CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 20.11.2012 23:50

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kaahonen »

koyama kirjoitti:
kaahonen kirjoitti:Mitenkä teillä riittää lämmöt näissä tuikutetuissa mersuissa? Mulla W211 200cdi tuikutettu ja nyt pakkasilla (-18) tuntuu ettei lämmöt nouse taajamassa kuin nippanappa 60 astetta ja motarilla sitten pääsee nippanappa 80 astetta? Itsetehty maski (armaflex) on siinä ylemässä ritilässä, siis se mikä nousee konepellin kera ylös. Oma epäilys on viallinen termari, tosi se on vaihdetty kesällä, mutta on kait niitä ennenkin useampi pitänyt vaihtaa ennen kuin toimii kunnolla.
Ne termarit falskaa kaikki.On testattu niin monesti.Ylävesiletkusta kokeilemalla sen huomaa
-volvo 340 vm 84 vahatermostaatti ylävesiletkuun 6.90 euroa.
- välijäähdyttimen eteen suoja,
-Jäähdyttimen eteen suoja,kovalevystä tulee hyvä.
-
Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa? laitatko jäähdyttimiin suoraan kiinni vai miten? Ilmeisesti pitäisi tehdä tuolle volvontermarille oma liitos vai mitenkä?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kaahonen kirjoitti: Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa?
semoisista kaupoista missä myydään lastlevyä, kipsilevyä ym rakenus tarvikeita
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Hae etrasta kumimattoa, tulee hyvä kun laittaa kiinni muutamalla maskin kiinnitysruuvilla kiinni
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
kaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 20.11.2012 23:50

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kaahonen »

CDI203 kirjoitti:
kaahonen kirjoitti: Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa?
semoisista kaupoista missä myydään lastlevyä, kipsilevyä ym rakenus tarvikeita
Entä kiinnitys? Syyläreihin suoraan vai johonkin muuhun?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kaahonen kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
kaahonen kirjoitti: Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa?
semoisista kaupoista missä myydään lastlevyä, kipsilevyä ym rakenus tarvikeita
Entä kiinnitys? Syyläreihin suoraan vai johonkin muuhun?
Ei tietoa kiinityksestä
(koskaan ei ole ollut tarvetta keulaa tukkia kunnossa olevassa cdi mersussa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
SuperR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 09.01.2014 10:41
Paikkakunta: Vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja SuperR »

Mitäs järkeä tuossa välijäähyn peittämisessä on?? syyläriin kiinni pari kolme millistä kumimattoa niin rupee lämpiämään.
S124 300tdt -91
W204 180c -08
kaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 20.11.2012 23:50

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kaahonen »

CDI203 kirjoitti:
kaahonen kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
kaahonen kirjoitti: Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa?
semoisista kaupoista missä myydään lastlevyä, kipsilevyä ym rakenus tarvikeita
Entä kiinnitys? Syyläreihin suoraan vai johonkin muuhun?
Ei tietoa kiinityksestä
(koskaan ei ole ollut tarvetta keulaa tukkia kunnossa olevassa cdi mersussa)
Viittaatko vialliseen termariin?
kaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 20.11.2012 23:50

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kaahonen »

SuperR kirjoitti:Mitäs järkeä tuossa välijäähyn peittämisessä on?? syyläriin kiinni pari kolme millistä kumimattoa niin rupee lämpiämään.
Saisko sieltä lämmitys apuva kun egr on poistettu käytöstä?
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja koyama »

delete,tuli pakkasvinkit väärään ketjuun
Viimeksi muokannut koyama, Pe 24.01.2014 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
JTI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ma 10.07.2006 02:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JTI »

Suosittelisin jättämään nuo kikkakuuspeet väliin ja laittamaan vaan termarit kuntoon. 203/270:ssä vaati vaihtaa pariin kertaan termarin ennen kuin tuli kuntoon. Nykyisessäkin laitteessa lämmöt ovat samat kesät talvet, ja ilman peittoja, 'vaikka on softattu'....
S211 280CDI TA
mejsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 24.12.2012 09:35

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mejsu »

JTI kirjoitti:Suosittelisin jättämään nuo kikkakuuspeet väliin ja laittamaan vaan termarit kuntoon. 203/270:ssä vaati vaihtaa pariin kertaan termarin ennen kuin tuli kuntoon. Nykyisessäkin laitteessa lämmöt ovat samat kesät talvet, ja ilman peittoja, 'vaikka on softattu'....

omassa w203 270cdiissä on uudet termarit iso ja pieni lämmöt sai webastolla just 80 asteeseen nopeastikkin mutta kun webaston sammutti jäähtyi saman tien vajaaseen 70asteeseen peitin syylärin ja välijäähyttimen niin johan pysyy ilman webastoa 80asteessa kokoajan ja auto lämpiää huomattavasti nopeampaa myös ilman webastoa. kannattaa se keula tukkia kovimpien pakkasten ajaksi aatelkaapa kuinka kylmää ilma on jos ulkona on -30c niin satasen vauhdissa sehän on moninkertainen kylmyys mikä syylärin läpi menee. niin ja auto on tuikutettu egr pois pelistä. hienosti vetää
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1211
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Mitenkäs on, jos ohjelmoinnin jälkeen auto sammuu satunnaisesti täyskaasulla...
Joo, ensimmäinen arvaus itselläkin oli tietysti "ilmaa putkissa, tai pumppu/suutin -> railpaine romahtaa..."

Mutta ei, * kertoikin syyksi railpaineen olevan liian KORKEA?!

Jumittaako paineensäädin, kun ei ole tottunut sopivaan annosteluun aiemmin?
Vai onko muitakin vaihtoehtoja?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Risto113 kirjoitti:Mitenkäs on, jos ohjelmoinnin jälkeen auto sammuu satunnaisesti täyskaasulla...
Joo, ensimmäinen arvaus itselläkin oli tietysti "ilmaa putkissa, tai pumppu/suutin -> railpaine romahtaa..."

Mutta ei, * kertoikin syyksi railpaineen olevan liian KORKEA?!

Jumittaako paineensäädin, kun ei ole tottunut sopivaan annosteluun aiemmin?
Vai onko muitakin vaihtoehtoja?
Ei nyt varsinaisesti kuulu tähän topicciin mutta ilma polttoaineen joukossa saa aikaan juurikin tuollaisia rail paine liian korkea herjoja.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei tosiaankaan korjuu kuulu tähän.

Ilma polttoaine järjestelmässä aiheuttaa tilanteen, jossa railpaine muuttuu epävakaaksi.
Kyllä se varmasti käy "liian" alhaallakin, mutta vikatilaraja on siellä yläpäässä paljon lähempänä.
Siksi herja tulee ensin liian korkeasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
C12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 16.01.2014 15:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja C12 »

Kysytäänpäs tässä millaisiin lukemiin W204 180C saadaan optimoinnilla? Entä miten jatkossa katsastuksissa päästöt, tuleeko niistä ongelmia?
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Samaan, mihin nuo hiukan vanhemmatkin yhden ahtimen mallit, eli luokkaa 500nm/210hv automaatilla, man malleissa vääntöä pitää runsaasti rajoittaa.
Suutinkartan suurin arvo on 90mg, jolla tuo vääntö irtoaa.
Siihen asti on myös valmistajan toimesta melkein kaikki kartat valmiiksi tehty.

Tuota aivan uusinta konstruktiota, OM651,tä on tehty kahdelle softakoolle, kolme ja neljä megaisina.
Molemmat menee kyllä kaapelilla, ei siinä mitään, mutta neljämegainen on vaan erittäin inhottava ohjelma muokata.
Ei voi tietää etukäteen, kumpi versio kyseessä, eikä omistajan oikeastaan tarviikkaan.

Katsastuksessa ei ole, eikä tule ongelmia, jos kierrätys ja dpf jätetään toimintaan.
Molemmat toimii noissa jo ihan ok, eli toimivalle paketille ei ole (mitään mekaanista) syytäkään tehdä mitään deaktivointeja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
C12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 16.01.2014 15:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja C12 »

Ok, kuulostaa hyvälle :o
Eli tuohan on -12, ja tehdastakuu siis loppuu huhtikuun tietämillä. Eli keväällä/alkukesästä vois optimoida... Ja automaattihan tuo on.
Lukemat ovat kyllä aika paljon isommat kuin mitä ajattelinkaan, lähtökohtahan on 120/300 :clap:
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Ajettu "Tuikun" ohjelmalla yli 20000, pelaa kuin unelma. E 220cdi 2001. Kiitos vaan "Tuikulle".
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eetyzk kirjoitti:Tutun väyrynen 200cdi -99. (EI-facelift) Moottoriohjainboksi vissiin sano sopimuksen irti. Antaa vikakoodia sammutinventtiilistä, se vaihdettiin ja antaa silti.
Tuomio tuli että moottorinohjain paskana.
Tarviikon jotain ohjelmoida jos heittää uuden ECU:n samalla varaosanumerolla kii?
Ei ole suoraan vaihto kelpoinen
kuusenalla... ;) on noita tehty
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Päivitetäänpäs nyt pikkuisen.
Suoran kuutosen (320cdi) ahtimessa, 2359,ssä on siis pakosiipi noin 47mm.
Markkinoilla on nyt saatavana 63mm billettisiipi kompuraksi, jossa "imureikä" on noin 47mm.
Tämän kokoluokan imusiipi voisi vielä alkuperäisen pakosiiven kanssa aika kivasti yhteen pelata.
Ero vakioon on kuitenkin merkittävä, sekä paineen, että ilmantuoton kannalta.
Uskoisin, että hintakaan ei paha ole.
Saa varmastikkin mahtumaan vakiokuoriin.
Uskoisin että jopa luokkaa viiteen kymmeneen lisähevoseen olisi mahdollisuus versus vakiolastu.

Ensimmäinen W211 320cdi muutetulla ahtimella, vakiota paremmalla coolerilla ja kolmen baarin mapilla saa ohjelman ilmaiseksi - jos minun tekemänäni täällä kehitysalueella kelpaa.
Auton pitää olla W211 vakiosuuttimilla ja kunnossa, hiukkassuodatin pois ja katit myös.
Haluaisin tietää, minkä verran vakio tekniikasta irtoaa.

Wanhemmassa W210 väykyssä ei ole mahdollisuutta ruiskutuspaineen nostoon, siinä pitää suuttimetkin vaihtaa todellisen lisätehon saamiseksi.
=> paljon suurempi homma, mutta periaatteessa samaan tehoon on mahdollisuus, mikäli muutos toimii.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jtap
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 13.10.2013 17:08
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jtap »

Mistä keski-suomesta tai lähettyviltä saisi fiksuun hintaan softan w202 c200cdi:hin? Ja minkälaisia lukemia pelkällä softalla olis mahdollista saada? Edellinen pitempiaikainen käyttis oli karvan verran vajaa 200hp bemari niin alkaa tuntua aika mopolta tuo 102hp :D Harkinnassa nyt, että pitäisikö vaihtaa turbo vai meniskö pelkällä softalla. Tosin tällä hetkellä työttömänä pitää varmaan toistaiseksi tyytyä siihen softaan.
W202 200CDI -98
ex. W201 2.0E
+4kpl muita saksalaisia
Avatar
Braide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 25.10.2006 17:21
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Braide »

Iltaa taas "taloon". Nyt on avatarin mersu meikäläisen. 220cdi 2009 vuotinen automaatilla, tietenkii. Mitäs ohjelmaa koneeseen ? kysyä tuikkua vaiko muuta?
jarkko053
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 12.03.2014 10:15

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jarkko053 »

Termos!

Saisko kysäistä vinkkiä seuraavanlaisenn onkelmaan:

Käytössä MPPS ja "38-pin - OBD"-adapteri. Itellä on E320 CDi W210 vm. 01 ja sen sai luettua riemuiten. Seuraavaksi E220 CDI W210 vm. 99 mutta MPPS ei suostunut lukemaan. Osaisko joku kertoa pitääkö joku sulake irroittaa tai onko 38-pinnisen pinnijärjestys erilainen (vaikka kumpikin W210)? Muistaakseni ECU Id tuli kyllä (en ole varma) mutta luku ei ainakaan onnistunut. Softa mietti hetken kun käynnistin luvun, mutta ei tehnyt muuta. Kokeilin kyllä listalta monta ECU -vaihtaria, mutta mikään ei tuottanut tulosta.

T:Jake
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

jarkko053 kirjoitti:Termos!

Saisko kysäistä vinkkiä seuraavanlaisenn onkelmaan:

Käytössä MPPS ja "38-pin - OBD"-adapteri. Itellä on E320 CDi W210 vm. 01 ja sen sai luettua riemuiten. Seuraavaksi E220 CDI W210 vm. 99 mutta MPPS ei suostunut lukemaan. Osaisko joku kertoa pitääkö joku sulake irroittaa tai onko 38-pinnisen pinnijärjestys erilainen (vaikka kumpikin W210)? Muistaakseni ECU Id tuli kyllä (en ole varma) mutta luku ei ainakaan onnistunut. Softa mietti hetken kun käynnistin luvun, mutta ei tehnyt muuta. Kokeilin kyllä listalta monta ECU -vaihtaria, mutta mikään ei tuottanut tulosta.

T:Jake
pinnijärjestys on sama
320cdi on edc15c6
220cdi vm99 on edc15c5 joka pakkaa olemaan ongelmallinen MPPS työkalulle (Galletto toimii hyvin tuohon)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

xr kirjoitti:
jarkko053 kirjoitti:Termos!

