Mersua päivittämässä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja penax »

Moro,

On taas vähän vierähtänyt viime vierailusta täällä. Johtunee siitä, että mersun kanssa ei ole ollut ongelmia... ? :D

Nyt on kuitenkin tullut aika ajaa 124:nen paaliin ja etsiä uudempi ja vähemmän ajettu yksilö alle. Tavoitteena on suurin piirtein seuraavanlainen katiska.

-E-korinen dieselfarkku, mieluusti 200/220.
-vaihteistoksi käy (kommenteista riippuen) manuaali tai automaatti
-vuosimalli 2006-2009 (uudemmat menee kalliiksi)
-ajomäärä max. 150-170 tkm.

Olen tässä vuosien mittaan monestikin todennut, että autokaupassa häviää aina, ainakin asiakas. Siksi pyrin vaihtamaan autoa mahdollisimman harvoin. Nykyinen tulee juhannuksen tienoilla olleeksi 11 vuotta, ja tällä(kin) kertaa tavoitteena on, että seuraava autonvaihto tapahtuisi vasta n. 10 vuoden kuluttua. Ajokilometrejä tulee vuosittain luokkaa 30-35 tkm, joten edellä mainittujen speksien mukaan mittarissa olisi 10 v päästä n. 500 tkm. Kilometrit kertyvät pääasiassa 2x40 km päivittäisestä työmatkasta (maantieajoa).
Miten on, kestääkö tämän päivän autot tuollaisia kilometrejä pelkästään huoltamalla, ts. ilman isoja murheita?

Nää mersut(kin :P ) on kehittyneet niin paljon sitten vuoden 2003 (kun tuon nykyisen hankin), että haluaisin vähän tietoa/kokemuksia/kommentteja edellä mainitun kaltaisesta kinneristä.

-Onko eroa kestävyydessä 200/220CDI versus 270/320CDI? Kulutuseroa ilmeisesti ainakin on jonkin verran?
-Automaattilaatikko, kuinka kestää kilometrejä? Vaatiiko erityishuomiota?
-Tyyppivikoja, ts. mitä on hyvä tietää?


Kaikki asialliset kommentit huomioidaan. :D

PS. Tää kyllä lähentelee pyhäinhäväistystä, mutta muitakin merkkejä/malleja voi ehdotella vastaavassa kokoluokassa. :oops:

-penax-
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja penax »

Ei oo vissiin kellään tämmöstä kiesiä, ku ei oo tullu kommentteja?

- penax -
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei tule lankulla kovin tututki mutta ostapa uudempi :D ...no vitsi ,vitsi.
Haulla löydät kyllä valmista juttua w211,automaateista ja tyyppivioista.
Farkun takailma jousituksesta...laatikon läpiviennistä,öljyä boxeissa,johtosarjoissa..kyb venttiileistä,johdinlevystä ja perän laakeroinnista.
Tossa nyt jotain pintaraapaisua.
Halvempaa ajoa kuin lankulla ei saa mutta paremman kyydin.
Perus juttuja vain ja täältä lukemalla ja itse tekemällä säästää tai neuvot mistä ostaa.
Vaihtamaanhan nämä lankut joutuu jossakin vaiheessa pois ja uudempaan.
Kestävyydeltään ei eroja kutosissa tai nelosissa mutta voiman määrä ja väännön erot ja sylinteriden ero korjaus hintoihin.
purettuna jo paljon eli moottori ja muitakin osaa löytyy hyvin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja pforsell »

2006 ja tuoreemmat ovat facelift-versioita. SBC-jarrut on poistettu ja glykoliongelma samoin. W211 facelift lienee yksi vähävikaisimmista Mersuista vuosikymmeniin.

Eipä silti, itselläni oli pre-facelift 320 CDI ja 270 CDI joilla ajelin huolettomasti yhteensä 250.000 km. Sedaniin (320 CDI suomiauto) tuli takaisinkutsu, jossa vaihdeltiin etupään niveliä. Autossa oli ostaessa mittarissa 80 tkm ja myydessä 220 tkm. Farkkuun (270 CDI tuontiauto) tuli myös tehtaan takaisinkutsu, ja silloin vaihdeltiin SBC-osia ja airbag/SRS-osia. Autossa oli ostaessa mittarissa 110 tkm ja myydessä 240 tkm.

