W211 AGW irroitus ja vaihto( vika korjattu)
W211 AGW irroitus ja vaihto( vika korjattu)
Oireet: Command ei tunnista, että auto on käynnissä vaan ilmoittaa sammuvansa jos autoa ei käynnistetä. Gps signaali kateissa. Radion signaali todella huono, vain voimakkaimmat asemat kuuluvat keskustan ulkopuolella. Ei suostu avaamaan cd-vaihtajan luukkua.
Vehon diagnoosi: agw rikki, uuden hinta 1200 euroa ja työt päälle.
Näyttää olevan aika ahtaassa raossa tuo boksi tavaratilan kuskinpuolen "seinällä". Onko joku joutunut vaihtamaan tuon laatikon ja osaisi suoralta kädeltä neuvoa miten sen saa irti tai vaihtoehtoisesti kertoa mistä kohtaa wis:iä löydän ohjeet?
Pitääkö sieltä ottaa talteen starilla jotain ennen irroitusta?
Vehon diagnoosi: agw rikki, uuden hinta 1200 euroa ja työt päälle.
Näyttää olevan aika ahtaassa raossa tuo boksi tavaratilan kuskinpuolen "seinällä". Onko joku joutunut vaihtamaan tuon laatikon ja osaisi suoralta kädeltä neuvoa miten sen saa irti tai vaihtoehtoisesti kertoa mistä kohtaa wis:iä löydän ohjeet?
Pitääkö sieltä ottaa talteen starilla jotain ennen irroitusta?
Viimeksi muokannut Vesa V, La 08.03.2014 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto
Oliko epk:lla vai kellä AGW myynnissä foorumilla? Normi AGW:n ohje WIS:istä vaikka ar82.60-p-7605t ja siitä eteenpäin.
Olisko tuo GPS ihan oma ongelmansa?
Eiköhän AGW:n koodaa ihan puhtaalta pöydältä ettei tarvii yrittää vanhasta asetuksia lukea.
Olisko tuo GPS ihan oma ongelmansa?
Eiköhän AGW:n koodaa ihan puhtaalta pöydältä ettei tarvii yrittää vanhasta asetuksia lukea.
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto
Kiitokset, johan löytyi! Näyttää siltä, että aikaa ja tupakkia palaa tässä hommassa. Aika paljon on romua juuri noilla nurkilla.DBFI kirjoitti:Oliko epk:lla vai kellä AGW myynnissä foorumilla? Normi AGW:n ohje WIS:istä vaikka ar82.60-p-7605t ja siitä eteenpäin.
Olisko tuo GPS ihan oma ongelmansa?
Eiköhän AGW:n koodaa ihan puhtaalta pöydältä ettei tarvii yrittää vanhasta asetuksia lukea.
Kaikki ongelmat ilmenivät samoihin aikoihin, mutta voihan se olla tietty eri vikakin. Noissahan on ollut myös antenniongelmia käsittääkseni.
Noita agw laatikoita näyttää olevan liikkeellä kun saa varmistettua varaosanumeron, että löytyy oikeanlainen.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto
Antenniongelmia on sekä "radiolla" että GPS:llä, 211:ssä varmaan vähemmän radioantenniin ongelmia kuin monessa aiemmassa mallissa (203, 220 jne.).Vesa V kirjoitti:Noissahan on ollut myös antenniongelmia käsittääkseni.
Se GPS-antenni on vaan ihan erillään radion antennista (katolla tai takalasin yläosassa, riippuen vuosimallista) kun radion antenni on takalasissa ja sen antennivahvistin ihan eri osa. Siksi en oikein usko että noilla kahdella olisi sama oikkuilun aiheuttaja.
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto
Ei oikein vaikuta siltä, että vehon diagnoosi olisi oikea. Ostin käytetyn agw boxin tuolta http://www.mbgtc.de/ ja oireet eivät muuttuneet "uudella" agw laatikolla miksikään.
Ensimmäisessä viestissä mainittujen vikojen lisäksi mittariston näyttö ei löydä sen enempää audiota kuin naviakaan. Näyttää viivaa. Kellon ajan asetus ei onnistu comandista vaan pyytää kääntämään virran päälle vaikka auto on käynnissä. Radion äänenvoimakkuuden säätö ei toimi rattisäätimillä. Jostain on siis yhteys poikki mutta mistä?
Autoon asennettiin uusi virtalukko, koska sitä epäiltiin syyksi mittariston virran pätkimiseen ja ovien lukkojen auki/kiinni räpsähtelyyn ajon aikana. En nyt muista varmaksi tulivatko nuo muut oireet tuon virtalukon vaihdon yhteydessä, mutta viimeisimmällä veho keikalla sanoivat varmistaneensa, että vika ei johdu uudesta virtalukosta.
Radio ja cd toimivat muuten normaalisti. Myös aux liitännän kautta musiikki kuuluu ja telkkari näkyy normaalisti.
Autoon jälkiasennettu hifikonexin toimesta digiboxi ja bassokaiutin uudella vahvistimella jos sillä nyt on mitään merkitystä.
Hyviä ehdotuksia kaivataan, kun ei viitsisi taas turhaan autoa veholla makuuttaa ja maksaa tyhjästä.
