W211 pelastus koivun alta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Nonni.

Nyt sitte heitti kyytiläisen senkin selkänoja toimimasta. Käytin penkkiä irti ja ei heti pistänyt silmään, että mikään johto olisi poikki. Sulakerasia olis kuskin päässä kojelautaa mutta tuntuu ettei se edes aukea millään, vaikka meisselillä keskeltä yritti avittaa. Rutina kuului, niin luovutin.

Toisaalta tuntuu, että tuskin se sulake olis, luulisi että molemmat tuolit saman takana. Alaosa toimii aivan täysin, yläosa ei. Kuskin penkki toimii täysin. Räjäytyskuvia yritin katsoa, jos olisi nähnyt miten edes se ohjaus on kiinni penkissä, jos siinä jotain päällepäin näkyvissä, mutta ei ainakaan heti löytynyt. Sen verran vähällä käytöllä nuo säädöt, että tuskin moottorit rikki on.

Niin ja löytyihän sieltä ihan säätö jolla penkkiä voi muokata omaan makuun ihan ilmallakin. Aina jotain uutta. :lol:

Niin ja on haulla etsitty myös. :roll:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
T-Row
Mersumies
Mersumies
Viestit: 507
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Mulla on pitkän aikaa omassa ollut kuskin selkänoja sellainen, että nappia täytyy rumpata useaan kertaan, että moottori herää henkiin. Sitten kun se herää, niin toimii normaalisti. Mikähän tätä aiheuttaa? Voisihan tuon korjata, ennen kuin lopettaa toimimasta kokonaan.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Viheltääkö teillä auto kun lähtee ajamaan ensimmäistä kertaa aamulla? Sellainen puoli kilometriä kun rauhassa ajaa hitaasti niin kohta kuuluu takaa pieni vihellys pari sekuntia. Suunnilleen samassa kohdassa aina kun töihin lähtee. Tuskin ilmaan liittyy mitenkään kun kompura ei käy mutta mikähän muu siellä viheltää.. enkä kuule omiani, nyt huomannut kun ei ole jaksanut radiota kuunnella. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Öljyt vaihdettu. Kaikki öljyt voimansiirtoon ja uusi kyb. Ei ole halpaa hommaa mersun huolto. :lol:
Alaspäin vaihtaa topakammin kuin ennen. Johtunee varmaan siitä kybistä luulen. Ainakin tilatessa sanoin että laittaa alkuperäisen osan, kaipa laittoi. Mobilia oli laatikkoon, mersua perät ja febiä jakolaatikkoon.

Koodit otti ja edelleen sitä mieltä että ahtopaineen säädin joka viallinen, eikä esimerkiksi läppien moottori. Toinen firma taas sanoi että voisi olla myös se moottori saman koodin takana. Eivät laittaneet vastusta sinne väliin kuten monille tehneet. Eli takaisin lähtöpisteeseen. Jotain pakopainetta antoi koodia myös sitä ei ennen ole antanut. Sinänsä hyvä että jotain muutakin näyttää, jos auttaa diagnoosissa. Ja lähdön jälkeen kohta taas vika päälle, sievästi saa ohittaa tällä menolla. Ikävä jos loppuu paukut keskellä ohitusta. Ärsyttää..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 506
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Jos tämä kampe on facelift niin siinä on yleensä kaksi laitetta pantu samaan. Välillä hankala löytää oikea vika. Pojan faceliftissä oli joku kikkare, (en muista mikä) samassa kun hehkurele. Hehkurele vaihtoon, vikakoodi ei poistu. Toinen kikkare vaihtoon ja vikakoodi pois.
Ahtopaineen säätimen löytäminen oli kanssa hankalaa, Latviasta purkaamolta samanlainen turbo ja siitä säädin niin alkoi toimimaan. Kokeiltiin paria muutakin säädintä ja siihen oli ostaessa vaihdettu joku kiinan paska mikä ei toiminut huonostikkaan.
Viimeksi muokannut Maucca, Ti 04.06.2024 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