Molemmat takaisinkutsut minulle tietysti nolla euroa. Kallein varaosa omasta pussista kuuden vuoden aikana taisi olla termostaatti, 22 euroa.

Joko sedanin pienemmästä ilmanvastuksesta tai moottorin ominaisuuksista johtuen 320 CDI kulki litran pienemmällä kulutuksella, kuin 270 CDI farkku. Tämä kulutusero siis maantiellä työmatka-ajossa 140 km päivässä. Eli rivikuutonen meni reilusti alle 6 litralla ja riviviitonen hörppi 7 litraa. Uudemmissa 320:ssä on tosin V6 eikä tuota vanhempaa työhevos-rivikuutosta.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jos mennään huolettomien kilometrien ehdoilla, on 2X0Cdi hyvä valinta. Voimaa on ihan mukavasti (softattuna 200hv/450Nm) ja näissä on aina 5-lovinen automaatti (isommissa 7), mikä lienee käyttöiältään yksi automaailman kestävimmistä automaateista ja lisäksi helppo ja jopa halpa huollettava. Laatikon öljynvaihdot kannattaa kuitenkin tarkistaa, mutta ei se maailma siihen kaadu vaikka tuollaiseen 150tkm ajettuun olisi vaihdettu huoltosopimuksen mukaisesti vain kerran jos toimii nätisti. Vaihtaa/vaihdattaa sitten vain itse sinne huuhtelemalla öljyt + ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä tuon KYB:n ja laatikon läpiviennin (n. 400€ homma teetettynä sis. kaiken tarvittavan mutta helppo homma myös kotimekaanikolle itse tehtynä).
500tkm-1miltsin ajettuja w211:ä nähneenä sanoisin että tämä malli kestää varmaan parhaiten kilometrejä mistään Mersuista ja normaali huolenpidolla olleessa facelistissä en ole ikinä nähnyt laikkuakaan ruostetta, kilometreistä huolimatta.

Ja sitten kun täällä (useimmiten Mersuttomat tai ainakin kyseistä mallia omistamattomat) huutelee näistä kalliista ilmapussi/suutin ja vaihteistorempoista niin lisätään tähän vielä vähän jotain hintoja.
Ilmapussit farkkuun: 270€/kpl, parempi laatuiset kuin orkkikset.
Suuttimet, Delphi piezo: peruskorjatut 150€/kpl.
Johdinlevy, vaihteisto: 150€.
Läpivienti/pistokeholkki, vaihteisto: 8€ (estää tuon öljyn joutumisen ohjainboxiin).
KYB-venttiili, vaihteisto: n. 70€ orkkiksena, helppo vaihtaa.
Lisäksi peruskulutusosat halpoja ja hyvin saatavissa ja jos erotat ruuvimeisselin jakoavaimesta niin näiden kanssa pääsee myös omatoimisesti melko pitkälle :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja koyama »

Mallivaihtoehdoista avantgarde miellyttää sisustan osalta lähes kaikkia jotka autoon istahtaa.Hanki sellainen lasikattoluukulta.
200 cdi lastutettuna on taloudellinen ja varmasti riittävä vanhan 5 pyttysen jälkeen.Nykyinen 5 pyttynen on aika janoinen neloseen verrattuna ..lähes 2 litraa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja penax »

Kiitos asiallisista ja hyvistä kommenteista.

pforsell kirjoitti:
"2006 ja tuoreemmat ovat facelift-versioita. SBC-jarrut on poistettu ja glykoliongelma samoin. W211 facelift lienee yksi vähävikaisimmista Mersuista vuosikymmeniin."

