W211 pelastus koivun alta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Nonni.

Nyt sitte heitti kyytiläisen senkin selkänoja toimimasta. Käytin penkkiä irti ja ei heti pistänyt silmään, että mikään johto olisi poikki. Sulakerasia olis kuskin päässä kojelautaa mutta tuntuu ettei se edes aukea millään, vaikka meisselillä keskeltä yritti avittaa. Rutina kuului, niin luovutin.

Toisaalta tuntuu, että tuskin se sulake olis, luulisi että molemmat tuolit saman takana. Alaosa toimii aivan täysin, yläosa ei. Kuskin penkki toimii täysin. Räjäytyskuvia yritin katsoa, jos olisi nähnyt miten edes se ohjaus on kiinni penkissä, jos siinä jotain päällepäin näkyvissä, mutta ei ainakaan heti löytynyt. Sen verran vähällä käytöllä nuo säädöt, että tuskin moottorit rikki on.

Niin ja löytyihän sieltä ihan säätö jolla penkkiä voi muokata omaan makuun ihan ilmallakin. Aina jotain uutta. :lol:

Niin ja on haulla etsitty myös. :roll:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Mulla on pitkän aikaa omassa ollut kuskin selkänoja sellainen, että nappia täytyy rumpata useaan kertaan, että moottori herää henkiin. Sitten kun se herää, niin toimii normaalisti. Mikähän tätä aiheuttaa? Voisihan tuon korjata, ennen kuin lopettaa toimimasta kokonaan.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Viheltääkö teillä auto kun lähtee ajamaan ensimmäistä kertaa aamulla? Sellainen puoli kilometriä kun rauhassa ajaa hitaasti niin kohta kuuluu takaa pieni vihellys pari sekuntia. Suunnilleen samassa kohdassa aina kun töihin lähtee. Tuskin ilmaan liittyy mitenkään kun kompura ei käy mutta mikähän muu siellä viheltää.. enkä kuule omiani, nyt huomannut kun ei ole jaksanut radiota kuunnella. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Öljyt vaihdettu. Kaikki öljyt voimansiirtoon ja uusi kyb. Ei ole halpaa hommaa mersun huolto. :lol:
Alaspäin vaihtaa topakammin kuin ennen. Johtunee varmaan siitä kybistä luulen. Ainakin tilatessa sanoin että laittaa alkuperäisen osan, kaipa laittoi. Mobilia oli laatikkoon, mersua perät ja febiä jakolaatikkoon.

Koodit otti ja edelleen sitä mieltä että ahtopaineen säädin joka viallinen, eikä esimerkiksi läppien moottori. Toinen firma taas sanoi että voisi olla myös se moottori saman koodin takana. Eivät laittaneet vastusta sinne väliin kuten monille tehneet. Eli takaisin lähtöpisteeseen. Jotain pakopainetta antoi koodia myös sitä ei ennen ole antanut. Sinänsä hyvä että jotain muutakin näyttää, jos auttaa diagnoosissa. Ja lähdön jälkeen kohta taas vika päälle, sievästi saa ohittaa tällä menolla. Ikävä jos loppuu paukut keskellä ohitusta. Ärsyttää..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 506
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Jos tämä kampe on facelift niin siinä on yleensä kaksi laitetta pantu samaan. Välillä hankala löytää oikea vika. Pojan faceliftissä oli joku kikkare, (en muista mikä) samassa kun hehkurele. Hehkurele vaihtoon, vikakoodi ei poistu. Toinen kikkare vaihtoon ja vikakoodi pois.
Ahtopaineen säätimen löytäminen oli kanssa hankalaa, Latviasta purkaamolta samanlainen turbo ja siitä säädin niin alkoi toimimaan. Kokeiltiin paria muutakin säädintä ja siihen oli ostaessa vaihdettu joku kiinan paska mikä ei toiminut huonostikkaan.
Viimeksi muokannut Maucca, Ti 04.06.2024 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

2510-001 ja 2089-001 on koodit. Eli ahtopaineen säädin ja pakokaasun vastapaine. Jälkimmäistä yritin tutkia nopeasti netissä muttei löytynyt heti. Huomenna uudestaan penkoa nettiä, jos töissä olis edes hetken rauhallista. :D
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tuossa mietin, että pitää hommata tuo johdon nokkaan ja ajaessa katsoa mitä koodia puskee ja miten paineet käyttäytyy, kun tarpeeksi osaava koneen käyttäjä sattuisi kohdalle. antaa runtua sen verran että taas tulee vika päälle. Tuon vastuksen voisi jostain hommata ja laittaa läppämottorin johdon nokkaan. Olisi yksi vikakohde vähemmän suosiolla ja jossain vaiheessa se läppämoottori kuitenkin hajoaa jos nyt toimisikin ilman läppiä. Yrittänyt etsiä kuvia, miten ja mistä löytyy johto minne se vastus tulee, muttei vielä ole tullut vastaan. Ainakaan kuvallisia. Vastushan ei iso osa ole, mutta miten se sinne liittimeen saadaan laitettua, ellei ole jokin plug-in osa valmiiksi tehtynä..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

racer123 kirjoitti: Ke 05.06.2024 14:58 Kuva, tuhat sanaa, jne

https://mbworld.org/forums/m-class-w164 ... moval.html
kiitos. :thumbup:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Vastaa Viestiin