2510-001 ja 2089-001 on koodit. Eli ahtopaineen säädin ja pakokaasun vastapaine. Jälkimmäistä yritin tutkia nopeasti netissä muttei löytynyt heti. Huomenna uudestaan penkoa nettiä, jos töissä olis edes hetken rauhallista. :D
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tuossa mietin, että pitää hommata tuo johdon nokkaan ja ajaessa katsoa mitä koodia puskee ja miten paineet käyttäytyy, kun tarpeeksi osaava koneen käyttäjä sattuisi kohdalle. antaa runtua sen verran että taas tulee vika päälle. Tuon vastuksen voisi jostain hommata ja laittaa läppämottorin johdon nokkaan. Olisi yksi vikakohde vähemmän suosiolla ja jossain vaiheessa se läppämoottori kuitenkin hajoaa jos nyt toimisikin ilman läppiä. Yrittänyt etsiä kuvia, miten ja mistä löytyy johto minne se vastus tulee, muttei vielä ole tullut vastaan. Ainakaan kuvallisia. Vastushan ei iso osa ole, mutta miten se sinne liittimeen saadaan laitettua, ellei ole jokin plug-in osa valmiiksi tehtynä..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
racer123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

racer123 kirjoitti: Ke 05.06.2024 14:58 Kuva, tuhat sanaa, jne

https://mbworld.org/forums/m-class-w164 ... moval.html
kiitos. :thumbup:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Pakopaineanturin käytin irti reilu viikko sitten. Puhalsin siitä vähän nokea pois ja samalla rautalangalla sitä reikää hankasin moottorista. Ei ole nyt viikkoon tullut vikaa moottoriin vaikka olen yrittänyt polkea joka päivä. En jaksa uskoa että tuossa se vika olisi mutta pitää kuitata viat ja katsoo miten etenee.

Oikean puolen kilpivalo sanoo että vikaa. Taitaa olla jokin ledi siellä kun niin kirkas. Onkohan vaan että can herjaa, voisi kokeilla alkuperäisellä polttimolla.

Takaluukun valo syttyy edelleen satunnaisesti. Siellä piti olla se hall-anturin vika. Mutta voiko olla sen moottorissa vika jos imu ja keskuslukko toimii ok?

Penkkiä en ole tutkinut enempää, koodi tuli vissiin siitä ohjauskytkimestä..

No toisaalta tyytyväinen saa olla. Ajettu yli kymppitonni silmälasin vaihdon jälkeen. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1366
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

juha1 kirjoitti: Ti 04.06.2024 19:28 2510-001 ja 2089-001 on koodit. Eli ahtopaineen säädin ja pakokaasun vastapaine. Jälkimmäistä yritin tutkia nopeasti netissä muttei löytynyt heti. Huomenna uudestaan penkoa nettiä, jos töissä olis edes hetken rauhallista. :D
Olisko hiukkaspönttö tukossa kun pakopaineet ylhäällä?
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Sharedoc kirjoitti: To 20.06.2024 16:02
juha1 kirjoitti: Ti 04.06.2024 19:28 2510-001 ja 2089-001 on koodit. Eli ahtopaineen säädin ja pakokaasun vastapaine. Jälkimmäistä yritin tutkia nopeasti netissä muttei löytynyt heti. Huomenna uudestaan penkoa nettiä, jos töissä olis edes hetken rauhallista. :D
Olisko hiukkaspönttö tukossa kun pakopaineet ylhäällä?
Voisihan sen tutkia kun saa sellaisen starin käyttäjän, joka sen koneella osaa katsoa. Eikä vaan vikakoodeja tutkisi.. Tosiaan toista viikkoa nyt ollut menemättä vikatilaan. Ja oli tosiaan ensimmäinen kerta kun antoi tuota pakopaineen koodia. Sitä ennen ajettu kuitenkin ajettu reilusti toistakymmentä tuhatta. Aiemmin mennyt samaan tyyliiin vikatilaan ja oli vain ahtopaineensäädin koodina.

