w124 Renkaat ääriasennossa mittariin syttyy kaikki valot
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
w124 Renkaat ääriasennossa mittariin syttyy kaikki valot
Auto w124 250 turbo diesel vm 93
Morjesta nyt tuli mersuun kerralla montavikaa muttaa aletaan purkaa näistä mittariston valoista koska luulen sen aiheuttaneen muut viat
Eli eilen illalla tuli semmoinen vika kun renkaat kääntää ääri asentoon niin mittariston kaikki valot syttyy palamaan. Pikkuisen takaisin valot sammuvat. Sama vika ollu isän mersussa jo pitkän aikaa olen vaa naureskellu asialle mutta kun, sama vika tuli minun autoon pitää tämä selvittää.
Ottaako joku pahasti maihin/jokin oikosissa varmasti on joku tämänkin asian jo ratkaissut.
Morjesta nyt tuli mersuun kerralla montavikaa muttaa aletaan purkaa näistä mittariston valoista koska luulen sen aiheuttaneen muut viat
Eli eilen illalla tuli semmoinen vika kun renkaat kääntää ääri asentoon niin mittariston kaikki valot syttyy palamaan. Pikkuisen takaisin valot sammuvat. Sama vika ollu isän mersussa jo pitkän aikaa olen vaa naureskellu asialle mutta kun, sama vika tuli minun autoon pitää tämä selvittää.
Ottaako joku pahasti maihin/jokin oikosissa varmasti on joku tämänkin asian jo ratkaissut.
Re: w124 Renkaat ääriasennossa mittariin syttyy kaikki valot
Toi pihassa oleva 200D polttaa myös ihan kaikkia mitariston varoitusaloja käynnissäollessaankin oli sompa missäasennossa tahansa mutta hihna ei ole paikoillaan. Sattuneesta syystä se joutu luovuttamaan syksylä kiristinrullansa
Eikait ohjauksentehostaja voi pysäyttää hihnan pyörimista ja siis laturiakin? Kun sompaa pitää äärilaidassa niin tehostajakin työskentelee äärikuormalla. EI ei se niin voi olla.

Eikait ohjauksentehostaja voi pysäyttää hihnan pyörimista ja siis laturiakin? Kun sompaa pitää äärilaidassa niin tehostajakin työskentelee äärikuormalla. EI ei se niin voi olla.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
Nämä ongelmat alko just hihnan vaihdon jälkee. Uus hihna oli älyttömän tiukka menee paikallee entinen meni heittämällä paikallee kun kiristäjän löysäs
Ettei nyt hihna kierrä väärin? Sen saa nimittäin sinne väärinkin...
Silloin se on tiukka vetää paikoilleen ja vastaa vain pieneltä alalta kampiakselille jolloin se luistaa kun tehostimelle tulee paljon kuormaa.
Punainen viiva kuvassa näyttää miten hihnan kuuluu kulkea.

Silloin se on tiukka vetää paikoilleen ja vastaa vain pieneltä alalta kampiakselille jolloin se luistaa kun tehostimelle tulee paljon kuormaa.
Punainen viiva kuvassa näyttää miten hihnan kuuluu kulkea.

Tossa kuvassahan noi pyörii silti toimilaitteet samoin päin ja pyörällä olevilla on vielä enemmän pinta-alaa eli pitoa löytyy..käykös tuo sama hihna molemmilla tavalla paikalleen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
Joo pitääpä huomenna kattoo kun meen pajalle muistelin et mulla kulkee hihna jus tuollee ku kuvassa hihna kulkee eli väärin. Minä ilmottelen olinko töhöilly. Sillon se on myös ukon mersussa väärin kun siitä katoin mallia kun en muistanu mitenkä se uus hihna pitää laittaa
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
Ainii mulla on ilmastoinnin kompura voisko joku laittaa kuvaa miten kuuluu sillo hihna kulkea
kiertää vain lisämutkan sen kautta eli tehostajalta kompuralle ja kampuralleKuningassorvari kirjoitti:Ainii mulla on ilmastoinnin kompura voisko joku laittaa kuvaa miten kuuluu sillo hihna kulkea
Todennäköinen vian aiheuttajaKuningassorvari kirjoitti:Nämä ongelmat alko just hihnan vaihdon jälkee. Uus hihna oli älyttömän tiukka menee paikallee entinen meni heittämällä paikallee kun kiristäjän löysäs
Alkuun tuli mieleen, voiko ratin spiraali aiheuttaa

autodidakti
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
Juu googlettamalla löytykin kuva miten kiertää hihnafelmit kirjoitti:kiertää vain lisämutkan sen kautta eli tehostajalta kompuralle ja kampuralleKuningassorvari kirjoitti:Ainii mulla on ilmastoinnin kompura voisko joku laittaa kuvaa miten kuuluu sillo hihna kulkea
Todennäköinen vian aiheuttajaKuningassorvari kirjoitti:Nämä ongelmat alko just hihnan vaihdon jälkee. Uus hihna oli älyttömän tiukka menee paikallee entinen meni heittämällä paikallee kun kiristäjän löysäs
Alkuun tuli mieleen, voiko ratin spiraali aiheuttaa
Kyllä käy.atlas kirjoitti:Tossa kuvassahan noi pyörii silti toimilaitteet samoin päin ja pyörällä olevilla on vielä enemmän pinta-alaa eli pitoa löytyy..käykös tuo sama hihna molemmilla tavalla paikalleen?
Ja kuten jo sanottua.. jos laittaa väärin niin on varsin tiukka saada paikoilleen.
Kaikki apulaitteet pyörii oikeinpäin ja toimii mutta laturin/tehostajan kuormittaessa reilummin, hihna luistaa kampiakselilta.
Ja hieman venynyt/pidempi hihna sitten hankaa kampiakselin ja vesipumpun välistä selkäpuoliltansa yhteen.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
Juu ei tarvii kun hihna laittaa päin persettä paikallee alkaa lataus ja jäähdytys ogelmat. Eli hihna oli väärin laitettu oikeeta kautta kun sen pujotti meni helposti paikalleen. Valotkaan ei syty enää mittarissa kun kääntää ratin ääri asentoon.
Nyt on hyvä mieli kun tällä korjaantu on tullu jo liiaksi asti lyhyen ajan sisään tuohon remonttia tehtyä.
Kiitos kaikille vastanneille avusta T:Markus
Se hihna on muuten ukon mersussakin vituiks laitettu pitääpä lähtee siitäkin laittaa se oikein..

Nyt on hyvä mieli kun tällä korjaantu on tullu jo liiaksi asti lyhyen ajan sisään tuohon remonttia tehtyä.
Kiitos kaikille vastanneille avusta T:Markus
Se hihna on muuten ukon mersussakin vituiks laitettu pitääpä lähtee siitäkin laittaa se oikein..