MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä *Myyty*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Ari kirjoitti: La 16.11.2024 22:48 Onpa ollut menoa ja meininkiä,huh.Tästä voikin jatkaa Garage59:n sivuille ihmettelemään muita urotöitä.Heititkö muuten roskiin ne istuinsuojatkin?
Niitä sivuja kun selailee niin meinaa unohtua suu auki…
Huimaa käsityötaitoa!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ari kirjoitti: La 16.11.2024 22:48 Onpa ollut menoa ja meininkiä,huh.Tästä voikin jatkaa Garage59:n sivuille ihmettelemään muita urotöitä.Heititkö muuten roskiin ne istuinsuojatkin?
Kiitosta :D vaan. On kyllä ollut vähän liian tiukka setti omastakin mielestä, mutta tulipa tehtyä. Joo penkinpäälliset oli sen verran rajusti pölyssä ja haisi mielenkiintoiselle, että ne meni samantien roskiin :wave:

Tenutähti kirjoitti: La 16.11.2024 22:58 Niitä sivuja kun selailee niin meinaa unohtua suu auki…
Huimaa käsityötaitoa!
No juu siellä on kyllä melkoisesti tavaraa tätänykyä jos jaksaa kaikki kolme blogia kahlata läpi :D
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Onhan tämä erittäin hieno. Hyvä että näitä mopokoneisiakin tehdään museorekisteriin. Kiitos myös projektitopikista. Nämä runsain kuvin tehdyt projektitopikit on nykyiseen someaikaan aivan liian harvinaista herkkua. :thumbup:

Onko nuo kasireikä-vanteet oikealla ET:llä? Niissä on hieman E500 tyyliä. :thumbup: Tähän voisi sopia myös kaivonkannet tai sitten ihan perinteiset ufotkin.
w213, w124
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Vallgren kirjoitti: Su 17.11.2024 23:38 Onhan tämä erittäin hieno. Hyvä että näitä mopokoneisiakin tehdään museorekisteriin. Kiitos myös projektitopikista. Nämä runsain kuvin tehdyt projektitopikit on nykyiseen someaikaan aivan liian harvinaista herkkua. :thumbup:

Onko nuo kasireikä-vanteet oikealla ET:llä? Niissä on hieman E500 tyyliä. :thumbup: Tähän voisi sopia myös kaivonkannet tai sitten ihan perinteiset ufotkin.
Kiitokset :wave:

Nämä kasireijät onkin napsun harvinaisemmat, sillä ne on 124 alkuperäisellä osanumerolla. Näitä on käytetty 400E/E420 ja Cabrioletissa tehtaalta. Vanteet on 7x16 ET46 eli ovat tosiaan paljon kapeammat ja sisempänä kuin esim. 8x16 et34 mitä itsellä on aiemmin ollut. Avossa mulla on 210-alkuiset 7,5x16 ET41 vastaavat nyt talvella. Itse lähinnä harkitsin laittaisko tonne diiseliin taakse jotain spaceria kun on niin syvällä livenä. Kuvissa ne mun silmään näyttää yllättävänkin hyvältä. Kaivonkannet toki juu, muttei alle 16”, 15” pilaa auton kun auton. Peltivanteista nyt puhumattakaan. Pöläreitä en ole käyttänyt koko autoiluhistoriani aikana, enkä käytä :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Toimii! Varotusvalot heräsi henkiin laturin vaihdolla. Samalla laitoin uuden hihnan niin ei tartte sitäkään murehtia. Öljynpainemittarihan tässä ampaisi myös tappiin aina kun laitto virtaa, mutta se alkoi toimimaan kun vaihtoi anturin. Nyt siis vihdoin ja viimein kaikki sähköönliittyvät murheet selätetty.
Tänään vaihdoin myös oikean etupyöränlaakerin, joten se moottoritiellä tullut vollotus loppui siihen. En nyt syyttä suotta ala uusimaan takapyöränlaakereita tähänhätään, mutta ne nyt löytyy hyllystä jos alkavat oireilla.
Tämähän alkaa siis olla oikeasti nyt ajokunnossa! Täytyykin käväistä työmaalla tällä joku päivä kun sattuu keli kohdalleen. Ehkä kuitenkin odotan MR muutoksen ensin. Näitä kelejä kun tässä seurailee, niin kaippa se on vaan vuokrattava joku katto päälle tällekin. Ei malta jättää tuohon hankeen talveksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Näin se kiire saatiin päätökseen Danielinkin osalta, ja voi ne kiireettömät eläkepäivät alkaa. Auto muutoskatsastettiin tänään Museoajoneuvoksi. :clap:

