124:sen kattoluukku

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kakkosnelonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ma 30.08.2004 09:25
Paikkakunta: pohjois-suomi

124:sen kattoluukku

Viesti Kirjoittaja Kakkosnelonen »

sain luukun pelaan mut se aukee ja mennee kiinni vain nytkyttämällä katkasijaa. Kun pitää katkaisijaa pohjassa niin se liikku vähän (2-5cm) ja pysähtyy kun painaa uudestaan niin se liikkuu taas. onko käytön puutetta vai mitä
Avatar
miikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 11.05.2004 20:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja miikka »

Siinä koneistossa on sellainen kytkinlevy jota voi kiristää. kun otat sieltä koneistosta (löytyy siis kontista vasemmalta puolelta muovipaneloinnin alta) sen valkoisen muovisen hatun jossa on kuusiokanta pois niin siinä on mutteri joka on lukittu prikalla tai jokin vastaana systeemi. Tätä kiristämällä suhteessa askeliin kytkin kiristyy. Huolla silti ensimmäiseksi liukukiskot suihkuttamalla niihin crc:tä. Saattaa tämäkin jo riittää eikä kuormita enää vaijeria ja moottoria niin paljoa.
S500L W140

EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Kattoluukku

Viesti Kirjoittaja steelman »

Kiskojen voiteluun kannattaa käyttää vähän kiinteämpää rasvaa esim.pentisolilta löytyy hyvä sprayvaseliini,ja muista puhdistaa kiskot sekä nivelet hyvin ennen kuin laitat rasvaa.Luukun pystyy purkamaan irroittamatta kattoverhoilua jos tarvitsee esim. päästä käsiksi niveliin.Luukkuverhoilu on 4 painonastalla kiinni etupäästä,ne irti ja sen jälkeen verhoilun voi ottaa irti tai työntää taakse.Sitten vaan luukun pellin kiinnitysruuvit auki ja nosto takapäästä ja lievää väkivaltaa käyttäen etupää hahloista pois.Sitten pääseekin jo katsomaan vahän paremmin mitä nivelille ym.kuuluu.Luukun kansi on kiinni myös molemmissa nivelissä muistaakseni 2:lla 8mm mutterilla eli ne myös auki ennen luukun nostoa.
Vastaa Viestiin