aps30 ja navigointilevy
-
- Sisäänajossa
aps30 ja navigointilevy
Moro.
Vaihdoin w203 uuden(korjatun) aps30 soittimen, kun vanhasta meni näyttö pimeeksi. Nyt uusi laite herjailee jotain ettei vanha navigointilevy enään kelpaisikaan. Näyttöön tulee ainakin cd wird tjsp ja liuta muita herjoja saksaksi. Onko jollain kokemusta tälläisesta? Levyssä on muutama naarmu, jos jollain olisi Lahden seudulla tälläinen levy, voisin sitä kokeilla. Jos pullakahvien hinnalla onnistuu.
Vaihdoin w203 uuden(korjatun) aps30 soittimen, kun vanhasta meni näyttö pimeeksi. Nyt uusi laite herjailee jotain ettei vanha navigointilevy enään kelpaisikaan. Näyttöön tulee ainakin cd wird tjsp ja liuta muita herjoja saksaksi. Onko jollain kokemusta tälläisesta? Levyssä on muutama naarmu, jos jollain olisi Lahden seudulla tälläinen levy, voisin sitä kokeilla. Jos pullakahvien hinnalla onnistuu.
c270cdi avantgarde, manuaali, ohjelmoitu
-
- Sisäänajossa
Re: aps30 ja navigointilevy
Eikö kellään ole levyä lainata? 

Saattaa olla CD:n lukulaitteessa vikaa, se on aika yleistä. Tuohon voisi kokeilla puhdistusta.
Jos CD:lla on uudempi softa kuin vaihtolaitteessa, softa päivittyy automaattisesti, kun seuraa ohjeita.
Uusi laite olisi hyvä kalibroida ajelemalla ympäriinsä ja asettamalla oikea rengaskoko. Saattaa se muutenkin toimia.
Kielen vaihto, ohjelmiston päivitys ja huoltomoodiin siirtyminen yms. on selitetty mm. tämän nimisessä ohjeessa:
gps_antenne_1397_850_4720_Einbauanl_CD5_0.pdf
Tuo oli joskus Beckerin sivulla jaossa, vaan eipä ole enää. Voin lähettää tarvittaessa.
Juuri hiljattain myin uusimmat, alkuperäiset karttalevyt pois. Jokin ikivanha saattaisi olla jossain.
Vikailmoituksista kävisi ilmi, mikä mättää. Tuo tjsp ei sano mitään.
Tuossa vielä hiukan perustietoa:
http://www.db-forum.de/forum/hifi-telek ... print.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos CD:lla on uudempi softa kuin vaihtolaitteessa, softa päivittyy automaattisesti, kun seuraa ohjeita.
Uusi laite olisi hyvä kalibroida ajelemalla ympäriinsä ja asettamalla oikea rengaskoko. Saattaa se muutenkin toimia.
Kielen vaihto, ohjelmiston päivitys ja huoltomoodiin siirtyminen yms. on selitetty mm. tämän nimisessä ohjeessa:
gps_antenne_1397_850_4720_Einbauanl_CD5_0.pdf
Tuo oli joskus Beckerin sivulla jaossa, vaan eipä ole enää. Voin lähettää tarvittaessa.
Juuri hiljattain myin uusimmat, alkuperäiset karttalevyt pois. Jokin ikivanha saattaisi olla jossain.
Vikailmoituksista kävisi ilmi, mikä mättää. Tuo tjsp ei sano mitään.
Tuossa vielä hiukan perustietoa:
http://www.db-forum.de/forum/hifi-telek ... print.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Sisäänajossa
Tässä herjoja mitä soitin antaa kun laitan sinne navigointi levyn sisään:
-cd grip geprüft
-navigation wird aktiviert
-bitte stvo beachten -> (tämä etenkin on mulle epäselvä kohta)
-fehler in installation
-bitte die navigations-cd einlegen
Google-kääntäjällä sain jotain tolkkua tuohon mutta ei nyt ole varmuutta mitä tolle pitäs tehdä? Arvelisin että laite on jostain uudemmasta vehkeestä ja siellä on sisällä jo uudempi softa eikä tää mun vanhempi navigointi-cd sen takia toimi. Tää on sitten ihan mutua.
Mitään asetuksia en voi tehdä laitteeseen, navigointi puolelle. Cd:et pyörii ihan normaalisti, mutta voishan sitä puhdistusta kokeilla.
-cd grip geprüft
-navigation wird aktiviert
-bitte stvo beachten -> (tämä etenkin on mulle epäselvä kohta)

-fehler in installation
-bitte die navigations-cd einlegen
Google-kääntäjällä sain jotain tolkkua tuohon mutta ei nyt ole varmuutta mitä tolle pitäs tehdä? Arvelisin että laite on jostain uudemmasta vehkeestä ja siellä on sisällä jo uudempi softa eikä tää mun vanhempi navigointi-cd sen takia toimi. Tää on sitten ihan mutua.
