Niin siitähän juteltiinkin joku aika sitten, eli pitääkin laittaa lotto vetämään Anteeksi Edit: Älä maalaa keskiosaa äläkä kiilota enempää, ne on just hyvät noin puolikiiltävänä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Pakardinen kirjoitti:Nou pänik hei. Vaikkakin kyllä se rengas kiinni lokarin kaareen ottaa, kun tosiaan tarpeeksi joustoa tulee.
Vanne on 7" leveä. Rengas on 205/55. Ei se paljosta kiinni ole, muutaman millin lisätila auttaa jo asiaa.
Mitä nyt tuossa illan kähmässä kotio ajelin, niin vaikka matkalle sattuu aika isojakin heittoja, niin ei vielä kertaakaan ottanut ajossa kiinni. Jotain iloa maasturijousistakin...
Toinen juttu sitten se yhden vanteen kierous. Ei se nyt paljoa tasapainotuskoneessa liepannut, eikä kyllä ainakaan taka-akselilta kotimatkalla vapinoitakaan aiheuttanut. Ainakaan Suomessa sallituissa nopeuksissa.
Mutta mutta. Kun oli tarkoitus tuosta maasturilookista päästä eroon, niin mitäs nyt tehään? Viisain olis varmaan alottaa siitä lokarin pokkauksen murjomisesta. Mutta, otetaankos se kokonaan pois, vai nuijinko sen vaan pois tieltä? Jos kokonaan pois, niin millä se tehdään niin, ettei lokari ota liikaa lämpöjä, ettei maalit sula?
Ja entäs sitte, jos päädyn vaan vääntämään sen pois tieltä. Kuinkas se nyt sitten tehdään oikein, eli niin ettei lokari sen homman jälkeen näytä "Pielavetiseltä"? (Sori Manu, oli pakko... )
Mutta. Tästä jatketaan. Huomenna otan kuvia ja perstaina sitten näytille...
milloin se nyt ottaa kiinni, ajossa vai ei , kääntäessä parkkipaikalla vai suoraan ajettaessa, ajossa kääntäessä ?
kaarimankelilla noita voi onnistuneesti pokkailla, tosin kumi vasaralla ja kuumailmapuhaltimella pitkäjänteinen onnistuu myös !
epk kirjoitti:milloin se nyt ottaa kiinni, ajossa vai ei , kääntäessä parkkipaikalla vai suoraan ajettaessa, ajossa kääntäessä ?
kaarimankelilla noita voi onnistuneesti pokkailla, tosin kumi vasaralla ja kuumailmapuhaltimella pitkäjänteinen onnistuu myös !
Se ottaa kiinni silloin, kun kolme jätkää painelee lokarista kohti maata. Ajossa en ole vielä saanut ottamaan kiinni. Eli, normiajossakaan ei ota kiinni, mutta jos miljoonaa vetää johonkin helvetinmoiseen routaheittoon, niin silloin voi raapasta.
Tuota kaarimankelia aattelin itekkin parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Olisko kellään täällä Kuopion seudulla kotona, vai meneekö JP Autotuningilla käynniksi? Vai onko epk:lla käyntiä täälläpäin...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Jube kirjoitti:Älä maalaa keskiosaa äläkä kiilota enempää, ne on just hyvät noin puolikiiltävänä
Tämän asian kanssa minä oon vielä kyllä ihan kahden vaiheilla. Kun näin enempi oldschool miehenä tuo ns. liika kiilto näyttää vähän kummalle... Mutta kunhan nyt tämän päivän aikana laitan tänne kuvia, niin katotaan mitä mieltä raati on. Ratkaiseehan se vähän sekin.
Käytiin muuten eilen Kuopiossa. Piipahdin Motonetissä ja Vianorilla pikaisesti niin, että vaimokulta istui autossa. Sanoi, että molemmissa paikoissa oli käynyt ukkoja kurkkimassa Mersun vanteita ihan kohtuullisen läheltä... Pitäsköhän hommata lukkopultit, kun näyttää noin paljon ihmisiä kiinnostavan...? NO PITÄS
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
epk kirjoitti:milloin se nyt ottaa kiinni, ajossa vai ei , kääntäessä parkkipaikalla vai suoraan ajettaessa, ajossa kääntäessä ?
kaarimankelilla noita voi onnistuneesti pokkailla, tosin kumi vasaralla ja kuumailmapuhaltimella pitkäjänteinen onnistuu myös !