Kiitos kaikille kommentoineille ja seuranneille. Eiköhän tähän jotakin päivityksiä tule myöhemminkin, mutta nyt auto siirtynee katon alle suojaan ja otetaan aina välillä ajoon kun siltä tuntuu. Mielummin toki odotan niitä kuivia talvikelejä kuin tätä loskarallia.

Olen yrittnyt saada muunkin kaluston fiksiin, että saisi oikeasti rauhoittua itsekin joulun viettoon. Avoon vaihdoin toiset takajouset, kun sen perä oli keulaa alempana. Varsinkin talvipyörillä näytti lintalta. Nyt ryhdikkyys saatiin takaisin. Cadillacissa alkoi syksyllä mittariremontti, jonka hoiti mallikkaasti vanhempi Palanto Tampereelta. Samalla sitten tulikin mittarivalo/valokytkin/puhallinkytkin remontti, ja kojelautaa ruuvattiin paikalleen varmaan puolen tusinaa kertaa. No vihdoin tuokin asia on kondiksessa. Taitaa olla viimein aika siivota tallit ja laittaa autoille huput päälle. Josko sitä ehtisi vaikka pesemään käyttöautonkin välillä :oops:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

EVO X kirjoitti: To 21.11.2024 10:32 Näin se kiire saatiin päätökseen Danielinkin osalta, ja voi ne kiireettömät eläkepäivät alkaa. Auto muutoskatsastettiin tänään Museoajoneuvoksi. :clap:

Olen yrittnyt saada muunkin kaluston fiksiin, että saisi oikeasti rauhoittua itsekin joulun viettoon. A
Onnittelut! Mikä porukka tarkasti? Niin, miulla katsoi MB Klubi oman sinisen.

Itsellä Pontiac seisoo vielä talon katoksessa, tsekkailen käyttöautot tässä talvikuntoon ennen kun otan ponun talliin. C180:llä kerkesin syksyllä ajaa 3 päivää - siis viime vkl - ennenkun talvi iski päälle...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Tätä on ollut kiva seurata, kiitos kun jaksat kirjoitella foorumille kuvien kera. Tämmöiset inspiroi omaakin tekemistä!

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

karra kirjoitti: To 21.11.2024 11:05 Onnittelut! Mikä porukka tarkasti? Niin, miulla katsoi MB Klubi oman sinisen.

Itsellä Pontiac seisoo vielä talon katoksessa, tsekkailen käyttöautot tässä talvikuntoon ennen kun otan ponun talliin. C180:llä kerkesin syksyllä ajaa 3 päivää - siis viime vkl - ennenkun talvi iski päälle...
Kiitokset!
Tämän tarkasti Classic Datan Markus. CD porukka on mulle viimeaikoina tarkastanut oikeastaan kaikki. Pohjanmaalla käytin SAHK porukkaa.

Mulla on tuo ihana S213 vittuillut enemmän ja vähemmän AD Bluesta tässä viimeisen 2-vuotta. Olen vaihtanut ja yrittänyt korjailla tankkeja. Niitä on mulla 8kpl ja olen vaihtanut niitä varmaan +20x.. ihan paska systeemi. Ei kai tuossa auta kun niellä kiukku ja tilata se perhanan kallis uusi tankki, että tuon ritsan saa toimimaan. Harmi kun muuten hyvä auto pilataan noin uusavuttoman surkealla järjestelmällä. Jos nyt ensin vielä käytän paikallisessa diagnosoimassa se ettei nyt vaan ole joku muu ongelmana. Välillä jo katselin Volvoa ja CLS shooting brakeakin tilalle, mutta eipä tuota voi myydäkään mihinkään vikavalon kanssa :x

