E 270 autoksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja venit »

koyama kirjoitti:Miten te ajatta ku nuin pieniin kulutuslukemiin pääsettä minun 270 CDI tuikutettuna nielee 7.9 sadalle ajotietokone näyttää 6.2litraa ja automaatti lootalla noin puolet kaupunki ajoa


Mites moottorilämmöt?nouseeko 80 asteen yläpuolelle ?Egr poisto aiheuttaa pientä probleemaa juuri lämpöjen osalta,nousee hitaasti.Lisää helposti litran kulutusta.
Venit ilmeisesti ajaa kesäolosuhteissa kokoajan :o Helsinki -6 keskilämpötila tammikuu ja helmikuu -1.Minä kirjoottelen talviajosta :!:
Normaali renkailla 205/16.Onko auto jopa manuaali? Pintakaasulla ilman ohitteluita.80 km/h ja mittari vielä valehteleekin.Ilmeisesti ei ole lastutettu/egr:ää poistettu.
Trippi nollille heti käyntiin laittaessa :!: :!: :!: :!:
Oikea talvikeli ja normaalit pakkaslukemat noin 20 astetta .Renkaat 225/17(oma vika)vauhtia satanen ja muutamia ohituksia.Jos pääsee alle kuuden niin autohan on enemmän kuin kunnossa.Minulla nielasee tuolla tavoin 6,5 L.
keskikul. 4000 km on 8.2 ja kymmenittäin kylmäkäynnistyksiä,,roikassa.Taajamaajoa ja matkaa,vähemmän kaupunkia.[/quote]



Venit kirjoitti:

Lämmöt ovat aina n. 85-90. Auto on peruskunnossa, sitä ei ole ronklattu, ei poistettu eikä lisätty mitään. Auto on siis peruskunnossa. Liikun Inarin ja Utsjoen kunnissa joulu-tammikuun aikana ja kulutus on samoja lukuja. En tiedä mitä vaikutusta Helsingin keskilämpötiloilla on merkitystä kulutukseen, jos ajelen Suomen pohjoisimmassa kunnissa. Sori, tämä esittämäsi päätelmä ei vain aukea minulle?

Ei autoni polttoaineen kulutus ole minulle asia, joka on jotenkin niin erikoinen. Ei lukuja tule kaunistella, koska itselle ei kannata valehdella. En myöskään epäile toisten kertomia juttuja, koska niilläkään ei ole merkitystä. On tärkeämpiä asioita. Mutta voin kopsata auton kulutuslukema ja todellisia kulutuksia myöskin. Ne vain osoittavat että asia on juuri niin kuin esitin. Siinäkään ei ole mitään ihmeellistä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12614
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja epk »

taitaa ajosi olla ainoastaan maantietä ja kun ajetaan niin sitten ajeteen paljon enempi kuin vaikka 10-20km kerrallaan. Silloinhan tuommoinen 270cdi menee pienellä. Seka-ajossa, lyhkäistä matkaa niin menee sen lähemmäs 8/l 100km väkisinkin. Mitä auton kulutusmittari näyttää keskinopeuden osilta ?
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja mazza »

Itsellä ainakin tuo maantiekulutus on talvella ~puoli litraa pienempi kuin kesällä, mutta taas pätkäajossa kaupungissa talvikulutus on ~3 litraa suurempi kuin kesällä. Kesällä pienin ajotietokoneen näyttämä 8km koulumatkalta on 7,5l, kun se kovilla pakkasilla nousee tuonne 11-13l korville.

Maantiellä menee kesällä kuuden korville ja talvella kovillakin pakkasilla 5,4-5,6l/100km. Ja kyseessä oli siis 320CDI, eli ei ihan vertailukelpoinen, mutta antaa osviittaa venitin pieniin lukemiin.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja koyama »

Uts-Hki 1400 km siivu yhteen suuntaan .Varmasti 5.5 l pintaan pääseekin.
.Nuo omat 20 km nytkähdykset pakkasella on ihan eri lukunsa.Eipä kannata vertailla.
Jokainen voi kirjoittaa tänne ihan mitä vaan jostain kulutuksista.Kukapa niitä tarkistelisi.
270 cdi 7.0 l ja 320 cdi 8.0 L= http://www.tankkaus.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Kysymys oli E270 cdi autona.
Sellaiseen päätelmään olen tullut,että aika kuluttaa enemmän kuin kilometrit
10-12 vuotta vanha mersu 300 tkm ajettuna on huonompi kuin 5 vuotta vanha samoilla kilsoilla.
Ajoin äskettäin vm 2011 e 212 ja km 320 tkm.Ei mitään nitinöitä .,kolinoita sisältä tai tärinöitä alustasta
Vm 2009 tutun taksi aj.330 ja kyllä se jotenkin tuoreelta tuntuu 7 vuotta vanhempaan verrattuna
nykyinen autoni samoilla kilsoilla ja kyllä ne vuodet tuntuu.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja EVO X »

270cdi T -04 1.5v ja 101tkm takana. Yksi tukivarsi ja jarrulevyt + palat vaihdettu auton omien huoltojen lisäksi. Mittari pimeni viime kesänä, korjaus maksoi 160€. Keskikulutus 6.5l/100km matkalla mennään alle reilusti ja kaupungissa taas rajusti päälle. Vaasalainen Vekatronics huoltaa, korjaa ja nollaa SBC yksikön pariin sataan joten en jaksa ainakaan itse repiä stressiä siitä. Hyvä ja mukava auto ajaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6294
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

EVO X kirjoitti: Vaasalainen Vekatronics huoltaa, korjaa ja nollaa SBC yksikön pariin sataan joten en jaksa ainakaan itse repiä stressiä siitä. Hyvä ja mukava auto ajaa.
Siis oikeasti huoltaa? Hoitelee muutkin koodit kuin käyttösykliylitykset ja esim. tarkistaa hydraulijärjestelmän (Eikä vaan nollaa sitä counteria jonka 'keskiverto starin käyttäjä' nollaa itsekin)? Jos huoltaa/korjaa niin hyvä, niitä paikkoja kun ei vielä monia ole...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Mekaanisesta työstä oli puhe kun siellä kävin. Laite avataan, tarkistetaan, vaihdetaan tarvittaessa osia jne. Lopuksi sitten nollaus ja laitteen ohjelmointi auton järjestelmään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja Crea »

Pari vuotta takana s211 270cdi ja kyllä ihan kelpo peli. Suurin investointi ollu nuo takailmajouset noin 260€/kpl bilstein. Jotain niveltä ja lootaan uudet öljyt. Ei mitään ihmeellistä. Moottori on kyllä todella vetävä uudelleen softattuna.
Keskikulutus pyörii siellä 7 nurkilla. Ruoste ei tätä S211 mallia tunnu vaivaan, kun pellit ihan priima kunnossa vielä. Voi kyllä suositella, loistava peli eikä enää hinnatkaan noissa pahat.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja venit »

epk kirjoitti:taitaa ajosi olla ainoastaan maantietä ja kun ajetaan niin sitten ajeteen paljon enempi kuin vaikka 10-20km kerrallaan. Silloinhan tuommoinen 270cdi menee pienellä. Seka-ajossa, lyhkäistä matkaa niin menee sen lähemmäs 8/l 100km väkisinkin. Mitä auton kulutusmittari näyttää keskinopeuden osilta ?
Ajoni ovat tosiaan olleet juuri ns. pitkiä vetoja, useampia satasia kerrallaan. Huomasin että auton ohjekirjassa ilmoitettu kulutus pitää aika tarkkaan paikkaansa. Myös kaupunkiajossa. Siinä lukemat ovat 5,3 - 9,8 l. Tuon alle pääsee tasaisella ajolla. Kaupunkiajo tai lyhyet (<20 km) ajot näkyvät kulutuksessa. Kyse on siitä että kaupunkiajossa auton massaa joudutaan toistuvasti kiihdyttämään pysähdyksistä liikkeelle ja tultaessa liikennevaloihin joudutaan taas jarruttamaan. Eli "tuhlaamaan" polttoaineella tehty energia.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja venit »

koyama kirjoitti:Uts-Hki 1400 km siivu yhteen suuntaan .Varmasti 5.5 l pintaan pääseekin.
.Nuo omat 20 km nytkähdykset pakkasella on ihan eri lukunsa.Eipä kannata vertailla.
Jokainen voi kirjoittaa tänne ihan mitä vaan jostain kulutuksista.Kukapa niitä tarkistelisi.
270 cdi 7.0 l ja 320 cdi 8.0 L= http://www.tankkaus.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Kysymys oli E270 cdi autona.
Sellaiseen päätelmään olen tullut,että aika kuluttaa enemmän kuin kilometrit
10-12 vuotta vanha mersu 300 tkm ajettuna on huonompi kuin 5 vuotta vanha samoilla kilsoilla.
Ajoin äskettäin vm 2011 e 212 ja km 320 tkm.Ei mitään nitinöitä .,kolinoita sisältä tai tärinöitä alustasta
Vm 2009 tutun taksi aj.330 ja kyllä se jotenkin tuoreelta tuntuu 7 vuotta vanhempaan verrattuna
nykyinen autoni samoilla kilsoilla ja kyllä ne vuodet tuntuu.
Tuo voi pitää paikkaansa, vanhemmassa autossa hyötysuhde on yleensä uutta vastaavaa heikompi. Myöskin yleensä uudet autot ovat kevyempiä ja massallahan on suora vaikutus kulutukseen.
Chailou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 23.02.2013 12:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja Chailou »

Itsellä ollut vm. 2004 270cdi nyt reilun vuoden ja hyvin on toiminut. Kilsoja ostaessa n. 245tkm ja nyt n. 260tkm. Alapallonivelet, oikea etutukivarsi, 1 ahtoputki ja muutama parkkitutkan tunnistin tullut uusittua huoltojen lisäksi, eli suht halvalla päässyt toistaiseksi. Ei ole (vielä) lastutettu, vaikka tekisi mieli... Mukava käytöauto, suosittelen :thumbup:
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: E 270 autoksi?

Viesti Kirjoittaja venit »

Tuossa auton oma kulutuslaskelma. Ja paikkaansa se tähän asti on pitänyt. Ei antanut ladata isompaa kuvaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin