Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Coolerin vaihto tuli tehtyä Kiitos "Naapurin" Jonille avusta.
Kilanderille myös kiitos neuvosta putkienhankintaa liittyen.
Cooler Biltema halvin noin 50e
Putket do88se 57mm,70mm päillä menee "heittämällä". Isomman putken päätä me leikkasimme n.2cm istui paremmin.
Klemmarit do88se myös ostin 70-78mm on sopiva MUTTA 54-62mm ei sovi coolerin toiseen päähän.
Kilanderille myös kiitos neuvosta putkienhankintaa liittyen.
Cooler Biltema halvin noin 50e
Putket do88se 57mm,70mm päillä menee "heittämällä". Isomman putken päätä me leikkasimme n.2cm istui paremmin.
Klemmarit do88se myös ostin 70-78mm on sopiva MUTTA 54-62mm ei sovi coolerin toiseen päähän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Lisätään että vaikutus olis huomattava kun coolerin vaihtoi. Noh osaako joku viisaampi sanoa kun cooleria asennettiin siinä kävi vanhoja viisaita miehiä ja näki kuinka likaset putket oli niin sano että huohottimen putki pitäis ottaa pois ilmaletkuisita ja laittaa ne vaikka maahan valumaan taikka sitten johonkin pulloon... onko kokemuksia?
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Täsä parempi kuva istuvuudesta..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Tämä yhdistelmä näyttäis toimivan vanhemmissa mersuissa.. eikä ole kallista hupia n.20e posteineen + johto.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Ongelmia tai ominaisuuksia löytyy lisää!
Autoa kutiteltiin tälläviikolla ja näyttänee siltä, että vaihteisto menee taas auki
Oireet: Kiihdytyksessä nykii(aaltoilee) ja kuuluu pieni vihellyt: Menee siis KYB-ventiili vaihtoon.
Oire2: Kylmänä nykii 1-2 ja vähän 2-3 vaihtaessa. lämpösenä toimii todella hyvin onko ideoita tähän vikaan? Mitä muuta laitetaan vaihtoon?
Autoa kutiteltiin tälläviikolla ja näyttänee siltä, että vaihteisto menee taas auki

Oireet: Kiihdytyksessä nykii(aaltoilee) ja kuuluu pieni vihellyt: Menee siis KYB-ventiili vaihtoon.
Oire2: Kylmänä nykii 1-2 ja vähän 2-3 vaihtaessa. lämpösenä toimii todella hyvin onko ideoita tähän vikaan? Mitä muuta laitetaan vaihtoon?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 11:40
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Öljyllä vuoraaminen heikentänee coolerin toimintaa melko tehokkaasti ja imukanavien umpeen muurautuminen ei sekään paranna moottorin hyötysuhdetta. Kompuran siipeen pikkuhiljaa kiinni palava kakka saattaa myös ajan kanssa aiheuttaa vähemmän kivaa. Tuollainen öljyn erotin tuli väkästeltyä parista ylimääräiseksi jääneestä letkusta, tehostimen nestesäiliöstä ja telineestä.YOUgo kirjoitti:Lisätään että vaikutus olis huomattava kun coolerin vaihtoi. Noh osaako joku viisaampi sanoa kun cooleria asennettiin siinä kävi vanhoja viisaita miehiä ja näki kuinka likaset putket oli niin sano että huohottimen putki pitäis ottaa pois ilmaletkuisita ja laittaa ne vaikka maahan valumaan taikka sitten johonkin pulloon... onko kokemuksia?
Näissä itse tehdyissä virityksissä kannattaa talvella vähän seurata että ei lähde jäätymään. Voi tarvita ylimääräistä lämmitintä letkuun.