Mitään asetuksia en voi tehdä laitteeseen, navigointi puolelle. Cd:et pyörii ihan normaalisti, mutta voishan sitä puhdistusta kokeilla.
Kaikki muu näyttäisi toimivan, paitsi softa ei toimi uudessa laitteessa. Ilmeisesti laitteessa on uudempi softa kuin CD:lla?drpepper74 kirjoitti:Tässä herjoja mitä soitin antaa kun laitan sinne navigointi levyn sisään:
-cd grip geprüft - CD tarkistetaan (onko todella grip vai wird?)
-navigation wird aktiviert - navigointi käynnistyy
-bitte stvo beachten -> (tämä etenkin on mulle epäselvä kohta)-noudata tieliikennelakia
-fehler in installation - asennusvirhe
-bitte die navigations-cd einlegen - syötä navigointi-CD
Itse varmaankin selvittäisin laitteiden tyyppinumerot ja softaversiot ja auton tarkat tiedot (tyyppi, ikä).
Näistä näkisi, missä mennään. Eri versioita on paljon.
Nopein ja paras tapa korjaukseen olisi hommata ne uusimmat kartat ja samalla asentaa samalta CD:lta uusimmat softat.
-
- Sisäänajossa
Kiitoksia tiedosta. Asia oli niinkuin vähän arvelinkin. Taidan nyt uskaltautua tilaamaan ebaysta tuoreemman navi cd. Ellei jollain ole sellasta edukkaasti myynnissä?
Joku saattaisi lainata sen verran, että pääset kokeilemaan. Jos ostat levyt, niin ota varmuuskopio ja pidädrpepper74 kirjoitti:Kiitoksia tiedosta. Asia oli niinkuin vähän arvelinkin. Taidan nyt uskaltautua tilaamaan ebaysta tuoreemman navi cd. Ellei jollain ole sellasta edukkaasti myynnissä?
sitä autossa, niin ei naarmuunnu kallis alkuperäinen. Varmuuskopion saa laillisesti ottaa, jos ei tarvitse
murtaa vahvaa kopiosuojausta. Näistä asioista aikoinaan vastanneen ministerin mukaan myös tehokkaasti
kopisuojatuista levyistä pystyy ottamaan helposti muutaman kopion, mikä ei pidä paikkaansa. Meni vaan
lobbaus läpi sille tyhmyrille.
Katso sitten, että saat oikean, alkuperäisen ja uusimman version. Jossain satasen alle lienee hinta.
Joku nettipaikka myi noita muutamalla kympillä, mutta sitä ei ole enää olemassa. Kyse oli melkoisen
varmasti piraattikopioista.
Saako noin halvalla aitoja? Comandiin yleensä uusimmat versiot parin sadan paikkeilla, vanhempia saa tokia edullisemminkin.JarkkoN kirjoitti:Jossain satasen alle lienee hinta.
Juu. Uudet jotain 180 euroa, käytetyt uuden veroiset puoleen hintaan. Versio 10.1 lienee yhä uusin.tj86430 kirjoitti:Saako noin halvalla aitoja? Comandiin yleensä uusimmat versiot parin sadan paikkeilla, vanhempia saa tokia edullisemminkin.JarkkoN kirjoitti:Jossain satasen alle lienee hinta.
Itse taisin ostaa tältä myyjältä:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Au ... 3138wt_919" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sisäänajossa
Ebaysta tilasin jo yhden mutta peruin sen kun se oli versio 7.0. Samalta myyjältä piti tulla 10.1. Siitä olen odotellut melkein 2 viikkoa laskua häneltä, mutta ei ole kuulunut. 145e pyysi käytetystä alkuperäisestä. Melko kallishan tuo on, muttakun aloin itse säätämään, niin ajattelin vähän kauppiaalle vaivan palkkaa. Alle 100£ olen nähnyt niitä myytävän. Ja sellaisen tilaan kunhan kerkiän.
Edelleen voisin tällisen levyn koneessa käyttää, jos joltakin tässä päijät-hämeen alueelta sellainen löytyy.
Edelleen voisin tällisen levyn koneessa käyttää, jos joltakin tässä päijät-hämeen alueelta sellainen löytyy.
Terve,
Löytyykö jostain tuo APS 30 8.0 ?
Nyt olisi APS 10, mutta se ei taida toimia ilman että käyttää päivityslevyä? 8.0 lukijassa?
Autossa taisi tällä hetkellä olla 6 tai 7.
Löytyykö jostain tuo APS 30 8.0 ?
Nyt olisi APS 10, mutta se ei taida toimia ilman että käyttää päivityslevyä? 8.0 lukijassa?
Autossa taisi tällä hetkellä olla 6 tai 7.