ostaa auto kaytettyna Saksasta. Siella tarjonta on runsasta ja uskoisin etta autot keskimaarin paremmassa kunnossa. Saksassa myos edullisempia. Missaan muualla maailmalla ei muuten teita suolata niin paljon kuin Venajalla...

Onko tietoa kellaan miten onnistuu tuon verovapaan auton ostaminen omassa tapauksessani? Eli auton Saksasta Venajalle --> sitten joskus Suomeen. Lienee siis ensin selvitettava nimenomaan tarviiko Venajalle maksaa jotain veroa, jos tuo auton Saksasta Venajalle?
Ilman muuta uusi cls 350 tieseli, jos kerran verottomana voit hankkia.

Kokemuksia 60 th kilometriltä w219 dieselistä:

Painava ja tehokas auto kuluttaa alustaa aika tavalla. 140 th jälkeen piti kuukauden välein käydä vaihdattaan puslia ja kyllästyneenä vaihdatin seuraavalla kerralla lähes koko alustan uusiksi jousineen, iskareineen ym mitkä vähänkään voisi olla edessä. Ihan myös turvallisuudenkin vuoksi, kun kaasun käyttö varsinkin kesäöisin naatiskeluasennossa useasti. Nuohan ovat kuluvia osia, muuten pelannut kuin junan vessa. Ei ole ollut ylimääräisiä hälyjä eikä sähkövikoja. Vesipumpun vaihto varmuuden vuoksi n 180 th kohdalla ja samalla ilmastointikompuran laakeripyörä ym hilut.

Ajettavuus ja ajotuntuma tiehen yksi parhaista autoista, joita olen 26 vuoden aikana pyörittänyt. Vauhti nousee helposti 200 pintaan hiljaisella perusmutkatielläkin ja tarpeen vaatiesssa myös pysähtyy hyvien jarrujen ansiosta. Pysyy lapasessa ilman mitään puistelua myös 250 vauhdissa (tietysti pitää ajaa Saksassa :wink: ).

Aluksihan auto tuntuu äkäiseltä tiisseliksi, mutta nälkä kasvaa ja viimeistään jollekin Audille tai teinituninkille hävinneenä pitää viedä kampe päivitykseen. Siinä on onneksi pelivaraa 300 hp:n paikkeille ilman teknisiä muutoksia ja ennenkaikkea sitä vääntöä saa 700Nm korville ulos. Moottorihan kuulemma yksi mersujen parhaista, eikä kestävyyden kanssa pitäisi olla ongelmia.

Ehkä tuli vähän ylisanoja, mutta ens vuonna tarkoitus vaihtaa uuteen cls350 nelivetoon. Täältä vapautuu sitten hyvin huollettu peli seuraavalle.

Edit: Osta neliveto, jos w218 korimallin hankit ja mikäli ei ole tarvetta asfaltilla driftata. Talvikelillä takaveto yhdistettynä vääntöön usein turhauttava yhdistelmä ja kesäkumeilla jää kiinni pieneenkin liejulätäkköön. Sekä ilma-alusta ehdottomasti!

Ei sitä uutta CLS-voi verottomana hankkia Verot yli 20000 ja maksimi palautus muuttoautolle 13400. Sinä se ihme mies kun 140000km jälkeen uusit koko alustan iskareineen jousineen ym nivelineen. ja vesipumpun varmuuden vuoksi ja ajelet yli 200km/h perusmutkaisilla teillä.Melko satusetä!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
karico
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 16.07.2011 11:27

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja karico »

jussilampi kirjoitti:
Ei sitä uutta CLS-voi verottomana hankkia Verot yli 20000 ja maksimi palautus muuttoautolle 13400. Sinä se ihme mies kun 140000km jälkeen uusit koko alustan iskareineen jousineen ym nivelineen. ja vesipumpun varmuuden vuoksi ja ajelet yli 200km/h perusmutkaisilla teillä.Melko satusetä!
Ei ole tapana satuilla. Mikä kohta jäi vaivaamaan, jos tarvitset lisäinformaatiota?
cls 320 tiiseli
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Arno »

