Mistä W124 kori ruostuu ensimmäisenä ja pahiten?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Mistä W124 kori ruostuu ensimmäisenä ja pahiten?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Katselin tossa ilmoitusta w124 korin coupesta. -87 vuoden.
Ajattelin jos menisin katsomaan sitä ja mahdollisesti ostamaan
talviautoksi. Kyseessä oli alkuperäinen suomicoupe. Kertokaas mihin paikkoihin minun kannattaa kiinnittää huomiota korin kohdalla ensimmäisenä? Entuudestaan oleva -93 täytyy taas kohta pistää talliin talven ajaksi ja pakko saada kakkosauto.
220.128 Black Mirror
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Tunkin korvakkeet.
Ja sitten ne muistakin merkeistä tavanomaiset: kynnyskotelo etenkin päistään, lokasuojien kaaret, ovien alareunat, lamppujen ympärykset...
Mattojen allekin kannattaa vilkaista.
Niin, ja takakontista ne molemmat sivukotelot.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Lisätään edellisiin vielä alustassa törröttävät ruuvit, joihin muovit ja sisäsuojat kiinnittyvät, vanhemmiten happanee tosi ihanasti noiden ympäriltä kaikessa rauhassa paksun massan alla. Eli reippaasti vaan meisselillä tökkimään.
E 290TDT Avantgarde
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

joka paikasta :evil: perkle, tuossa olen omasta suojaillu lokarinkaaria ja kironnut kun löytyy pehmeetä, vaikka auto muuten on tod. siisti ja tekniikka kuin uudessa. Täytys kai ostaa uudempi MB, joku 96-98 Väykky :lol: :lol: :lol:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18159
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"joka paikasta perkle, tuossa olen omasta suojaillu lokarinkaaria ja kironnut kun löytyy pehmeetä, vaikka auto muuten on tod. siisti ja tekniikka kuin uudessa. Täytys kai ostaa uudempi MB, joku 96-98 Väykky "

Kerralla ruosteista eroon autoa vaihtamalla, joo. :lol:
wiimax.fi
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

yllättävä paikka

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

takalamppun aukkojen reunat (kontin sisäpuolella) olivat kohtuuhuonot, vaikka muuttoauto ja muuten ruosteeton. Kannattaa raottaa ja tarkistaa. Kyselin korjausta, onnistuu vasta syyskuussa ja kertoi olevan kusinen homma (pikku näperrystä).

:wink:
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ikkunoiden alareunat kannattaa myös tsekata, nosta jollain vähän sitä leveää kumitiivistettä. Etenkin farkuissa näissä mielestäni on joskus ollut sanomista.

Muuten en kyllä ole sitä mieltä, että W124 olisi paha ruostumaan. Siitähän on joskus tässä puhuttu, että E-malli olisi ja Väyrysestä vasitenkin ovet, mutta mielestäni 85-92 mallin 124 pitää hyvin pintansa ruostetta vastaan. Lähinnä mallisarjan osalta on näkynyt muutamia yksilöitä jotka ovat todella kauheassa kunnossa, mutta enemmistö on ihan ehjää tavaraa -- sittenkin. Erilaisia kuhmuja ja naarmuja tuntuisi sitten löytyvän ehkä jopa keskimääräistä enemmän. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Kaikki korin peltiosien saumat on hyvä tsekata, tuossahan tuli hyvä lista jo aiemmin. Takalampun alareunassa oleva vekki ja alustassa takapenkin kohdalla olevat alueet vielä listaan mukaan.

Yleisesti ottaen W124 ei ruostu niin helposti kuin Väyrynen, mutta meitä mesen omistajia on joka vähän junaan. Kyllä W124:kin saa ruostumaan ajellessa kesät talvet samassa tienpölysuolabitumischeizekalvossa eikä pesetä autoaan tarpeeksi usein. Lisäksi kannattaa putsata riittävän usein kourut ja etuovien nurkat jottei lehdet ole päässeet tukkimaan normaaleita veden poistumisteitä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
tatu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:29
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja tatu »

Taas menee aiheen ohi, mutta olen tähän asti luullut että ensimmäiset coupet tuli suomeen vehon toimesta vasta alkuvuodesta 88??

Onko katsomasi auto siis tosiaankin alkuperäinen vehon maahantuoma ja rekisteröity vuonna 87
Avatar
Mece74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 31.08.2004 19:03

Viesti Kirjoittaja Mece74 »

meillä oli isällä silloin aikoinaan lapin teillä seikkaillu w124 -85 Diesel ja jo 91 vuonna maalattiin ja laitettiin lisää peltiä takalokareiden sisälle sinne samaan kohti kuin w123 ym.. eli sinne renkaan taakse... ei paljoa mutta läpi oli jo.. mutta muuten oli pirun hyvä auto vaikka myytäessä v-93 oli jo reippaat 500th ajettu.. penkit iskussa ja sisältä melkein kuin uusi..ei edes ratti ollut lähes lainkaan kulunut...ikinä ei ollu oikein mitään korjattavaa..peräänkin vaihdettiin muistaakseni öljyt kun niillä oli ajettu lähes 300th eikä mitään ongelmia ... yksi alustan pusla uusittiin mutta hyviä autoja kun ajatellaan isäni käyttötarkoitusta ja kilometrejä... paljon lapin sorateitä ja iso kivisiä sellaisia turvesuoilla ym urakoitsija kun on .. pitkin metsäautoteitä.. ja varmasti ei autoa säästelty nimittäin ainakin ennen isäni motto oli että mitä lujempaa ajat sitä vähemmän montut tuntuu.. taitaa vanhuus tullu kun nykyään volvokin kestää.