Toisaalta kuinka pitkää sitä voisi ajaa ennen kuin pönttö on kokonaan tukossa jos ei polta ollenkaan? Eihän tuosta edes huomaa milloin polttaa, joskus vaan haisee hieman sellainen kumi kun nousee autosta ulos..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

HIukkaspönttö ei ole tukossa, käytetty starin päässä, gramma oli nokea pöntössä eli kaipa se on sitä polttanut, vaikkei sitä tahdo kyllä huomata milloin polttaapi. Samalla koodit nollattu ja testattu koneella ahtopaineensäädintäkin, toimii kuten pitääkin. Pari viikkoa mennyt ilman vikatilaa. Varmaan kakkukahvin paikka kohtapuolin, no katsotaan vielä. :silent:

Samalla testattu egr ja sekin toimii kun auto johdon päässä.

On se tällä kelillä tuo ilmastointi mukava kampe, ensimmäinen auto missä sattuu sellainen olemaan. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1355
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Hutkinta alkaa tuottamaan tulosta :thumbup:

Pojan kuukkelin oikean pakan ahtoputki antautui, niin kovaa pamahti, jotta olin heti valmis tuomitsemaan koneen kuolleen :lol:

Ahtoputki vaihtoon ja taas toimii.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

No ei tässä kohta ole enää jäljellä kuin se läppämoottori, siihen en vielä ole sitä vastusta laittanut, tallista löytyy kyllä nyt kokoelma niitäkin. Y-haaran joutuu ottamaan tuolloin irti mutta ei ole varmuutta pitääkö se y-haaran tiiviste uusia samalla, se pitäis sitten hommata etukäteen varaosana.

toisaalta..

Jossain täällä oli joku tilannut silikoniputken sen alkuperäisen tilalle ja kehui kovasti, ettei ala vuotamaan sen jälkeen. Ja toiset tekee siihen turbon alle samalla sen öljykourun paukkupullon kannesta.. Mietin jos uusi tiiviste, niin se kouru ehkä olisi hyvä tehdä kuitenkin. taikka ostaa se muutaman kympin silikoni. Se kuulemma helpompi laittaa paikoilleen kuin se oranssi tiiviste. Mutuna muistelen jonkun viikon takaista nettisurffausta..
Pittää nyt tutkia ja miettiä.

Laatikon pohjalevy on tavallaan tilauksessa ja käytetty suht uusi moottori takaluukkuun, jos sillä loppuisi se vikominen, että luukku muka on auki vaikkei olekaan.. Hall-anturi vai mikä se oli. Saa nähdä onko tulossa sähkömallin moottori vaiko karvalakkimallin, jos parempi menisi huonomman tilalle kuitenkin..

Hiljalleen tämä tästä jotenkin autoksi kasaantuu.

Joskus pitää käyttää kojetaulusta keskisuulakkeiden osa irti, toinen puoli ollut vissiin jumissa ja menny paikoiltaan ellei murtunut jokin kohta kun vapaana heiluu se suulakkeen suuntaus. kaipa jostain löytyy räjäytyskuva miten sen nappaa irti omia sormia kiroten ja muovin naksahduksia peläten.. Yksi olis netissä myynnissä, mutta tutkitaan ensin, kun jaksetaan, ilma tulee läpi niin pääasia.

ja ne etujouset. ketuttaa joka kerta kun katsoo miten korkea tuo edelleen on. Ei ole vielä rälläkkää saaneet. Mutta kyllä tuolla töihin kulkee vaikka korkeampikin, tärkeysjärjestys
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1355
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Jostain syystä perheeseen on kerääntynyt näitä erimallin mursuja :crazy:

Niin parhaimmat alustaltaan ovat ne , joissa on coilover alustat, se on sata-nolla kaikkeen muuhun. Esim minulla on 2016 laitettu alustasarja, ja toimii kuin kello edelleen
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

vanha w124 on -30mm H&R. Onhan se matala kun tuohon vertaa. toki kun sen penkkiin nykyisin istuu niin tuntuu sekin jo aika lintalta. :D

Sinänsä mukava tuolla on ajaa, ei ole kova muttei lillukkaan. Korkeus vaan haittaa, voisihan siitä yhden kierroksen ottaa pois. Toki olen nähnyt tuosta kuvan, jossa on ne alla olleet -30mm jouset edessä ja 19" alla, olihan se toki aika pornon näköinen.. Mutta talvella sillä ei ole mukava väistellä jäänpalasia joensillan kohdalla, kun ajelee töihin. Nyt ei tartte kyllä väistellä. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
T-Row
Mersumies
Mersumies
Viestit: 507
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Tuota ahtopaineen säätöongelmaa kun tässä lueskellut, niin on tullut välillä mieleen kaverin keissi. Kyseessä oli sama moottori eri korissa.

