...voi poistaa...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Nyt on uudet lukot, tuli todelliseen asevelihintaan naapurifoorumin kautta, kiitos Aki P :thumbup: On siis kaikki auton lukot samalla avaimella (uudet), kaksi avainta+huoltoavain+"perätön" avain :) Ainut huono puoli että näissä ei näy olevan paikkaa sille (hälyttimen?) kytkimelle, mutta pitää varmaan jättää se kytkin oven sisään roikkumaan ja toivoa ettei ala häly huutaa itsekseen :D
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Ovien lukot vaihdettu vaan mitenkäs kävikään -kuskin ovea ei saa lukkoon. Eli siellä on vielä joku vipukin irti, ovipahvi vielä irti siis. Vähän meinaa taas keljuttaa kun piti tuolla pakkasessa tapella sen lukon kanssa ja avointen ovien päivät jatkuu edelleen :(
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

coupe kävi inssin syynättävänä, en tosin itse päässyt käyttämään. No eihän se tietenkään läpi mennyt, mutta tuli kyllä yllätyksenä että vikalistalla ei ollut ruostevaurioita :o Mitä siinä sitten oli niin:
Lähivalo ei toimi: edessä oik. ja vas.
Kaukovalo ei toimi: edessä oik. ja vas.
Suuntavalo väärä väri: edessä oikealla
Pakoputkisto vuotaa paljon
Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen: edessä oik. ja vas. korihelat ja päätyhelat
Että ei siinä suurempia, mitä nyt pakoputki laho (vaimennin halki+vuotaa monesta kohtaa kuulemma) ja sitten tuo toistaiseksi mystinen valovika. Ennestään luulin että monitoimiviiksessä vika mutta kun lähivalotkaan ei toimi :wtf: en tuota tajunnut kun jotain valoa sieltä kyllä tulee, joskin himmeästi :think: No tulipahan kuukausi lisää ajoaikaa.

Mitenkähän tuon pakoputken kanssa tekisi, hakisko metritavarana putkea ja yleismallin vaimentimen vai käytetyn paremman orkkisputken. Coupen putki taitaa olla ihan oma, ei käy sedanin ainakaan muokkaamatta? Ei taida täällä savossa coupen putkia olla liikaa tarjolla...
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kl-varaosat myy ainaskii keskiputki 150 takapönttö 100
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Varmasti myy juu, mutta taas oli tarkoitus mennä minimibudjetilla :D ensinnä kokeillaan saako mikkiliimalla kursittua sen verran kokoon että saa päästöt mitattua ja sitten myöhemmin miettiä perusteellisempaa fiksausta.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Käyt auton alla kurkkaamassa ja painat mieleen että minkänäköstä kurvii siellä on. Käyt motonetistä hakee suoraaputkee, mutkia ja muutama simonssin pönttö. Sitte tiputat vanhan putken lattialle ja hitsaat mallista uuden. Ei tartte räkii mädän päälle ;) :thumbup:
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Mr300 kirjoitti:Käyt auton alla kurkkaamassa ja painat mieleen että minkänäköstä kurvii siellä on. Käyt motonetistä hakee suoraaputkee, mutkia ja muutama simonssin pönttö. Sitte tiputat vanhan putken lattialle ja hitsaat mallista uuden. Ei tartte räkii mädän päälle ;) :thumbup:
Näinhän se oli ajatus jo aikaisemmin kun oli sellainen tunne että se on huonossa kunnossa tuo putki. Se on vaan tuo "pohjolan liikenteen halli" sen verran karu paikka tähän aikaan vuodesta könytä auton alla että pakko se on käyttää jollain muulla laitettavana. Ajatus oli tehdä nyt nopea hätäkorjaus ja kesällä kun saa itse tehtyä niin tehdä koko putki uusiksi. Ilmeisesti se vuotaa toistaiseksi vain loppupätkästä ja vaimentimesta. Onkohan tuo loppuosa samanlainen muissa malleissa, olisi tuossa lähellä 200d ja 250d putkia...
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Sain jopa aikaiseksi tutustua varustelistaan :D ei siinä mitään ihmeellistä, mutta laitetaan se nyt kuitenkin tähän.
Main data
Ident. number (FIN) WDB1240431A910615
Baumuster 124043
Sales name 230 CE
Cabin 07130
Order number 0 8 529 50994
Delivery date Try to define yourself (tables in russian)
PAINT1 199
Interior color 978
Engine 102982 10 126803
Gearbox 717412 01 206459
Lights units HELLA
Wipers BOSCH 881209
Class 1

SA codes
199 METALLIC BLUE-BLACK
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
483 HARDER SPRINGS AND UNDERSHIELDS
506 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, LEFT AND RIGHT, HEATED (ELECTRICALLY ADJUSTABLE ON THE RIGHT) (L.H.D.)
524 PAINTWORK - PRESERVATION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 FOLDING ARMREST, FRONT
597 HEAT-INSULATING GLASS, WINDSHIELD, BAND FILTER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
978A VELOURS GREY
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE käyttisprojekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Nyt on sitten melkein vuos taas leimaa :) PIENI VAROITUKSEN SANA: Jos teillä on autoissa lämmitettävät pissapojan suuttimet niin kannattaa poistaa ne käytöstä ennen kuin auto palaa! Oli isällä vähän läheltä piti-tilanne. Oli alkanut työntää savua sisälle, konepelti auki ja mikään ei käryä, auto käyntiin niin alkoi savuta sieltä konepellin "maton" välistä. No oli repinyt sen vastuksen liittimen irti niin oli helpottanut. Nuo vastukset nyt on muutenkin varsin turha keksintö. Vähän sitä oli aiemminkin ihmetelty että mitähän kitkua tää työntää :? oli vähän kuulemma säikäyttänyt kun tupsahtaa auto täyteen savua...
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

230CE -Ei käy kaikilla, apuva!

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Taas vaihteeksi auto jätti välille. Tällä kertaa putosi ilmeisesti kaksi pyttyä pois pelistä. Virranjakajan/sytytysjohtojen räpläys taisi auttaa hieman mutta ei vieläkään käy kunnolla ja rötää 3000rpm eteenpäin. Mistähän löytyisi vika, oletan että sytytyspuolelta. Virranjakaja vaihtoon?
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: w124 230CE-tielle jätti, taas.

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Virranjakajan kansi lienee syypää eli siitä lähdetään.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
Vastaa Viestiin