
Tulpat on muistaakseni seiskat, eli pykälää kylmemmät.
noi venakopat on hienot ilmanputsareista puhumattakaan.Pansu kirjoitti:Muutamia kuvia projektista, on menny enemmän kuin 4 tölkkii olutta![]()
[ http://img155.imageshack.us/img155/9954/img2417e.jpg ]
Parit Johnssonin pumput ja uusi jäähdytin paikoillaan..
[ http://img444.imageshack.us/img444/8884/img2420hu.jpg ]
Toinen jäähdytin paikoilleen..
[ http://img607.imageshack.us/img607/3215/img2423md.jpg ]
Lisää osia..
[ http://img407.imageshack.us/img407/1825/img2424d.jpg ]
Venttiilikopat rypytetty..tyyninkiaImusarjat/kanavat portattu/kohdistettu.
[ http://img339.imageshack.us/img339/8109/img2425xu.jpg ]
[ http://img809.imageshack.us/img809/847/img2426h.jpg ]
Välijäähdyttimet tulee putkien väliin, ne puuttuu kuvasta..
[ http://img407.imageshack.us/img407/451/img2428w.jpg ]
[ http://img140.imageshack.us/img140/1618/img2431v.jpg ]
Saa nauraa ja haukkua, tehkää itse paremmin/paremmat
Ootko vaihtanut hiljattain ilmanputsareita?SamuliR kirjoitti:Nonii nyt tuli oikeestaa eka ongelma tän auton kans eteen, ei kestä täys kaasuu/kovia kierroksia -> Menee "vikatilaan?" välil tippuu 2 pyttyy pois pelist ja käy neljäl kun sammuttaa ja käynnistää nii käy kaikil.Moottorivalo palaa mut välil toimii hetken normaalisti, kun ei jumita nii on kaikki voimat koton.
En tiedä voiko tuo MAP-anturi aiheuttaa moista kun tuolta listasta löytyy...mutta mulla on yks ylimääräinen.SamuliR kirjoitti:Nonii nyt tuli oikeestaa eka ongelma tän auton kans eteen, ei kestä täys kaasuu/kovia kierroksia
-> Menee "vikatilaan?" välil tippuu 2 pyttyy pois pelist ja käy neljäl kun sammuttaa ja käynnistää nii käy kaikil.
Moottorivalo palaa mut välil toimii hetken normaalisti, kun ei jumita nii on kaikki voimat koton.
Autocom testeri antaa seuraavia vikakoodeja:
P2007 -MAP tunnistin
P2050 -Katalysaattoria vahingoittavien sytytyskatkojen havaintolaskuri
P2056 -Katalysattorin vahingoittumisen aiheuttava sytytyskatkos (sylinteri 3 moottorissa M113, sylinteri 5 moottorissa M112)
P2052 -Katalysattorin vahingoittumisen aiheuttava sytytyskatkos (sylinteri 5 moottorissa M113, sylinteri 4 moottorissa M112)
P2055 -Katalysattorin vahingoittumisen aiheuttava sytytyskatkos (sylinteri 6 moottorissa M113, sylinteri 2 moottorissa M112)
P2054 -Katalysattorin vahingoittumisen aiheuttava sytytyskatkos (sylinteri 2 moottorissa M113, sylinteri 6 moottorissa M112)
P2043 -Satunnainen moninkertainen sylinterin sytytyskatkos havaittu
P2047 -Sytytyskatko havaittu (sylinteri 2 moottorissa M113, sylinteri 6 moottorissa M112)
Jos jollaa olis * kymenlaakson alueel nii voitais mielellää tutkailla tota (Paikalliseen Vehoon en vie eli Auto-suni)
Tulpat ja johdot vaihdettu ton kiukuttelun alkamisen jälkeen, ne oli jo muutenkin hommattu nii ajattelin kokeilla niitten vaihtoa mut ei ollut mitään
vaikutusta
Autohan oli luonnollisesti C32 kun täs ketjus kyselen
2002 ajettu 150tkm
samalla kannatta tarkistella myös muut anturit,smarde kirjoitti:MAP anturi se voisi olla ainakin periaatteessa. Jos se näyttää väärää arvoa niin bensan määräkin menee väärin ja seurauksena voi olla sytytyshäiriöitä.
Virta päällä ja moottori sammutettuna MAP anturin arvon pitäisi vastata vallitsevaa ilmanpainetta eli noin 1000 mbar tai 100 kPa, riippuen mitä yksikköä testeri näyttää.
niin tais olla et näytti konesammuksis -38mbarsmarde kirjoitti:MAP anturi se voisi olla ainakin periaatteessa. Jos se näyttää väärää arvoa niin bensan määräkin menee väärin ja seurauksena voi olla sytytyshäiriöitä.
Virta päällä ja moottori sammutettuna MAP anturin arvon pitäisi vastata vallitsevaa ilmanpainetta eli noin 1000 mbar tai 100 kPa, riippuen mitä yksikköä testeri näyttää.
Niin tos ylhääl ehoteltii, en meinannukkaan et olis korjaantunut.Pansu kirjoitti:No ei ne putsarit kyllä tuollaista tee, ne joko päästää ilmaa tai ei ja sullahan toi toimii välillä ok. Ihan maalaisjärkee
Ellei sitten testeri muunna anturin arvoa suhteelliseksi ilmanpaineeseen vähentämällä siitä 1000 mbar jolloin arvo olisi järkevä....SamuliR kirjoitti:niin tais olla et näytti konesammuksis -38mbarsmarde kirjoitti:MAP anturi se voisi olla ainakin periaatteessa. Jos se näyttää väärää arvoa niin bensan määräkin menee väärin ja seurauksena voi olla sytytyshäiriöitä.
Virta päällä ja moottori sammutettuna MAP anturin arvon pitäisi vastata vallitsevaa ilmanpainetta eli noin 1000 mbar tai 100 kPa, riippuen mitä yksikköä testeri näyttää.
eli se se taitaa olla
Vai olisikohan tässä kohtaa jo helpompi/varmpaa laittaa auto oikean testerin piuhaan... saa oikeata arvot suoraansmarde kirjoitti:Ellei sitten testeri muunna anturin arvoa suhteelliseksi ilmanpaineeseen vähentämällä siitä 1000 mbar jolloin arvo olisi järkevä....SamuliR kirjoitti:niin tais olla et näytti konesammuksis -38mbarsmarde kirjoitti:MAP anturi se voisi olla ainakin periaatteessa. Jos se näyttää väärää arvoa niin bensan määräkin menee väärin ja seurauksena voi olla sytytyshäiriöitä.
Virta päällä ja moottori sammutettuna MAP anturin arvon pitäisi vastata vallitsevaa ilmanpainetta eli noin 1000 mbar tai 100 kPa, riippuen mitä yksikköä testeri näyttää.
eli se se taitaa olla
Osaisiko joku tuon testerin tunteva kommentoida? Minkä niminen tuo arvo on testerissä?
Kyllä se onnistuu ennen tota, vaikka tänäänSamuliR kirjoitti:no joo.
Ei vissii kauheest tääl päin on joutilaita stareja tai ainakaa ei tääl sivul pyöri.
Pitänee juhannuksen jälkee ajella kauemmas sit.
Tänää joutessaa kysyin tost Auto-sunist nii 2.7 pääsis vikakoodien lukuu. Huh huh
Minnespäin maailmaa pitäs ajella ja koskas sopis.CDI203 kirjoitti:Kyllä se onnistuu ennen tota, vaikka tänäänSamuliR kirjoitti:no joo.
Ei vissii kauheest tääl päin on joutilaita stareja tai ainakaa ei tääl sivul pyöri.
Pitänee juhannuksen jälkee ajella kauemmas sit.
Tänää joutessaa kysyin tost Auto-sunist nii 2.7 pääsis vikakoodien lukuu. Huh huh
Voin tutkia kunhan joskus ne täydet vedot löytyy jostain.Pansu kirjoitti:Samuli sulla kun kerran on se testeri, niin vilkase joskus mikä on maximi syt.ennakko täydessä vedossa. Ei tullu omasta niitä vakiona katsottua ja kiinnostais vähän tietää kuinka paljon ne nyt laskee.
Jaa ei siis kova kiire ollutkaanSamuliR kirjoitti:Minnespäin maailmaa pitäs ajella ja koskas sopis.CDI203 kirjoitti:Kyllä se onnistuu ennen tota, vaikka tänäänSamuliR kirjoitti:no joo.
Ei vissii kauheest tääl päin on joutilaita stareja tai ainakaa ei tääl sivul pyöri.
Pitänee juhannuksen jälkee ajella kauemmas sit.
