![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Useamman vuoden käyttöautona palvellut 124 alkaa tulemaan tiensä päähän ja oli aika katsella tilalle jotain uudempaa. Jotenkin eksyin taas selaamaan AVK:n sivuja ja pitkän etsimisen jälkeen silmiin osui yksi vaatimukset täyttävä yksilö.
Pihaan tuli vasemmasta etukulmasta kolaroitu, mutta kattavilla varusteilla oleva 1998 vuosimallin C280 Sport farmari:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2457_zps4feb028b.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2459_zpse9a779d9.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2463_zpsb2a9c1a7.jpg)
Varustelista:
059 - NO CODE
200A - LEATHER
201A - LEATHER BLACK
220 - PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
240 - OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
292 - SIDEBAG
312 - NO CODE
331 - CASSETTE COMPARTMENT
345 - RAIN SENSOR
351 - AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS)
414 - ELECTRIC TILT / SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 - 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
471 - ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
551 - ANTI-THEFT / ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 - FOLDING ARMREST, FRONT
580 - AIR CONDITIONER
584 - ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
600 - HEAD LAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 - EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 - XENON HEADLIGHTS
645 - WINTER TIRES M + S
673 - HIGH-CAPACITY BATTERY
675 - SPORTS UNDERCARR.W/LIGHT-ALLOY WHEELS,AMG,6-HOLE
682 - FIRE EXTINGUISHER
744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
809 - AEJ 06/1/M/X
810 - SOUND SYSTEM
819 - CD CHANGER
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 - HEATED SCREEN WASH SYSTEM
925 - AIR POLLUTION CONTROL D4 EU3-MEASURES
956 - EQUIPMENT PACKAGE SPORT
988 - REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
Väri ja varusteet osui enemmän kuin kohdalleen joten pakkohan tästä on vielä elvyttää toimiva käyttöauto.
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
Homma käynnistyi kun otin auton nosturiin ja vaihdoin katkenneen alatukivarren tillalle ehjän osan.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2487_zpsa584611d.jpg)
Samalla koekäytin tekniikan ja sain auton liikkumaan ominavuin.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2493_zps0e9a48e6.jpg)
Sitten auto siirtyikin vastavalmistuneeseen kotitalliin ja siellä homma aloitettiin purkamalla puskurit ja listat pois jotta päästiin kartoittamaan ruoste- ja kolarivaurioiden laajuus.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2743_zpsdce3fb49.jpg)
Ainut hitsausta vaativa ruostevaurio löytyi oikeanpuolen takapyöräkotelosta.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2746_zps3541591d.jpg)
Ruostekohdat sai yllättävän hyvin puhdistettua puhtaalle pellille ja kaikki luukutkin sai elvytettyä vaikka ne aluksi pahalta näyttivätkin. Tässä muutama kuva:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2748_zps65c96717.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2750_zps7b5254bb.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2753_zpsff10c506.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2756_zps402d313f.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2758_zps88cd37bb.jpg)
Sisälokarin kiinnikekohta korjattuna:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2752_zps6d891214.jpg)
Tässä ruostekohdat pohjamaalattuna:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2765_zps442bdb6b.jpg)
Ja tässä pohjamaalin päälle vedetty saumakitti:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2766_zps4255f1d7.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2768_zpse3380ddd.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2770_zps0e0610a7.jpg)
Eturengas oli lyönyt pyöräkotelon melko rajusti littiin:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2764_zps70180e90.jpg)
Lattia oli niin pahasti sisällä ettei sitä olisi kannattanut lähteä väkisin oikaisemaan joten leikkasin reilun palan pois:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/C280T%20-98/IMG_2773_zpsab887cc6.jpg)
Seuraavaksi homma jatkuu tästä sopivan korjauspalan irroituksen ja sovittelun merkeissä.
![Waving :wave:](./images/smilies/icon_wave.gif)