Ensimmäisessä viestissä mainittujen vikojen lisäksi mittariston näyttö ei löydä sen enempää audiota kuin naviakaan. Näyttää viivaa. Kellon ajan asetus ei onnistu comandista vaan pyytää kääntämään virran päälle vaikka auto on käynnissä. Radion äänenvoimakkuuden säätö ei toimi rattisäätimillä. Jostain on siis yhteys poikki mutta mistä?
Autoon asennettiin uusi virtalukko, koska sitä epäiltiin syyksi mittariston virran pätkimiseen ja ovien lukkojen auki/kiinni räpsähtelyyn ajon aikana. En nyt muista varmaksi tulivatko nuo muut oireet tuon virtalukon vaihdon yhteydessä, mutta viimeisimmällä veho keikalla sanoivat varmistaneensa, että vika ei johdu uudesta virtalukosta.
Radio ja cd toimivat muuten normaalisti. Myös aux liitännän kautta musiikki kuuluu ja telkkari näkyy normaalisti.
Autoon jälkiasennettu hifikonexin toimesta digiboxi ja bassokaiutin uudella vahvistimella jos sillä nyt on mitään merkitystä.
Hyviä ehdotuksia kaivataan, kun ei viitsisi taas turhaan autoa veholla makuuttaa ja maksaa tyhjästä.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto
Tutkin asiaa lisää tänään. Irroitin tavaratilassa olevan sulakkeen f003 jonka takana ovat navigation,parktronic, tv ja tyre pressure control. Sulake ehjä ja kun laitoin sen takaisin paikoilleen, niin siitähän auto riemastui. Ikkunat ja kattoikkuna auki, hätävilkut päälle, äänimerkki huusi pätkissä, tuulilasin pyyhkijät päälle, kuskin penkin tuuletus päälle, mittariston näyttöön teksti replace key ja lukot räpsyivät kiinni ja auki. Tuo replace key ja lukkojen räpsyminen tuli myös vuosi sitten ja siihen lääkkeenä veho vaihtoi virtalukon. Virtalukon vaihdon jälkeen ko vika ilmeni kertaalleen mutta on sen jälkeen pysytellyt piilossa. Ai, niin ja takaluukku yritti mennä kiinni, mutta oli ihminen välissä
Kaikki nuo viat päällä kokeilin jumittanutta cd vaihtajan luukkua, niin nyt se aukesi.
Samalla huomasin, että kun ovat hifikonexissa asentaneet digiboxin, niin jostain syystä heräte on otettu sulakepaikasta F 019 ( 7,5A), jossa pitäisi olla käsittääkseni toinen dynaamisen penkin sulakkeista 25A. Ilmankos ei ole toiminut. Lisäksi virtaa on otettu yhdestä tyhjästä sulakepaikasta F 014.
Onko tässä nyt kyse siitä surullisen kuuluisasta taka samin hajoamisesta ja ovatko nuo digiboxin johdotukset voineet aiheuttaa hajoamisen. Olisi mukava saada jonkun pää vadille.

Kaikki nuo viat päällä kokeilin jumittanutta cd vaihtajan luukkua, niin nyt se aukesi.
Samalla huomasin, että kun ovat hifikonexissa asentaneet digiboxin, niin jostain syystä heräte on otettu sulakepaikasta F 019 ( 7,5A), jossa pitäisi olla käsittääkseni toinen dynaamisen penkin sulakkeista 25A. Ilmankos ei ole toiminut. Lisäksi virtaa on otettu yhdestä tyhjästä sulakepaikasta F 014.
Onko tässä nyt kyse siitä surullisen kuuluisasta taka samin hajoamisesta ja ovatko nuo digiboxin johdotukset voineet aiheuttaa hajoamisen. Olisi mukava saada jonkun pää vadille.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto
Sen verran korjausta, että tuon F019 kuuluukin olla tyhjänä koska kuuluu monisäätöisuimelle ( multicontour). Mikä se sitten ikinä onkin. Oman auton varustelistalle ei sitä ole vaikka kaikki muut hilppeet jakkaroista löytyykin.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto
Agw vaihdettu. Ei ollutkaan ihan mahdoton homma, mutta vaati tietty konfiguroinnin ja päivityksen asennuksen veholla. Vika ei kuitenkaan ollut siinä, vaan kaikki nuo ylläolevissa viesteissä olevat viat aiheutti autoon saksassa aikoinaan asennettu "mokkula" joka mahdollistaa television katselun auton liikkuessa. Kyllä on helvetisti aiheuttanut päänvaivaa ja hiukan rahan menoakin tuo pieni kokkare. 5 päivää on auto maannut veholla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto( vika korjattu)
Ja senkin sais koodaamalla näkymään ajossa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto( vika korjattu)
Missäpäin tämä awg sijaitsee ja onko minkä näköinen? Mitkä kaikki piuhat tulevat agw boxiin ja lähteekö siitä esim kaiutinpiuhat?
Re: W211 AGW irroitus ja vaihto( vika korjattu)
Takakontissa kuskin puolella rengaskotelon kohdalla. Siinä on kaikki äly ja piuhoitus, yksinkertaistettuna.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)