Toki nythän pihassa on se varmoista varmoin 200D, jos nyt ihan heittää ketarat pystyyn tuo E.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Häksä kirjoitti: To 21.11.2024 14:05 Tätä on ollut kiva seurata, kiitos kun jaksat kirjoitella foorumille kuvien kera. Tämmöiset inspiroi omaakin tekemistä!
Ollos hyvä vaan. Mukava teikäläisenkin viimeistelyhommia on seurailla :wave:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mikä siitä tankista hajoaa niin että se on vaihdettava?
Onnittelut täältäkin kokolailla valmiista projektista :thumbup:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: To 21.11.2024 17:36 Mikä siitä tankista hajoaa niin että se on vaihdettava?
Onnittelut täältäkin kokolailla valmiista projektista :thumbup:
Kiitokset :wave:

Ilmeisesti montakin asiaa. Itse en ole mitään varmaa kohdetta löytänyt. Eikä kait kukaan muukaan, koska parhaimmillaan nämä kestää muillakin sen 6kk. Kaikenlaista on kyllä kokeiltu. Jokatapauksessa se on ihan hölmösti suunniteltu koko vehje. Ihan amatöörihommmaa. Mersuhan ei tällä muuta saa aikaan, kun että ainakin omalta kohdalta tämä on viimeinen MB käyttöautona. Voin harrastaa näitä vanhempia oikeita autoja, mutta en jaksa harrastaa käyttöautoa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

onnittelut museoleimasta!

tämä käyttöautokeskusteluhan onkin käyty pariin otteeseen:D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

wezze72 kirjoitti: To 21.11.2024 20:59 onnittelut museoleimasta!

tämä käyttöautokeskusteluhan onkin käyty pariin otteeseen:D
Kiitokset 8)

Joo olen saattanut avautua tässä pariin otteeseen. 213 on kyllä siitä hauska auto, että ensimmäiset 2-vuotta se oli maailman paras auto ikinä. Toiset 2-vuotta se on paskin auto mitä on koskaan valmistettu. Vähän kertoo jotain jos välillä tulee katseltua Avensiksia nettiautosta :lol: Sietäis hävetä tuolla Mersulla tälläsiä romuja.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
carbon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 15.02.2011 13:08

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja carbon »

Ja niin vain vanhasta taksista kuoriutui upea museomersu, vieläpä niin nopealla aikataululla, ettei välikommenttia ehtinyt heittää..:clap:
Voisi siinä edellisellä omistajalla suu loksahtaa auki, jos näkisi auton nyt.😃

Kysynpä nyt sinulta asiaa, joka on monesti vaivannut mieltä, että mikä mahtaa olla oikea asento noille ikkunaveiveille Mersussa?🤔 Ne kun näkyy joka autossa olevan vähän eri asennoissa, niin onko tietoa miten ne on tehtaalla aikoinaan asennettu?
Omissa autoissa W124 on takana suoraan alaspäin (edessä sähkölasit), ja W123 molemmat niin edessä kuin takana hieman etualaviistoon.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

carbon kirjoitti: Pe 22.11.2024 08:12 Ja niin vain vanhasta taksista kuoriutui upea museomersu, vieläpä niin nopealla aikataululla, ettei välikommenttia ehtinyt heittää..:clap:
Voisi siinä edellisellä omistajalla suu loksahtaa auki, jos näkisi auton nyt.😃

Kysynpä nyt sinulta asiaa, joka on monesti vaivannut mieltä, että mikä mahtaa olla oikea asento noille ikkunaveiveille Mersussa?🤔 Ne kun näkyy joka autossa olevan vähän eri asennoissa, niin onko tietoa miten ne on tehtaalla aikoinaan asennettu?
Omissa autoissa W124 on takana suoraan alaspäin (edessä sähkölasit), ja W123 molemmat niin edessä kuin takana hieman etualaviistoon.
Kiitokset!
Auton myyneelle sukulaismiehelle laitoin kuvat, ei kommentoinut mitään :lol:

Mun autoissa veivit on kiinni aina klo:10/11:ssa oikealla, ja klo:13/14 vasemmalla. Kaivelin vielä vanhoja esitteitä ja kyllä se tosiaan niin on tehtaaltakin ollut.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja JPM »

Hienoa tekemistä! Näissä vähemmän on enemmän autoissa on kyllä aivan oma juttunsa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

JPM kirjoitti: Pe 22.11.2024 12:22 Hienoa tekemistä! Näissä vähemmän on enemmän autoissa on kyllä aivan oma juttunsa.
Kiitokset!

Tulipa käytyä tänään töissä tuolla. Kilsoja kuitenkin tulee se rapea 65 suuntaansa niin kyllähän sitä oikein rentoutui :lol: Ei vilkkuvia valoja, hälyä, vikavaloja, varoitustekstejä, ei kiire, koska ei kulje kumminkaan kuin vaadittavan nopeuden.. suorastaan mahtavaa. Tällä ajaessa oikein ymmärtää sen vanhan iskulauseen: Vain köyhillä on kiire :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sehän näissä viehättää kun näillä vois ihan hyvin ajella päivittäin vaikka malli täyttää pian 40 vuotta. Ainakin tälläiselle jolle ajaminen on se juttu eikä typerät ja turhat varusteet puhumattakaan niistä jotka toimii päin persettä. Lisäksi ulkonäkö kestää vuosikymmenestä toiseen vrt joku japsi joka näyttää 10 vuotiaana saippuapalalta tai ala-asteella veistetyltä puupenaalilta.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: Pe 22.11.2024 19:13 Sehän näissä viehättää kun näillä vois ihan hyvin ajella päivittäin vaikka malli täyttää pian 40 vuotta. Ainakin tälläiselle jolle ajaminen on se juttu eikä typerät ja turhat varusteet puhumattakaan niistä jotka toimii päin persettä. Lisäksi ulkonäkö kestää vuosikymmenestä toiseen vrt joku japsi joka näyttää 10 vuotiaana saippuapalalta tai ala-asteella veistetyltä puupenaalilta.
Se on juurikin näin. Mikä muu malli pystyy vastaavaan? Ei ainakaan nämä uudemmat saman Merkin edustajat. Parasta noissa on vielä, että ne pikku korjaukset pystyy tehdä melkein missä vain, vaikka siellä firman parkkiksella.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ajelin pari vuotta 120 korisella land cruiserilla, se oli helvetin hyvä auto. Tietty siinä jo common rail ja suutin ongelmia mutta muuten ei muutaku pitää ja päästää.

Se täytyy sanoa että tänään kun jouduin odottelemaan tunnin kaupan pihassa kuorma-auton hytissä mistä nyt näkee vähän paremmin niin siisti farkku 211 pisti kyllä silmään, sen muotoilu on kyllä kestänyt ajan hammasta hyvin. Nekin vaan alkaa olemaan sisälokarien ja pohjamuovien alta aika happamia.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: Pe 22.11.2024 19:39 Ajelin pari vuotta 120 korisella land cruiserilla, se oli helvetin hyvä auto. Tietty siinä jo common rail ja suutin ongelmia mutta muuten ei muutaku pitää ja päästää.

Se täytyy sanoa että tänään kun jouduin odottelemaan tunnin kaupan pihassa kuorma-auton hytissä mistä nyt näkee vähän paremmin niin siisti farkku 211 pisti kyllä silmään, sen muotoilu on kyllä kestänyt ajan hammasta hyvin. Nekin vaan alkaa olemaan sisälokarien ja pohjamuovien alta aika happamia.
Mulle W211 facelift sedan, mustana ja avantgardena aina osuu silmiin. Sellanen 280CDI jäi isäukon viimeiseksi autoksi. En pidä yhtään mahdottomana, että moisen joskus vielä koppaisin itselleni. Tosin itseä miellyttäisi mielummin 220CDI.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Sinänsä menee vähän ohi aiheen, kun noita pissavehkeitä ei pojan autossa ollut. Mutta harvinaisen hankala yksilö oli(320cdi V6), ikä tulee vastaan (-09) ja paikat hajoaa. Tietty siinä menee luottamus, niin melko menetettyä oli tuon auton kohtalo. Mersu hoiti(Veho) asiansa kyllä kiitettävästi ja sai kyllä kaiken mitä tehdas maksoi ja sitten kaiken mitä itse maksoi. Joten vaihtoon meni. Hyvitys oli melkolailla se mitä korjauksiin loppupelissä meni(eli itse autosta ei saanut mitään)Meni kyllä syvään päähän välittömästi ja osti sähköauton :lol:
Tosin on työpaikalla lataukset ja käytetyssä autossa on takuut tekniikalle

Kun ei harrasta käyttöautoa, kuten isänsä. :lol:

