
ohjauksen narina
ohjauksen narina
W 203 220 CDI -02 Varsinkin kylmiltään ohjausta käännellessä kuuluu narina, aivan kuin kumit vastakkain. Ei renkaiden
Mistähän tuo voisi mahdollisesti kuulua. Ohjaus ei ole mitenkään hirmu herkkä.

Re: ohjauksen narina
Pesin aikoinana liuttimella suolat pieet pois renkaiden koteloista ja ohjauslaitteistoista. Kesällä ajettaessa kuului kova ääni, juuri tuo mainitsemasi kumen nitinä, ja voimakkaimmillaan se oli autoa käännettäessä. Koiranluut oli vaihdettu ennen nitinää, enkä uskonut sen johtuvan siitä. Auto oli Vehossa autom. vaihteiston öljynvaihdon takia. Vaihdan öljyt n. 60 tkm välein, vaikkei tarvitsisi. Vehossa tarkastettiin ohjauslaitteiden kunto ja he sanoivat kaiken olevan ok. Sitten pyysin ruiskuttamaan crc kaikkiin ohjauslaitteen niveliin, vaikka niissä on kumisuojukset. Veholainen sanoi ettei se auta. Olin eri mieltä koska olin jo aiemmin tehnyt niin, ja se auttoi nitinään. He laittoivat ja se lopulta auttoi nitinään. Olisiko tässä ihan tällaisesta asiasta kyse? Kokeile.
Re: ohjauksen narina
alapallo nivel on kuiva.
Apoteekista neularuisku ja suojakumin alle perä öljyä..menee sitten noin viikko että alkaa vaikuttamaan ehjällä nivelellä.
Joskus voi nivel olla niin kuiva että saa rattia vääntää tosissaan.
Apoteekista neularuisku ja suojakumin alle perä öljyä..menee sitten noin viikko että alkaa vaikuttamaan ehjällä nivelellä.
Joskus voi nivel olla niin kuiva että saa rattia vääntää tosissaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ohjauksen narina
Kiitokset vastauksista, pitää testata auttaako tähän vaivaan.
Re: ohjauksen narina
Kuivan alapallon myös kuulee kun painat lokasuojasta kovasti keulaa alspäin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ohjauksen narina
Jatketaanpas tätä, eli narinaa kuuluu vieläkin ja ohjaus on jotensakin jäykähkö eikä palauta kunnolla. On lisäksi melkosen epämiellyttävä ajella kun tuntuu ettei oikein taho kulkea suoraan. Jostakin lueskelin että hajallinen ohjauksen iskari voisi tehdä tuommosta vaivaa, olisiko se mahdollinen syyllinen tuohon.
Re: ohjauksen narina
Eipä taida w203:ssa olla ohjausiskaria. Onkos kulmat tarkistettu koska? Eikä siis mitään pelkkiä ohjauskulmia, vaan kunnon nelipyöräsuuntaus?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: ohjauksen narina
ei ole ohjausiskarilla osuutta tuohon tiellä pysymiseen. se vaan vaimentaa ohjausta, mutta ei vaikuta pyörien suuntaan mitenkään. eikä tuossa taida sitä ollakkaan.
kannattaa tarkistaa ne alapallot kunnolla. mulla oli joskus 124:ssa samaa vikaa. ohjaus oli jäykkä ja välillä kitisi. leimakin oli tuore, eli kaiken piti olla kunnossa. en vikaa löytänyt, kunnes se sitten paukati kunnolla esille. alapallo oli kulunut niin löysäks, että se oli jo tuloillaa kuopastaan irti. oli melkein irti ja sen takia ohjaus takkusi ja oli jäykkä. lopulta irtos koko kuula, kun ajoin hidasteeseen. selvispähän se vikakin sitten. melko vaarallinen, jos irtoaa jossain muissa nopeuksissa kun tässä esimerikissä.
kannattaa tarkistaa ne alapallot kunnolla. mulla oli joskus 124:ssa samaa vikaa. ohjaus oli jäykkä ja välillä kitisi. leimakin oli tuore, eli kaiken piti olla kunnossa. en vikaa löytänyt, kunnes se sitten paukati kunnolla esille. alapallo oli kulunut niin löysäks, että se oli jo tuloillaa kuopastaan irti. oli melkein irti ja sen takia ohjaus takkusi ja oli jäykkä. lopulta irtos koko kuula, kun ajoin hidasteeseen. selvispähän se vikakin sitten. melko vaarallinen, jos irtoaa jossain muissa nopeuksissa kun tässä esimerikissä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: ohjauksen narina
Iskarit on vaihdettu n. vuosi sitten pitäis varmaan vielä olla kunnossa. Ens viikolla pittää käyttää katsastuksessa katotaan löytyykö välyksiä niitten toimesta. Mites tuon iskarin laakerin vois tarkastaa??
Re: ohjauksen narina
Hyvä kysymys, ehkä tarkkaan kuuntelemalla selviäisi tuleeko narina sieltä yläpäästä. Kait se muuten pitäisi irroittaa ja rasvata/vaihtaa, mutta suhteellisen iso homma ellei varmuutta ole.makke10 kirjoitti:Iskarit on vaihdettu n. vuosi sitten pitäis varmaan vielä olla kunnossa. Ens viikolla pittää käyttää katsastuksessa katotaan löytyykö välyksiä niitten toimesta. Mites tuon iskarin laakerin vois tarkastaa??

W203CDI
Re: ohjauksen narina
Nytpä on kyseinen peli käytetty konttorilla ja ilman mainintoja läpi. Tuo ajettavuus vaivaa kyllä melkoisesti, sulallakin tiellä tuntuu joskus luikertelevan kuin jäätiköllä, pakko siellä on jotakin oltava vialla. Renkaasta kokeillen ei tunnu välyksiä missään kulmalla. Rengaspaineet nostin noin 2,7 eikä siitä mitään apua ollut. Kait sitä pitää käyttää jossain pajalla tutkituttamassa kunnolla.
Re: ohjauksen narina
Eihän tuo nyt vaan ole hydrauliikan aiheuttama narina ? Omassakin (W203) on sellaista ollut, mutta korjaantunut nesteiden vaihdolla.
Nykyäänkin narahtaa välillä hieman kun lähtee ääriasennosta kääntämään ja samalla lisää kaasua.
Nykyäänkin narahtaa välillä hieman kun lähtee ääriasennosta kääntämään ja samalla lisää kaasua.
W203CDI