sonikki kirjoitti:Kiertääkö se öljy noissa laatikoissa myös P-asennossa? Itse sain joskus luennon katsastusmieheltä miten se ei kierrä ja minkä takia inssi nokkelasti käytti N ja seisontajarru yhdistelmää?
Sillälailla.... Justiinsa
Ainakin lankun tomaattilootassa pakat ottaa jenkaa oikein ja sitten kunnolla kun pedaalia käskee kun keppi on P tai N asennossa. Siis pakokaasutestissä. Lue: auton rikkomisyritystesti
Monta askia ovat saaneet toimimaan silleen että pakkasella askista alkaa kuulua sellainen jurnuttava ääni nimenomaan P ja N asennoissa. Ääni lakkaa kun laittaa vaihteen päälle. Siis rikkoneet lootan ja sitten ne muka vielä tietää että miten ne öljyt siellä oikein kiertää. *ittu sentään.
Mullekkin tämä asia selvisi Käärmelahdessa kun siellä askien sisuskaluja katsoin ja toimintaperiaatetta Guru Siekkisen opissa tuumasin.
sonikki kirjoitti:Kiertääkö se öljy noissa laatikoissa myös P-asennossa? Itse sain joskus luennon katsastusmieheltä miten se ei kierrä ja minkä takia inssi nokkelasti käytti N ja seisontajarru yhdistelmää?
Sillälailla.... Justiinsa
Ainakin lankun tomaattilootassa pakat ottaa jenkaa oikein ja sitten kunnolla kun pedaalia käskee kun keppi on P tai N asennossa. Siis pakokaasutestissä. Lue: auton rikkomisyritystesti
Monta askia ovat saaneet toimimaan silleen että pakkasella askista alkaa kuulua sellainen jurnuttava ääni nimenomaan P ja N asennoissa. Ääni lakkaa kun laittaa vaihteen päälle. Siis rikkoneet lootan ja sitten ne muka vielä tietää että miten ne öljyt siellä oikein kiertää. *ittu sentään.
Mullekkin tämä asia selvisi Käärmelahdessa kun siellä askien sisuskaluja katsoin ja toimintaperiaatetta Guru Siekkisen opissa tuumasin.
Pitää ottaa savuarvot D päällä jarrua vasten saattaa vaan vähän arvot nousta ja jäähä lattiaan mustia jälkiä No ei, on se vaan pakko aina katastukseen mennessä käyttää kaasu pohjassa vaihe vapaalla.
haapis kirjoitti:
pakkasella ulinaa kato kuulu jostain siitä vaihteiston lähistöltä mutta ulina lähtee pois kun on ajellut vähän aikaa, luin jo palstoja läpi siitä mutta ei ollut mitään varmaa tietoa mikä sielä ulisee!
W210 -98
Omassa autossani (C180 kompressor, 2007) on nyt pakkasilla alkanut kuulumaan myös sama ulina / vinkuna vaihdelaatikon tietämiltä. Ulina voimistuu kun lisään kaasua/kierroksia ja vaimenee, kun annan auton rullata. Auto paikallaan laatikko P/N asennossa ulinaa ei kuulu vaikka kuinka kierrättäisi eli ei tule koneen puolelta.
Kun autolla on ajeltu n.20km ulina vähenee (lämpenemisen myötä kaiketi) mutta kuuluu edelleen.
Voisiko tuo olla se kardaanin tukilaakeri? Sopiiko tuo ulinan voimistuminen kaasua/vetoa lisättäessä siihen?
Vanha ketju, mutta oireet täsmää. Onkohan tämä foorumilainen enää aktiivinen, selvisikö vika?
Oma w203 kompressor automaatti oireilee myös noin. Ajonopeus eikä vaihde tai ajosuunta vaikuta ulinaan/vollotukseen/vinkumiseen, vaan moottorin kierrosluku juuri pintakaasulla ajellessa ja moottorijarrutuksessa.
Ääntä ei kuulu jos vedättää hiemankaan kovemmin, ääni myös lakkaa jos heittää ajossa laatikon N asentoon.
Voiko olla turbiini tai planeettapyörästövikaa? Edit vielä että ulkoilman lämpötilalla ei ole vaikutusta.