Se ottaa kiinni silloin, kun kolme jätkää painelee lokarista kohti maata. Ajossa en ole vielä saanut ottamaan kiinni. Eli, normiajossakaan ei ota kiinni, mutta jos miljoonaa vetää johonkin helvetinmoiseen routaheittoon, niin silloin voi raapasta.
Tuota kaarimankelia aattelin itekkin parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Olisko kellään täällä Kuopion seudulla kotona, vai meneekö JP Autotuningilla käynniksi? Vai onko epk:lla käyntiä täälläpäin...?
Täähän on ihan normaalia, jos ei ajossa ota kiinni, kovaa ajoa vain!
Meinaan mulla otti noi 18" Carlssonit kaareen kiinni jos vaikka motarilla ajeli. Mutta se kuuluu asiaan jos leikkii vanteilla ja madalluksilla.
epk kirjoitti:milloin se nyt ottaa kiinni, ajossa vai ei , kääntäessä parkkipaikalla vai suoraan ajettaessa, ajossa kääntäessä ?
kaarimankelilla noita voi onnistuneesti pokkailla, tosin kumi vasaralla ja kuumailmapuhaltimella pitkäjänteinen onnistuu myös !
Se ottaa kiinni silloin, kun kolme jätkää painelee lokarista kohti maata. Ajossa en ole vielä saanut ottamaan kiinni. Eli, normiajossakaan ei ota kiinni, mutta jos miljoonaa vetää johonkin helvetinmoiseen routaheittoon, niin silloin voi raapasta.
Tuota kaarimankelia aattelin itekkin parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Olisko kellään täällä Kuopion seudulla kotona, vai meneekö JP Autotuningilla käynniksi? Vai onko epk:lla käyntiä täälläpäin...?
hommahan menee niin että jos ei kerran ajossa raavi niin kovaa ajoa vaan
No niin, arvon raati. Tässäpä olisi nyt kuvia Mersusta ja vanteista. Toivottavasti maistuu
Eikä sitten mutista yhtään tuosta ajokorkeudesta! Tiedossa on, näyttää lähinnä naurettavalta... Mutta siihenkin asiaan tulee korjausta.
Jos noista nyt ei muuta sanottavaa löydy, niin ainakin se, että onneksi en silloin aikanaan ryhtynyt niihin ET 35 vanteisiin, joita olis ollu tarjolla...
Kannattiko kunnostaa, vai menikö pilalle... Itse kyllä tiedän oman mielipiteeni.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
No ei ihme, että ihmiset kävi katsomassa vanteita. Eli ihan vimpan päälle hienoilta näyttää! ET:kin näyttää olevan kohdallaan, hiukan kapeilta ne näyttää kun on itse tottunut 9" leveisiin.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Kapeethan ne on, mutta kun ottaa huomioon sen, että w124:n on paska auto jos ajatellaan tuota vannetuninkia, niin pitää olla kapeat vanteet että saa tarpeeks tai ainakin riittävästi huulta...
Ja kun kyse on kuitenkin vielä ja iänkaikkisesti käyttöautosta, niin täytyy koittaa pitää nuo renkaatkin järkevän rajoissa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
ja siisti näyttää muutenkin olevan ja vanteet sopii hyvin, ei hypi mikään yksityiskohta silmille... paljon parempi tuo on, kuin niiden neekeripoikien "tyylillä" rakennetut...
toivottavasti saan omassakin keulan nousemaan taas irti maasta, kun laitan uudet jouset, takapää mulla onkin jo valmiiksi ylempänä... joku 2-3 cm ylempänä, kuin tuos sun omas
niin ja itse ajattelin laittaa 9x18" ET 30 vanteet taakse 255/45 renkailla, pitää vain rakentaa 500 tyyliset levitykset, niin sopii hienosti pyörimään...
Ääh, itelläs on komeemmat... Olispa munkin autoon mahdollista laittaa tuollaset, ku sulla...
Tai ohan se tietty mahdollista, mutta sitte tarvii laittaa rälläkkä ja Kemppi laulamaan... Ja sitä ei oikein voi, ainakaan vielä, kun tuo auto on kokopäiväisessä ajossa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
giisseli kirjoitti:vanne tulee just sopivasti kaarelle.
sopivasti ainut ongelmahan tuossa on, ettei leimalle ole asiaa noilla kummeilla/vanteilla, kun tulee korista ulos...
onko maailma saatana aivan täynnä idiootteja nykyään kaarelle eikä varsinkaan siitä yli rengas ei sais tulla...
Joo eihän se sais tulla yhtään yli, mutta pienestä se on tuossaki kiinni.
Kylläpä ne sielä konttorilla osaa sanua..
