W211 virtaongelma
W211 virtaongelma
Auto on siis -03 W211 270 cdi Elegance automaatti ja näytölle syttyy melkein heti käynnistyksen jälkeen valo jossa lukee Malfunction electrical consumers switched off ja toinen joka on punainen ja lukee että Visit workshop. Autoon on vaihettu molemmat akut uusiin, pienempi keulalla oleva akku n. kuukausi sitte ja pääakku eilen. Vikakoodit on luettu kahdella lukijalla mutta mitään ei löytynyt. Toinen lukija oli paikallisen huoltoliikkeen ja auto kävi siellä kun vaihteisto meni hätätilaan, mutta se ratkesi kun putsattiin laatikossa kiinni oleva liitin. Toinen on oma ja tuli tilattua tuon huollossa käytön jälkeen. Laturi pukkaa akuille 13 volttia eli lataa kunnolla. Kun nuo vikailmotukset tulee näytölle niin auto sammuttaa ylimääräset laitteet esim. ilmastoinnin. Vika ilmesty pari kuukautta sitten mutta ei tullu tehtyä asialle mitään koska ilmotukset katos ku ajo vähän aikaa ja sammutti auton. Kävi siis huollossa n. 3 viikkoa sitten tuon laatikon takia mutta lukulaite ei löytäny mitään tähän ongelmaan liittyvää.
W211 270CDI Elegance -03
Re: W211 virtaongelma
Ei todellakaan lataa kunnolla jos laturi on kunnossa niin lataa 14.8vjohto569 kirjoitti: Laturi pukkaa akuille 13 volttia eli lataa kunnolla. .
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 virtaongelma
Mitähä sille sitte tekis, menneeköhä koko laturi vaihtoon?
W211 270CDI Elegance -03
Re: W211 virtaongelma
Ei se välttättä me ne vaihtoon jännitteen säädin laturissa voi olla rikki. Käytä jossain autosähkö korjaamolla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 virtaongelma
Ei kyllä ainakaan alkupään 211 lataa 14.8V. Itsellä samainen auto ja lataa kuormituksessa 13.6V ja ei niin paljolla kuormalla 14.0V. Liekkö tämäkään sitten täysin kunnossa?
Re: W211 virtaongelma
Killellä on autocomi ja sillä ei pysty tarkastelemaan samallalailla kuin starilla..
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: W211 virtaongelma
Kyllä kunnossa oleva lataa kaikissa W 211:ssa, 14.8 v.tuoppi84 kirjoitti:Ei kyllä ainakaan alkupään 211 lataa 14.8V. Itsellä samainen auto ja lataa kuormituksessa 13.6V ja ei niin paljolla kuormalla 14.0V. Liekkö tämäkään sitten täysin kunnossa?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 virtaongelma
Onko näin? Jännä homma sinänsä kun auto ollut *äy**öautossa tutkittavana virranvähyyden takia. (mm. webasto ei pysy päällä kuin 15min ja jaksa startata kun jännite tipahtaa alle 11.5V)kari v kirjoitti:Kyllä kunnossa oleva lataa kaikissa W 211:ssa, 14.8 v.tuoppi84 kirjoitti:Ei kyllä ainakaan alkupään 211 lataa 14.8V. Itsellä samainen auto ja lataa kuormituksessa 13.6V ja ei niin paljolla kuormalla 14.0V. Liekkö tämäkään sitten täysin kunnossa?
No tähän vaihdettiin jännitteensäädin, jolla nyt ei ollut mitään vaikutusta lataukseen. Samat lukemat edelleen latauksessa 13.6V ja 14.0V, mikä on kuulemma työnjohtajan mukaan toleranssien rajoissa. Sitten vaihdettiin uusi bosch S6 agm akku UUDEN tilalle joka oli ollut n.kuukauden paikallaan. No nyt jaksaa lähtä käyntiin, muttei webasto pysy päällä edelleenkään kuin 10-15min.
Eli onko laturissa vielä jotain mikä voi olla hajalla? Tuntuu kyllä siltä ettei akku lataudu täyteen ja hiipuu pikkuhiljaa.
Re: W211 virtaongelma
Voisko olla laturissa diodi vika, esim yksi diodi mykkä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 virtaongelma
Missä diodit sijaitsee ko. laturissa? Ei varmaan ole säädin/hiilipaketin yhteydessä?sompio kirjoitti:Voisko olla laturissa diodi vika, esim yksi diodi mykkä.
Re: W211 virtaongelma
Nyt laturiin vaihettu sääjin, ainaki eillis illan toimi...
W211 270CDI Elegance -03
Re: W211 virtaongelma
Lataako nyt 14,8v? Tietääkö kukaan missä nuo diodit on?johto569 kirjoitti:Nyt laturiin vaihettu sääjin, ainaki eillis illan toimi...
Re: W211 virtaongelma
Tuliko tämä kuntoon ja paljonko lataa uudella laturilla? Tietääkö kukaan missä nuo diodit on?
Re: W211 virtaongelma
Kyllä se lataus pitää noilla 14.8V nurkilla olla. Itelle kävi joku vuosi takaperin sama homma ja laturin vaihto ratkaisi lopulta ongelmat.
Re: W211 virtaongelma
Piru kun tuli annettua väärää tietoa, mulla on aika uusi laturi W 211/ E 500:ssa ja pukkaa tyhjän käynnillä/ kierroksilla 13.8 - 13.9 v.Tämä pitäis olla oikeaa tietoa...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku