Haluttavat lisävarusteet nostavat tietysti auton arvoa. Minulle tärkeitä oli panoraama katto, Xenon valot, takapenkit, alkuperäiset 18" AMG vanteet. Haluttavuutta nostaa myös facelift vuosimallit vm96 --> eteenpäin ja mahdollisemman originaali kunto. Minulle kävi hyvä pulla, että löysin kaikki nuo ominaisuudet samassa paketissa.
Jos palaa vielä tuohon SL600 vs. SL500 pohdintaan: Muinoin 90-luvulla kun tutut myi näitä uutena, muistan käyneeni keskusteluja siitä, että 600:n suurempi paino (+140kg) aiheutti jo huomattavia negatiivisuuksia auton ajo-ominaisuuksiin verrattuna SL500 -malliin. Kyseessä ei ollut enään lähellekkään "Sport Leicht" ja siksi 500:n pannua suositeltiin parhaana ratkaisuna tähän koriin. Onko kukaan 600:n omistaja koeajoilla huomannut, että autossa on reilusti enemmän massaa vs. 500? Vertailuksi SL320 painaa 200kg vähemmän kuin SL600 (1780kg vs 1980kg). Kun olen harrastanut kevyitä urheiluautoja (MX-5) niin voin sanoa että 200kg:n painonlisäys on missä tahansa autossa aivan h***etisti ja aina
Painoja voi käydä ihmettelmässä täältä:
http://www.automobile-catalog.com/make/ ... /1996.html" onclick="window.open(this.href);return false;