E 270 CDI T Elegance -00
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Öljyllä vuoraaminen heikentänee coolerin toimintaa melko tehokkaasti ja imukanavien umpeen muurautuminen ei sekään paranna moottorin hyötysuhdetta. Kompuran siipeen pikkuhiljaa kiinni palava kakka saattaa myös ajan kanssa aiheuttaa vähemmän kivaa. Tuollainen öljyn erotin tuli väkästeltyä parista ylimääräiseksi jääneestä letkusta, tehostimen nestesäiliöstä ja telineestä.E.Koskinen kirjoitti:YOUgo kirjoitti:Lisätään että vaikutus olis huomattava kun coolerin vaihtoi. Noh osaako joku viisaampi sanoa kun cooleria asennettiin siinä kävi vanhoja viisaita miehiä ja näki kuinka likaset putket oli niin sano että huohottimen putki pitäis ottaa pois ilmaletkuisita ja laittaa ne vaikka maahan valumaan taikka sitten johonkin pulloon... onko kokemuksia?
Näissä itse tehdyissä virityksissä kannattaa talvella vähän seurata että ei lähde jäätymään. Voi tarvita ylimääräistä lämmitintä letkuun.
Ok. Pitänee tuota harkita, kun saa isomman viat pois.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Autossa on edelleen savutus ongelmia! Alipainepuolta lähin katsomaan ja heti heräsi kysymys!
Eli kuskin puolella on pieni pömpeli josta menee putki egr:lle. Tässä pienessä putkessa oli jotain sisällä? kuuluuko sielä olla joku suodatin tai vastaava? Ilma ei ainakaan kulje tuosta kohtaan läpi....
Eli kuskin puolella on pieni pömpeli josta menee putki egr:lle. Tässä pienessä putkessa oli jotain sisällä? kuuluuko sielä olla joku suodatin tai vastaava? Ilma ei ainakaan kulje tuosta kohtaan läpi....
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
.
Jos ymmärrän putken oikein, siinä on alipaine.
Laita tukkoon vaan kaikki egr,lle menevät pikkuletkut.
Mitenkäs oli imusarjan läppien tilanne.
Jos ymmärrän putken oikein, siinä on alipaine.
Laita tukkoon vaan kaikki egr,lle menevät pikkuletkut.
Mitenkäs oli imusarjan läppien tilanne.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Sielä oli puinen väri kynä! otin sen jo pois. Voin laitaa sen takaisinkintuikku kirjoitti:.
Jos ymmärrän putken oikein, siinä on alipaine.
Laita tukkoon vaan kaikki egr,lle menevät pikkuletkut.
Mitenkäs oli imusarjan läppien tilanne.

Huomenna auto menee *rin perään niin näkee noitten suuttimien kunnon..
Sen jälkeen jatketaan touhuilua...
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
tuikku kirjoitti:.
Jos ymmärrän putken oikein, siinä on alipaine.
Laita tukkoon vaan kaikki egr,lle menevät pikkuletkut.
Mitenkäs oli imusarjan läppien tilanne.
Kiitos Tuiku kysymyksestä! Kiitos Sorsso:joka huomasit tankon väärän asennon!
Savutuksen vika oli imusarjan läpissä. Läppien tanko ei ollut kytketty moottoriin ja pääsi liikumaan vapaasti. Nyt kun tanko jumitettiin eteen niin savutus pieneni reilusti, tehoja tuli paljon, auto kiertää iloisesti loppuun asti eikä n.3000 kieppeilä laiskistu.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Ja uutta vikaa pukkaa! Vaihteeksi prikka hajosi suuttimen alta.. Noh kai ne kaik on vaihdetava, muuten näyttää menevän kaik vuorotellen.
Auton perä on edelleen turhan napakka kuopissa. Miten sitä vois saada pehmosemmaksi?
Auton perä on edelleen turhan napakka kuopissa. Miten sitä vois saada pehmosemmaksi?
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Perän kovuuden syyksi itse veikkailin paljepallojen rikkoitumisen.


Mitäs on viisaammat mieltä?


Mitäs on viisaammat mieltä?
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Jep nehän sieltä on rikki joko muuttuu kivikovaksi tai sitten sellaiseksi pomppulinnaksi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Herra koettelee, muttei hylkää......
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Sinäpä sen sanoit!tahtoomersun kirjoitti:Herra koettelee, muttei hylkää......
Voin sinua nyh lohduttaa, että tämä mersuilu on harrastus. Menee aikaa ja vähän rahaakin, mutta niin kauan kuin on hauskaa niin jatketaan.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Työt haittaa harrastuksia
Ja uusia ihmeellisyyksiä Mersusta löytyy:
Auto toimii hyvin vain 3000 kieroksen jälkeen (läppien tangot jumitettu auki, jos olis muussa asennossa olis vääntöä hyvin, mutta ei tehoa isoilla kieroksilla).
Eilen tuli ohiteltua ja pidettyä kiirettä, ja tehot loppuii, vähän kuin turbo olisi luovuttanus. Tehoa tuntui olevan alakieroksilla enemmän, mutta ennen 3000 kierosta meno hyyty.
Kotiin pässtyä katoin konehuoneeseen:
Luulin että imusarjan läpät olivat pääseet liikumaan, Mutta ne oli samassa asennossa.
Ainoa "vika" oli nokasta ilmanpuhdistajalle menevä letku, se oli vinossa. Otin kyseisen letkun pois ja lähdin ajamaan ja tehoa oli jopa aavistuksen enemmän kuin ennen reissua (ilma oli menny pakkasen puolelle)....
Olisko mahdollista että autossa on ilmamassamittari rikki?
*:ri mukaan mitattuna mittari oli vihreällä kun auto oli tyhjäkäynillä, mutta kun lähti kiihyttämään niin mittari meni heti oikeaan laitaan punaselle.
Eli kuuluuko se starin mittari pysyä myös kiihdytyksissä vihreällä vai saako mennä punaselle?

Auto toimii hyvin vain 3000 kieroksen jälkeen (läppien tangot jumitettu auki, jos olis muussa asennossa olis vääntöä hyvin, mutta ei tehoa isoilla kieroksilla).
Eilen tuli ohiteltua ja pidettyä kiirettä, ja tehot loppuii, vähän kuin turbo olisi luovuttanus. Tehoa tuntui olevan alakieroksilla enemmän, mutta ennen 3000 kierosta meno hyyty.
Kotiin pässtyä katoin konehuoneeseen:
Luulin että imusarjan läpät olivat pääseet liikumaan, Mutta ne oli samassa asennossa.
Ainoa "vika" oli nokasta ilmanpuhdistajalle menevä letku, se oli vinossa. Otin kyseisen letkun pois ja lähdin ajamaan ja tehoa oli jopa aavistuksen enemmän kuin ennen reissua (ilma oli menny pakkasen puolelle)....
Olisko mahdollista että autossa on ilmamassamittari rikki?
*:ri mukaan mitattuna mittari oli vihreällä kun auto oli tyhjäkäynillä, mutta kun lähti kiihyttämään niin mittari meni heti oikeaan laitaan punaselle.
Eli kuuluuko se starin mittari pysyä myös kiihdytyksissä vihreällä vai saako mennä punaselle?
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Eikös sen kuulu pysyä vihreällä alueella.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Lisää ihmeellisyyksiä
Vaihdettiin kyb-ventiili ja huomasimme tuollasen reiän ku montuun päästiin... Noh kuuluuko tuo olla noin vai pitäiskö siinä olla joku tulppa?

