Oon alkanu nyt suunnitteleen tuota lastuttamista, missä kannattaisi lastuttaa (asun Kokkolassa), kannattaako ostaa sellainen tehoboksi esim. saksasta?
Valaiskaa te viisaat hieman!

Evryä vaanWobbler kirjoitti:Olen päättänyt että kyllä tuo jalopuu pysyy.![]()
Oon alkanu nyt suunnitteleen tuota lastuttamista, missä kannattaisi lastuttaa (asun Kokkolassa), kannattaako ostaa sellainen tehoboksi esim. saksasta?
Ei mitään tuhoboksia.Siekkinen kirjoitti:Evryä vaanWobbler kirjoitti:Olen päättänyt että kyllä tuo jalopuu pysyy.![]()
Aiheuttaa korkeintaan vikatilan jos on huono kosketus, ottaa maihin tai sitten säätö on liian isolla.S202 kirjoitti:Ei se boksi syöttöpumpulisessa mitään hajota, ja taitaa sinne johtojen väliin jonkun vastusvirityksenkin saada.
Tuohon ratin kulumiseen, siihen löytyy ihan alkup. sävyllä saatavaa nahkamaaliaWobbler kirjoitti:Listasin hieman töitä mitä autolle pitäisi tehdä:
- ratin pinta on kulunut, uusi ratinpäälinen?
- öljyn vaihto
- hehkutulppien vaihto
- oikeassa etuovessa on alhaalta tiiviste hieman katkennut, se pitäisi uusia
- ikkunoiden tummennus
- uusi vaihdekeppi
- muutama ruostepilkku pitäis ottaa kiinni, vinkkejä?
Tuleeko siis oikeasti kuumaa vai vain ulkoilman lämpöistä? Jos tulee kuumaa niin jatka lukemistaWobbler kirjoitti:Osaako kukaan sanoa että mikä mersun ilmastointia vaivaa, nyt tässä parinpäivän aikana ilmastointi on alkanut lykkäämään vaan kuumaa ilmaa, vaikka rullat on väännetty aivan viileimmälle?
Tyypillistä, lisäksi olen huomannut että Webasto jostain syystä takkuilee päivinä jolloin on huomattavasti keskimääräistä kylmempääIlmastointi ei takkuillut kun yhtenä päivänä, silloin oli kyllä huomattavasti lämpimämpi päivä ku yleensä.. vaikuttikohan se sitten asiaa.
dealer kirjoitti:Tyypillistä, lisäksi olen huomannut että Webasto jostain syystä takkuilee päivinä jolloin on huomattavasti keskimääräistä kylmempääIlmastointi ei takkuillut kun yhtenä päivänä, silloin oli kyllä huomattavasti lämpimämpi päivä ku yleensä.. vaikuttikohan se sitten asiaa.![]()
Eräs korjaamon asiakas manasi sydämensä kyllyydestä huonoa tuuriaan että "miks noiden lasinpyyhkijöidenkin piti just sateella lakata toimimasta"
Toi kaks viikkoa taitaa olla joka paikassa, mutta jos ammattitekijä niin voi avata vaikka heti, mutta itse pitänyt aina sen kaksi päivää ainakin. Tälläsinä aurinkoisina päivinä vielä kun pitää auringossa autoa niin "kuivuu" nopeasti ne lasit.Wobbler kirjoitti:Tänään kävin tummentamassa mersun lasit, pari kuvaa:
[ http://i772.photobucket.com/albums/yy8/Wobblerxxx/forum.jpg ]
[ http://i772.photobucket.com/albums/yy8/Wobblerxxx/forum2.jpg ]
Sanoivat liikkeessä ettei laseja saa avata 2 viikkoon, tuli mieleen että kaikki ikkunat on sähköllä et jos ottais sulakkeen pois ettei varmana kukaan kaverikaan mene aukasemaan ikkunoita.. Mut onko laseilla oma sulake vai onko ne kytketty johonki piiriin (esim. sisävalojen kanssa)?
Kokeilu mielessäZamppa- kirjoitti:Ai nyt on tullu aika luopua mersusta. Mitäs oot ajatellu tähdellisen tilalle?
Joo niin vois mutta heti ku on pari ihmistä takapenkillä ni raapii aika rajusti. Tarkoitus olis tilata talven aikana leveämpää takakehää. Elikkäs taakse tulis 10" ja eteen sit tuo 9.5" (miten eessä muuten mahtuu tollanen 9.5" pyörii?) ja samalla sit joka vanteelle uudet kumet. Näin alustavasti oon miettiny et laittais 10" leveelle: 225/35/17 ja 9.5" leveelle: 205/35/17.Petterii kirjoitti:Tää on kyllä hieno ja hyväkuntosen näkönen. Takaa vois vielä tiputtaa pikkusen niin sais etukenoa pienemmäksi