Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Mikadoo
Vakiokalustoa
Viestit: 389 Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti
Kirjoittaja Mikadoo » To 30.01.2014 11:07
Onko noissa ML maastureissa ihan tyypillistä että ovat niin kylmiä sisältä?
Moottori lämpenee paremmin kuin muissa omistamissani Cdi moottoreissa. Matka ajossa lämmöt mittarin mukaan siellä 80C tienoilla.
Mutta sisältä auto pysyy siinä siedettävässä lämpötilassa pelkoakaan ettei tarvitse takkia tai hupparia ottaa pois päältä.
Puhallin toimii ihan normaalisti. Mutta lämpöä ei tunnu sisälle riittävät. Lattiat on lähes jatkuvasti jäässä.
Eilenkin tuli matkaa 100km niin ei kuuma sisällä tule ja puhallin lähes jatkuvasti 3 asennossa. Pakkasta ulkona noin -18--> -20C
Muilla tällästä?
-Mika
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » To 30.01.2014 13:06
http://www.benzworld.org/forums/w163-m- ... ost3770071 " onclick="window.open(this.href);return false;
Blend air flap actuator / Air mixture flap säätävät lämpöä.
Noissa on ollut jonkinverran vikoja.
Nuo "Blend air flap actuatorin" vivut jumii jolloin lämmönsäätö ei toimi.
Ensiapuna voi kokeilla säätää lämmönsäätörullaa edestakas.
Kunnossa ollessaan ML on kyllä tosi lämmin.
CDI203
Asiantuntija
Viestit: 12889 Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Viesti
Kirjoittaja CDI203 » To 30.01.2014 14:25
Mikadoo kirjoitti: Onko noissa ML maastureissa ihan tyypillistä että ovat niin kylmiä sisältä?
Moottori lämpenee paremmin kuin muissa omistamissani Cdi moottoreissa. Matka ajossa lämmöt mittarin mukaan siellä 80C tienoilla.
Mutta sisältä auto pysyy siinä siedettävässä lämpötilassa pelkoakaan ettei tarvitse takkia tai hupparia ottaa pois päältä.
Puhallin toimii ihan normaalisti. Mutta lämpöä ei tunnu sisälle riittävät. Lattiat on lähes jatkuvasti jäässä.
Eilenkin tuli matkaa 100km niin ei kuuma sisällä tule ja puhallin lähes jatkuvasti 3 asennossa. Pakkasta ulkona noin -18--> -20C
Muilla tällästä?
-Mika
kone kun lämpiää niin
kylmää ilmaa tulee ohi kennon(aika yleistä)
nestekierto tukossa
kennon ilma"raot" tukossa
kiertovesipumppu
E: lämpeenekö kennon letkut,
jtuukka
Vakiokalustoa
Viestit: 222 Liittynyt: Su 31.08.2003 11:16
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja jtuukka » Ke 05.02.2014 17:13
Mulla auttoi raitisilmasuodattimen vaihto.
Aikaisemmin varpaat oli jäätyä ja auton lämmöt 60 -asteessa mutta päätermarin ja mainitun suodattimen vaihto auttoi. Nyt lämmöt 80 -asteessa ja sisälläkin paljon lämpimämpi tunnelma.
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
arska10
Mersumaanikko
Viestit: 7818 Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja arska10 » Ke 05.02.2014 17:25
Mitä tuo raitis ilma suodatin tuohon lämpeemeseen vaikutti. Eikö tukossa oleva suodatin vaikuta vain puhallustehoon. Eikä lämpöön
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Kumipää
Mersumies
Viestit: 821 Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti
Kirjoittaja Kumipää » Ke 05.02.2014 17:33
tottakai vaikuttaa, nimenomaan puhallustehon kautta.
Kyllä se on työhommissa todettu, aina suodattimen vaihdon jälkeen on alkanut tarkenemaan.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
arska10
Mersumaanikko
Viestit: 7818 Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja arska10 » Ke 05.02.2014 17:58
Kumipää kirjoitti: tottakai vaikuttaa, nimenomaan puhallustehon kautta.
Kyllä se on työhommissa todettu, aina suodattimen vaihdon jälkeen on alkanut tarkenemaan.
Meinasin tuota mootorin lämpenemistä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
jtuukka
Vakiokalustoa
Viestit: 222 Liittynyt: Su 31.08.2003 11:16
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja jtuukka » Ke 05.02.2014 18:29
arska10 kirjoitti: Mitä tuo raitis ilma suodatin tuohon lämpeemeseen vaikutti.
Ei sinällään vaikuttanutkaan, olivat erillisiä toimenpiteitä mutta vaikuttavat kuitenkin käsittääkseni tuohon sisätilojen kylmyyteen.
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
arska10
Mersumaanikko
Viestit: 7818 Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja arska10 » Ke 05.02.2014 18:32
jtuukka kirjoitti: arska10 kirjoitti: Mitä tuo raitis ilma suodatin tuohon lämpeemeseen vaikutti.
Ei sinällään vaikuttanutkaan, olivat erillisiä toimenpiteitä mutta vaikuttavat kuitenkin käsittääkseni tuohon sisätilojen kylmyyteen.
Jep nyt ymmärisin tuo totta kait jos suodatin on tukossa, niin eij aksa puhaltaa lämmintä täydellä teholla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan