No niin, tovi on edellisestä viestistä vierähtänyt.
Tilantarpeen suurennuttua, piti vanha palvelija siis myydä pois (kirottu olkoon se päivä) ja hommata farkku. Eli nykyinenhän on siis S210.
Noh. Vanteiden osaltahan tämä menikin sitten ihan kiville tämä homma. Aloin loppukesällä vaihtamaan Lorttoja Väykyn alle. Taakse meni heittämällä. Jäihän se "vähän" sisään, mutta kaitpa noilla nyt ajelee tuumin tuolloin. Etupäässä tulikin sitten ongelmia, vanne ei mahdu kerta ottaa jarrusatulaan kiinni.
Tästä masennuksesta toivuttuani aloin jo tuumia, että taitaa olla viisain myydä Lortot veks ja ostaa jotkut toiset vanteet. Nyttemmin sitten vallalla enimmäkseen ajatus, että kun noita tuli aikoinaan metsästettyä useita vuosia ja tehtyä melko monta tuntia töitä noiden eteen, niin ei oikein viitsis sitten myydäkään. Joten.
Jotta saan nämä mahtumaan Väykkään, tarvitsen spacerit. Mutta mutta, kun niiden(kään) kanssa ei ole koskaan aiemmin tarvinnut puljata, niin se maailma on aivan vieras käsite minulle. Joten arvoisten asiantuntijoiden apu on TAAS tarpeen.
Jotta nuo vanteet saa tarpeeksi lähelle kaarta, niin melko paksuthan niiden pitäis olla. Eli käsittääkseni spacereitä on kahta mallia: sinne vaan väliin viskattava ja sitten kiinni pultattava, johon sitten taas tulee vanne kiinni. Olenko ymmärtänyt oikein? Jos olen, niin todennäköisesti tuollainen kiinni pultattava olisi minulle oikea vaihtoehto, koskapa jo tällä hetkellä vanteisiin tarvii muistaakseni 58mm pitkät pultit. No jos tuonne väliin alkaa tunkemaan tuollaista paksua spaceria, niin ehän minä löydä mistään tarpeeksi pitkiä pultteja...
Valistakaahan nyt osaamatonta, että saan oldschool vanteet Väykkyyn. Eihän ne kovin kaksisilta näytä noin kapeana tuon kokoisessa autossa, mutta hei, pienetkin Lorinserit on paremmat kuin ei Lorinsereita ollenkaan...

Hommaan kyllä laveammat sitten, kun sellaiset jostain joskus ehkä löytyy.
Ja kohta jotkut kertoo, että ajettavuus menee kun pannaan spacereita. Sanokaa vaan, tyyli on tärkeintä, ajettavuus on sivuseikka.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.