M104 kaasuläpän toimintahäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
E-sarja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:24
Paikkakunta: Lappeenranta

M104 kaasuläpän toimintahäiriö

Viesti Kirjoittaja E-sarja »

Kyseessäw140 ja M104 kone. Rele alkaa naksuttamaan heti, kun laittaa virrat päälle ja samalla naksuttaa myös kaasuläppä ihan omiaan.
Kun kone käynnistyy niin tuo kaasuläpän naksuminen jatkuu ja tyhjäkäynti seilaa. Kaasuläpän asentotunnistimen ja ohjauksen johdot ja piirikortti on tinattu uusiksi, mutta sillä ei ollut tuohon mitään vaikutusta. Olisikohan sinne tempomatin/tyhjäkäynnin ohjausboxiin syytä vaihtaa rele tai konkkia vai mitä seuraavaksi? Onko kellään vastaavanlaista ongelmaa ollut?
KuvaKuvaKuvaKuva

Best or nothing!
-------------------------
S204 180 kompressor -08
W163 270CDI -02
W140 S320 -95
W123 200D -91
W124 200E -89
W124 200D -81
Ironic32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 13.07.2013 20:18
Paikkakunta: Oulu

Re: M104 kaasuläpän toimintahäiriö

Viesti Kirjoittaja Ironic32 »

Ei ole valitettavasti tarjota vastausta alkuperäiseen kysymykseen, mutta lainaan topicia sen verran, että pitäisikö tuon kaasuläpän lähteä tuosta M104-koneesta pulttien irrotuksen jälkeen irti ihan nostamalla vai vaatiiko jotain erityisiä kikkailuja? Pultit lähti nätisti irti, mutta kaasuläppä ei hievahdakaan. Onko se vain hyvästi "palanut" kiinni, eli vaatii vaan voimaa? Auto w210 280.

Edit: Lähtihän se kun tarpeeksi nitkutti.
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: M104 kaasuläpän toimintahäiriö

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

E-sarja kirjoitti:Kyseessäw140 ja M104 kone. Rele alkaa naksuttamaan heti, kun laittaa virrat päälle ja samalla naksuttaa myös kaasuläppä ihan omiaan.
Kun kone käynnistyy niin tuo kaasuläpän naksuminen jatkuu ja tyhjäkäynti seilaa. Kaasuläpän asentotunnistimen ja ohjauksen johdot ja piirikortti on tinattu uusiksi, mutta sillä ei ollut tuohon mitään vaikutusta. Olisikohan sinne tempomatin/tyhjäkäynnin ohjausboxiin syytä vaihtaa rele tai konkkia vai mitä seuraavaksi? Onko kellään vastaavanlaista ongelmaa ollut?

Kerro vähän tarkemmin. Mikä rele siellä alkaa naksuttamaan????
Onko Basemodulen (ylijänniterele) tinaukset korjattu?
Antaako auto mitään vikakoodia?
Avatar
E-sarja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M104 kaasuläpän toimintahäiriö

Viesti Kirjoittaja E-sarja »

Käytin aikoinaan auton mersuliikkeessä. Antaa vikakoodeja 5 sivua, mutta asentaja sanoi, että ovat vanhoja. No pitää vielä tuolla töissä itse kattoa ja nollata kaikki antaako sitten mitään tuohon viittaavaa. Alunperin ei ilmeisesti antanut mm hälyttimeen viittavia oli useampiakin...
Basemodule ja kaasuläppää/tempomaattia ohjaava boxi irrotettu - oottelee nyt ML:n takapenkillä, että paikallisen autoradioasennuksen heppu tulee hiihtolomalta, niin vaihatan konkat ja releet ja tinautan uudestaan piirilevyt. Mutta siis tuon kaasuläppää/tempomaattia ohjaavan boxin rele alkaa tikittämään heti, kun laittaa virrat päälle. Jää tikittämään sinne myös kun auto käy tyhjäkäynnillä. Todennäköisesti siellä jotain häikkää on.
KuvaKuvaKuvaKuva

Best or nothing!
-------------------------
S204 180 kompressor -08
W163 270CDI -02
W140 S320 -95
W123 200D -91
W124 200E -89
W124 200D -81
Vastaa Viestiin