Mutta c ja väyryset on aika heikkoja maalasin vuos sitten yhden -97 bensa c aj 200th ja pohjosessa aina ollu...pesty aina ajon jälkeen ja vahataan usein.. seisonu kylmässä tallissa.. ei sorateitä..keskeltä ovea alkoi tulemaan ruoste läpi ja joka listan alla oli ruostekukkaset hyvin voimissaan.. mersun liike sanoi kun asiaa naureskelin varaosa myyjille et heillä ei tiedossa ole yhtään vastaavaa mutta tiedän monia saman ikäisiä mersuja joihin on jouduttu hitsaamaan peltiä..
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

etulokasuojan kaaret etuosasta, sieltä pitäs leikata sisäpuolelta muistaakseni puskurista palaset pois, pääsee muuten keräämään lokasuojaa vasteen paskaa ja sit alkaa hipsu puraseen...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tulipa vähän yllätyksenä itelle sellanen juttu kun auto on muuten aika hyvin säilynyt mutta käväsimpä montusta tutkimassa pohjaa.. no ei siinä mitään ihan hyvännäköinen oli ja on.. mutta taka-akselin takakannakkeiden ympärystät oli hitsattu...
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Takaikkunan ylareunassa oleva klemmari on joissain yksiloissa lipsahtanut vahan vaaraan asentoon ja siksi hiertaa kattopeltiin. Lopputuloksena nopeasti leviava ruostepaikka. Onneksi aika helppo huomata.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Itse huomasin tuon saman klipsun ja otin sen kokonaan pois hinkaamasta. Pienen jäljen oli jo ehtinyt tekemään läpi asti, mutta pienellä kynsilakkapensselillä pohjamaali ja lopuksi autonvärinen korjausmaali niin hyvä tuli. Pitää aina vahatessa muistaa erityisen tarkasti ko.paikka.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Omassa autossa oli tunkinreiät kohtuullisen heikossa kunnossa. Kun kerran otin autosta kaikki helmat pois maalausta varten, ajattelin korjata samalla tunkinreiätkin kuntoon. 124:n heikko kohta todellakin on tunkinreikien ruostuminen. Helmakotelo on virheettömässä maalissa helmamuovin alla. Takimmaiset tunkinreijät läpimädät. Poistin niistä huonot pellit ja pistin paikat tilalle.

Kuvia linkissä jos toimii: http://int.pixum.com/viewalbum/?id=1434793
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

W124 ruostuu kuin kala - peltinen sellainen

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Kyllähän 124 ruostuu, älä kysy mistä tiedän...

Jännää kyllä meikun lähes museoikäisen satakaksnelosen alustassa ei ole mitään sanomista vaikka muuten auto on jo enemmän Rusakko kuin Lumikki, ovet ovat niin haperot etten viitsi lähteä niitä edes pelastamaan vaan vaihdan toiset ovet tilalle.

Asiaan:
- Tunkinreiät lähtevät aina ensimmäisenä ruosteeseen.
- Lokarin kaaret lähtevät suht helposti ruostumaan ja jos niissä on kromikaaret niin ovat aivan varmasti läpimädät. Turha kromikaarifanien nyt sitten alkaa selittämään mistään vaseliineista, jos olet ostamassa autoa jossa on kromikaaret niin niiden kaarien alla ei ole enää peltiä. Piste.
- Vilkkujen ympärystä ruostuu helposti niin edestä kuin takaa.
- OVET ovat krooninen rusotekohde täällä suolatalvisen pohjolan autoissa. Ovien alareunat ruostuvat, listojen alta ruostuu, tiivisteiden välissä kukkii kuin unikkopelto Afganistanissa. Erikoinen paikka johon moni ei tule katsoneeksi on oven yläosassa, ikkunan yllä, tiivisteen alta. Mulla on hanttarin puolen ovi aivan pehkua sieltä ylätiisvisteen alta. Ninikuin etuovet kyllä muutenkin.
- Ikkunoiden tiivisteiden välistä. Edessä tuulilasin yläosasa on koko lasin levyinen lista. Sen alta kun lähtee niin saa muhia pitkään ennen kuin havaitaan. Takanakin on lähtenyt ikkunan yläreunasta.

Siinä kai suurimmat kohteet. Konehuoneessakin voi olla jotakin ja esim. takaluukun reunat ja konepellin reunat saattavat kukkia. Silmät auki.

Olipa kerrankin topicci josta tiedän kaiken :-D

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
meisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 18.09.2003 12:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja meisseli »

:D Mulla on käynyt vahinko ja oma -86 valmistettu w124 farmari on ollut ruosteenjako jonossa häntäpäässä. Tunkin reiät (1kpl kukki) tein uudelleen 2mm pellistä. Muuta mätää tai valittamista ei autosta ole löytynyt vaikka autoa on tullut purettua ja tutkittua varsin raskaalla kädellä. Tosin auto on 8x ruostesuojattu, joten sen lienee syytäkin olla kunnossa.
Ps. Fuck The Väyrynen. :wink:
Vastaa Viestiin