Suomen ja Saksan aggregat tarkoittaa hieman eri asiaa. Saksassa se tarkoittaa vain moottoria, konetta"tauschaggregat"
Se on saatettu myydä esim. tälläisenä:

Suomen ja Saksan aggregat tarkoittaa hieman eri asiaa. Saksassa se tarkoittaa vain moottoria, konetta"tauschaggregat"

Kyllä kunnostetulle 3,5- tai 4,5- litraiselle Mersun kasille käyttöä löytyy ihan oikeisiin autoihin. Niitä on mersu käyttänyt 60-luvun puolelta asti.Heikki H. kirjoitti:niin joo,Matti R kirjoitti:Mikä olikaan kysymys?Heikki H. kirjoitti:Oon harraste projektina alkanu kunnostelemaan yhtä 3.5 litraasta mottia, mutta nyt alkoi kaivelemaan moottorin "rehellisyys". Vasemman puolen kansitason lopuusta on jollain hiomakoneella kuavitettu materiaalia pois, joka kieltämättä herättää epäiliä että olisko siinä ollu joku sarjanumero.
Ostin pannun 3 vuotta sitten turust, ja silloin mä en tienny yhtään mistä ettiä sitä koodia ja koko moottorin peitti sentin mähnäkerros. Kuittiin kirjoitettiin silloin moottorikorvan yläpuolella olevasta "tauschaggregat" kyltistä oleva koodi, kun ei muuta numeroja loytyny.
onko ne ennen tehny tuon kokoluokan pensa akrekaattia vai mitäkhän tuo mahtaa tarkoittaa.
itse moottori ei paljoa maksanu, mutta kerkesin jo teettää kansiin juttua ja tiivisteetkin on tilaukses.
Olenkohan minä nyt rakentelemassa moottoria, joka kelpaa vain peltoautoon?
Heikki H. kirjoitti: ostettu turusta ym.