Kaikki alkoi siitä, kun alkoi tulemaan koodia ahtopaineen säädöstä. En nyt muista oliko se koodi ylipaineesta vai alipaineesta, mutta joka tapauksessa se koodi mikä yleensä alkaa aina ilmaantumaan siinä vaiheessa kun säädin on rikki. Ja säädin oli rikki ja auto tuli kuntoon säätimen korjauksella.

Meni jonkun aikaa ja taas alkoi sama koodi ilmaantumaan tasaisen satunnaisesti. Ensimmäinen ajatus tietysti oli, että taas on säätimessä jotain vikaa ja tämän jälkeen alkoi säätimen vaihtorumba, läppämoottorivian selvittely ja kaikkea mahdollista muuta, eikä mistään löytynyt vikaa tai mikään auttanut. Joku turbopaja oli sitä mieltä, että kun ei perus toimenpiteet auta, niin ahdin täytyisi vaihtaa, koska siipimekanismi jumittaa. En suostunut uskomaan tätä väitettä, koska ahtimen siivet liikkuivat ilmaan minkäänlaista vastusta sormivoimilla tangosta liikutellessa, kuten myös starin testillä.

Meni taas jonkun aikaa ja lopun viimein vika oli päällä koko ajan. Ahdin meni vaihtoon ja koodin ilmaantuminen loppui siihen. En vieläkään ymmärrä, miten siivet muka jumittivat, koska ne tosiaan liikkuivat aivan vapaasti. Tekikö lämpö tehtäviään, vai oliko mekanismi jotenkin siten kulunut, että paine sai siellä paikat jumittamaan. Mene ja tiedä, mutta viat loppuivat siihen.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1355
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Juu, poika vaihtoi tehtaan turboon(jonka itse ostin, kun oli 700€ hinnassa eroa) uuteen siis. Mut on näissä muutakin vaivaa.

Ei liity asiaan, mut vehon tarjous oli taka-akselin yhden puolen jarrutyölle vähän reipas tonni :lol: yhdenä. Noin 9k€ autoon :lol:
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Johan se tuuri loppui, pari kertaa vikaan mennyt sen suhteellisen viattoman vajaan kuukauden jälkeen. Eilen käytin taas pakopaineanturin irti ja puhdistin reikää myöten, kesti iihin asti. Jos panis uuden anturin tilaukseen, näyttää KL:ssä maksavan koknaiset 59e. Yksi potentiaalinen vikakohde sitten vähemmän.

Hieman kyllä vitutti ajaa, kun just sitä ennen ohitin yhden golffin, sitten ei enää kiihtynyt mihinkään, kun tuli uutta autoa perä edellä vastaan. Onneksi oli välimatkaa hieman, niin ei golffimiestä niin naurattanut.. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Uusi anturi vaihdettu siihen turbon kylkeen. Toimi yhden työmatkan, tänään toisella työmatkalla vikatilaan ja hyytyi taas meno. eli luultavasti ei siinä ole se vika. Seuraavana pitänee se läppämoottori kaivaa esille ja laittaa se vastus. Hommata vaan ainakin se turbon oranssi tiiviste valmiiksi ennen kuin mitään tekee ja alkaa purkamaan. Sen avaamisessa ei vissiin mitään ihmeitä pitäisi olla?
Jollakin vissiin vastustanut sen tiivisteen jälkeen klemmarin laitto, mutta oliko jokin ero taikka oliko uusi tiiviste jotenkin erilainen..

Jos se vastus ei auta, niin sitten on käyty läpi ahtopaineensäädin (huollettu Sercap), pakoanturi ja läppämoottori. Jäljellä olisi EGR-moottori, joka starin mukaan liikkuu ja toimii, ja starin mukaan ahtopaineen säädin myös liikkuu ja toimii.

Ja koodiahan antoi aiemmin ahtopaineensäädin ja viimeksi myös pakopaineanturi.