Jos tästä jotain fiksua pitäisi vääntää, niin vaikka markkinat on mitä ne nyt on, niin on iso vaara,että ajelee arvottomalla autolla todellisuudessa ja ainoa vaihtoehto on korjata itse. Näin ne markkinat muuttuu
Harraste markkinat sitten erikseen ja "museoautot"
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Orlov kirjoitti: Pe 22.11.2024 21:52 Sinänsä menee vähän ohi aiheen, kun noita pissavehkeitä ei pojan autossa ollut. Mutta harvinaisen hankala yksilö oli(320cdi V6), ikä tulee vastaan (-09) ja paikat hajoaa. Tietty siinä menee luottamus, niin melko menetettyä oli tuon auton kohtalo. Mersu hoiti(Veho) asiansa kyllä kiitettävästi ja sai kyllä kaiken mitä tehdas maksoi ja sitten kaiken mitä itse maksoi. Joten vaihtoon meni. Hyvitys oli melkolailla se mitä korjauksiin loppupelissä meni(eli itse autosta ei saanut mitään)Meni kyllä syvään päähän välittömästi ja osti sähköauton :lol:
Tosin on työpaikalla lataukset ja käytetyssä autossa on takuut tekniikalle

Kun ei harrasta käyttöautoa, kuten isänsä. :lol:

Jos tästä jotain fiksua pitäisi vääntää, niin vaikka markkinat on mitä ne nyt on, niin on iso vaara,että ajelee arvottomalla autolla todellisuudessa ja ainoa vaihtoehto on korjata itse. Näin ne markkinat muuttuu
Harraste markkinat sitten erikseen ja "museoautot"
Tuossa kyse lienee viimeisimmistä 211 korisista? Sitä aina luulisi, että mallisarjan loppupään tuotteet olisi aina suhteellisen hyviä ja kestäviä valintoja, mutta eipä se aina niinkään ole. Tosin en kyllä kovinkaan monen ole kuulut kehuvan prefacelift 212:stakaan. Melko kallista on niidenkin elämä ollut. 212-facelift lienee yksiä harvoja kestäviä Mersuja. Ellei nyt satu OM651 leipasemaan niinkuin yleensä.

Sähkö on kyllä semmonen, etten omaksi ostaisi tällähetkellä. Liisarina juu, jos joku muu maksaa sen liisarin, mitä nyt ei ole ainakaan nykyisessä työpaikassa tarjolla. Saa toki jos itse maksaa. Siihen se vaan taitaa mennä lopulta, ettei käyttöautoa kannata omistaa. Sen verran kallista ja arveluttavaa tekniikkaa on vehkeet täynnä. Oma farkkukin on jo sen verran ajettu, ettei siitä mitään valtavia summia saa myydessä, mutta toisaalta ihan linjassa muihin vastaaviin. Tuossa yksilössä on tehty tehtaan piikkiin jakopää, nokkaremontti jne, ja omasta pussista ESP yksikkö. Muutenkin perus jarru/nivel remppaa on harrastettu ja muuten huollettu hyvin. Eli vaikka kusipurkin vaihto uuteen kiukuttaa ja ärsyttää, niin se lienee silti halvinta. Vaihtamalla auto toiseen tulee aina se alkuhössötys missä palaa kuitenkin se paritonnia rahaa. Bensa 213 maksaa melkein tuplat dieseliin, ja auto ei siitä juuri kummene, joten eipä siinäkään taida oikein ideaa olla. Vaikeaa on tämä käyttöautoilu nykyään. Ennen kun pystyi vaan aina haaveilla uudemmasta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja karra »

EVO X kirjoitti: Pe 22.11.2024 17:27
Tulipa käytyä tänään töissä tuolla. Kilsoja kuitenkin tulee se rapea 65 suuntaansa niin kyllähän sitä oikein rentoutui :lol: Ei vilkkuvia valoja, hälyä, vikavaloja, varoitustekstejä, ei kiire, koska ei kulje kumminkaan kuin vaadittavan nopeuden.. suorastaan mahtavaa. Tällä ajaessa oikein ymmärtää sen vanhan iskulauseen: Vain köyhillä on kiire :lol:
OT: 1939 Pontiacilla ihan sama, ehkä ajaisin töihin se 5 km jos olisi töitä :lol: mutta ajo on niiiin leppoisaa ja kiireetöntä. Kiire ja three-on-a-tree ei mahdu samaan lauseeseen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mun mielestä preface 212 oli hyviä autoja, edellinen on meillä vieläkin ja oikeastaan kaikki viat on liittyneet nelivetoon. Alustaan ei ole 7v/100tkm aikana laitettu mitään.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