Tuo sopisi hienosti mun aatoksiiin, eli tämän hetken ajatus on -08 farkku.

sonikki kirjoitti:
"Jos mennään huolettomien kilometrien ehdoilla, on 2X0Cdi hyvä valinta.
....
Lisäksi peruskulutusosat halpoja ja hyvin saatavissa ja jos erotat ruuvimeisselin jakoavaimesta niin näiden kanssa pääsee myös omatoimisesti melko pitkälle "

Nimenomaan huolettomat kilometrin on tähtäimessä. Ja neloskonetta olen itsekin ensisijaisesti ajatellut. Mulle 100 (tai 125) kW riittää hyvin. Ja työkalut pysyy kyllä käsissä. Minulla on onni omistaa hyvä tuttava, joka pitää AD-ketjun korjaamoa. Hänellä on siinä ohessa TI-puoli jossa tulee tehtyä itse kaikki perushuolto, ja paljon muutakin, mm. kannentiivisteiden ja jakoremmien vaihdot ym.

Otsikon aiheessa pysyen, jatketaanpa juttua vähän eri suuntaan.

Alkuperäisen speksauksen rinnalle on nyt tullut vähän uutta. Kaveri tuossa heitti ajatuksen, että kannattaisi tuoda Saksasta 2010-mallinen (W212), alle 200 tkm ajettu taksi. Kun niissä on jo kuulemma uudet pienempipäästöiset Blue Efficiency-koneet, niin niiden pienemmät verot kompensoivat hieman kalliimpaa hankintahintaa. Tuollaisen hinta voisi hyvällä tuurilla jäädä parinkympin nurkille, eli voisi juuri ja juuri sopia mun budjettiin (max. 20 000). Sedaniinkin pitänee silloin tyytyä, mutta sen kanssa voi elää. :twisted:

Miten tuollaiseen taksiin pitäisi suhtautua? Joutuuko varautumaan nopeammin ongelmiin, kun taksit kuitenkin saavat yleensä reilusti sikapossua, varsinkin kaupunkiajossa?
Lisäksi jotkut huhuaa, että tuo kermanvärinen maali olisi jotain ihmeen lateksia :think: , ja nuo olisivat muutamassa vuodessa kuppasen näköisiä. Pitäneekö paikkansa?
Toisaalta, onko tehtaalla taksiksi varustellussa autossa jotain parempaa kuin perusautossa? Ainakin huhujen mukaan esim. suomitaksiin on aikoinaan saanut esim. järeämmän perän ym.?

Lisäksi voisi kuvitella, että ainakin Saksan suurkaupunkitaksit eivät juuri ehdi jäähtymään, joten moottorin kulumisen ei pitäisi olla iso ongelma, kun on koko ajan käyntilämmössä. Alustan osat varmaan saavat kovaa kohtelua, mutta eihän mersun, ainakaan 124:n alustan läpikäynti montaa sataa maksa. Motonetin muovikassillinen muutaman kympin/kpl maksavia puslia ja päivä työtä TI-hallin nosturilla, niin alusta on uudenveroinen.

Miten lie tämä päästöjen nimissä keksitty Start/Stop-systeemi? Mitä esim. turbo sanoo jos sen voitelu katkaistaan tämän tästä kiivastahtisessa kaupunkiajossa? Ja onko 200 tkm kaupunkitaksiajoa startteineen ja stoppeineen kuluttanut esim. starttimoottorin loppuun?

Näitä mietiskelee hän tällä kertaa.
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jos olet oikeasti etsimässä huoletonta vaihtoehtoa ,niin UNOHDA ex-taksit heti. Turkinpojat myy näitä omilla pihamyymälöissään ja kilometrilukema on vain viitteellinen.
Saksan takseissa on nykyisin kermanvärinen teippaus normimaalin päällä.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja penax »

sportsman kirjoitti:Jos olet oikeasti etsimässä huoletonta vaihtoehtoa ,niin UNOHDA ex-taksit heti. Turkinpojat myy näitä omilla pihamyymälöissään ja kilometrilukema on vain viitteellinen.
Saksan takseissa on nykyisin kermanvärinen teippaus normimaalin päällä.
Kiitos kommentista, otetaan huomioon.

Lisää kommentteja?
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja penax »

Otti silmään tuollainen ilmoitus mobilessa.

Kaveri väittää myyvänsä 07-mallista E 280 T -mersua 7G-Tronicilla ja SBC-jarruilla.
Eikös SBC poistunut -07 faceliftissä?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... age=200000" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Nyt on annettu tuontifirmalle alustava pyyntö etsiä ja ehdotella uutta johtotähteä taloon.
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja koyama »

penax kirjoitti:Otti silmään tuollainen ilmoitus mobilessa.

Kaveri väittää myyvänsä 07-mallista E 280 T -mersua 7G-Tronicilla ja SBC-jarruilla.
Eikös SBC poistunut -07 faceliftissä?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... age=200000" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Nyt on annettu tuontifirmalle alustava pyyntö etsiä ja ehdotella uutta johtotähteä taloon.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 07&asrc=fa" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolle hintaa 22500 euroa kaikkine lisukkeineeen.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 64&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
27500 euroa.Kuskin penkki voi korjaantua takuuseen
Tuossa esimerkkisi autossa hinnaksi muotoutuu 20000 euroa
Viimeksi muokannut koyama, Ti 25.03.2014 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

penax kirjoitti: Miten tuollaiseen taksiin pitäisi suhtautua? Joutuuko varautumaan nopeammin ongelmiin, kun taksit kuitenkin saavat yleensä reilusti sikapossua, varsinkin kaupunkiajossa?
Lisäksi jotkut huhuaa, että tuo kermanvärinen maali olisi jotain ihmeen lateksia :think: , ja nuo olisivat muutamassa vuodessa kuppasen näköisiä. Pitäneekö paikkansa?
Toisaalta, onko tehtaalla taksiksi varustellussa autossa jotain parempaa kuin perusautossa? Ainakin huhujen mukaan esim. suomitaksiin on aikoinaan saanut esim. järeämmän perän ym.?

Lisäksi voisi kuvitella, että ainakin Saksan suurkaupunkitaksit eivät juuri ehdi jäähtymään, joten moottorin kulumisen ei pitäisi olla iso ongelma, kun on koko ajan käyntilämmössä. Alustan osat varmaan saavat kovaa kohtelua, mutta eihän mersun, ainakaan 124:n alustan läpikäynti montaa sataa maksa. Motonetin muovikassillinen muutaman kympin/kpl maksavia puslia ja päivä työtä TI-hallin nosturilla, niin alusta on uudenveroinen.
Edellä jo todettiinkin, mutta muutamassa saksalaisessa kaupungissa käyneenä voin todeta, että et edes harkitsisi mitään vanhaa suurkaupunkitaksia, jos olisit nähnyt sellaisen. Riittää kun katsoo viiden metrin etäisyydeltä. :)
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja penax »

No niin, nyt on pitkän ja perusteellisen harkinnan :think: jälkeen hankittu taloon uusi auto. Siinä rytäkässä pääsi merkkikin vaihtumaan. Taloon tuli BMW 525 dAT LCI-facelift vm. -08.

Kiitos kuluneista vuosista ja kannustuksesta Mersun kanssa taistellessa.

Foorumit päivittyivät samalla, mutta varmaan tulee tätä(kin) palstaa vielä lueskeltua.
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Saattaa tulla ikävä tämän foorumin ilmapiiriä. Btcf:ää lueskelleena huomaa kyllä sen saman älykkyyden tason mitä tuola tien päällä.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Re: Mersua päivittämässä

Viesti Kirjoittaja penax »

S202 kirjoitti:Saattaa tulla ikävä tämän foorumin ilmapiiriä. Btcf:ää lueskelleena huomaa kyllä sen saman älykkyyden tason mitä tuola tien päällä.
Joo, saattaahan se olla noinkin. Tälle foorumille täytyy antaa täydet pisteet asiallisuudesta. En tosiaan muista täällä törmänneeni amistason juttuihin.

Mitä älykkyyteen tulee, niin en usko, että automerkki vaikuttaa ainakaan minun älykkyysosamäärääni. Ajotyylikään ei luultavasti tule mainittavasti muuttumaan, mitä nyt ohitukset tapahtuvat nopeammin (lue: turvallisemmin) kun on kunnolla jusua takana. Ja kyllä se Bemarikin tarvitsee kunnon turvavälit. Ja tietääkseni ylinopeuden sakkorajatkaan eivät ole merkkikohtaisia. :lol:

Kaikkea hyvää tämän palstan lukijoille!
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Vastaa Viestiin