Toki jos sen EGR torppaa ohjelmalla pois, niin yksi huoli ja mahdollinen vikakohde vähemmän, mutta tarvinnee olla moottori ilman ongelmia kun sitä vie koodattavaksi, ei kait sitä muuten kehtaa viedä?

Sitten viimeinen vaihtoehto on varmaan hommata se kokonaan uusi turbo? Viron veholta kuulemma haettu halvalla alkuperäistä, mutta mikäs firma se on, ymmärtääkö net suomea siellä?
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

juha1 kirjoitti: La 20.07.2024 19:17 Uusi anturi vaihdettu siihen turbon kylkeen. Toimi yhden työmatkan, tänään toisella työmatkalla vikatilaan ja hyytyi taas meno. eli luultavasti ei siinä ole se vika. Seuraavana pitänee se läppämoottori kaivaa esille ja laittaa se vastus. Hommata vaan ainakin se turbon oranssi tiiviste valmiiksi ennen kuin mitään tekee ja alkaa purkamaan. Sen avaamisessa ei vissiin mitään ihmeitä pitäisi olla?
Jollakin vissiin vastustanut sen tiivisteen jälkeen klemmarin laitto, mutta oliko jokin ero taikka oliko uusi tiiviste jotenkin erilainen..

Jos se vastus ei auta, niin sitten on käyty läpi ahtopaineensäädin (huollettu Sercap), pakoanturi ja läppämoottori. Jäljellä olisi EGR-moottori, joka starin mukaan liikkuu ja toimii, ja starin mukaan ahtopaineen säädin myös liikkuu ja toimii.

Ja koodiahan antoi aiemmin ahtopaineensäädin ja viimeksi myös pakopaineanturi.

Toki jos sen EGR torppaa ohjelmalla pois, niin yksi huoli ja mahdollinen vikakohde vähemmän, mutta tarvinnee olla moottori ilman ongelmia kun sitä vie koodattavaksi, ei kait sitä muuten kehtaa viedä?

Sitten viimeinen vaihtoehto on varmaan hommata se kokonaan uusi turbo? Viron veholta kuulemma haettu halvalla alkuperäistä, mutta mikäs firma se on, ymmärtääkö net suomea siellä?
Mikäs kone se tässä olikaan ?
kun ei muista mitään anturia turbon kyljessä olevan,
Mitäs koodeja testeri nyt antaa ?
Mökkillä
'
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

642 edelleen.

Yritys päästä johdon nokkaan, mutta olettaisin että samaa näyttää kuin aina ennenkin eli ahtopaineensäädin ja mahdollisesti pakopaine kuten viimeksikin..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Reilu 27tkm nyt ajettu joulukuun jälkeen ja uutta kesärengasta alle. Uudet 245/45-17. Lapin kumissa kyllä pisti pahasti silmiin eräs dotzin uusi vannemalli, mutta mennään vielä perusrenkailla. Toki se 18-19 tuumaa sopii silmään mutta sitte pitää kyllä laskea alaspäin että kaaret on ok. Otetaan sillä rahalla kukkaa pois ja katsotaan ensi kesänä mikä mieli.

Hain kl uudet tiivisteet y-haaraan, jos sen läppämoottorin joskus penkoo esiin. Alkuperäiset otin ja 40e oli hinta. Löytyy hyllystä, kun saa inspiraation. Tai uskaltaa alkaa repimään auki. No ihmiset sitä tekee. Ja ne vastukset löytyy hyllystä. Sen jälkeen taas yksi vikakohde vähemmän. Tuttu kyllä sanoi, että jos se on syynä, niin syttyy vikavalo. Vaan kun tuo ei sytytä mitään. Vai onko tuohon pantu joku idioottiohjelma, ettei syty valoja.

Välillä kyllä tuntuu onko kaikki hevoset tallissa, toisaalta yksi kaveri sanoi että neliveto ei tykkää kiihtyä kuten takaveto. Toki muistan pentuna kun kokeili uutta 530deetä, niin sehän kulki ku tauti. Ei tässä omassa ihan sellainen meno ole kyllä.. vaikka samat tehot suunnilleen molemmissa.

