Mistä 2.5 / 2.3 moottori??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Born_Lazy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 02.09.2004 12:01
Paikkakunta: Turku

Mistä 2.5 / 2.3 moottori??

Viesti Kirjoittaja Born_Lazy »

Mistä löytäisin itellen 190 mesee 2.3 16v tai 2.5 16v bensa koneen?
Olisko jollain hyvää vinkkii misä olis myynnis? :cry: :cry:
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Saksa?

Suomesta voi olla hankala löytää 2.5 16V mottia ja helpompi on vaihtaa sellaiseen autoon jossa se on jo valmiina+ autossa on muutkin siihen tarkoitetut vermeet kiinni(Esim jarrut)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

No tässä olisi koko auto mistä voit ottaa tekniikan.


On kyllä sen näköinen, että kenkää on annettu olan takaa. Mutta ei ole hintakaan paha.
http://avos.mercedes-benz.com/avos/cont ... 7107107563
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
Born_Lazy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 02.09.2004 12:01
Paikkakunta: Turku

Saksa...

Viesti Kirjoittaja Born_Lazy »

Sakstahan sen koneen saa tai sit koko auton, mut ajattelin eyt olisko mahiksii saada täält suomen pääst... 8)
Jos vaihdan koneen ni ei mun tartte vaihtaa mitään muuta jarrut on samat jne. jne... :wink:
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
Avatar
Born_Lazy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 02.09.2004 12:01
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Born_Lazy »

lai kirjoitti:No tässä olisi koko auto mistä voit ottaa tekniikan.


On kyllä sen näköinen, että kenkää on annettu olan takaa. Mutta ei ole hintakaan paha.
http://avos.mercedes-benz.com/avos/cont ... 7107107563
Niin misä?? :roll: :roll: Ei meitsi ainaakaan nähny mitään autoo... :lol:
Mut kerro ihmees enemmän....misä kondikses kone on??jne.jne... :wink:
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Moottori

Viesti Kirjoittaja steelman »

Kyllä helpommalla pääset kun ostat ks.auton esim.saksasta.Niitä kun saa aika edullisesti sieltä suunnalta.Koneen vaihto homma voi tuntua aika yksinkertaiselta,mutta kyllä siinä muutakin tulee eteen kuin jarrujen laitto.Ei yleensä mene "heittämällä" kun lähdetään moottorikokoa kasvattamaan.Hyvinkäällä toimii prätkäliike joka myy tuontipelejä moposta autoihin.Liike on AH-Promotor,tuo tilauksesta saksasta auton kuin auton.Ei ole mikään kusettajafirma.Itselleni ks.liike on tuonut jo 3 autoa ja kaikki on olleet sitä mitä olen tilannut.Käy osoitteessa www.ahpromotor.fi ja katso yhteystiedot.Minäkin ajattelin ensin etsiä tekniikan mutta ei se ole niin yksinkertaista.Vähän myynnissä ja jos sattuu löytämään niin yleensä on siinä kunnossa että voi laulaa suohon saman tien.Tilasin koko auton saksasta ja nyt ei tarvitse kuin nauttia ajamisesta.

MB 190 2.6 16v
MB 190 2.0 sportline
MB 230
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

väärä osoite

Viesti Kirjoittaja steelman »

Sorry, tuli väärä sähköpostiosoite aikaisempaan viestiin,eli oikea osoite on www.motskari.com EI www.ahpromotor.fi :D :D .
Avatar
Born_Lazy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 02.09.2004 12:01
Paikkakunta: Turku

Re: Moottori

Viesti Kirjoittaja Born_Lazy »

[quote="steelman"]Kyllä helpommalla pääset kun ostat ks.auton esim.saksasta.Niitä kun saa aika edullisesti sieltä suunnalta.Koneen vaihto homma voi tuntua aika yksinkertaiselta,mutta kyllä siinä muutakin tulee eteen kuin jarrujen laitto.Ei yleensä mene "heittämällä" kun lähdetään moottorikokoa kasvattamaan.Hyvinkäällä toimii prätkäliike joka myy tuontipelejä moposta autoihin.Liike on AH-Promotor,tuo tilauksesta saksasta auton kuin auton.Ei ole mikään kusettajafirma.Itselleni ks.liike on tuonut jo 3 autoa ja kaikki on olleet sitä mitä olen tilannut.Käy osoitteessa www.ahpromotor.fi ja katso yhteystiedot.Minäkin ajattelin ensin etsiä tekniikan mutta ei se ole niin yksinkertaista.Vähän myynnissä ja jos sattuu löytämään niin yleensä on siinä kunnossa että voi laulaa suohon saman tien.Tilasin koko auton saksasta ja nyt ei tarvitse kuin nauttia ajamisesta.