Tänää joutessaa kysyin tost Auto-sunist nii 2.7 pääsis vikakoodien lukuu. Huh huh
Taidetaan jo tält päivält unohtaa
motorbit.fiPansu kirjoitti:Jahas ja Karala ilmoitti ettei tee enää custom säätöjä ajanpuutteen vuoksi, mitähän sitten seuraavaksi
Tämä ilmanputsari tuli mieleen, että jos on ronskisti öljytty ja laitettu takaisin niin voipi liata MAF-anturin. Sitten muistinkin, että eihän 32:ssa ole koko anturia. C55:ssa tuo anturi on ja sieltä nuo suodattimet jäi mieleen.SamuliR kirjoitti:Niin tos ylhääl ehoteltii, en meinannukkaan et olis korjaantunut.Pansu kirjoitti:No ei ne putsarit kyllä tuollaista tee, ne joko päästää ilmaa tai ei ja sullahan toi toimii välillä ok. Ihan maalaisjärkee
Nyt tosin nekin on pesty ja öljyilty uudelleen -> Ei vaikutusta, yllätys yllätys.
Eipä taida tarvita ottaa kuvia (kertoo jotain laadusta).Pansu kirjoitti:Otas amgenter vähän lähempiä kuvia pakosarjoista ja mittaa mikä ton lähdön halkaisija on.
Tuo rulla on 64,7 milliä. Se tuli kans jenkeistä kun ei ollut kallis (400 $) laakerin kanssa. Se on laadultaan ihan eri luokkaa kuin nuo pakosarjat.Pansu kirjoitti:Paljos ton sun rullan halkaisija nyt on?
Joo ei tarvii enää mitata, revin omat sarjat irti ja jigit pakosarjoja varten jo valmiit. Kunhan putkitarpeet saapuu niin teen sarjat.amgenter kirjoitti:Tämä ilmanputsari tuli mieleen, että jos on ronskisti öljytty ja laitettu takaisin niin voipi liata MAF-anturin. Sitten muistinkin, että eihän 32:ssa ole koko anturia. C55:ssa tuo anturi on ja sieltä nuo suodattimet jäi mieleen.SamuliR kirjoitti:Niin tos ylhääl ehoteltii, en meinannukkaan et olis korjaantunut.Pansu kirjoitti:No ei ne putsarit kyllä tuollaista tee, ne joko päästää ilmaa tai ei ja sullahan toi toimii välillä ok. Ihan maalaisjärkee
Nyt tosin nekin on pesty ja öljyilty uudelleen -> Ei vaikutusta, yllätys yllätys.![]()
Eipä taida tarvita ottaa kuvia (kertoo jotain laadusta).Pansu kirjoitti:Otas amgenter vähän lähempiä kuvia pakosarjoista ja mittaa mikä ton lähdön halkaisija on.Minä voin kyllä nuo myydä sopuhintaan kun en niitä itselleni laita. Viikonloppuna meen kasailemaan autoa, joten voin silloin mitata tuon.
Tuo rulla on 64,7 milliä. Se tuli kans jenkeistä kun ei ollut kallis (400 $) laakerin kanssa. Se on laadultaan ihan eri luokkaa kuin nuo pakosarjat.Pansu kirjoitti:Paljos ton sun rullan halkaisija nyt on?
Tuota mallia justiinsa. Laipat on tehty ok mutta hitsausjälki aika heikkoa. Törstöjä ei ole hiottu sisältä pois lainkaan. Voi olla, että menee ennemmin heppoja hukkaan jos nuo tuuppaa paikoilleen.Pansu kirjoitti:Vai oli sarjat huonot Onko ne mallia tämä, vai yhtyykö ne kuitenkin kollektoriin?
Mielestäni tuo on sillä vakiolaakerilla mutta voin vielä mitata ja varmistaa. Pieneksihän siinä seinämä menee mutta en ole ainakaan kuullut, että niitä olisi rikki mennyt.Pansu kirjoitti:Onko tuo rulla nyt vielä sillä omalla laakerilla, vai onko se muutettu?
Meinasitko tehdä tuollaiset lyhyet vai pitkät? Pitkät voisin itselleni ottaa jos vain joku kunnolliset tekisi. Vänkärin puolellahan on tilaa tuoda mutta se kuskin puoli on aika tiukka.Pansu kirjoitti:Kunhan putkitarpeet saapuu niin teen sarjat.