Hiluxi on huollossa, niin mersulla huomenna pohjoista kohti. Onpa uudet renkaat, kun vettä lupaa..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Onko tässä avassa kilven valot lediä alkujaan? Herjaa ettei toinen puoli toimi ja kuitenkin palaa normaalisti. Purin luukun niin ei täällä näytä olevan kuin iso palikka. Ei kai tämä aukea mitenkään. Lediltä näyttää.

Mietitään. Yrittää sillä aikaa vaihtaa tuo luukun moottori toiseen. Jos loppuu herja että ovi auki..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Ja näyttää roikkuvan irrallaan tuo boxi tuolla takaluukun sisällä. Ei meinaa tykätä pysyä paikoillaan. Vissiin nipsut menny sen kyljestä. Ruuvit kyllä kiinni. Voisikohan tuo lampun herja tulla sen takia? Käytettyjä kyllä myydään. Vai sanooko star jos tuo on rikki? a2118702685(01)

Luukun moottori vaihdettu ja pitää pienempää ääntä kuin alkuperäinen. Ajossa sitten näkee vieläkö herjaa, että olisi auki takaluukku. Toki voihan se herja tulla sen boxin kautta myös. Ja takaluukun sisävalo ei myöskään toimi vaikka uuden hehkun siihen asensin.. sekin vielä.

Tympeä homma laittaa tuo verhous takaisin mutta meni tuo lopulta.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Kilven valo näyttää toimivan kuin nainen, välillä ok ja sitte taas kaikki huonosti. :lol: no, tilattu käytetyt alkuperäiset ja toimivat tilalle.

Star näytti samoja koodeja edelleen vaikka nyt syttyi jopa se valokin. Kokeeksi nyt sitä anturin reikää puhdistettu vielä enemmän. Jotenkin tuntuu, että nyt olisi vetoja enemmän vai onko pelkkää plaseboa.. ei uusilla renkailla kehtaa vedellä ihan täysillä..

Ihmettelen kyllä vielä, miten samat koodit antaa joskus vikavalon ja yleensä ei. :wtf:

Takaluukku antaa näemmä vikaa vielä vaikka moottori vaihdettu sinne, en tiedä kuittaako se tämän päiväinen senkin pois. Aika näyttää.

Seuraavaa vikaa odotellessa.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Hiluxilla ajeltu nyt enemmän mutta ainakin yksi ruotsin reissu käyty, eikä vielä ole vikatilaan mennyt.

Tänään aloin vaihtamaan rekisterikilven valoja. Uudet käytetyt tulivat postissa. Siellähän on fiksu systeemi tulee se kirkas osa ulos kokonaan ja siihen voi vaihtaa sen lampun. Oli valmiiksi ostettu c5w-lamput pari pakettia tuurin kyläkaupasta. Sitten ku laitoin sen paikoilleen, niin eiköhän mennyt poikki se kirkas pidin. Sitte ihmettelyä..
Mikähän kiinan lamppu se Bright c5w mahtaa olla, mutta ei se mersuun kyllä sovi. Vajaa puoli senttiä liian pitkä. Siksi vanha muovi ei taipunut. Liimaa muoviin ja sillä välin hakemaan osramit tokmannilta. Jotka meni paikoilleen että heilahti.

Nyt palaa molemmat valot, herjaa edelleen vikaa että oikea puoli pimeänä, kokeilin kolme kertaa käynnistää, ei sillä ainakaan poistunut. Uusia ideoita?

Takaluukku ei ole herjaa antanut sen jälkeen kun vaihdoin moottorin, seurataan tilannetta.

Seuraava homma olisi vaihtaa keskikonsoliin se puhallinosa, senkin joku saanut räpellettyä rikki oikealta puolelta...
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Johan loppui takaluukun valojen herjaus. Tänään ei enää sanonut, että kilven lamppu pimeänä.

Keskikonsolin siivet vaihdettu uusiin. Tai se säätölirpakeosa. Menee ilma minne pitääkin.

