Tuo 320TE sen sijaan kelpaisi
Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Pisteenä Iin päälle tuon 250TD:n valmistenumero näyttää alkavan 124080 eli 200:nen kaasaribensafarkku alunperin, liekö sitten dieselöity jo ennen suomeen tuloa.
Tuo 320TE sen sijaan kelpaisi
Tuo 320TE sen sijaan kelpaisi
Tähdelliset: S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240DTic, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Jokseenkin hassun näköinen data esim. KL-Varaosien sivulla tuon rekkarilla. Siis diesel 2,5 litraa ja moottorityyppi M102.922…
Ja tosiaan -87 valmistettu auto, joka naamioitu faceliftiksi ja museorekisteröity. Sisusta muutenkin erikoinen. Faceliftin kojelauta ja hanskalokeron kansi. Faceliftin vaaleat lisäistuimet ja sitten jonkun muun faceliftin mustat istuimet ja ovipahvit. Kojelaudan alla olevat vaaleat jutut ja keskikonsoli yms. vaaleat voivat olla alkuperäistäkin.
Onkohan toi oikeasti metalliväri, kuten myynti-ilmoituksessa lukee? Ei kai semmoista ollut saatavilla tuohon aikaan (paitsi sinimusta 199, joka tuo ei ole).
Ja tosiaan -87 valmistettu auto, joka naamioitu faceliftiksi ja museorekisteröity. Sisusta muutenkin erikoinen. Faceliftin kojelauta ja hanskalokeron kansi. Faceliftin vaaleat lisäistuimet ja sitten jonkun muun faceliftin mustat istuimet ja ovipahvit. Kojelaudan alla olevat vaaleat jutut ja keskikonsoli yms. vaaleat voivat olla alkuperäistäkin.
Onkohan toi oikeasti metalliväri, kuten myynti-ilmoituksessa lukee? Ei kai semmoista ollut saatavilla tuohon aikaan (paitsi sinimusta 199, joka tuo ei ole).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
VINnin mukaan tuo on tosiaan perusmusta 040, jonka jotkut dekooderit tunnistaa väärin ja siitä johtuu tuo "canada special edition" 
Tähdelliset: S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240DTic, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hyvänen aika, tosiaan vielä tuokin... Lastvin ja catcar kertoo, että auto on ollut 200 bensa ja 8/1986:
Mercedes-Benz datacard
Siitä tuo sotku johtuukin, tekniikanvaihdosta:
Jarrutehostimen putki on peräisin 200D:stä kun sitä on hieman joutunut jatkamaan, kiinnike ollut eri kohdassa aiemmin kuten myös mötikkä joka vastaa ilmanottoputkeen:
Mercedes-Benz datacard
Siitä tuo sotku johtuukin, tekniikanvaihdosta:
Jarrutehostimen putki on peräisin 200D:stä kun sitä on hieman joutunut jatkamaan, kiinnike ollut eri kohdassa aiemmin kuten myös mötikkä joka vastaa ilmanottoputkeen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Siis mitenkä tuo on voinut mennä koskaan läpi museotarkastuksesta, tai sitten minäkin rupean käyttämään autoni samassa paikassa. Viimeisimmän kuukauden olen paikallisen tarkastajan kanssa käynyt läpi tuota meidän MX-5:sta ja tuntuu olevan todella tarkkaa, ainakin täällä. Aluksi ei meenattu päästää läpi, sillä autossa on aito Momon ratti, tummat takavalot ja rosterinen putkisto. Noh kaivoin Mazda diilerien kuvastoja, jotta löytyi valokuvia näistä diileri optioista. Senkin jälkeen ollut hyvin tarkkaa että auto on ensiluokkaisessa kunnossa ja nykyään tarkastetaan myös auton alusta ja esimerkiksi tukivarsissa ei saa olla lainkaan pintaruostetta.
W124 harrastaja Ylä-Savosta
1990 300CE, 1991 200D, 1993 E250TD
1990 300CE, 1991 200D, 1993 E250TD
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Lisäksi oikean puolen lokasuojan reunaa ei ole ymmärretty kaventaa niin että muovilistan etuosa istuis paikalleen, irvistää hienosti.dealer kirjoitti: ↑Pe 02.05.2025 19:54 Tuo V-K:n linkkaama laitos on kyllä melkoinen "museoajoneuvo".
Autohan voi toki olla aivan OK käyttöautoksi, mutta huh huh. Hauskasti nuo mustat kilvet vielä vähän niin kuin pisteenä i:n päällä![]()
Tarkoitetaankohan tuossa, että silloin olisi laitettu kymppitonni kunnostukseen ? Yhteensä 10k€ varmasti on kuitteja huolloista ja korjauksista yli 30 vuotta vanhassa autossa jos on tallessa, mutta hirveässä kunnossa olisi ollut jos tuollainen summa olisi mennyt nopeasti.2018, jolloin tehty ISOT peltityöt ja muut kunnostukset, yhteensä mennyt 10k€.
Maalaus on mitä on, takavalot kamalat, lisäistuin eri kuosilla (ei alkuperäinen eikä vaihdettujen penkkien, vaan kolmas...), takaoven verhoilut peltiruuveilla kasassa, takapuskurin törmäyslista kamalassa kunnossa, sisustus osittain vaihdettu, penkit hirveän likaiset, tuulitunneli puuttuu, kaiuttimen ritilä ruostuneilla ruuveilla (?) kiinni kojelaudassa, radio uudempi...
Ei tuollainen kymppitonni ole mitään jos ruosteista autoa ruvetaan kuitin kanssa kunnostamaan, sata tuntia menee äkkiä ja siihen parilla tonnilla osia niin ollaan jo kympissä. Sen jälkeen maalaus, joko parilla tonnilla tuollainen aivan kauhea minkä sais itsekin autotallissa tehtyä tai 4-7 tonnia kunnolliseen.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Todellinen "Special Edition".
Joku rajahan tuossa museokatsastuksessakin pitäisi olla, ettei kaikki mene läpi.
Tosin sitä en ymmärrä, että auton täytyisi olla, kuin suoraan tehtaan linjalta tai jopa vähän parempi. Kaikenlaisissa museoissa on tullut matkan varrella käytyä ja en todellakaan ole nähnyt uudenveroisia virhettömiä esineitä. Kyllä mielestäni museoautossakin saa olla ajan patinaa, toki ei nyt mitään ruosteongelmaa eikä repsottavia paikkoja ainakaan päälle päin. Aikakauden lisävarusteet (ei aina orggis) kuvaavat mielestäni autossa myös ajan henkeä. Mutta tuollaiset em. "Special Editionin" viritykset kyllä ansaisevat "niskalaukauksen".
Joku rajahan tuossa museokatsastuksessakin pitäisi olla, ettei kaikki mene läpi.
Tosin sitä en ymmärrä, että auton täytyisi olla, kuin suoraan tehtaan linjalta tai jopa vähän parempi. Kaikenlaisissa museoissa on tullut matkan varrella käytyä ja en todellakaan ole nähnyt uudenveroisia virhettömiä esineitä. Kyllä mielestäni museoautossakin saa olla ajan patinaa, toki ei nyt mitään ruosteongelmaa eikä repsottavia paikkoja ainakaan päälle päin. Aikakauden lisävarusteet (ei aina orggis) kuvaavat mielestäni autossa myös ajan henkeä. Mutta tuollaiset em. "Special Editionin" viritykset kyllä ansaisevat "niskalaukauksen".
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Totta.S202 kirjoitti:Ei tuollainen kymppitonni ole mitään jos ruosteista autoa ruvetaan kuitin kanssa kunnostamaan, sata tuntia menee äkkiä ja siihen parilla tonnilla osia niin ollaan jo kympissä. Sen jälkeen maalaus...
Mutta mutta, itse ajattelin lähinnä kahta epäkohtaa tuossa, ei niinkään sitä että saisiko sen kympin menemään, siksi mainitsinkin että "hirveässä kunnossa olisi ollut"
Auto on tuotu Suomeen vuonna 2017 (myyjän mukaan). Se onkin ensirekisteröity Suomeen vuonna 2018.
- Miksi olisi tuotu niin käsittämättömän huonokuntoinen 124 että noilla kilometreillä pitäisi kymppitonnilla korjata ?
- Mikä tahansa auton historia olisikaan, niin nollavarusteisen tuollaisen kunnostaminen sellaisena aikana 10000 eurolla, kun paaaaaljon halvemmalla sai oikein hyväkuntoisia asiallisesti varusteltuja vastaavia olisi niin järjetöntä, että ei kukaan sellaista tee/teetä.
Myyjän mukaan auto onkin jo varattu huomisiltaan saakka, eli kohta joku onnellinen uusi omistaja pääsee ajelemaan sillä
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hyvää keskustelua museoajoneuvoista yleisesti. Heitetään omat pennoset mukaan keskusteluun.
Nykyinen käytäntö alkaa olemaan tiensä päässä. Järjestelmässä on aukkoja ja katveita. Paljon on olevinaan säädöksiä ja käytäntöjä, mutta niiden noudattaminen jää joko tahtomatta tai tarkoituksellisesti heikoksi. Museoajoneuvojen verovapaus ja muut taloudelliset seikat houkuttelevat omistajaksi sellaisia henkilöitä, joita ei oikeasti museo- tai ajoneuvokulttuuriset asiat kiinnosta pätkääkään. Tärkeintä on saada halpa käyttöauto.
Tuo tänne linkitetty 250 on aivan järkyttävä esimerkki siitä, minkälaisia museoajoneuvoja markkinalla liikkuu. Tuossakin yksilössä taitaa olla useampikin syy välittömälle hylkäykselle museoajoneuvoksi. Joskus on vaikea sanoa, tietääkö näiden autojen omistajat itsekään miten pahasti tässä ollaan poikettu hakoteille museoajoneuvojen perimmäisestä ideasta. Kai näille on vain tärkeintä se, että vakuutuksen saa autoon muutamalla kympillä ja veroja ei makseta - sehän tuossa myynti-ilmoituksessakin on nostettu auton kuntoa korkeammalle myyjän toimesta. Onneksi olkoon vain sille, joka tuon menee ostamaan ja kuvittelee sen olevan oppikirjamainen hyväkuntoinen museoauto.
Oikeastaan ainoa paikka missä auton museostatusta tulee "haastettua", on Nettiauton myynti-ilmoitukset ja museoajoneuvoharrastajien sosiaalisen median kanavat. Toki mitäpä tässäkään tilanteessa edes tekisi, vaikka foorumilla nähdään tökerö yksilö? Kenelle tuollaisen käräyttäisi? Mitä seurauksia siitä edes voisi koitua omistajalle? Vaikka paljon puhutaan siitä, että museoajoneuvot pitäisi pitää hyvässä ja alkuperäisessä kunnossa, niin tietääkö yksikään tapausta, missä museostatus olisi poistettu autolta? Minä en ole ainakaan kuullut. Museostatusta ei käsittääkseni edes saa autosta pois, eikä toisaalta ole mitään velvoitetta laittaa autoa kuntoon, vaikka siitä heikosta kunnosta jäisikin kiinni. Ääritapauksissa sen auton voi jemmata maatumaan johonkin pellonreunaan, mikä sekin on typerää. Mikä "museoesine" on sellainen, minkä voi noin vain jättää oman onnensa nojaan ja vaikka myydä Kuusankoskelle kattila-aineeksi?
SAHK:n Janne Ollenberg piti viikko sitten Lahden Classic Motorshow'ssa hyvän puheenvuoron museoajoneuvojen tulevaisuudesta ja minkälaisia muuntoesityksiä museoajoneuvolakiin olisi mahdollisesti tulossa. Nyt pitää olla EU:n romuautoasetuksen myötä muutenkin tuntosarvet hereillä alan tulevaisuuden suhteen, mutta tässä ohessa rempattaisiin myös museoajoneuvolaki kunnolla.
Ollenbergin mukaan museoajoneuvojen määrä kasvaa "tuhansilla autoilla" joka vuosi. Taisi sanoa myös, että valtio menettää noin 10 miljoonaa euroa vuosittain verotuloja, kun museoautoille annetaan verohelpotuksia. Sekin alkaa puoltamaan jo sitä, että nykyinen peli ei voi jatkua loputtomiin.
Haasteita Ollenbergin mukaan tässä oli useitakin. Kaikille tuttua on se, että porukka haluaa museoida omat autot, jottei tarvitsisi maksaa veroja. Sen jälkeen autoilla ajetaan ihan normaalisti, eikä niiden ylläpitäminen kiinnosta tavallista käyttöautoa kummemmin. Toinen haaste tulee tarkastuksia tekevistä yhdistyksistä. Ollenbergin mukaan oikeastaan kuka tahansa kolmikko voi luoda yhdistyksen, jonka toiminnan tarkoitukseen voidaan kirjoittaa museoajoneuvotarkastukset. Sen jälkeen tuo kolmen hengen yhdistys voi alkaa tekemään museotarkastuksia. Sitten kun yhdistys saa rahaa museoajoneuvotarkastuksista, sen kannattaa tietenkin taloudellisista syistä maksimoida museoajoneuvotarkastukset, koska se maksimoi yhdistyksen tulopuolen. Sitä kautta yhdistykselle tulee intressi haalia ajoneuvoja tarkastettavaksi ja päästää ne läpi.
Tällä hetkellä kukaan ei oikein seuraa museoajoneuvojen kuntoja. Kerran neljässä vuodessa olevissa katsastuksissa käydään läpi lähinnä normaali katsastus ja katsotaan auton tieliikennekelpoisuus. Katsastusasemilla ei ole intoa, aikaa, resurssia eikä edes osaamista tarkistaa jokaisen museoauton kuntoa.
Ollenberg maalaili Classic Motorshow'ssa, että jatkossa museoajoneuvoille pitäisi tehdä ihan kunnon tarkastus pöytäkirjoineen joka kolmannen katsastuksen välein, eli 12 vuoden välein. Lisäksi kuvioihin tulisi enemmän pakollista koulutusta museoajoneuvotarkastajille. Ollenberg taisi phuua, että tarkastajan tulisi käydä kerran kahdessa vai kerran neljässä vuodessa suorittamassa yksi "koulutuspäivä", jossa käydään läpi museoajoneuvojen tarkastamista. Näillä muutoksilla museoajonevojen kuntoa tulisi oikeasti seurattua tiheällä kammalla ja entistä asiantuntevampien asiantuntijoiden toimesta.
Sellainenkin kuva tuli Ollenbergin puheista, että museoajoneuvoista oltaisiin siirtymässä enemmän "harrasteajoneuvoluokkaan", jossa harrastelumahdollisuudet autoille kasvaisivat. Jatkossa autojen ei tarvitsisi olla "museokunnossa", vaan muutkin harrasteluajonevot voisivat saada samanlaisia käytäntöjä. Mielestäni tämä on terve muutos, koska onhan nuo museoajoneuvojen kriteerit välillä vähän outoja. Joissakin tapauksissa saa olla merkittäviä muutoksia alkuperäisyyteen, toisissa tapauksissa ei. Esimerkiksi "ajalle tyypilliset muutokset" on pykälä, jota voi tulkita miten haluaa. Typerää on sekin, että museoajoneuvoissa arvostetaan alkuperäisyyttä, mutta vain periaatteen tasolla. Tarkastaja kehuu auton alkuperäistä maalipintaa hyvänä juttuna, mutta kun siinä maalipinnassa on kiveniskemiä tai muuta normaalia kulumaa, pitäisi auto kuitenkin ylimaalata ennen museorekisteriin pääsyä. Eli tavallaan pilata, että sille saa museostatuksen.
Nykyinen käytäntö alkaa olemaan tiensä päässä. Järjestelmässä on aukkoja ja katveita. Paljon on olevinaan säädöksiä ja käytäntöjä, mutta niiden noudattaminen jää joko tahtomatta tai tarkoituksellisesti heikoksi. Museoajoneuvojen verovapaus ja muut taloudelliset seikat houkuttelevat omistajaksi sellaisia henkilöitä, joita ei oikeasti museo- tai ajoneuvokulttuuriset asiat kiinnosta pätkääkään. Tärkeintä on saada halpa käyttöauto.
Tuo tänne linkitetty 250 on aivan järkyttävä esimerkki siitä, minkälaisia museoajoneuvoja markkinalla liikkuu. Tuossakin yksilössä taitaa olla useampikin syy välittömälle hylkäykselle museoajoneuvoksi. Joskus on vaikea sanoa, tietääkö näiden autojen omistajat itsekään miten pahasti tässä ollaan poikettu hakoteille museoajoneuvojen perimmäisestä ideasta. Kai näille on vain tärkeintä se, että vakuutuksen saa autoon muutamalla kympillä ja veroja ei makseta - sehän tuossa myynti-ilmoituksessakin on nostettu auton kuntoa korkeammalle myyjän toimesta. Onneksi olkoon vain sille, joka tuon menee ostamaan ja kuvittelee sen olevan oppikirjamainen hyväkuntoinen museoauto.