karra kirjoitti: La 23.11.2024 11:01
EVO X kirjoitti: Pe 22.11.2024 17:27
Tulipa käytyä tänään töissä tuolla. Kilsoja kuitenkin tulee se rapea 65 suuntaansa niin kyllähän sitä oikein rentoutui :lol: Ei vilkkuvia valoja, hälyä, vikavaloja, varoitustekstejä, ei kiire, koska ei kulje kumminkaan kuin vaadittavan nopeuden.. suorastaan mahtavaa. Tällä ajaessa oikein ymmärtää sen vanhan iskulauseen: Vain köyhillä on kiire :lol:
OT: 1939 Pontiacilla ihan sama, ehkä ajaisin töihin se 5 km jos olisi töitä :lol: mutta ajo on niiiin leppoisaa ja kiireetöntä. Kiire ja three-on-a-tree ei mahdu samaan lauseeseen.
Joo se on varmaan ihan erilainen verrattuna noihin -50-lukuisiin Jenkkeihin. Caddy ja Mercury nyt ei ole oikeastaan mitään nuhaisia vehkeitä. Cadillacin kanssa on taas oma jännityksensä yleensäottaen tuolla liikenteessä. Mercuryn kanssa ei tarvi niin stressata. Mutta tällänen laiska Mersu on taas aivan oma juttunsa 😁
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: La 23.11.2024 11:34 Mun mielestä preface 212 oli hyviä autoja, edellinen on meillä vieläkin ja oikeastaan kaikki viat on liittyneet nelivetoon. Alustaan ei ole 7v/100tkm aikana laitettu mitään.
Sulle on sattunut hyvä yksilö :thumbup: Sen verran mitä olen itse kuunnellut näitten omistajia, niin Ad blue ongelmat on melko halpojakin verrattuna paljonko porukka on paasannut rahaa noihin. Varmasti vaikuttaa juuri 4/6syl, airmatic/takapussit, takaveto/neliveto jne.
Ajolleenhan prefl 212 on hyvä siinä missä fl212, huomattavasti mukavampi kuin esim. 211 tai 204. Mielestäni 205 ja 212 oli hämmentävän samankaltaisia ajolleen kun kävin molempia yhtäaikaa koeajamassa uutena.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
carbon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 15.02.2011 13:08

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja carbon »

EVO X kirjoitti: Pe 22.11.2024 09:39 Kiitokset!
Auton myyneelle sukulaismiehelle laitoin kuvat, ei kommentoinut mitään :lol:

Mun autoissa veivit on kiinni aina klo:10/11:ssa oikealla, ja klo:13/14 vasemmalla. Kaivelin vielä vanhoja esitteitä ja kyllä se tosiaan niin on tehtaaltakin ollut.

Kuva
Josko siinä sukulaismiehelle iski kateus ja harmitus kun tuli myytyä.. :mrgreen:

Niinhän nuo veivit tosiaan tehdaskuvissakin näkyy "etuyläviistoon" olevan, ehkä sama ohje pätee sitten myös W123.👍🏼

Nyt menee ohi aiheen, sori siitä, mutta...😇
Sitä vielä mietin, että olisko E-mallin W124 ja siitä uudemmat veivit ala-asennossa?🤔 Kun tuossa omassa -95 ne ovat sillä tavalla, ja vahva muistikuva että perhepiirissä suht uusina olleet -94 farkku ja -95 sedan olisivat myös olleet takaveivit alaspäin (molemmissa oli edessä sähkölasit). Mulla on E-mallin esite, mut siinäpä on sisäkuvissa 4*sähkölasit.
Ja itellä oli aikoinaan -96 W202 Classic 4*veivi-ikkunoilla ja siinä oli jokainen veivi alaspäin, auton ostin 98tkm ajettuna, niin tuskin oli pahveja purettu.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
300E W124 1987
Mersumies
Mersumies
Viestit: 534
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: MB 200D |1991| - Kiireetön Daniel | Museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Veivit siten, ettei veivin paino nimismieskiharalla raota ikkunaa.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Vastaa Viestiin