No ehkä pitää sit lähtee saksaan hakee auto... :( Ideana oli vaan saada suurempi kone ku itel on hyvä AMG aihio joka on menos just maalaukseen :)
Mut olisin kysyny viel sitä jos on tietoo et onks 2,3 16v mahiksii laittaa turbo?
Ettei tarttis muunnella enempää autoo/tekniikkaa....? :wink:
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: Moottori

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Born_Lazy kirjoitti:No ehkä pitää sit lähtee saksaan hakee auto... :( Ideana oli vaan saada suurempi kone ku itel on hyvä AMG aihio joka on menos just maalaukseen :)
Mut olisin kysyny viel sitä jos on tietoo et onks 2,3 16v mahiksii laittaa turbo?
Ettei tarttis muunnella enempää autoo/tekniikkaa....? :wink:
Kyllähän tuohon turbon voi asentaa. Tehot saavat nousta max 20% yli vertailumallin jolloin alustan yms rakenteiden tulee vastata vertailumallia. Vertailumallina käytetään 2.5 16v:tä. Eli laitatpa autoosi 2,5 koneen tai turbotat 2,3 koneen, pitää alustan jokatapauksessa vastata 2,5 16V mallia. Samalla alusta kelpaa sitten myös 2,5 16V turboksi.

Tehoa saa olla 143kW x 1,2 = 171kW = 233hv. Paino-tehosuhde ei saa alittaa 7kg/kW. Autotalli.com antaa 2,3:n omamassaksi 1270kg jolloin suhteeksi tulee 7,4kg/kW joka on laillinen lukema.

Lisäksi ajoneuvon tulee alittaa sille uutena määrätyt pakokaasupäästöjen raja-arvot muutettunakin.

Sama rautalangasta: alusta vastaamaan 2,5:ttä :arrow: 2,5 vapari tai 2,3 - 2,5 turbo kelpaa :arrow: dynotat 168kW tai 230hv ja käyt päästötestissä :arrow: konttorille leimaamaan :arrow: hanaa!

Tehot ja painot kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa luotettavammasta lähteestä kuin autotalli.com. Lisäksi tulee huomioda muutosprosenttien määrä.
Avatar
Born_Lazy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 02.09.2004 12:01
Paikkakunta: Turku

Re: Moottori

Viesti Kirjoittaja Born_Lazy »

Kyllähän tuohon turbon voi asentaa. Tehot saavat nousta max 20% yli vertailumallin jolloin alustan yms rakenteiden tulee vastata vertailumallia. Vertailumallina käytetään 2.5 16v:tä. Eli laitatpa autoosi 2,5 koneen tai turbotat 2,3 koneen, pitää alustan jokatapauksessa vastata 2,5 16V mallia. Samalla alusta kelpaa sitten myös 2,5 16V turboksi.

Tehoa saa olla 143kW x 1,2 = 171kW = 233hv. Paino-tehosuhde ei saa alittaa 7kg/kW. Autotalli.com antaa 2,3:n omamassaksi 1270kg jolloin suhteeksi tulee 7,4kg/kW joka on laillinen lukema.

Lisäksi ajoneuvon tulee alittaa sille uutena määrätyt pakokaasupäästöjen raja-arvot muutettunakin.

Sama rautalangasta: alusta vastaamaan 2,5:ttä :arrow: 2,5 vapari tai 2,3 - 2,5 turbo kelpaa :arrow: dynotat 168kW tai 230hv ja käyt päästötestissä :arrow: konttorille leimaamaan :arrow: hanaa!

Tehot ja painot kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa luotettavammasta lähteestä kuin autotalli.com. Lisäksi tulee huomioda muutosprosenttien määrä.[/quote]


Kiitoksii tiedoista... :D :D Pitää pistää muistiin kunnes saan aikaseks duunata nii ja tietty masii tarttee hommata... :roll: :wink:
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
Vastaa Viestiin