Oikeastaan ainoa paikka missä auton museostatusta tulee "haastettua", on Nettiauton myynti-ilmoitukset ja museoajoneuvoharrastajien sosiaalisen median kanavat. Toki mitäpä tässäkään tilanteessa edes tekisi, vaikka foorumilla nähdään tökerö yksilö? Kenelle tuollaisen käräyttäisi? Mitä seurauksia siitä edes voisi koitua omistajalle? Vaikka paljon puhutaan siitä, että museoajoneuvot pitäisi pitää hyvässä ja alkuperäisessä kunnossa, niin tietääkö yksikään tapausta, missä museostatus olisi poistettu autolta? Minä en ole ainakaan kuullut. Museostatusta ei käsittääkseni edes saa autosta pois, eikä toisaalta ole mitään velvoitetta laittaa autoa kuntoon, vaikka siitä heikosta kunnosta jäisikin kiinni. Ääritapauksissa sen auton voi jemmata maatumaan johonkin pellonreunaan, mikä sekin on typerää. Mikä "museoesine" on sellainen, minkä voi noin vain jättää oman onnensa nojaan ja vaikka myydä Kuusankoskelle kattila-aineeksi?
SAHK:n Janne Ollenberg piti viikko sitten Lahden Classic Motorshow'ssa hyvän puheenvuoron museoajoneuvojen tulevaisuudesta ja minkälaisia muuntoesityksiä museoajoneuvolakiin olisi mahdollisesti tulossa. Nyt pitää olla EU:n romuautoasetuksen myötä muutenkin tuntosarvet hereillä alan tulevaisuuden suhteen, mutta tässä ohessa rempattaisiin myös museoajoneuvolaki kunnolla.
Ollenbergin mukaan museoajoneuvojen määrä kasvaa "tuhansilla autoilla" joka vuosi. Taisi sanoa myös, että valtio menettää noin 10 miljoonaa euroa vuosittain verotuloja, kun museoautoille annetaan verohelpotuksia. Sekin alkaa puoltamaan jo sitä, että nykyinen peli ei voi jatkua loputtomiin.
Haasteita Ollenbergin mukaan tässä oli useitakin. Kaikille tuttua on se, että porukka haluaa museoida omat autot, jottei tarvitsisi maksaa veroja. Sen jälkeen autoilla ajetaan ihan normaalisti, eikä niiden ylläpitäminen kiinnosta tavallista käyttöautoa kummemmin. Toinen haaste tulee tarkastuksia tekevistä yhdistyksistä. Ollenbergin mukaan oikeastaan kuka tahansa kolmikko voi luoda yhdistyksen, jonka toiminnan tarkoitukseen voidaan kirjoittaa museoajoneuvotarkastukset. Sen jälkeen tuo kolmen hengen yhdistys voi alkaa tekemään museotarkastuksia. Sitten kun yhdistys saa rahaa museoajoneuvotarkastuksista, sen kannattaa tietenkin taloudellisista syistä maksimoida museoajoneuvotarkastukset, koska se maksimoi yhdistyksen tulopuolen. Sitä kautta yhdistykselle tulee intressi haalia ajoneuvoja tarkastettavaksi ja päästää ne läpi.
Tällä hetkellä kukaan ei oikein seuraa museoajoneuvojen kuntoja. Kerran neljässä vuodessa olevissa katsastuksissa käydään läpi lähinnä normaali katsastus ja katsotaan auton tieliikennekelpoisuus. Katsastusasemilla ei ole intoa, aikaa, resurssia eikä edes osaamista tarkistaa jokaisen museoauton kuntoa.
Ollenberg maalaili Classic Motorshow'ssa, että jatkossa museoajoneuvoille pitäisi tehdä ihan kunnon tarkastus pöytäkirjoineen joka kolmannen katsastuksen välein, eli 12 vuoden välein. Lisäksi kuvioihin tulisi enemmän pakollista koulutusta museoajoneuvotarkastajille. Ollenberg taisi phuua, että tarkastajan tulisi käydä kerran kahdessa vai kerran neljässä vuodessa suorittamassa yksi "koulutuspäivä", jossa käydään läpi museoajoneuvojen tarkastamista. Näillä muutoksilla museoajonevojen kuntoa tulisi oikeasti seurattua tiheällä kammalla ja entistä asiantuntevampien asiantuntijoiden toimesta.
Sellainenkin kuva tuli Ollenbergin puheista, että museoajoneuvoista oltaisiin siirtymässä enemmän "harrasteajoneuvoluokkaan", jossa harrastelumahdollisuudet autoille kasvaisivat. Jatkossa autojen ei tarvitsisi olla "museokunnossa", vaan muutkin harrasteluajonevot voisivat saada samanlaisia käytäntöjä. Mielestäni tämä on terve muutos, koska onhan nuo museoajoneuvojen kriteerit välillä vähän outoja. Joissakin tapauksissa saa olla merkittäviä muutoksia alkuperäisyyteen, toisissa tapauksissa ei. Esimerkiksi "ajalle tyypilliset muutokset" on pykälä, jota voi tulkita miten haluaa. Typerää on sekin, että museoajoneuvoissa arvostetaan alkuperäisyyttä, mutta vain periaatteen tasolla. Tarkastaja kehuu auton alkuperäistä maalipintaa hyvänä juttuna, mutta kun siinä maalipinnassa on kiveniskemiä tai muuta normaalia kulumaa, pitäisi auto kuitenkin ylimaalata ennen museorekisteriin pääsyä. Eli tavallaan pilata, että sille saa museostatuksen.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ihan oikeasti joku SAHK;n tyyppi julkisesti tuollaisia hourii, että valtio kärsii kymmenen miljoonan verran verotuloissaan ?SAHK:n Janne Ollenberg piti viikko sitten Lahden Classic Motorshow'ssa hyvän puheenvuoron museoajoneuvojen tulevaisuudesta ja minkälaisia muuntoesityksiä museoajoneuvolakiin olisi mahdollisesti tulossa. Nyt pitää olla EU:n romuautoasetuksen myötä muutenkin tuntosarvet hereillä alan tulevaisuuden suhteen, mutta tässä ohessa rempattaisiin myös museoajoneuvolaki kunnolla.