Itsellä samat automallit tällä hetkellä mielessä. Koska kilometrejä tulee varsin vähän, niin mielellään vuoden-pari ajettu runsaillakin kilometreillä kelpaa.
Lähtökohtaisesti CLS on arvokkaampi hankkia ja malli on aikalailla juuri tullut, joten tämänkin takia olen kallistumassa E-Coupeen. Tästä tulisi ns. välivaiheen auto matkalla CLS:ään. :)

Mutta tosiaan aika erilaisia autoja ovat. Kuten aiemmin mainittiinkin, niin E-Coupe perustuu W204-C-sarjalaiseen alustan suhteen ja tämä näkyy sisätilojen koossa. Jos itse istun E-Coupen ohjaamossa mukavasti, niin menee epämukavaksi matkustamiseksi saman kokoiselle takanani. Poikamiehenä tämä ei ole merkitsevä seikka itselleni. CLS on selkeästi enemmän luksus-tilava-kuljetin ja tulihan siitä juuri markkinoille vielä farmari-versiokin.

Jos näiden kahden automallin välillä tarvisi tehdä vertailu, niin ehdottomasti kallistuisin CLS:ään, mutta ottaen huomioon hankintahintojen erot, varsinkin käytetyissä, niin valintani lienee E-Coupe.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Arno kirjoitti:Itsellä samat automallit tällä hetkellä mielessä. Koska kilometrejä tulee varsin vähän, niin mielellään vuoden-pari ajettu runsaillakin kilometreillä kelpaa.
Lähtökohtaisesti CLS on arvokkaampi hankkia ja malli on aikalailla juuri tullut, joten tämänkin takia olen kallistumassa E-Coupeen. Tästä tulisi ns. välivaiheen auto matkalla CLS:ään. :)

Mutta tosiaan aika erilaisia autoja ovat. Kuten aiemmin mainittiinkin, niin E-Coupe perustuu W204-C-sarjalaiseen alustan suhteen ja tämä näkyy sisätilojen koossa. Jos itse istun E-Coupen ohjaamossa mukavasti, niin menee epämukavaksi matkustamiseksi saman kokoiselle takanani. Poikamiehenä tämä ei ole merkitsevä seikka itselleni. CLS on selkeästi enemmän luksus-tilava-kuljetin ja tulihan siitä juuri markkinoille vielä farmari-versiokin.

Jos näiden kahden automallin välillä tarvisi tehdä vertailu, niin ehdottomasti kallistuisin CLS:ään, mutta ottaen huomioon hankintahintojen erot, varsinkin käytetyissä, niin valintani lienee E-Coupe.

WIN WIN ratkaisu; osta viimeisiä vanhakoppaisia CLS: ä hyvillä varusteilla sakemannilta junge sternenä ja tee sille ylempänä mainittu ohjelma-päivitys... ikäväkseni uudet MB mallit (CLS ja E) eivät ole päivittyneet täysnahkaisenakaan sisustusmateriaaleiltaan ja ulkoiselta muotoilultaan parempaan suuntaan kuin hyvinvarustellut edeltäjänsä olivat mallisarjansa lopulla.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Arno »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:WIN WIN ratkaisu; osta viimeisiä vanhakoppaisia CLS: ä hyvillä varusteilla sakemannilta junge sternenä ja tee sille ylempänä mainittu ohjelma-päivitys... ikäväkseni uudet MB mallit (CLS ja E) eivät ole päivittyneet täysnahkaisenakaan sisustusmateriaaleiltaan ja ulkoiselta muotoilultaan parempaan suuntaan kuin hyvinvarustellut edeltäjänsä olivat mallisarjansa lopulla.
Edellinen-CLS oli harkinnassa, mutta kun uusi tuli ulos.. jotenkin alkoi uudempi houkuttamaan. Comandin sijainti, yms.

