w124 vaihdelaatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tonipyy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 17.01.2014 14:23

w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja tonipyy »

moi

miten käyttäytyy jos w124 200d:hen laittaa 5 vaihteisen askin 4 lovisen tilalle?

eniten kiinnostaa polttoaine talous...
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

tonipyy kirjoitti:moi

miten käyttäytyy jos w124 200d:hen laittaa 5 vaihteisen askin 4 lovisen tilalle?

eniten kiinnostaa polttoaine talous...
Ulkomuistista sanoisin, että erona siihen tulee vain yksi vaihde lisää. Siis toisin sanoen niiden neljän ensimmäisen vaihteen välitys on sama, oli sitten 4- tai 5-vaihteinen. Jos siis laittaa alkuperäisen 200D:n vaihteiston. Tosin muistelisin, että samat välitykset on ollut ainakin 250D:ssä.

Vaikuttaa melutasoon matka-ajossa ja kylläpä kai kulutukseenkin jotakin. Olishan niitä lukemia jossakin käyttöohjekirjoissa suoraan ns. virallisena tietona, mutta mulla ei nyt tässä ole niitä kirjoja käsillä. Voisin sen tietty joskus vilkaista, mitä niissä sanotaan. Tai löytyyhän se tieto netistäkin, kun vain hakee.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

tai siis...

Tässähän ne ovat.

Forbruk per 10 km

-ved 90 km/t
4-tr. manuelt: 0,53 liter
5-tr. manuelt: 0,50 liter
4-tr. automat: 0,57 liter

-ved 120 km/t
4-tr. manuelt: 0,70 liter
5-tr. manuelt: 0,68 liter
4-tr. automat: 0,76 liter

-ved bykjøring
4-tr. manuelt: 0,79 liter
5-tr. manuelt: 0,84 liter
4-tr. automat: 0,80 liter

Kieli on vähän vähemmän tällä foorumilla näkynyttä, mutta tämmöiseltä sivulta nuo tiedot ovat:
http://www.mercefreaken.com/

Yhteenvetona siis maantiellä kulutus putoaa 2..3 desiä ja kaupungissa nousee puoli litraa sadalle kilsalle. En ymmärrä kylläkään, että mikä sitä kulutusta muka kaupungissa nostaa. :?: Joka tapauksessa kiihtyvyys 0...100km/h ilmoitetaan olevan sama riippumatta manuaalivaihteisissa vaihteiden määrästä. Se viittaisi siihen, että samoilla välityksillä mennään neljä ekaa vaihdetta. Ehkä...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Aski ,kulissi ja kardaani vaihtoon.
Mielestäni ei tossa 200d ole mitään järkeä laittaa vitos askia...ei hyötyä kulutuksessakaan koska tiukemmalle se joutuu ja joudut kepittämään enemmän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

atlas kirjoitti:Aski ,kulissi ja kardaani vaihtoon.
Mielestäni ei tossa 200d ole mitään järkeä laittaa vitos askia...ei hyötyä kulutuksessakaan koska tiukemmalle se joutuu ja joudut kepittämään enemmän.
on ihan yhtälailla järkeä, kun 300dt:ssäkin. matka-ajossahan sitä vitosta, eli harvempaa välitystä tarvitaan. eikä se auto koko teholla siellä moottoritiellä etene. on aivan sama onko moottori 72 heppanen 200D, vaiko 147heppanen 300dt. vain murto-osan maksimi tehosta tuo motari vauhti vaatii kummassakin autossa, että vauhdin saa ylläpidettyä siellä satasen tuntumassa. ja yhtä paljon enemmän joutuu kepittään, kun muissakin autoissa, missä on 5, tai jopa 6 vaihteinen toosa.

toki perävälitys vaikuttaa asiaan, että jos siellä 200D:n jatkona on se viis vaihteinen toosa ja sen jatkona sitten tosi harva perä, niin että teoreettinen maksimi nopeus olis 250km/h, niin eihän se sillon jaksais kyllä sillä vitosella, eikä oikein edes nelosella varmaan kulkea. liika on liikaa. mutta noin niinkun normaaliperävälityksellä, niin kyllä se auttaa siinä, missä muidenkin moottoreiden jatkona.

se, että moottorina on 200d ei mielestäni ole perustelu sille, ettei kannata laittaa 5v askia.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onpa tässä kanssa mietittävä mikä on perä välitys koska se ei ole sama olipa 4 tai 5 vaihteiden alunperin.
Paljonka muuten kiertää satkun vauhdissa nelilovinen ja verrokkina viisivaihteinen jossa se on ollut vakiona???
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Kas, niinpä olikin eri perävälitys.

Automaatissa sekä 4-vaihteisessa manuaalissa 3.42 03/1989 asti. Siitä uudemmissa 3.46.

5-vaihteisessa manuaaalissa 3.64 10/1985 asti. Siitä uudemmissa 3.91.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
tonipyy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 17.01.2014 14:23

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja tonipyy »

niin ei muuten nii hirveesti väliä onko 4 vai 5 lovinen, mut työmatka päivässä 320 km ja pitäs halavalla päästä kulkemaan. ajatushan lähti siitä ku veli veli mälläsi 250d:n jossa 5vaihteinen aski.
ni tuli vaan mieleen et sais varmaan suht pienellä työllä vähän puotettuu kulutusta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Laskea ensin toi kierros luku millä se menisi vaikka 80 km.
Kokemuksesta kerron kun aikoinaan laitoin autoon harvemmanperän ja kone oli virinokalla niin alkoi syömään ainetta kun 80km alueella kone kävi alle vääntöalueellaan mutta kun nosti nopeuden 90 km niin sai ihan kaasupoljinta nostaa kun oli kevyt ajaa...ja kulutus laski..tää oli tosin bensakoneinen.
Toivon vaan ettet mene ojasta allikkoon kun tehdas on kuitenkin järkevästi laskenut noi vääntö,kulutus ja kierros yhtälöt.
Toki sulla toi matka määrä olisi etu kun ei tartte kun ajaa taskaasulla.
Voithan vaihtaa ja helpompi olisi vielä jos vaihtaisit pelkän harvemman perän kun ryhtyisit laatikon vaihtoon.
Voisi olla muuten että cdi menisi sinun kilometreillä kaikkein vähemmällä...ja pakuna tieten.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

tonipyy kirjoitti:niin ei muuten nii hirveesti väliä onko 4 vai 5 lovinen, mut työmatka päivässä 320 km ja pitäs halavalla päästä kulkemaan. ajatushan lähti siitä ku veli veli mälläsi 250d:n jossa 5vaihteinen aski.
ni tuli vaan mieleen et sais varmaan suht pienellä työllä vähän puotettuu kulutusta.
Eli sulla ilmeisesti olisi 250D:n laatikko, kardaani ja perä saatavilla, jos oikein tulkitsen.

Silläkään ei saa ihan samanlaista voimalinjaa kuin 200D:ssä on ollut. Tai /ehkä) saa sellaisen voimalinjan, joka on ollut ihan ensimmäisissä 5-vaihteisissa 200D-malleissa, jos se 250D sitten taas ei ole ihan ensimmäisiä yksilöitä. Sillä 250D:n perävälitykset menevät niin, että

3.42 8/1985 asti ja siitä eteenpäin 3.64

Eli toi udempien 250D-mallien perävälitys on sama kuin vanhempien 5-vaihteisten 200D mallien. Tosin, enhän mä nyt osaa sanoa sitten sitä, että onko vaihteistossa myös muuttunut jotakin samalla, kun perää on muutettu. Eli välttämättä ton uudemman 250D:n laatikko sitten taas ei olekaan samoilla välityksillä kuin vanhemman 200D:n 5-vaihteinen on ollut.

Mutta se on kyllä ihan hyvä pointti, että tehtaalla ne varmaan aika tarkkaan ovat miettineet sopivimmat välityssuhteet jokaiselle moottorille, ja siinä mielessä voi olla hankala saada taloudellisuutta parannettua välityksiä muuttamalla. Mutta ei se varmasti mahdotonta ole.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

aivan aivan. en hokannu, että siellä on eri perävälityskin sitten, jos on 4, tai 5 vaihteinen. mutta jos ne olis siellä tehtaalla optimoineet noi ilman rahahuolia, niin ei kai sieltä mitään 4 vaihteistsa olis koskaan tullutkaan. eli ainakin periaatteessa se 5 vaihteinen on parempi. se on tietenkin ollut sillon joskus aikanaan kalliimpi ostaa se mersu 5 vaihteisella askilla.

mulla oli tossa entisessä farkussa (250tdt) noita laatikoita vaikka kuinka ja monta erilaista. muistan, kun 4 vaihteisella se huusi moottoritienopeuksissa aika paljon. sitten jossain kohtaa oli 5v manuaali, niin se oli jo paljon järkevämpi tohon autoon. sillä 5v manuaalilla ajelin joskus kuusamosta tampereelle aika pitkälti täysiä, eikä kulutus ollut kun jotain 7l/100km.