Pakardinen kirjoitti:
giisseli kirjoitti:Piru ku on komiat
Ääh, itelläs on komeemmat... Olispa munkin autoon mahdollista laittaa tuollaset, ku sulla...
Tai ohan se tietty mahdollista, mutta sitte tarvii laittaa rälläkkä ja Kemppi laulamaan... Ja sitä ei oikein voi, ainakaan vielä, kun tuo auto on kokopäiväisessä ajossa...
Kyllä nuissa omissa vanteissa vielä hommaa on, eikä niistä saakkaan yhtä hienoja ku sulla
Kelpaahan kaikki kumit ja vanteet kuhan mennään normien mukaan ja kulutuspinta on kaaren sisäpuolella. Kumin kylki saa pistää ulos. Ja siistit vanteet on just tollaisena!
giisseli kirjoitti:vanne tulee just sopivasti kaarelle.
sopivasti ainut ongelmahan tuossa on, ettei leimalle ole asiaa noilla kummeilla/vanteilla, kun tulee korista ulos...
onko maailma saatana aivan täynnä idiootteja nykyään kaarelle eikä varsinkaan siitä yli rengas ei sais tulla...
Ainakin Porvoon katsastus asemalla (missä ollaan henkeen ja vereen kaikkia autoon tehtäviä muutoksia vastaan) sanottiin että RENKAAN KULUTUSPINTA EI SAA TULLA KAAREN ULKOPUOLELLE ja noista kuvistahan sen näkee että ovat täysin lailliset.
madaltamaan en tuota autoa lähtisi, ainakaan noiden kuvien perusteella, mutta maskin vaihtaisin. Takana olisi saanut olla hieman (1"-2") leveämmät renkaat. Muuten kyllä komea lankku. Vannetyöstä sanoisin että KANNATTI!
Edit: ja aina tuo Sergey kerkee kirjoittamaan saman asian ennen mua sillä aikaa kun etsin kirjaimia näppäimistöstä ja käyn välillä tupakalla... Onneksi sentään kerkesin ennen Jubea
Viimeksi muokannut JeremyH, Pe 01.05.2009 23:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Työkaverin lapsuudentuttu on kuulemma joku hemmo tuolla JP Autotuningilla... Saiskohan sopuhintaan etukaarien mankeloinnin...?
Kunhan tässä nyt taas pyhät menee ja arki alkaa, niin pitää ottaa tuo maltillinen madallus työn alle. Edestä pari senttiä ja takaa puolenkymmentä... Tai jotain semmosta. Tarkoituksena kuitenkin hyvin maltillinen, ei ole tarkoituskaan tehdä mitään maanuoliaista...
Laittelenpa sitten taas kuvia, kunhan on päästy pudottamaan!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Meinasitko minkälaisen satsin laittaa alle? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen... Sit toinen kyssäri, onko sulla meseen sopivat jousipuristimet? Sillä vaan kyselen että jos oot hommaamassa niin voisin osallistua kimppaan, eihän sitä millonkaan tiedä millon tarviis..
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
holisti72 kirjoitti:Meinasitko minkälaisen satsin laittaa alle? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen... Sit toinen kyssäri, onko sulla meseen sopivat jousipuristimet? Sillä vaan kyselen että jos oot hommaamassa niin voisin osallistua kimppaan, eihän sitä millonkaan tiedä millon tarviis..
En minä taida alkaa viitsiä mitään varsinaisia madallusjousia hommaamaan. Tuosson kakkosen kumit paikallaan, jos vaikka alottas siintä, että heittäs ykkösen kumekset taakse. Sillä se sen pari senttiä putoaa ja se mahtaa tähän hätään riittää. Otetaan sitte rälläkällä puoli kierrosta vietereistä poijes, jos jää vielä liika ylös... Olkooten tuo etupää nyt vielä nykimättä, kun jos alkaa pudottamaan, niin sitten rapsii nuo renkaat lokarin kaareen mankeloimaan ei kiva... Ja onhan tuo etupää aika hyvällä korkeudella jo nytkin, varsinkin kun kuski hyppää kyytiin.
Jousipuristimia ei ole. Olen ollut Toivalan Auton palveluun niin tyytyväinen, että kun siellä on käyntiä, niin laittakoon Marko. Siltä ne hommat onnistuu...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Jep jep.. Muuten aika helkkarin nätit livenä nuo sun vanteet, tulit tuossa viikolla kylän ristillä vastaan, kiilti komiasti... Olin vaan ite sillon emännän primeralla liikenteessä..
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d