Pystyykö infrapunalämmitintä laittaa toiminaan maakaasu/biokaasulla? Nyt tuli jo toinen Gasumin asema kivenheiton päähän kylmää tallia.
Kerran olin mukana asentamas ravintolaan isoa kaasuhellaa mihin asentaja joutui ainoastaan vaihtamaan suuttimen kun kiinteistöön tuli kaasu ja oletuksena kai nestekaasu pullosta.
Normaaliin 11kg nestekaasupulloon sopivat liittimet, puntari mukaan ja tankkaamaan Gasumin asemalle?
Maakaasu/Biokaasu polttoaineena, kysy mitä tahansa.
Re: Maakaasu/Biokaasu polttoaineena, kysy mitä tahansa.
en tiedä, mutta veikkaan ettei ihan noin vaan onnistu. jos joku laite on tehty toimiin nestekaasulla, eli butaanipropaani seoksella, tai jommalla kummalla noista ja siihen laitteeseen aletaankin syöttään maakaasua, niin ainakin kaasusäiliö tarvii olla erilainen ja paineenalennusventtiili. luulis, että noilla onnistuis. ei kait se muuten niin erilainen ole.
eikös nestekaasu ole pullossa nesteenä normi lämpötilassa jotain muutamia baareja, alle 20 baaria kuitenkin. kun taas maakaasu, tai biokaasu, metaani on jotain 200 baaria samoissa olosuhteissa.
eikös nestekaasu ole pullossa nesteenä normi lämpötilassa jotain muutamia baareja, alle 20 baaria kuitenkin. kun taas maakaasu, tai biokaasu, metaani on jotain 200 baaria samoissa olosuhteissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Maakaasu/Biokaasu polttoaineena, kysy mitä tahansa.
Butaania ja propaania käytetään kylmäaineene, R600 ja R290, ja esim +20C butaani yli 2bar propaani 8,5bar. Kaasulaite kurssit tekis mieli joskus käydä...
Re: Maakaasu/Biokaasu polttoaineena, kysy mitä tahansa.
Räjähtiköhän se kun ei ole vuoteen kuulunut mitään?Terra kirjoitti:
Voin kertoa että on ollut hupia ajella ku auto muuttui "hieman" sanoisinko herkemmäksi ja ripeämmäksi.
Valmistajahan lupaa tolle sarjalle n. 20-30% tehon lisäyksen mutta täytynee käyttää tuo rakkine penkissä heti kun on aikaa.
Ensviikolla lähden Joensuuhun konversiotapahtumaan ni tulee vedettyä kunnon testi ja pystyy kertomaan kulutuksesta.
Re: Maakaasu/Biokaasu polttoaineena, kysy mitä tahansa.
Harmi jos on jotain vakavaa tapahtunu kun tuollainen ammattilainen tuli foorumille.
Re: Maakaasu/Biokaasu polttoaineena, kysy mitä tahansa.
Viimeisin käynti: La 05.10, 2013 00:07
varmaan vaan vähän vähemmän aktiivinen foorumilainen. taikka sitten autot pelaa niin hienosti, ettei tarvi täällä olla kyselemässä neuvoja.
varmaan vaan vähän vähemmän aktiivinen foorumilainen. taikka sitten autot pelaa niin hienosti, ettei tarvi täällä olla kyselemässä neuvoja.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Maakaasu/Biokaasu polttoaineena, kysy mitä tahansa.
Hei ja moi,
Ei oo autot räjähdelly, oon vaan unohtanut katsella ja kirjoitella tänne.
Vuoteen on tapahtunut dieseleiden osalta lähinnä se, että saatiin uutta tekniikkaa markkinoille.
Aiempi systeemi periaatteessa vain lisäsi kaasua imuilman joukkoon. Toimi hyvin vanhemmissa common raileissa,
sekä niissä, mitäs ne nyt on ruiskupumppuvehkeissä(?) ja pumppusuutinvehkeissä (Land Rover Defender) mutta uudemmissa
ei oikein.
Uus vekotin sisältää kartan kaasun syötölle sekä dieselin syöttöpaineen emuloinnille.
Eli autolle valehdellaan esim että syöttöpaine on 700 bar kun se todellisuudessa onkin vain 300 ja tilalle syötetään kaasua.
Tarkoituksena on saada auto toimimaan kuin aiemminkin eli ei tehon lisäyksiä.
Hankaluutena on että on pirusti monimutkaisempi säätää.
Vien ensi viikolla yhden V70 Volvon tehopenkkiin ja säädän sen siellä. Yksi 2008 315 Sprinter on myös säädettävänä ens viikolla.
Kerron mitä saatiin aikaiseksi jos en joudu johonkin hermoparantolaan.
Niin juu, toinen uusi tapaus on bensapuolella. Muutossarjat suoraruiskutuskoneisiin mutta A. ei oo tehty vielä yhtään ja B. ei siellä listassa mersuja ollu.
Suunnitteilla on myös 2004 uudemman Viton hankkiminen duuniautoksi, jos löydän riittävän halvan ni voin tarinoida sen muutostöistä.
Ai joo, siitä tulikin mieleeni että Lahden kaupungilla on joku Ekopaku-hanke. Ne on ostanu jonku Sprinterin mikä kiertää opettamassa
koululaisille vihreitä juttuja. Lupasin asentaa siihen kans kaasut, käyn kurkkimassa sitä Sorsalla ens viikolla ku ne uusii sen sisustaa,
siitäkin vois kirjoitella.
Ei oo autot räjähdelly, oon vaan unohtanut katsella ja kirjoitella tänne.
Vuoteen on tapahtunut dieseleiden osalta lähinnä se, että saatiin uutta tekniikkaa markkinoille.
Aiempi systeemi periaatteessa vain lisäsi kaasua imuilman joukkoon. Toimi hyvin vanhemmissa common raileissa,
sekä niissä, mitäs ne nyt on ruiskupumppuvehkeissä(?) ja pumppusuutinvehkeissä (Land Rover Defender) mutta uudemmissa
ei oikein.
Uus vekotin sisältää kartan kaasun syötölle sekä dieselin syöttöpaineen emuloinnille.
Eli autolle valehdellaan esim että syöttöpaine on 700 bar kun se todellisuudessa onkin vain 300 ja tilalle syötetään kaasua.
Tarkoituksena on saada auto toimimaan kuin aiemminkin eli ei tehon lisäyksiä.
Hankaluutena on että on pirusti monimutkaisempi säätää.
Vien ensi viikolla yhden V70 Volvon tehopenkkiin ja säädän sen siellä. Yksi 2008 315 Sprinter on myös säädettävänä ens viikolla.
Kerron mitä saatiin aikaiseksi jos en joudu johonkin hermoparantolaan.
Niin juu, toinen uusi tapaus on bensapuolella. Muutossarjat suoraruiskutuskoneisiin mutta A. ei oo tehty vielä yhtään ja B. ei siellä listassa mersuja ollu.
Suunnitteilla on myös 2004 uudemman Viton hankkiminen duuniautoksi, jos löydän riittävän halvan ni voin tarinoida sen muutostöistä.
Ai joo, siitä tulikin mieleeni että Lahden kaupungilla on joku Ekopaku-hanke. Ne on ostanu jonku Sprinterin mikä kiertää opettamassa
koululaisille vihreitä juttuja. Lupasin asentaa siihen kans kaasut, käyn kurkkimassa sitä Sorsalla ens viikolla ku ne uusii sen sisustaa,
siitäkin vois kirjoitella.