mutta eikös noi laatikot kuitenkin mene niin, että 4 ja 5 vaihteisten manuaalien ainut ero on se, että vitonen on vaan ylimääräsenä siellä? 1,2,3 ja 4 vaihteet on samoilla välityksillä kummassakin askissa ja vitonen ylivaihde. noin ainakin muistelen. ja tomaatissa tais olla sitten eri välitykset? ja jotkut sport ketrakit tms on sitten niin, että vitonen on suora, eli tiuhemmat välit.

joka tapauksessa olen sitä mieltä, että jos perävälitykseen ei mennä koskeen ja laitetaan vaan se 5v toosa sinne, niin se on ihan hyvä vaihtoehto, varsinkin kesällä, kun saa ajaa 120km/h. kyllä se 4 vaihteinen 200d huutaa jo noilla nopeuksilla aika paljon. eihän se normi välityksillä kuljekkaan kun jotain 170, vaikka tehoa piisaiskin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Äkkiä googlettelin ni tenavan 4 lovisessa manuaalissa nelonen on suora vaihe. 5 lovisessa manuaalissa nelonen kans suora ja vitonen on 0.78 ainaki jossaki 717 lootassa. Automaateissa (w124) 722.4 ja 722.3 lootissa on nelosvaihe kans suora.
S124 & W124
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

On se viitonenylivaihde normi askelissa...muistat oikein.

Mutta silti sanoisin että helpoin olisi sillä perän vaihdolla tehdä toi .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

toisaalta jos sen tekee lootan vaihdolla, niin eipä siinä menetä mitään, jos ei tykkääkkään ylivaihteesta. ajelee sitten vaan neljällä vaihteella. ei tarvi alkaa uudestaan asentaan vanhaa askia. peräjumpassa joutuu laittaan uudestaan, jos lopputulos ei miellytäkkään. :)
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Itte olen todennu sen että jos ajaa enimmäkseen 80kmh niin vitosella ajo lisää p-aineen kulutusta :o Tietty jos on tasaista tietä niin sitte vitonen on ok.

Kun mennään motaria satkun nopeudella niin vitonen sit ehdottomasti ja jyrkempiin ylämäkiin nelosta niin pääsee pienimmällä. Tämä siis 250DT:llä. 120 nopeudesta ei ole tilastoitua tietoa ittellä mut sit luulis vitosen olevan paras kaikissa tilanteissa?

Ukkeli puhu kans samaa et 80kmh ei vitosta kannata käyttää kun vie enemmän. Hällä on vaan 8kympin mäkisiä teitä. Niin ja autona 300D.

5-vaihteinen loota ei oo sit läheskään niin luja kuin nelosaski :roll: Et jos sellaisen 5lovisen hommaat ni avaa se ja vaihda kuluneet osat uusiin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Jari Ke kirjoitti: 5-vaihteinen loota ei oo sit läheskään niin luja kuin nelosaski :roll: Et jos sellaisen 5lovisen hommaat ni avaa se ja vaihda kuluneet osat uusiin.
kuinka luja sen tarvii 200d:n perässä olla? kai se siinä menee samanlailla, kun 4 lovinenkin. tuolla ekalla mersullani, 200D:llä ajelin jotain 160tkm, eikä sen 5v manuaali oireillut mitenkään. toimi ihan normaalisti. sitten, kun on voimaa moottorissa, niin alkaa ne heikot erottuun vahvoista.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

En minäkään aja 80km nopeuksissa vielä viitosella kun ei varmaan ainakaan kulutus ole pienempi.
Toyotan pick upeissa ja hiaceissa oli suoranainen ohje että yli 80saa käyttää voitosta että roiskevoitelu toimii.
Mulla ainakin vitos aski bensa Mersussa toimii ja puolimilliä kohta lasissa ..varmasti orkkis aski.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Totta 200D:n perässä varmaankin kestää.

Tuli vaan mieleen että kun käytetyn askin ostaa ni mistä tietää miten sen kans on ajettu? Ainakaan itte en laittaisi paikoilleen avaamatta/tarkistamatta jos en tietäisi satavarmasti askin kuntoa.

Ja toki minulla voi olla väärä mielikuva siitä kun ajattelen että 5 -lovinen ei ole niin luja kuin 4 -lovinen?
tonipyy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 17.01.2014 14:23

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja tonipyy »

niin enpä usko et tarvii aukasta ku velipoika kolaroi oman mesen ja siitä saan sen kun vaan kehtais näplätä irti, eli kustannukset ei ole kovat.
mitään muutahan tuossa ei mene hukkaan ku menetetty vapaa aika. lukemieni kommenttien perusteella taidan kuiten kokeilla miten se käyttäytyy..
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Löytyipä sopiva topiksi.
Onko kellään tiedossa eri vaihteistojen viitosen välityksiä?
Siis näiden OM60x/M10x koneiden perässä olevien 717.xxx lootien.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mika.T kirjoitti:Löytyipä sopiva topiksi.
Onko kellään tiedossa eri vaihteistojen viitosen välityksiä?
Siis näiden OM60x/M10x koneiden perässä olevien 717.xxx lootien.
Mulla on himassa sellainen Alfamerin W124 -kirja, jossa on kyllä kerrottu W124:n vaihteistojen välitykset moottorityypeittäin, mutta muistelisin, ettei siinä taida olla vaihteiston tyyppikoodeja mainittu. Onko siitä mitään hyötyä tässä kohtaa listata ne tänne sit ku himaan joskus päädyn?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sekin auttaa jos löytyis mallit missä mikin viitosen välitys on.
Haussa laatikko jossa olisi mahdollisimman harvaksi välitetty vitonen, perävälitys kun on aika hidas.

CDI:n 6vaihteisessa olisi vissiin kutonen melko harvavälitteinen.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mika.T kirjoitti:Sekin auttaa jos löytyis mallit missä mikin viitosen välitys on.
Haussa laatikko jossa olisi mahdollisimman harvaksi välitetty vitonen, perävälitys kun on aika hidas.

CDI:n 6vaihteisessa olisi vissiin kutonen melko harvavälitteinen.
Tämä selvä, minäpä katselen ja raportoin, jos ei joku sitä ennen ehdi niitä tänne laittaa näkyville.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jeps, se edellä mainittu Alfamerin W124 -korjauskäsikirja sanoo vitosvaihteiden välityksistä:

200, 200 E, 230 E: 0,78

200 D, 250 D: 0,843

260 E, 300 E, 300 D: 0,768

Muiden mallien välityksistä ei sitten ollutkaan puhetta, vaikka tuossa jotakin juttua täydennysosassa oli uudemmista moottoreista. Vaihteistoista ei sit ollut mitään juttua.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kiitos näistä.
Elikkä 300E/300D loota ois näillä näkymin paras kun haetaan pitkää vitosta.
Näitä vissiin löytyy pitkällä akselilla ettei tarvi alkaa vauhtipyörää vaihtamaan.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mika.T kirjoitti:Kiitos näistä.
Elikkä 300E/300D loota ois näillä näkymin paras kun haetaan pitkää vitosta.
Näitä vissiin löytyy pitkällä akselilla ettei tarvi alkaa vauhtipyörää vaihtamaan.
Joo, eipä kestä, mutta nyt rupesin itse epäilemään, että kuinkahan oikeaa tai varsinkaan yksiselitteisesti oikeaa tietoa tuon kirjan jutut mahtoivat olla...

Sen sijaan kattavaa ja todennäköisesti varsin luotettavaa infoa, joskin vähän työläästi etsittävässä muodossa on ainakin täällä:

http://wiki.mercedes-benz-classic.com/i ... ie:W124/en

Jokaisella mallilla on oma "Transmission and performance" -osionsa, jonne on listattu kaikki ne vaihteistovälitykset, joita kyseiseen tyyppiin on ollut tarjolla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

... ja tuota kun tuossa selailin, niin ei toi Alfamer oikein paljoa mitään tainnu tietää...

Mutta 0,75 näyttää olevan mallilla "250 D Turbo / W 124 D 25 A, 1989 - 1993"

Ja tuota kirjan mainitsemaa 0,78:a on kyllä joihinkin tarjolla, esim. alkupään 230 E:hen ja kaksisatasiin, tosin 200 D:n osalta poislukien ennen 11/85 valmistuneet. Mutta sitten taas toi kolmesatasten manuuali on melkein kaikissa 0,80, eikä ollenkaan tuota, mitä kirja väittää.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w124 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:D

no eipä ole ensimmäinen kerta että korjausopas kertoo vähän mitä sattuu.
Vastaa Viestiin