Tänään tuli alle E-Coupe 350CDI. Ikää 2.5 vuotta ja kunto tähän asti todettuna varsin mainio.

Ainoa miinus tällä hetkellä on, joka jo aiemmin keskustelussa esiin tullut tilanpuute. Pituutta 187cm, joten hieman joutuu ajoasentoa muuttamaan tuosta edellisestä W211:stä.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Arno kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:WIN WIN ratkaisu; osta viimeisiä vanhakoppaisia CLS: ä hyvillä varusteilla sakemannilta junge sternenä ja tee sille ylempänä mainittu ohjelma-päivitys... ikäväkseni uudet MB mallit (CLS ja E) eivät ole päivittyneet täysnahkaisenakaan sisustusmateriaaleiltaan ja ulkoiselta muotoilultaan parempaan suuntaan kuin hyvinvarustellut edeltäjänsä olivat mallisarjansa lopulla.
Edellinen-CLS oli harkinnassa, mutta kun uusi tuli ulos.. jotenkin alkoi uudempi houkuttamaan. Comandin sijainti, yms.

Tänään tuli alle E-Coupe 350CDI. Ikää 2.5 vuotta ja kunto tähän asti todettuna varsin mainio.

Ainoa miinus tällä hetkellä on, joka jo aiemmin keskustelussa esiin tullut tilanpuute. Pituutta 187cm, joten hieman joutuu ajoasentoa muuttamaan tuosta edellisestä W211:stä.

Onnea uutukaiselle!

Erottuu liikenteessä perus eemeliä helpommin...

Onko AMG- juttuja ym herkkuja cupeessa? Pistäppä kuvia...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja joskami »

Onnea kanssa täältä samasta coupe leiristä!¨

Nyt kun auto ollut alla reilu puolivuotta niin mukavahan se on ajella.

Olikos sulla tuo dynamic alusta? Omastani vaihdettiin takuuseen uudet iskarit ja edelleen omasta mielestäni alusta hieman kolisee nimismiehen kiharoissa, vaihdoin jo toiset jouset autoon mut eipä tuo parantunut tai parantu siinä mielessä et tuli hieman pehmeämpi tuosta alustasta eibachin jousilla. Tuossahan on vakiona aika jäykkä alusta..varsinkin tuossa sport asennossa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Arno »

Autossa on tosiaan AMG-ulkonäköpaketti ja varustelista muutenkin on hyvin kattava (mm. panorama, Comand, jälk.asen.webasto). Dynamic-alustaa auto ei omaa, sehän lienee helpointa tunnistaa ohjaamon "Sport"-nappulasta keskikonsolissa.

Pähkäilin tämän (ulkomailta tuotu vuoden ikäisenä, toinen omistaja Suomessa) ja "uusi moottorisen" hakemisen välillä, mutta kohtuullinen hinta sekä hyvä palvelu suomalaisessa autoliikkeessä ei ole normaalia, joten täältä hankin.

Seuraavaksi hankintalistalla tämän hetkisisillä fiiliksillä 18-tuumaiset Brabuksen Monoblock S-vanteet, mutta ne pitäisi taikoa mustiksi - hopeisina eivät minulle kelpaa. Vinkkejä otetaan vastaan.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja joskami »

siirretty
Viimeksi muokannut joskami, To 18.10.2012 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Sergey »

komiat vanteet.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja joskami »

Sergey kirjoitti:komiat vanteet.
Vertini stance
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

Komea auto joskamilla. Yleensä en tuunauksista välitä mutta tähän tuo tumma maski sopii ja muistuttaa varsinkin tuosta kuvakulmasta facelift-CL:ää :thumbup:
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3235
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Hage »

Muuten en E Cuupasta ole välittänyt mutta tuo musta maski tekee tuosta hienon kokonaisuuden. Onnea uudelle autolle !
Mikäs on tuommoisen käyttövero vuodessa?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Jos tuo invapysäköinti lupa tuossa ikkunassa on omistajan niin sitten jotain käyttömaksua ei ole ollenkaan .
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja Arno »

Avasin uuden "E-Coupe/-Cabrio (C207 / A207)"-keskustelun aiheeseen liittyen, koska mielestäni nykyinen topic ei ole varsinaisesti vain E-Coupesta keskusteluun luotu.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
OJ73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 22.11.2010 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja OJ73 »

Hei!

Kunhan saan myytyä nykyisen E350:sen 4matic farkun, harkinnassa on E-sarjan coupe tai sitten facelift CLS (w219). Vaimon silmään paremman näköinen on coupe ja itseä miellyttää CLS. Se on nyt mieltymyskysymys, mutta mitkä ovat suurimmat erot ajettavuudessa ja fiiliksessä ratin takana? Kävisin mielelläni koeajamassa sellaiset vaikkapa peräkkäin, mutta täältä Oulun seudulta on vaikea löytää kumpaakaan koeajoon.
---------------------------------------------------
w219 E350 CGI -09
ex W211 E350 Avantgarde 4matic Wagon -07
ex W211 E320 Avantgarde -03
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

OJ73 kirjoitti:Hei!

Kunhan saan myytyä nykyisen E350:sen 4matic farkun, harkinnassa on E-sarjan coupe tai sitten facelift CLS (w219). Vaimon silmään paremman näköinen on coupe ja itseä miellyttää CLS. Se on nyt mieltymyskysymys, mutta mitkä ovat suurimmat erot ajettavuudessa ja fiiliksessä ratin takana? Kävisin mielelläni koeajamassa sellaiset vaikkapa peräkkäin, mutta täältä Oulun seudulta on vaikea löytää kumpaakaan koeajoon.
E-sarjan coube on C-sarjan pohjalevylle tehty ja CLS on E-sarjan pohjalevylle tehty eli onhan autoissa eroa esim.akselivälissä! Deltta autossa Oulussa myytävänä mun entinen vm.2012 virheetön hyvät varusteet.
CLS-350cdi 4-matic käy siellä ajamassa ja kaupoilla.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja simosami »

Onhan noissa selkeä ero ihan fiiliksensä. E coupé on mielestäni sporttisempi ajoltaan ja tuntumalta. Alusta pakettikin vaikuttaa toki asiaan. Ääni menee siis E coupelle.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

simosami kirjoitti:Onhan noissa selkeä ero ihan fiiliksensä. E coupé on mielestäni sporttisempi ajoltaan ja tuntumalta. Alusta pakettikin vaikuttaa toki asiaan. Ääni menee siis E coupelle.
Hintaero on monesti joka tosiasiassa ratkaisee 2012 vuosimallissa hintaero Suomen kilvissä on n.15000 euroa, E -coupen hyväksi.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe

Viesti Kirjoittaja joskami »

Itse molemmat korimallit omistaneena..
E-coupe on hieno ja sporttinen verratuna tuohon cls:sään, jos ei olisi muita kuljetettavana välillä niin ehkä olisin hommanut tuon facelift e-coupen bensamottorilla.
Nyt vähän niin kuin vahingossa ostin tuon SB. Hakusessa oli saman ikäinen cls sedanina, mut 500 bensakoneella mutta tämä auto kerkesi mennä.
Ajoltaan tuo coupe ei pärjää eikä myös tuo s212 ei pärjää tuolle cls:sälle vaikka tuossa s212 on periatteessa sama pohjalevy kuin x218 korisessa
Oikestaan tuo SB pääsee oikeuksiin vasta moottoritie nopeuksilla, ymmärrän hyvin miten auto sopisi Saksan moottoriteille kaupungista toiseen vapaalla nopeudella..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Vastaa Viestiin