Toistaiseksi moottori toiminut kuten pitää. Tuntuu edelleen että kiihtyy paremmin kuin aiemmin. Jos se anturin reiän avaaminen kunnolla auttoi. Koputetaan puuta. :roll:

Reilu 30tkm ajettu joulukuusta lähtien, kun otettu päivittäiseen käyttöön. Kaipa tuolle sitte käyttöä on. Eikä vielä olla konkurssissa vaikka syö toista litraa enemmän kuin tuo lankku joka nyt seisoo pihalla. Pitäis joskus ottaa asiaksi ja maalata se uudestaan. Edellinen maalari teki paskaa jälkeä, seuraavaksi vois ite harjoitella. Kunhan saisi joskus talliin suojaan odottamaan.

Miten tuo moottorin lämpötila, jos ottaa egr pois käytöstä? Miten lämpenee talvella? Vähän varoitettiin, ettei sen jälkeen lämmöt nouse normaalisti. Toisaalta sitte toinen kaveri sanoi ettei mitään ongelmia ollut ja samanlainen 642 sillä oli käytössä kun otettiin egr ja hitupönttö pois käytöstä. Pönttö saa jäädä, mutta se egr nyt on mietinnön alla.

Takaluukkuun olen tutkinut uusia kaasujousia, mutta tuntuu olevan niin monenlaista ja toiset sanoo, että vielä pitää olla erilainen molemmille puolille.. merkkiliikkeen hinta jo hirvittää, mutta en sinne kyllä vie. Vaihto tuntuu olevan oma hommansa, mitä nyt tutkinut. Jotain sille luukulle pitää kuitenkin tehdä, kun ei tykkää nousta ylös itsestään. Ja tuohan on se karvalakkiversio, ei sähköllä avautuva. Ihan kädet pitää sotkea. Tietoa kenelläkään, mikä sinne oikeasti menee ja kestää?

Talveksi pitää tilata uudet xenonit kaukovaloille, vanhat heitti toimimasta. Lumiselta katsonut tuota pakettia.

https://www.lumise.fi/polttimot-muutoss ... 010400150/

Jos tuolla ei alkaisi herjaamaan vikaa ja jos nuo toimisi. Entiset ei ole herjaa antaneet, mutta niitä ei ole enää myynnissä. Toisessa ballasti rikki ja toinen meni nyt lamppu taikka ballasti mutta sama vaihtaa kerralla kokonaan.

Kokemusta tuosta sarjasta -07 eemeliin? Taikka jostain muusta joka ei herjaa?

Loma loppuu ja maanantaina pitänee mennä lapioimaan taas. Sitten mennään taas 200km per työvuoro. Toisaalta jos tuo kuluttaa enemmän kuin vanha 124, niin on sillä paljon hauskempaa ajaa. Onhan se jotain jo sekin. :P
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Eiköhän se toisella työvuorolla vetänyt taas vikatilaan paluumatkalla.

Illalla asensin sen vastuksen sinne läppämoottorin johtoon. Koeajoa reilu 20km ja ei ainakaan ylimääräisiä valoja syttynyt.

Eli nyt on huollettu ahtopaineensäädin, uusittu pakopaineen anturi ja sen reikä avattu kokonaan ja sitte laitettu vastus huijaamaan sitä läppämoottorin johtoa.

Eli jos se vielä menee vikaan, niin onko se egr sitten seuraava vaihtoehto?

Koodeja ei ole ehtinyt ottamaan eilisen jälkeen, luultavasti ne on ne samat kuitenkin..

Hyllyssä oli varalta kl:stä ostetut uudet tiivisteet, no ei ne ollu lähellekään samat mitä paikoillaan oli, saapa palauttaa. Samat panin takaisin, olivat hyvässä kunnossa. Ja ei minusta ollu kovin öljyä vuotanut se iso tiiviste. Huohottimen tiiviste ei ole kovin tiukka mutta haittaako tuo. Ei kai tuo haittaa jos hieman ilmaa työntää ilmaa ulospäin. Ei ole öljy haissut sisällä kuitenkaan.
Jossain joku kirjoitti että jos huohotin menee tukkoon niin tulee painetta alakertaan ja saattaa senkin takia sitten korkata se silmälasitiiviste taikka lauhdutin.

Mutta levälleen saatiin ja vielä kasattuakin. Saavutus sinänsä. Ei tässä mitään mekaanikkoja olla. :D
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Vastaa Viestiin