jarkki kirjoitti:Komean näköistä jälkeä ja hyvä jos muutos on positiivinen osilla millä viimeisienkin ajettavuuden rippeiden ja tehojen piti kadota voorumin asiantuntijoiden mukaan
Mielenkiinnosta olisin kyllä halunnu tietää paljonko tuota vauhtista on veistelty

no, jos laatikko on lyhyemmillä väleillä ja nyt sitten jaksaa mennä kolmosellakin hyvin, niin ei se tarkoita, että vauhtipyörän kevennyksestä olis mitään hyötyä ollut

pitäis olla vertailuaikoja keventämättömän vauhtiksen kanssa samoilla välityksillä...
laatikon vaihtamisesta lyhemmille väleille ei muuten ollut silloin mitään puhetta, kun niistä pakosarjoista ja vauhtipyöristä puhuttiin...
kyllähän se oma 600 hyvin kiihtyi, kun laatikossa oli suurin vaihde sen normaali kolmonen ja 2 ja 3 väliin oli lisätty yksi lisävaihde (eli 4 tehty "kakspuolikkaaksi"), se vain näkyi myös sitten huipuissa aika ikävästi

eli max. nopeus oli 140 km/h, vaikka kone lauloi yli 8000 rpm... kierrokset tippui vain n. 1200-1400 rpm, kun vaihtoi 2->2.5 ja 2.5->3, että hyvin pysyi tehoalueella

olis vain pitänyt olla 2 tai 3 vaihdetta lisää samalla välityksen muutoksella...
sitten taas jos harkkas sen 2.5 yli, niin se näkyi ihan liikaa nopeudessa... kerran 2 vaihde levis ja jouduin vaihtamaan 1->2.5, niin kone ei jaksanut enää kiivetä tehoalueelle, vaan nopeus lähti laskemaan, vaikka olis kiihdyttänyt maailman tappiin asti, että aika vähästä oli kiinni
ja jube, ainahan nämä jääauto projektit kiinnostaa...