Saisko kysäistä vinkkiä seuraavanlaisenn onkelmaan:

Käytössä MPPS ja "38-pin - OBD"-adapteri. Itellä on E320 CDi W210 vm. 01 ja sen sai luettua riemuiten. Seuraavaksi E220 CDI W210 vm. 99 mutta MPPS ei suostunut lukemaan. Osaisko joku kertoa pitääkö joku sulake irroittaa tai onko 38-pinnisen pinnijärjestys erilainen (vaikka kumpikin W210)? Muistaakseni ECU Id tuli kyllä (en ole varma) mutta luku ei ainakaan onnistunut. Softa mietti hetken kun käynnistin luvun, mutta ei tehnyt muuta. Kokeilin kyllä listalta monta ECU -vaihtaria, mutta mikään ei tuottanut tulosta.

T:Jake
pinnijärjestys on sama
320cdi on edc15c6
220cdi vm99 on edc15c5 joka pakkaa olemaan ongelmallinen MPPS työkalulle (Galletto toimii hyvin tuohon)
Onko Mpps mikä käytössä
Tämän näköinen

Kuva

jos on niin vika sattaa olla muualla
15C5 onkelma on ollut poissa jo jonkin(muutaman vuoden) aikaa,
sen jälkeen kun lähetin valmistajalle pari ECu:a että saivat testailla,
tuli päivitys minkä jälkeen tuota onkelma ei ole ainakaan itsellä esiintynyt
tuon jälkeen lukenut mpps:ällä lukisia 15C5 mersuja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jarkko053
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 12.03.2014 10:15

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jarkko053 »

CDI203 kirjoitti:
xr kirjoitti:
jarkko053 kirjoitti:Termos!

Saisko kysäistä vinkkiä seuraavanlaisenn onkelmaan:

Käytössä MPPS ja "38-pin - OBD"-adapteri. Itellä on E320 CDi W210 vm. 01 ja sen sai luettua riemuiten. Seuraavaksi E220 CDI W210 vm. 99 mutta MPPS ei suostunut lukemaan. Osaisko joku kertoa pitääkö joku sulake irroittaa tai onko 38-pinnisen pinnijärjestys erilainen (vaikka kumpikin W210)? Muistaakseni ECU Id tuli kyllä (en ole varma) mutta luku ei ainakaan onnistunut. Softa mietti hetken kun käynnistin luvun, mutta ei tehnyt muuta. Kokeilin kyllä listalta monta ECU -vaihtaria, mutta mikään ei tuottanut tulosta.

T:Jake
pinnijärjestys on sama
320cdi on edc15c6
220cdi vm99 on edc15c5 joka pakkaa olemaan ongelmallinen MPPS työkalulle (Galletto toimii hyvin tuohon)
Onko Mpps mikä käytössä
Tämän näköinen

Kuva

jos on niin vika sattaa olla muualla
15C5 onkelma on ollut poissa jo jonkin(muutaman vuoden) aikaa,
sen jälkeen kun lähetin valmistajalle pari ECu:a että saivat testailla,
tuli päivitys minkä jälkeen tuota onkelma ei ole ainakaan itsellä esiintynyt
tuon jälkeen lukenut mpps:ällä lukisia 15C5 mersuja
Kiitos kummallekin nopeista vastauksista!

MPPS on vanha, en muista softaversiota, mut ei ainakaan 18-> tai lähelläkään. Tuolta nurkista löytyy muistaakseni Galletto. Voisin sen kaivella. Lisäksi pian löytyy Kessi, onko sen toiminnasta tuon ikäisen Merssun kans tietoa?

T:Jake
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Alkuperäiset työkalut yleensä toimii, missä luvataankin.
Kiinan kopiot pitää itse kokeilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Elzux
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 23.06.2013 01:01

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Elzux »

En tiedä kuuluuko tämä kuin osittain tähän aiheeseen mutta kysytään silti. Eli W210 Facelift 270CDI koneella. Ohjelmaa toki kehiin, mutta onko muita tapoja saada lisätehoa? Katti tyhjäksi? Pakokaasun takaisin kierto pois?
-96 W202 M111
Elzux
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 23.06.2013 01:01

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Elzux »

Elzux kirjoitti:En tiedä kuuluuko tämä kuin osittain tähän aiheeseen mutta kysytään silti. Eli W210 Facelift 270CDI koneella. Ohjelmaa toki kehiin, mutta onko muita tapoja saada lisätehoa? Katti tyhjäksi? Pakokaasun takaisin kierto pois?
Tähän mahdollista saada vastausta?
-96 W202 M111
Vastaa Viestiin