Alfa kirjoitti:Joo, makuasioitahan nuo ulkonakoasiat ovat - niin autojen kuin naistenkin suhteen. Omaa silmaani miellyttaa kylla erityisesti tuo uusin CLS malli. Siita ei juuri auto hienommaksi muutu! Ja takapenkilla on kylla kahdelle lapselle riittavasti tilaa. Lomamatkatkin sujuu varmasti miellyttavasti. Tilaa omiin tarpeisiin on hyvin.
Onko tosiaan kellaan tietoa eri vuosimallien tyyppivioista yms, joita tulisi valttaa/ottaa huomioon hankintaa tehdessa?
Olen toissa Venajalla, mutta mieli tekisi ostaa auto kaytettyna Saksasta. Siella tarjonta on runsasta ja uskoisin etta autot keskimaarin paremmassa kunnossa. Saksassa myos edullisempia. Missaan muualla maailmalla ei muuten teita suolata niin paljon kuin Venajalla...
Onko tietoa kellaan miten onnistuu tuon verovapaan auton ostaminen omassa tapauksessani? Eli auton Saksasta Venajalle --> sitten joskus Suomeen. Lienee siis ensin selvitettava nimenomaan tarviiko Venajalle maksaa jotain veroa, jos tuo auton Saksasta Venajalle?
Ilman muuta uusi cls 350 tieseli, jos kerran verottomana voit hankkia.
Kokemuksia 60 th kilometriltä w219 dieselistä:
Painava ja tehokas auto kuluttaa alustaa aika tavalla. 140 th jälkeen piti kuukauden välein käydä vaihdattaan puslia ja kyllästyneenä vaihdatin seuraavalla kerralla lähes koko alustan uusiksi jousineen, iskareineen ym mitkä vähänkään voisi olla edessä. Ihan myös turvallisuudenkin vuoksi, kun kaasun käyttö varsinkin kesäöisin naatiskeluasennossa useasti. Nuohan ovat kuluvia osia, muuten pelannut kuin junan vessa. Ei ole ollut ylimääräisiä hälyjä eikä sähkövikoja. Vesipumpun vaihto varmuuden vuoksi n 180 th kohdalla ja samalla ilmastointikompuran laakeripyörä ym hilut.
Ajettavuus ja ajotuntuma tiehen yksi parhaista autoista, joita olen 26 vuoden aikana pyörittänyt. Vauhti nousee helposti 200 pintaan hiljaisella perusmutkatielläkin ja tarpeen vaatiesssa myös pysähtyy hyvien jarrujen ansiosta. Pysyy lapasessa ilman mitään puistelua myös 250 vauhdissa (tietysti pitää ajaa Saksassa

).
Aluksihan auto tuntuu äkäiseltä tiisseliksi, mutta nälkä kasvaa ja viimeistään jollekin Audille tai teinituninkille hävinneenä pitää viedä kampe päivitykseen. Siinä on onneksi pelivaraa 300 hp:n paikkeille ilman teknisiä muutoksia ja ennenkaikkea sitä vääntöä saa 700Nm korville ulos. Moottorihan kuulemma yksi mersujen parhaista, eikä kestävyyden kanssa pitäisi olla ongelmia.
Ehkä tuli vähän ylisanoja, mutta ens vuonna tarkoitus vaihtaa uuteen cls350 nelivetoon. Täältä vapautuu sitten hyvin huollettu peli seuraavalle.
Edit: Osta neliveto, jos w218 korimallin hankit ja mikäli ei ole tarvetta asfaltilla driftata. Talvikelillä takaveto yhdistettynä vääntöön usein turhauttava yhdistelmä ja kesäkumeilla jää kiinni pieneenkin liejulätäkköön. Sekä ilma-alusta ehdottomasti!