Vaihdettiin kyb-ventiili ja huomasimme tuollasen reiän ku montuun päästiin... Noh kuuluuko tuo olla noin vai pitäiskö siinä olla joku tulppa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Kilometrejä tulee ja ongelmat uusiutuu...
Eli dieseliä taas alkoi auto vuotamaan, ajattelin vihdoin aukaista pumpun ja kassoa onko siellä tiiviste rikki...
Kysymys pumpun irrotuksesta, tuleeko sieltä öljyä? eli pitääkö öljyt ottaa pois kun nyppää tuon pumpun pois?
yllä olevaan kuvaankin sais kommentoida onko normaalia tuo reikä....
Eli dieseliä taas alkoi auto vuotamaan, ajattelin vihdoin aukaista pumpun ja kassoa onko siellä tiiviste rikki...
Kysymys pumpun irrotuksesta, tuleeko sieltä öljyä? eli pitääkö öljyt ottaa pois kun nyppää tuon pumpun pois?
yllä olevaan kuvaankin sais kommentoida onko normaalia tuo reikä....
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Ei sieltä öljyt mäjelle tuu. Joko sulla oli tiivistesarja hommattuna?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Löytyy!!!MiHe kirjoitti:Ei sieltä öljyt mäjelle tuu. Joko sulla oli tiivistesarja hommattuna?
Kiitos tiedosta..
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Jäikin vaihtamatta,, Hihna yhden ruuvin edessä ja hihnan löysyttäjän kärki oli rikki noh, tulipa ainakin opittua että ropellin saa irti vaikka ns.visko jäiskin paikalleen.. tuli kummasti tilaa tehä hommia....
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Mikä kärki? Yleensähän noissa vaihtoehtoina on joko sisä/ulkopuolinen torxi mihin toiseen saa saa myös hylsyn kii... http://images.gasgoo.com/MiMgIzE3ODg5NT ... 2-w203.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: tai sitten perinteinen rengasrauta, en muista saako sitä tuonne mihinkään välin 'sopivasti'
Edit: tai sitten perinteinen rengasrauta, en muista saako sitä tuonne mihinkään välin 'sopivasti'
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Katoppa minähän väänsin tuosta pyörän keskeltä:) Onneksi en rikkonut mitään..
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Päivitellään. Autoon tuli vaihdettua korkeapainepumpun tiivisteet! Kiitos ohjeet mitä löytyy:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ti#p791440" onclick="window.open(this.href);return false;
JA englanniksi: http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316" onclick="window.open(this.href);return false; (tämä google kääntäjällä)..
Noitten avulla tuli opittua. Näin suhkot kankea sormisena sain jopa nuo onnistumaan, tosin vielä ei ole tienpäälle lähdetty kun viskon ropelli ym viel irti...
Jos ja kun joku kyseistä projektia tekee, niin hiominen 1500 ja 2000 paperilla kannet puhtaaksi ruosteesta.
JA vielä Itse käytin jarru cleaneria osien puhdistukseen niin ne ei vetänyt niin hiekkaa sun muuta likaa puoleensa, jos osat on dieselissä niin vaikea pitää puhtaana..
Kasauksessa kannattaa tappi laittaa pumpuu. Kansi väärippäin käteen niin pysyy tiivisteet paikoilaan.
Ruuvipenkki on pakollinen jos haluaa saada ruuvit pysymään ehjänä..
Ilman ruuvipenkkiä yritin ja yksi kannen ruuveista hajosi. (jäi vääntämättä lopulliseen momenttiin grr.)....
Joku sanoi että pieni prikka joka tulee kanteen pitää aina vaihtaa, minulla oli yksi hukassa ja koitin nyt vanhaa. Eli tämäkin kohta selviää pitääkö paikkansa..
Lopuun voin sanoa: Mersumiehet jotka vielä ajelee väykyillä ovat mustakäsisiä tai laihalompsaisia:)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ti#p791440" onclick="window.open(this.href);return false;
JA englanniksi: http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316" onclick="window.open(this.href);return false; (tämä google kääntäjällä)..
Noitten avulla tuli opittua. Näin suhkot kankea sormisena sain jopa nuo onnistumaan, tosin vielä ei ole tienpäälle lähdetty kun viskon ropelli ym viel irti...
Jos ja kun joku kyseistä projektia tekee, niin hiominen 1500 ja 2000 paperilla kannet puhtaaksi ruosteesta.
JA vielä Itse käytin jarru cleaneria osien puhdistukseen niin ne ei vetänyt niin hiekkaa sun muuta likaa puoleensa, jos osat on dieselissä niin vaikea pitää puhtaana..
Kasauksessa kannattaa tappi laittaa pumpuu. Kansi väärippäin käteen niin pysyy tiivisteet paikoilaan.
Ruuvipenkki on pakollinen jos haluaa saada ruuvit pysymään ehjänä..
Ilman ruuvipenkkiä yritin ja yksi kannen ruuveista hajosi. (jäi vääntämättä lopulliseen momenttiin grr.)....
Joku sanoi että pieni prikka joka tulee kanteen pitää aina vaihtaa, minulla oli yksi hukassa ja koitin nyt vanhaa. Eli tämäkin kohta selviää pitääkö paikkansa..
Lopuun voin sanoa: Mersumiehet jotka vielä ajelee väykyillä ovat mustakäsisiä tai laihalompsaisia:)
Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Testilenkki heitetty, ja jotain postiivistä, auto alkoi vähän jopa savuttelee,,,, Eli ruokaa tulee enemmän kuin hetki sitten....
Olisko kellään tietoa tai valokuvaa miten minun 2001 vuosimallin autossa pitäisi mennä polttoaine letkut. En niitä meinaa millään saada kiinni ettei ne kävisi remmiin. Kumpikaan letkuista ei halua mennä pumpun alapuolella oleviin liittimiin alimmaiseen uraan. Uudet /liittimet/ mihin letkut painetaan kiinni tulee tänään saa nähä onko mitään vaikutusta... Tuu että nuo letkut olis vähän lyhyet, mutta sehän ei ole mahdollista. Luulen että olen asentanut ne väärin, mutta tästä minun mallista on niukasti kuvia tiedossa. Auto on mallia missä ei ole sammutinta..
Ja nyt lähen viettää ? vuotisHääpäivää Toyotan rattiin ja matkana taas kohti Vehoa
.... Onneksi rakas vaimo on ymmärtäväinen minun harrastustani kohtaan....
Olisko kellään tietoa tai valokuvaa miten minun 2001 vuosimallin autossa pitäisi mennä polttoaine letkut. En niitä meinaa millään saada kiinni ettei ne kävisi remmiin. Kumpikaan letkuista ei halua mennä pumpun alapuolella oleviin liittimiin alimmaiseen uraan. Uudet /liittimet/ mihin letkut painetaan kiinni tulee tänään saa nähä onko mitään vaikutusta... Tuu että nuo letkut olis vähän lyhyet, mutta sehän ei ole mahdollista. Luulen että olen asentanut ne väärin, mutta tästä minun mallista on niukasti kuvia tiedossa. Auto on mallia missä ei ole sammutinta..
Ja nyt lähen viettää ? vuotisHääpäivää Toyotan rattiin ja matkana taas kohti Vehoa

Re: Toinen väykky tuli ja ongelmat alkoi heti:)
Lisäys. uudet liittimetn polttoaine putkiin ja kaikki toimii kuin uutena... Todella naftisti sopii mutta sopii.... Korkeapainepumppu ei vuoda eli tuon huollon pystyy lähes jokainen tekemään..