PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Onko noissa ML maastureissa ihan tyypillistä että ovat niin kylmiä sisältä?

Moottori lämpenee paremmin kuin muissa omistamissani Cdi moottoreissa. Matka ajossa lämmöt mittarin mukaan siellä 80C tienoilla.

Mutta sisältä auto pysyy siinä siedettävässä lämpötilassa pelkoakaan ettei tarvitse takkia tai hupparia ottaa pois päältä.

Puhallin toimii ihan normaalisti. Mutta lämpöä ei tunnu sisälle riittävät. Lattiat on lähes jatkuvasti jäässä. :clap:

Eilenkin tuli matkaa 100km niin ei kuuma sisällä tule ja puhallin lähes jatkuvasti 3 asennossa. Pakkasta ulkona noin -18--> -20C

Muilla tällästä?


-Mika
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

http://www.benzworld.org/forums/w163-m- ... ost3770071" onclick="window.open(this.href);return false;

Blend air flap actuator / Air mixture flap säätävät lämpöä.
Noissa on ollut jonkinverran vikoja.

Nuo "Blend air flap actuatorin" vivut jumii jolloin lämmönsäätö ei toimi.

Ensiapuna voi kokeilla säätää lämmönsäätörullaa edestakas.

Kunnossa ollessaan ML on kyllä tosi lämmin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mikadoo kirjoitti:Onko noissa ML maastureissa ihan tyypillistä että ovat niin kylmiä sisältä?

Moottori lämpenee paremmin kuin muissa omistamissani Cdi moottoreissa. Matka ajossa lämmöt mittarin mukaan siellä 80C tienoilla.

Mutta sisältä auto pysyy siinä siedettävässä lämpötilassa pelkoakaan ettei tarvitse takkia tai hupparia ottaa pois päältä.

Puhallin toimii ihan normaalisti. Mutta lämpöä ei tunnu sisälle riittävät. Lattiat on lähes jatkuvasti jäässä. :clap:

Eilenkin tuli matkaa 100km niin ei kuuma sisällä tule ja puhallin lähes jatkuvasti 3 asennossa. Pakkasta ulkona noin -18--> -20C

Muilla tällästä?


-Mika
kone kun lämpiää niin

kylmää ilmaa tulee ohi kennon(aika yleistä)
nestekierto tukossa
kennon ilma"raot" tukossa
kiertovesipumppu

E: lämpeenekö kennon letkut,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jtuukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 31.08.2003 11:16
Paikkakunta: Mikkeli

Re: PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

Mulla auttoi raitisilmasuodattimen vaihto.

Aikaisemmin varpaat oli jäätyä ja auton lämmöt 60 -asteessa mutta päätermarin ja mainitun suodattimen vaihto auttoi. Nyt lämmöt 80 -asteessa ja sisälläkin paljon lämpimämpi tunnelma.
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81

Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mitä tuo raitis ilma suodatin tuohon lämpeemeseen vaikutti. Eikö tukossa oleva suodatin vaikuta vain puhallustehoon. Eikä lämpöön
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

tottakai vaikuttaa, nimenomaan puhallustehon kautta.
Kyllä se on työhommissa todettu, aina suodattimen vaihdon jälkeen on alkanut tarkenemaan.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kumipää kirjoitti:tottakai vaikuttaa, nimenomaan puhallustehon kautta.
Kyllä se on työhommissa todettu, aina suodattimen vaihdon jälkeen on alkanut tarkenemaan.
Meinasin tuota mootorin lämpenemistä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
jtuukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 31.08.2003 11:16
Paikkakunta: Mikkeli

Re: PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Viesti Kirjoittaja jtuukka »

arska10 kirjoitti:Mitä tuo raitis ilma suodatin tuohon lämpeemeseen vaikutti.
Ei sinällään vaikuttanutkaan, olivat erillisiä toimenpiteitä mutta vaikuttavat kuitenkin käsittääkseni tuohon sisätilojen kylmyyteen.
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81

Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: PE"#%" Kylmä Ml w163 cdi

Viesti Kirjoittaja arska10 »

jtuukka kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Mitä tuo raitis ilma suodatin tuohon lämpeemeseen vaikutti.
Ei sinällään vaikuttanutkaan, olivat erillisiä toimenpiteitä mutta vaikuttavat kuitenkin käsittääkseni tuohon sisätilojen kylmyyteen.
Jep nyt ymmärisin tuo totta kait jos suodatin on tukossa, niin eij aksa puhaltaa lämmintä täydellä teholla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin