Ei tuollaisia mittoja löydy mistään. Ainut luotettava tapa on mitata ja verrata uuteen kanteen. En kyllä tältä istumalta allekirjoita syytä tapaukseesi. Koneistusvaraa täytyy olla usempaan kalvainkäyttökertaan, ennekuin suuttimen polttoainensuihku palotilaan saa mainittua vaikutusta. Tosin en ole nähnyt kuparisia alusprikkojakaan kuin yhdenpaksuuksia. Tietysti voi olla että kalvain on ollut väärän astekulman kalvain, jolla saadaan kertakalvauksellakin suurta tuhoa.epk kirjoitti:en löytänyt haulla oikeen mitään :/ , löytääkö niitä mittoja jostain wissistä tms. ?
Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
taas oli yksi s211 -03 220CDI pihalla käymässä, nätisti kävi tyhjäkäynti , ilman rapinaa/kalkatusta.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Itselläni W203 220 CDI ja käy nätisti, kun taas harrasteautoni W210 270 CDI ruoskuttaa rumasti.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 11:40
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Justiinsa tuo tuli tehtyä ja otin sen mitä vanha tiiviste oli kuopalle painanut. Tuskin lähti kymppiä enempää. Jos en väärin muista niin väittivät että eka ylikokotiiviste peräti + 0,75. Että aika paljon saa kaivaa. Eikä tuo kuulemma mersu ole niin tarkka tuosta tasosta toisin kuin bemun koneet.
Veisin kyllä ensisijaisesti näytille suuttimet korjanneeseen putiikkiin.
Veisin kyllä ensisijaisesti näytille suuttimet korjanneeseen putiikkiin.
E 270 CDI T Elegance -00
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
tuolla vähän ääninäytettä, tarkkaan kun kuuntelee niin pitäis kuulla :
http://www1.datafilehost.com/d/748898e6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www1.datafilehost.com/d/66daab6f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www1.datafilehost.com/d/2d663e44" onclick="window.open(this.href);return false;
, ottakaa kohdasta "Use our download manager and get recommended downloads" rasti pois kun lataatte. Terävin kalkatus ääni noista clipeistä puuttuu koska äänityksessä näemmä terävät äänet pehmentyneet.
http://www1.datafilehost.com/d/748898e6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www1.datafilehost.com/d/66daab6f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www1.datafilehost.com/d/2d663e44" onclick="window.open(this.href);return false;
, ottakaa kohdasta "Use our download manager and get recommended downloads" rasti pois kun lataatte. Terävin kalkatus ääni noista clipeistä puuttuu koska äänityksessä näemmä terävät äänet pehmentyneet.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Tähän kaipaisin vastausta. Voiko käyttää ilman hihnaa?epk kirjoitti:jep, lähteekös/voiko konetta laittaa käyntiin ilman apulaitehihnaa ? entä mistä noita mittoja voisi ihmetellä ? suuttimien prikkakoon mahdollisen vaihtamisen vuoksi.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Voihan sitä toki vähän aikaa käyttää ilman hihnaa ei siitä mitään vahinkoa synny, kun vaan ei lähde ajelemaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Ok. Eikä tarvi starilla kuittailla vikavaloja sen jälkeen?
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Ei tarvitse
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
joskus hyvin harvoin tuskin ollenkaan
niin olen tormännyt alkupään w211 mallien ohjelmoinnissa hyvin epämääräiseen suutin karttaan joka kyllä aiheuttaa aika karkean käynnin varsinkin pienilla (alle 2000rpm) kiihdytyksessä varsin kuuluvaa nakutusta jopa voi käynnistyksen jälkeen moottori jopa sammahtaa (siinä on laitettu heti käynnistyksen jälkeen suuttimen aukiolo aika niin suureksi että rail paine notkahtaa ja kone sammuu pahimmassa tapauksessa.
Mutta en usko että ne olisivat kenenkään "puoskarin" vääntämiä karttoja mutta kaikkihan on tietenkin mahdollista.(mitään muuta muutosta ei ole näkynyt ohjelmassa)
Toisekseen nämä tapaukset mitkä on tulleet kohdalle ovat olleet nelisylinterisissä versioissa (tosin paljon vähemmän noita w211 270 mallia on ollut tallissa)
sitten on vielä sekin mahdollisuus että ecua on ohjelmoitu jos sieltä on poistettu pakokaasun kierrätys käytöstä
mitä itse väännän noita softia en tee alle 1300rpm yhtäkään muutosta (paitsi pakokaasun kierrätyksen otan pois aina jos joku ei sitä kiellä)
tällöin aika monesti kuulee auton omistajan kommentoivan jo tyhjäkäynnilla että käy jotenkin terävämmin (tokihan se palotapahtuma on tehokkaampi kun siellä on puhdasta ilmaa oksennuksen sijaan)
kannattaisi nyt ensimmäisenä selvittää onko ohjelma minkälainen ja onko siihen tehty muutoksia

niin olen tormännyt alkupään w211 mallien ohjelmoinnissa hyvin epämääräiseen suutin karttaan joka kyllä aiheuttaa aika karkean käynnin varsinkin pienilla (alle 2000rpm) kiihdytyksessä varsin kuuluvaa nakutusta jopa voi käynnistyksen jälkeen moottori jopa sammahtaa (siinä on laitettu heti käynnistyksen jälkeen suuttimen aukiolo aika niin suureksi että rail paine notkahtaa ja kone sammuu pahimmassa tapauksessa.
Mutta en usko että ne olisivat kenenkään "puoskarin" vääntämiä karttoja mutta kaikkihan on tietenkin mahdollista.(mitään muuta muutosta ei ole näkynyt ohjelmassa)
Toisekseen nämä tapaukset mitkä on tulleet kohdalle ovat olleet nelisylinterisissä versioissa (tosin paljon vähemmän noita w211 270 mallia on ollut tallissa)
sitten on vielä sekin mahdollisuus että ecua on ohjelmoitu jos sieltä on poistettu pakokaasun kierrätys käytöstä
mitä itse väännän noita softia en tee alle 1300rpm yhtäkään muutosta (paitsi pakokaasun kierrätyksen otan pois aina jos joku ei sitä kiellä)
tällöin aika monesti kuulee auton omistajan kommentoivan jo tyhjäkäynnilla että käy jotenkin terävämmin (tokihan se palotapahtuma on tehokkaampi kun siellä on puhdasta ilmaa oksennuksen sijaan)

kannattaisi nyt ensimmäisenä selvittää onko ohjelma minkälainen ja onko siihen tehty muutoksia
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
.
Siinä on minun tekemä ohjelma.
Muistaakseni runsaasti muutoksia, runsaasti.
Kierrätys on tosiaankin poikkeen ja suuttimet AMG,tä vastaavat.
Kumpikaan ei tosiaankaan kevyellä kaasulla hiljennä ääntä.
Suutinkartat on oikein ja kaikki näkyy staarissa myös oikein, myös jos joku on "väärin".
Suuttimet on tehnyt mies, joka oikeasti osaa ja runsaasti olen ohjelmia tehnyt näille isommille suuttimille ja useamman merkkisille autoille - no broblemos.
Suutinkartat pitää olla vaan oikein (totta) ja ennakkokartat myös, ne on tärkeimmät.
Kaasu pohjassa kierroksilla, jos kaikki on kunnossa, isot suuttimet saa dieselin kuulostamaan melkeimpä pensa-autolta.
Tähän piti syöttöjä laittaa "kieli keskellä suuta", kun oli vakio ahdin vielä.
Ei ole vielä ikäänkuin päässyt kunnolla hyödyntämään suuttimien "parempaa" ominaisuutta.
Siinä on minun tekemä ohjelma.
Muistaakseni runsaasti muutoksia, runsaasti.
Kierrätys on tosiaankin poikkeen ja suuttimet AMG,tä vastaavat.
Kumpikaan ei tosiaankaan kevyellä kaasulla hiljennä ääntä.
Suutinkartat on oikein ja kaikki näkyy staarissa myös oikein, myös jos joku on "väärin".
Suuttimet on tehnyt mies, joka oikeasti osaa ja runsaasti olen ohjelmia tehnyt näille isommille suuttimille ja useamman merkkisille autoille - no broblemos.
Suutinkartat pitää olla vaan oikein (totta) ja ennakkokartat myös, ne on tärkeimmät.
Kaasu pohjassa kierroksilla, jos kaikki on kunnossa, isot suuttimet saa dieselin kuulostamaan melkeimpä pensa-autolta.
Tähän piti syöttöjä laittaa "kieli keskellä suuta", kun oli vakio ahdin vielä.
Ei ole vielä ikäänkuin päässyt kunnolla hyödyntämään suuttimien "parempaa" ominaisuutta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Tuli mieleen tästä semmoinen juttu, kun kaveri oli oman C 30 CDI AMG:nsä kanssa korjaamolla. Joku virallinen MB-korjaamo se oli – oliskohan ollut Käyttöauto jossain päin Suomea. Siellä oli korjaaja jyräyttänyt hallissa sisällä moottorin käymään, ja varsin nopeasti oli ainakin yksi mekaanikko jonkun toisen auton viereltä tullut ihmettelemään, että mikä siinä on vikana, kun käy noin kovaäänisesti. Tultuaan paikalle oli todennut, että ”Jaa se olikin tämä”, eikä sitten ollutkaan enää kummissaan siitä tavallista rajummasta käyntiäänestä, joka hänen käsityksensä mukaan tuolle mallille on ihan tyypillistä. Ja muistelisin, että varsinkin tyhjäkäynnin ääntä mainittiin jonkun TM:n tai vastaavan koeajossa myös poikkeuksellisen kovaksi silloin, kun tuo oli uusi automalli. Hekin tosin arvelivat sen kuuluvan asiaan, kun tehomallista on kyse.epk kirjoitti: ...
Pitääkö tähän vaihtaa vanhempi 30CDI amgi kone jotta kehtaa ajella ?
Noiden tietojen perusteella ei se AMG-diesel ole mikään kovin hiljainen käyntiääneltään. Itse en osaa sen enempää sanoa, kun en ole vierekkäin koskaan kuunnellut tuota ja jotakin muuta Mersun CDI:tä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
tuikku kirjoitti:.
Siinä on minun tekemä ohjelma.
Muistaakseni runsaasti muutoksia, runsaasti.
Kierrätys on tosiaankin poikkeen ja suuttimet AMG,tä vastaavat.
Kumpikaan ei tosiaankaan kevyellä kaasulla hiljennä ääntä.
Suutinkartat on oikein ja kaikki näkyy staarissa myös oikein, myös jos joku on "väärin".
Suuttimet on tehnyt mies, joka oikeasti osaa ja runsaasti olen ohjelmia tehnyt näille isommille suuttimille ja useamman merkkisille autoille - no broblemos.
Suutinkartat pitää olla vaan oikein (totta) ja ennakkokartat myös, ne on tärkeimmät.
Kaasu pohjassa kierroksilla, jos kaikki on kunnossa, isot suuttimet saa dieselin kuulostamaan melkeimpä pensa-autolta.
Tähän piti syöttöjä laittaa "kieli keskellä suuta", kun oli vakio ahdin vielä.
Ei ole vielä ikäänkuin päässyt kunnolla hyödyntämään suuttimien "parempaa" ominaisuutta.
Edellämainitun perusteella epk:lle tiedoksi, että ECU ohjelmoitava uusiksi.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Samaa mieltä, ahtimen suurentamisen jälkeenMesemies89 kirjoitti:tuikku kirjoitti:.
Siinä on minun tekemä ohjelma.
Muistaakseni runsaasti muutoksia, runsaasti.
Kierrätys on tosiaankin poikkeen ja suuttimet AMG,tä vastaavat.
Kumpikaan ei tosiaankaan kevyellä kaasulla hiljennä ääntä.
Suutinkartat on oikein ja kaikki näkyy staarissa myös oikein, myös jos joku on "väärin".
Suuttimet on tehnyt mies, joka oikeasti osaa ja runsaasti olen ohjelmia tehnyt näille isommille suuttimille ja useamman merkkisille autoille - no broblemos.
Suutinkartat pitää olla vaan oikein (totta) ja ennakkokartat myös, ne on tärkeimmät.
Kaasu pohjassa kierroksilla, jos kaikki on kunnossa, isot suuttimet saa dieselin kuulostamaan melkeimpä pensa-autolta.
Tähän piti syöttöjä laittaa "kieli keskellä suuta", kun oli vakio ahdin vielä.
Ei ole vielä ikäänkuin päässyt kunnolla hyödyntämään suuttimien "parempaa" ominaisuutta.
Edellämainitun perusteella epk:lle tiedoksi, että ECU ohjelmoitava uusiksi.

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Luulen jos monella on kovaääninen tollanen niin ei pala kuin rahaa turhaan jos meinaa korjata tilanteen tai se on muutettava vakioksi.
Eikun kovaa ajoa vaan....varmaan ketjuttaa kova ääni jos tulee sisälle asti.
Toisekseen jos ääni ei ole kovempi kuin vanhoissa transeteissa niin ei hätää
Eikun kovaa ajoa vaan....varmaan ketjuttaa kova ääni jos tulee sisälle asti.
Toisekseen jos ääni ei ole kovempi kuin vanhoissa transeteissa niin ei hätää

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Eikös ne tuunaa noita autojaan pumpsuttimillakin...500 W:n poppivehkeet vaan asentaa, niin ei kuulu moottorin eikä muitakaan muita häiritseviä ääniä.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
epk kirjoitti:ok, no niitä mittoja on täällä ennenkin kyselty, mitkä ne oikeat mitat on ja mistä mitataan ?
aikasta tasaiseen on näemmä tullut kalvettua , mitta kannen yläpinnasta suuttimen pohjalle oli kaikissa 113.7mm , digitönärillä mittailin joten ei ihan satkun päälle saa mitattua, mutta sanoisin että kaikki suuttimenpohjat ovat 0.1mm sisällä toisistaan.
Nyt kun joku tietäis mikä tämä mitta on uutena niin voisi spekuloida onko tarvetta paksummille prikoille.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Tässä tutkinut tuota rumaa käyntiääntä. Otin moniurahihnan pois ja käyntiin,niin hävis kolkotukset ja kävi oikein sivistyseesti
Ainut mikä mahdollisesti tuota ääntä aiheuttaa tässä tapauksessa vois olla vesipumppu (klappia tuntuu),muut rullat kunnossa. Pistän pumpun vaihtoon ja sittehän tuon näkee. Eli w211 270cdi

Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Joo kun vaihtaa sen vanhan "kahvimyllyn" niin käyntiääni muuttuu paljon miellyttävämmäks. Kokemusta on.mikki92 kirjoitti:Tässä tutkinut tuota rumaa käyntiääntä. Otin moniurahihnan pois ja käyntiin,niin hävis kolkotukset ja kävi oikein sivistyseestiAinut mikä mahdollisesti tuota ääntä aiheuttaa tässä tapauksessa vois olla vesipumppu (klappia tuntuu),muut rullat kunnossa. Pistän pumpun vaihtoon ja sittehän tuon näkee. Eli w211 270cdi
Kannattaa kyl samalla vaihtaa ne rullat, kun on hihnat ja kaikki pois. Ei maksaneet muistaakseni edes paljon Sit on taas huole
tonta ajoa pitkään.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Näyttäs olevan monen valmistajan pumppuja markkinoilla. Onkos noista joku mitä ei kannata laittaa?
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
oma auto tuli näiltä osin kuntoon, suuttimista säädettiin esiruiskutus kohilleen
.

Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Eli? Starilla?epk kirjoitti:oma auto tuli näiltä osin kuntoon, suuttimista säädettiin esiruiskutus kohilleen.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
itse suuttimista mekaanisesti.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Miten tuo tehdään?epk kirjoitti:itse suuttimista mekaanisesti.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
sisältä säädetään välyksiä vissiin, tekemätön homma ellei ole vehkeitä ja silloinkin ei taida osaajia olla joka läänissä.
edit, en siis säätänyt itse.
edit, en siis säätänyt itse.
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Ok,tätä pitääkin hiukan selvitelläepk kirjoitti:sisältä säädetään välyksiä vissiin, tekemätön homma ellei ole vehkeitä ja silloinkin ei taida osaajia olla joka läänissä.
edit, en siis säätänyt itse.

Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Olen tässä niin ikään mersunoviisina 270 CDI -koneen äänimaailmasta koettanut päästä jyvälle. Koneen muoviverhoilujen resonansseja kun olen vähitellen saanut kuriin, niin pari pikku mysteeriä on vielä mietinnän alla. Osaisikohan joku valaista niistä enemmän:
1. Ohjaustehostimen pumppu pitää satunnaisesti raksutusta tyhjäkäynnin tuntumassa. Kun kierroksia vähän nostaa, niin ääni lakkaa. Jos on joskus kuullut Citroenin 7- tai 5-mäntäisen hydraulipumpun latausäänen, niin se on aikalailla identtinen tämän äänen kanssa. Vaihdoin tänään tehostimen nesteet uusiin ja ääni oli hetken aikaa veks, kotipihalla taas ajon jälkeen alkoi satunnaisesti rapistella. Kumma kyllä, ratin kääntäminen ei tunnu vaikuttavan äänen esiintymiseen.
2. Useamman erimerkkisen puristussytytteisen moottorin omaavan auton omistaneena perinteinen dieselin raksuttava perusääni on kovin tuttu. Sen sijaan ensimmäisen kerran tämän auton kanssa suorastaan säikähdin, kun ääni äkkiarvaamatta katosi. Siis kone oli käynyt jo tovin tyhjäkäyntiä pihassa, kun äänestä yhtäkkiä hävisi kokonaan dieselin rapina. Käynti ei muuten mitenkään muuttunut ja tyhjäkäyntikierrokset säilyivät samana, ääni oli vaan hetken kuin bensakoneessa. Onkos tällä jotain tekemistä yhteispaineruiskutuksen kanssa ja mitä toimenpiteitä pitäisi tehdä että koneen saisi pysyvästi tuohon olotilaan?...
1. Ohjaustehostimen pumppu pitää satunnaisesti raksutusta tyhjäkäynnin tuntumassa. Kun kierroksia vähän nostaa, niin ääni lakkaa. Jos on joskus kuullut Citroenin 7- tai 5-mäntäisen hydraulipumpun latausäänen, niin se on aikalailla identtinen tämän äänen kanssa. Vaihdoin tänään tehostimen nesteet uusiin ja ääni oli hetken aikaa veks, kotipihalla taas ajon jälkeen alkoi satunnaisesti rapistella. Kumma kyllä, ratin kääntäminen ei tunnu vaikuttavan äänen esiintymiseen.
2. Useamman erimerkkisen puristussytytteisen moottorin omaavan auton omistaneena perinteinen dieselin raksuttava perusääni on kovin tuttu. Sen sijaan ensimmäisen kerran tämän auton kanssa suorastaan säikähdin, kun ääni äkkiarvaamatta katosi. Siis kone oli käynyt jo tovin tyhjäkäyntiä pihassa, kun äänestä yhtäkkiä hävisi kokonaan dieselin rapina. Käynti ei muuten mitenkään muuttunut ja tyhjäkäyntikierrokset säilyivät samana, ääni oli vaan hetken kuin bensakoneessa. Onkos tällä jotain tekemistä yhteispaineruiskutuksen kanssa ja mitä toimenpiteitä pitäisi tehdä että koneen saisi pysyvästi tuohon olotilaan?...
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
tuo forte käsittely kannattaa tehdä kun vaihtaa pa. suodattimen, saa joskus käyntiin ihan kauniin vivahteen. ja redlinen synt.öljy+lamppukero+tärpätti tee se itse miehille.. 

Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
jaaa nytten kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin olen huomannut seuraavaa, tyhjäkäynti kierrokset on lämppärinpuhallin päällä siinä 770 kierrosta, kun lämppärin nappää pois niin kierrokset noin 800. Tämä aiheuttaa sen että käynti ääni paranee selkeästi
Käy niin pirun nätisti kun tuo lämppäri on pois päältä (ei se nyt lämppäri päällä kalista törkeesti, ehkä ihan siinä rajoilla että onko pieni rapinan "alku" noin käyntiäänessä noin muuten) ! katsoin vielä suuttimien korjausarvoja samalla, nekin muuttuu samalla kun kytkee lämppäriä on/off.
tästä tietenkin tulee mieleen että olishan se hienoa jos se kävis tyhjäkäyntiä tuolla nätillä äänellä, tyhjäkäyntiä ei vissiin saanut mitenkään muutettua joten onko mahdollista että suuttimissa olisi vieläkin säätämisen aihetta ?

Käy niin pirun nätisti kun tuo lämppäri on pois päältä (ei se nyt lämppäri päällä kalista törkeesti, ehkä ihan siinä rajoilla että onko pieni rapinan "alku" noin käyntiäänessä noin muuten) ! katsoin vielä suuttimien korjausarvoja samalla, nekin muuttuu samalla kun kytkee lämppäriä on/off.
tästä tietenkin tulee mieleen että olishan se hienoa jos se kävis tyhjäkäyntiä tuolla nätillä äänellä, tyhjäkäyntiä ei vissiin saanut mitenkään muutettua joten onko mahdollista että suuttimissa olisi vieläkin säätämisen aihetta ?
Re: Mikä kaikki vaikuttaa CDI koneen käyntiääneen ?
Tokihan se vähän käyntiä muuttaa kun se lämpäärinpuhallin on aika suuritehoinen sähkömoottori (+ muut samalla käynnistyvät laitteet)
Kuormittaa siis pyöriessään laturia joka kuormittaa taas moottoria, ja ruiskutusmäärä kasvaa että moottorin pysyy käynnissä.
Ilman mitään kuormitusta moottori käy todella pienellä ruiskutusmäärällä ja siististi.
Mullakin tuo 270 ML käy kuin sepelimylly. Pitäs vissiin siihenkin uusia kaikki suuttimet kerralla.
Kuormittaa siis pyöriessään laturia joka kuormittaa taas moottoria, ja ruiskutusmäärä kasvaa että moottorin pysyy käynnissä.
Ilman mitään kuormitusta moottori käy todella pienellä ruiskutusmäärällä ja siististi.
Mullakin tuo 270 ML käy kuin sepelimylly. Pitäs vissiin siihenkin uusia kaikki suuttimet kerralla.