pakkasella lähteminen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5462
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: pakkasella lähteminen?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

sonikki kirjoitti:Kiertääkö se öljy noissa laatikoissa myös P-asennossa? Itse sain joskus luennon katsastusmieheltä miten se ei kierrä ja minkä takia inssi nokkelasti käytti N ja seisontajarru yhdistelmää?
Sillälailla.... Justiinsa :twisted:

Ainakin lankun tomaattilootassa pakat ottaa jenkaa oikein ja sitten kunnolla kun pedaalia käskee kun keppi on P tai N asennossa. Siis pakokaasutestissä. Lue: auton rikkomisyritystesti :evil:

Monta askia ovat saaneet toimimaan silleen että pakkasella askista alkaa kuulua sellainen jurnuttava ääni nimenomaan P ja N asennoissa. Ääni lakkaa kun laittaa vaihteen päälle. Siis rikkoneet lootan ja sitten ne muka vielä tietää että miten ne öljyt siellä oikein kiertää. *ittu sentään. :twisted:

Mullekkin tämä asia selvisi Käärmelahdessa kun siellä askien sisuskaluja katsoin ja toimintaperiaatetta Guru Siekkisen opissa tuumasin.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: pakkasella lähteminen?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jari Ke kirjoitti:
sonikki kirjoitti:Kiertääkö se öljy noissa laatikoissa myös P-asennossa? Itse sain joskus luennon katsastusmieheltä miten se ei kierrä ja minkä takia inssi nokkelasti käytti N ja seisontajarru yhdistelmää?
Sillälailla.... Justiinsa :twisted:

Ainakin lankun tomaattilootassa pakat ottaa jenkaa oikein ja sitten kunnolla kun pedaalia käskee kun keppi on P tai N asennossa. Siis pakokaasutestissä. Lue: auton rikkomisyritystesti :evil:

Monta askia ovat saaneet toimimaan silleen että pakkasella askista alkaa kuulua sellainen jurnuttava ääni nimenomaan P ja N asennoissa. Ääni lakkaa kun laittaa vaihteen päälle. Siis rikkoneet lootan ja sitten ne muka vielä tietää että miten ne öljyt siellä oikein kiertää. *ittu sentään. :twisted:

Mullekkin tämä asia selvisi Käärmelahdessa kun siellä askien sisuskaluja katsoin ja toimintaperiaatetta Guru Siekkisen opissa tuumasin.
Pitää ottaa savuarvot D päällä jarrua vasten :lol: saattaa vaan vähän arvot nousta ja jäähä lattiaan mustia jälkiä :D No ei, on se vaan pakko aina katastukseen mennessä käyttää kaasu pohjassa vaihe vapaalla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: pakkasella lähteminen?

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

palalaikka kirjoitti:
haapis kirjoitti: pakkasella ulinaa kato kuulu jostain siitä vaihteiston lähistöltä mutta ulina lähtee pois kun on ajellut vähän aikaa, luin jo palstoja läpi siitä mutta ei ollut mitään varmaa tietoa mikä sielä ulisee!
W210 -98
Omassa autossani (C180 kompressor, 2007) on nyt pakkasilla alkanut kuulumaan myös sama ulina / vinkuna vaihdelaatikon tietämiltä. Ulina voimistuu kun lisään kaasua/kierroksia ja vaimenee, kun annan auton rullata. Auto paikallaan laatikko P/N asennossa ulinaa ei kuulu vaikka kuinka kierrättäisi eli ei tule koneen puolelta.
Kun autolla on ajeltu n.20km ulina vähenee (lämpenemisen myötä kaiketi) mutta kuuluu edelleen.

Voisiko tuo olla se kardaanin tukilaakeri? Sopiiko tuo ulinan voimistuminen kaasua/vetoa lisättäessä siihen?

Vanha ketju, mutta oireet täsmää. Onkohan tämä foorumilainen enää aktiivinen, selvisikö vika?
Oma w203 kompressor automaatti oireilee myös noin. Ajonopeus eikä vaihde tai ajosuunta vaikuta ulinaan/vollotukseen/vinkumiseen, vaan moottorin kierrosluku juuri pintakaasulla ajellessa ja moottorijarrutuksessa.
Ääntä ei kuulu jos vedättää hiemankaan kovemmin, ääni myös lakkaa jos heittää ajossa laatikon N asentoon.
Voiko olla turbiini tai planeettapyörästövikaa? Edit vielä että ulkoilman lämpötilalla ei ole vaikutusta.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
Vastaa Viestiin