Ollenbergin mukaan museoajoneuvojen määrä kasvaa "tuhansilla autoilla" joka vuosi. Taisi sanoa myös, että valtio menettää noin 10 miljoonaa euroa vuosittain verotuloja, kun museoautoille annetaan verohelpotuksia. Sekin alkaa puoltamaan jo sitä, että nykyinen peli ei voi jatkua loputtomiin.
Että noin 25000 museoajoneuvoa olisi ympärivuotisina käyttöautoina korvaten henkilöauton josta maksettaisiin veroa, kun museoajoneuvoja on kai jotain vähän päälle 40000 kappaletta kaiken kaikkiaan, mukaan lukien linja- ja kuorma-autot, mopot ja moottoripyörät ja traktorit.
Museoajoneuvoiksi rekisteröitiin "uusia" tapauksia 1359 ajoneuvoa vuonna 2024. Määrä oli jo kolmatta vuotta vähenemään päin.
Kova on SAHK:lla kateus ja halu kusta omiin muroihin, toivottavasti kaikki eivät asioita noin pahoin vääristele.
Se on varmaan se, kun omat museoajoneuvot pölyttyvät museoissa eikä niillä ajeta kuin korkeintaan kerran vuodessa jos sitäkään - jolloin koko museoajoneuvostatus on toisaalta aivan merkityksetön.
Mutta kun se joku muu saattaa teoriassa voida säästää ajamalla museoajoneuvolla, niin onhan siihen puututtava
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1531
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ollenbergin mukaan oikeastaan kuka tahansa kolmikko voi luoda yhdistyksen, jonka toiminnan tarkoitukseen voidaan kirjoittaa museoajoneuvotarkastukset. Sen jälkeen tuo kolmen hengen yhdistys voi alkaa tekemään museotarkastuksia. Sitten kun yhdistys saa rahaa museoajoneuvotarkastuksista, sen kannattaa tietenkin taloudellisista syistä maksimoida museoajoneuvotarkastukset, koska se maksimoi yhdistyksen tulopuolen. Sitä kautta yhdistykselle tulee intressi haalia ajoneuvoja tarkastettavaksi ja päästää ne läpi.
Kyllä. Ja tarkastusmaksun päälle km-korvaukset! Eikä kukaan aktiivisesti valvo, mihin nuo pienet yhdistykset tulonsa oikeasti käyttävät...
Tällä hetkellä kukaan ei oikein seuraa museoajoneuvojen kuntoja. Kerran neljässä vuodessa olevissa katsastuksissa käydään läpi lähinnä normaali katsastus ja katsotaan auton tieliikennekelpoisuus. Katsastusasemilla ei ole intoa, aikaa, resurssia eikä edes osaamista tarkistaa jokaisen museoauton kuntoa.
Seurantahan pitäisi lain mukaan olla katsastuskonttoreilla. Eli virallinen instanssi ei tee velvoitettua työtään. Pitäisi varmaankin tapahtua jotain, tai Trafin tehdä valvontaa tähänkin sektoriin katsastustoimintaa?
Ollenberg maalaili Classic Motorshow'ssa, että jatkossa museoajoneuvoille pitäisi tehdä ihan kunnon tarkastus pöytäkirjoineen joka kolmannen katsastuksen välein, eli 12 vuoden välein.
Ei tule muuttamaan tilannetta, noinhan se oli ennenkin, tosin eri vuosimäärällä. Noita huuhaa-tarkastajia on sen verran, että tekevät tuonkin yhtä laaduttomasti.
Lisäksi kuvioihin tulisi enemmän pakollista koulutusta museoajoneuvotarkastajille. Ollenberg taisi phuua, että tarkastajan tulisi käydä kerran kahdessa vai kerran neljässä vuodessa suorittamassa yksi "koulutuspäivä", jossa käydään läpi museoajoneuvojen tarkastamista. Näillä muutoksilla museoajonevojen kuntoa tulisi oikeasti seurattua tiheällä kammalla ja entistä asiantuntevampien asiantuntijoiden toimesta.
Kuka olisi se instanssi, joka kouluttaa, ja missä? SAHK ei voi olla ko. asemassa. Pitää olla valtakunnallisesti laajuus tehdä, ja puolueeton. Ja kun MA-tarkastajista tai -yhdistyksistä ei ole missään listaa, niin miten valvotaan, tai edes kutsutaan koulutukseen?
Sellainenkin kuva tuli Ollenbergin puheista, että museoajoneuvoista oltaisiin siirtymässä enemmän "harrasteajoneuvoluokkaan", jossa harrastelumahdollisuudet autoille kasvaisivat. Jatkossa autojen ei tarvitsisi olla "museokunnossa", vaan muutkin harrasteluajonevot voisivat saada samanlaisia käytäntöjä.
Harrasteajoneuvoluokasta on puhuttu vuosikymmeniä, ilman tulosta. Liikaa kysymyksiä kuin vastauksia on aina ollut tuloksena. Kuka tarkastaa, kaikki alan yhdistyksetkö? Vielä laajempi repertuaari genrejä kuin MA. Kuka hyväksyy, katsastajatko ns viran puolesta? Miten määritellään, pelkkä ikäkö? Mitä etua, ei voi olla samat kuin MA, vaan lievemmät? Ja onko enää edes tarvetta, kun on liikenteestäpoisto ja kloonautuvat liikennevakuutuksen bonukset. Ns dieselvero taitaakin olla ainoa mainittava etu. Ja ne, jotka väkisin haluavat muutamalla kympillä vakuutukset & harvemmat katsastukset löytävät kyllä sen filunkiyhdistyksen! Itselläni ei ole enää yhtään MA, koska ei kannata. Kulut aitoon MA-kuntoon on isommat kuin monen vuoden vakuutus- plus katsastuskulut autolle, joka on vain pari-kolme kk kesästä liikenteessä.
Kova on SAHK:lla kateus ja halu kusta omiin muroihin, toivottavasti kaikki eivät asioita noin pahoin vääristele.
Vuosia jatkunut perinne tuo kuseminen, onneksi sentään hieman lieventynyt viime PJ aikana.
PS: Olen toiminut MA-tarkastajana, ja kahden tarkastuksia tekevän yhdistyksen puheenjohtajana sekä hallitustyössä. MA itselläni on ollut muutama.
Kyllä. Ja tarkastusmaksun päälle km-korvaukset! Eikä kukaan aktiivisesti valvo, mihin nuo pienet yhdistykset tulonsa oikeasti käyttävät...
Tällä hetkellä kukaan ei oikein seuraa museoajoneuvojen kuntoja. Kerran neljässä vuodessa olevissa katsastuksissa käydään läpi lähinnä normaali katsastus ja katsotaan auton tieliikennekelpoisuus. Katsastusasemilla ei ole intoa, aikaa, resurssia eikä edes osaamista tarkistaa jokaisen museoauton kuntoa.
Seurantahan pitäisi lain mukaan olla katsastuskonttoreilla. Eli virallinen instanssi ei tee velvoitettua työtään. Pitäisi varmaankin tapahtua jotain, tai Trafin tehdä valvontaa tähänkin sektoriin katsastustoimintaa?
Ollenberg maalaili Classic Motorshow'ssa, että jatkossa museoajoneuvoille pitäisi tehdä ihan kunnon tarkastus pöytäkirjoineen joka kolmannen katsastuksen välein, eli 12 vuoden välein.
Ei tule muuttamaan tilannetta, noinhan se oli ennenkin, tosin eri vuosimäärällä. Noita huuhaa-tarkastajia on sen verran, että tekevät tuonkin yhtä laaduttomasti.
Lisäksi kuvioihin tulisi enemmän pakollista koulutusta museoajoneuvotarkastajille. Ollenberg taisi phuua, että tarkastajan tulisi käydä kerran kahdessa vai kerran neljässä vuodessa suorittamassa yksi "koulutuspäivä", jossa käydään läpi museoajoneuvojen tarkastamista. Näillä muutoksilla museoajonevojen kuntoa tulisi oikeasti seurattua tiheällä kammalla ja entistä asiantuntevampien asiantuntijoiden toimesta.
Kuka olisi se instanssi, joka kouluttaa, ja missä? SAHK ei voi olla ko. asemassa. Pitää olla valtakunnallisesti laajuus tehdä, ja puolueeton. Ja kun MA-tarkastajista tai -yhdistyksistä ei ole missään listaa, niin miten valvotaan, tai edes kutsutaan koulutukseen?
Sellainenkin kuva tuli Ollenbergin puheista, että museoajoneuvoista oltaisiin siirtymässä enemmän "harrasteajoneuvoluokkaan", jossa harrastelumahdollisuudet autoille kasvaisivat. Jatkossa autojen ei tarvitsisi olla "museokunnossa", vaan muutkin harrasteluajonevot voisivat saada samanlaisia käytäntöjä.
Harrasteajoneuvoluokasta on puhuttu vuosikymmeniä, ilman tulosta. Liikaa kysymyksiä kuin vastauksia on aina ollut tuloksena. Kuka tarkastaa, kaikki alan yhdistyksetkö? Vielä laajempi repertuaari genrejä kuin MA. Kuka hyväksyy, katsastajatko ns viran puolesta? Miten määritellään, pelkkä ikäkö? Mitä etua, ei voi olla samat kuin MA, vaan lievemmät? Ja onko enää edes tarvetta, kun on liikenteestäpoisto ja kloonautuvat liikennevakuutuksen bonukset. Ns dieselvero taitaakin olla ainoa mainittava etu. Ja ne, jotka väkisin haluavat muutamalla kympillä vakuutukset & harvemmat katsastukset löytävät kyllä sen filunkiyhdistyksen! Itselläni ei ole enää yhtään MA, koska ei kannata. Kulut aitoon MA-kuntoon on isommat kuin monen vuoden vakuutus- plus katsastuskulut autolle, joka on vain pari-kolme kk kesästä liikenteessä.
Kova on SAHK:lla kateus ja halu kusta omiin muroihin, toivottavasti kaikki eivät asioita noin pahoin vääristele.
Vuosia jatkunut perinne tuo kuseminen, onneksi sentään hieman lieventynyt viime PJ aikana.
PS: Olen toiminut MA-tarkastajana, ja kahden tarkastuksia tekevän yhdistyksen puheenjohtajana sekä hallitustyössä. MA itselläni on ollut muutama.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
5/93 valmistettu joten eikös se pre ole.
Edit, sisusta yms yms vanhaa, ei ole ei.
Edit, sisusta yms yms vanhaa, ei ole ei.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://mercedes-benz-publicarchive.com/ tietää kertoa, että 7 / -93 asti valmistettiin kakkossarjaa ja sen jälkeen E-mallia.
Eli tossa on nyt E-mallin konepelti, takaluukku ja takalamput. Ja keskikonsolissa E-malleista tuttu peiliensäädin, jossa säätömahdollisuus molemmin puolin, mutta jostain syystä kuskin peilissä näyttää olevan kuitenkin manuaalisäätö.
No, jos tuon joku ostaa ja noudattaa tuota ohjetta, että ajaa joka päivä ja sijoittaa ylläpitoon nolla euroa, niin ei mene kovin kauaa, kun tuo näyttää aivan erilaiselta kuin nykyään. Bensat pitää vissiin saada ilmaiseksi jollain keinoin, jotta mainittuihin vuosikuluihin pääsee, jos kuitenkin joka päivä ajaa.
Eli tossa on nyt E-mallin konepelti, takaluukku ja takalamput. Ja keskikonsolissa E-malleista tuttu peiliensäädin, jossa säätömahdollisuus molemmin puolin, mutta jostain syystä kuskin peilissä näyttää olevan kuitenkin manuaalisäätö.
Sitä vaan ihmettelen, että miksi jollain rautatieläisellä ollut koira on ajellut (ilmeisesti juuri tällä autolla). Ja mitä se meinaa, että se koira on ajellut sesäsin. Ei voi kaikkea tietää.myyjä kirjoitti:.. museo autolla ei nykyää ele käyttö rajoituksia saa ajaa vaikka joka päivä kaikki kulut vuedessa alle 40e meiilä nouto ei maksa mitää ei rahasteta ostajaa
(sokeella rautatieläisellä ollut koira sesäsin ajanut )
No, jos tuon joku ostaa ja noudattaa tuota ohjetta, että ajaa joka päivä ja sijoittaa ylläpitoon nolla euroa, niin ei mene kovin kauaa, kun tuo näyttää aivan erilaiselta kuin nykyään. Bensat pitää vissiin saada ilmaiseksi jollain keinoin, jotta mainittuihin vuosikuluihin pääsee, jos kuitenkin joka päivä ajaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hassua, että ensin mietityttää miksi tuo 124 näyttää jotenkin "väärältä", mutta sehän taitaa olla tuo ristiriita E-mallin konepellin / takaluukun ja puskurien mustien törmäyslitojen välillä joka oudoksuttaa.
Noooo auto ei kuitenkaan pilalla ole.
Noooo auto ei kuitenkaan pilalla ole.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
tupla sähköpeilit tuli ennen e-mallia joten se siinä kuuluu olla, eikös kuvissakin ole sokea peilikolmion peitelätkä kuskilla.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tarkemmin katsoen joo on. En tiedä, miten onnistuin sen niin väärin näkemään eilen.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
dealer kirjoitti: ↑Ma 12.05.2025 10:28Ihan oikeasti joku SAHK;n tyyppi julkisesti tuollaisia hourii, että valtio kärsii kymmenen miljoonan verran verotuloissaan ?SAHK:n Janne Ollenberg piti viikko sitten Lahden Classic Motorshow'ssa hyvän puheenvuoron museoajoneuvojen tulevaisuudesta ja minkälaisia muuntoesityksiä museoajoneuvolakiin olisi mahdollisesti tulossa. Nyt pitää olla EU:n romuautoasetuksen myötä muutenkin tuntosarvet hereillä alan tulevaisuuden suhteen, mutta tässä ohessa rempattaisiin myös museoajoneuvolaki kunnolla.
Ollenbergin mukaan museoajoneuvojen määrä kasvaa "tuhansilla autoilla" joka vuosi. Taisi sanoa myös, että valtio menettää noin 10 miljoonaa euroa vuosittain verotuloja, kun museoautoille annetaan verohelpotuksia. Sekin alkaa puoltamaan jo sitä, että nykyinen peli ei voi jatkua loputtomiin.
Että noin 25000 museoajoneuvoa olisi ympärivuotisina käyttöautoina korvaten henkilöauton josta maksettaisiin veroa, kun museoajoneuvoja on kai jotain vähän päälle 40000 kappaletta kaiken kaikkiaan, mukaan lukien linja- ja kuorma-autot, mopot ja moottoripyörät ja traktorit.
Museoajoneuvoiksi rekisteröitiin "uusia" tapauksia 1359 ajoneuvoa vuonna 2024. Määrä oli jo kolmatta vuotta vähenemään päin.
Kova on SAHK:lla kateus ja halu kusta omiin muroihin, toivottavasti kaikki eivät asioita noin pahoin vääristele.
Ainahan täällä suomessa kaikesta pitää alkaa rahastamaan lisää...
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vaikeaa sanoa, pelkkiä kuvia katsomalla on esimerkiksi vaikea nuuhkia että polttaako moottori öljyä..Pontus kirjoitti: ↑Ke 04.06.2025 19:13 Onko tämä yksilö hyvässä kunnossa?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/15030749
Minusta ihan perussiisti, vanteet pultteineen väärät, ratti tosi kuluneen näköinen kilometreihin nähden (?), konepelti ja lokasuojat ei oikein istu toisiinsa, mallimerkintä lätkäisty väärin ilmeisesti ylimaalauksen yhteydessä ja peruskulumia etupuskurissa. Ajovalojen pyyhkijät tuskin toimii. Ei siis mitään vakavempia.
Konehuoneesta olisi ollut kiva saada kuvia ja vähän enemmän tietoa että mitenkä huollettu ja pidetty.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mikäs puhelintellinki tuohon kojelaudan keskelle on kiinnitetty?
Tähdelliset: S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240DTic, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Maali tekee tunnetusti ihmeitä. Mitä sitten on ollut tai edelleen on maalin alla jäänee mysteeriksi. Kaikesta päätellen suomi-auto, koska rekkarin alkukirjaimet samat kuin omassa saman vuoden suomi-ässässä. Etuistuimissa on jäljistä päätellen ollut Vehon myymät ja Tammer-suojan valmistamat "Samantha" istuinsuojat, joiden ansiosta penkit ovat todella hyvän näköisessä kunnossa.Pontus kirjoitti: ↑Ke 04.06.2025 19:13 Onko tämä yksilö hyvässä kunnossa?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/15030749
Ja sitten vähän risuja: jonkun kympin tökerön näköisen kännytellingin takia pilattu kojetaulu, jonka hinta virheettömässä kunnossa Saksan ebayssa huitelee tonnin molemmin puolin. Tosi älyllistä toimintaa ollut siis. -89 oli jo takakontin mallimerkintä teipillä kiinni, joten sen siirtäminen oikean paikkaan ei ole paha rasti.
Ja tuo rengastus on suorastaan niin nolo, ettei tuollaisena ilkenisi ajaa kuin lyhyt siirtymä pimeään aikaan. Vanteiden et:t päin honkia, ja renkaiden koko suorastaan myötähäpeää aiheuttavat. Katsokaa etenkin takapyöriä, näyttävät ihan kottikärryn pyöriltä, ja ihan liian sisällä. Ja ne banaanit, ne banaanit!!!
Ja taas puuttuu yksityiskohtaiset kuvat moottoritilasta. Ne kertoisivat kaikkein eniten siitä, miten autoa on teknisesti ylläpidetty. Oletuksena voi pitää, että jos sellaisia kuvia ei haluta näyttää, niin toivomisen varaa on sillä puolella runsaasti.
Olemukseltaan asiallinen kokonaisuus, jonka hintapyyntö kuvien perusteella kohdallaan. Auto on ilmeisen lähellä, joten voin haluttaessa lähteä kiinnostuneille mukaan ruotimaan.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mitenhän nuo keskikonsolin katkaisimet on saatu kaikki "vääriin" paikkoihin? Paitsi sisävalo. Mitä itse olen tuota lämmönsäätöpuuta irti lampun vaihdossa käyttänyt niin kyllä ne johdot tuntuivat sen verran piukoilta ja asettuneilta että ei niitä olisi mitenkään saanut eri asentoihin.
Ei tuo muuten näytä ihan mahdottomalta, pl. tosiaan pyörät mutta ne on helppo uusia. Jos kännyteline on vedetty lättäpääruuveilla kojelautaan niin ainakin meikäläisellä lopahtais ostointo siihen.
Plussaa ettei sentään ole pruutattu silikonikiillokkeella.
1991 420 SE
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Levyn rei'itys näyttää siltä, että ilmastointi olisi jälkiasenteinen. Silloin koko kojetaulu ja keskikonsoli ja koko kaapelisarja joudutaan purkamaan, jolloin monilla on tuntunut olleen pakonomainen tarve niputtaa kaapelit ja pistää kytkimet oman mielen mukaan.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3183
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Automaattilmastointi ja vakkari, mutta veivi ikkunat
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... l-ad-share
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... l-ad-share
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Jos W126:tta saisi vielä tilattua uutena tehtaalta, olisi tuo ulkoväri/sisustuskombo juuri se minkä haluaisin.tahtoomersun kirjoitti: ↑La 07.06.2025 17:14 Automaattilmastointi ja vakkari, mutta veivi ikkunat
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... l-ad-share
1991 420 SE
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://huutokaupat.com/kohde/5477604/m ... 500-e-1991
Se on taas yksi 500E lähtenyt kiertoon. Onko kenellekään tuttu yksilö? Maalausta tiedossa, muovitkin saisi sutaista takaisin omaan sävyynsä.
Se on taas yksi 500E lähtenyt kiertoon. Onko kenellekään tuttu yksilö? Maalausta tiedossa, muovitkin saisi sutaista takaisin omaan sävyynsä.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 MR "Keltuainen" (kolhoosi)
-W123 300D man. -82
-S204 320CDI man. -08
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 MR "Keltuainen" (kolhoosi)
-W123 300D man. -82
-S204 320CDI man. -08
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Juu, saccopaneelin 172 ei oikein istu omaan silmään.
Kuuluisko olla 7174 vai 7700, tuskin 7167?
Propsit kuvista, ei ole usein mahdollista ottaa noinkaan onnistuneita, ja kahelit silti huutaa pelkillä kuvilla erikokoisia summia.
Kuuluisko olla 7174 vai 7700, tuskin 7167?
Propsit kuvista, ei ole usein mahdollista ottaa noinkaan onnistuneita, ja kahelit silti huutaa pelkillä kuvilla erikokoisia summia.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vähän asian ohi, niin toimiiko toi Reiserechner jotenkin luotettavasti, tai toisin sanoen, osaako se laskea täsmällisesti kulutuksia ja matkaa, jonka pääsee vielä jäljellä olevalla polttoaineella jne.?
Itse olen aina tykännyt, että tuon ajan Mersuissa se pilaa mittariston, kun kierrosukumittari päätyy väärälle puolelle tuollaisena minikokoisena, eikä sen Rechnerin näyttö ole millään tavalla kaunis eikä mittariston kokonaisuuteen istuva. Makuasioita tietty.
Jos ei jo edellä mainittua muovien maalipintaa ota huomioon, niin äkkiseltään näyttää kivan alkuperäiseltä toi myynnissä oleva 500E.
Itse olen aina tykännyt, että tuon ajan Mersuissa se pilaa mittariston, kun kierrosukumittari päätyy väärälle puolelle tuollaisena minikokoisena, eikä sen Rechnerin näyttö ole millään tavalla kaunis eikä mittariston kokonaisuuteen istuva. Makuasioita tietty.
Jos ei jo edellä mainittua muovien maalipintaa ota huomioon, niin äkkiseltään näyttää kivan alkuperäiseltä toi myynnissä oleva 500E.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
em. 500EAlustan kotelot ja pohjalevy
Päätarkastuskohde
Alusta ja kori
Komponentti
(6.1.1) Alustan pitkittäiskotelo
Sijainti
Oikealla takana
Vika
Ruostevaurioitunut
Vakavuus
Korjauskehotus
Lisätieto
Korjattava 22.06.2025 mennessä.
wiimax.fi






