A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Terve,
olen hankkimassa perheenjäsenelle A-sarjalaista, A160-A200 automaatilla, mieluiten vm. 2008->. Tarkoituksena on hakea auto rajojen ulkopuolelta, jos ei täältä löydy sopivaa.
- Mitä tulee pitää mielessä mk2 A-sarjalaista hankittaessa?
- Mistä tietää ovatko ovet ns. uutta designiä, jossa ruostesuojaus on parempi? Miten tämän todentaa ostohetkellä?
- Tyyppivikoja / kuulosteltavaa moottorista tai vaihteistosta?
- Alustan heikot kohdat?
- Sisustan heikot kohdat?
- Onko panoramakatosta vain haittaa tiiveyden kanssa tms.?
Olisin todella kiitollinen vinkeistä.
olen hankkimassa perheenjäsenelle A-sarjalaista, A160-A200 automaatilla, mieluiten vm. 2008->. Tarkoituksena on hakea auto rajojen ulkopuolelta, jos ei täältä löydy sopivaa.
- Mitä tulee pitää mielessä mk2 A-sarjalaista hankittaessa?
- Mistä tietää ovatko ovet ns. uutta designiä, jossa ruostesuojaus on parempi? Miten tämän todentaa ostohetkellä?
- Tyyppivikoja / kuulosteltavaa moottorista tai vaihteistosta?
- Alustan heikot kohdat?
- Sisustan heikot kohdat?
- Onko panoramakatosta vain haittaa tiiveyden kanssa tms.?
Olisin todella kiitollinen vinkeistä.
Viimeksi muokannut jusahh, Ke 29.01.2014 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2
Uppista. Onkos kenelläkään vinkkiä tähän? Miten nuo variaattoriautomaatit ovat kestäneet?
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2
Moi,
aika hiljaista vastausten suhteen. Aiemmasta eli W168:sta on pari viestiketjua, luulisi näin täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella että uudempi A eli W169 olisi tekniikaltaan aika lähellä aiempaa mallia?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=140953" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=129273" onclick="window.open(this.href);return false;
aika hiljaista vastausten suhteen. Aiemmasta eli W168:sta on pari viestiketjua, luulisi näin täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella että uudempi A eli W169 olisi tekniikaltaan aika lähellä aiempaa mallia?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=140953" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=129273" onclick="window.open(this.href);return false;
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 629
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2
Aivan eri autojahan nuo w168 ja w169 on.
-kattoikkuna on kylmä talvella ja kesällä kuuma. Meillä kankaat edessä kokoajan=turha.
-ovet ruostuu alareunoista ja hyvällä tuurilla veholta saa uudet.
-sisustus kestää normaalia perhe elämää.
-alustaan joutuu vaihtamaan laakereita ja jousia 150tkm jälkeen.
-moottori ja vaihteisto kestää myös perushuolloilla jos ei tahallaan riko?
-kattoikkuna on kylmä talvella ja kesällä kuuma. Meillä kankaat edessä kokoajan=turha.
-ovet ruostuu alareunoista ja hyvällä tuurilla veholta saa uudet.
-sisustus kestää normaalia perhe elämää.
-alustaan joutuu vaihtamaan laakereita ja jousia 150tkm jälkeen.
-moottori ja vaihteisto kestää myös perushuolloilla jos ei tahallaan riko?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2
Kiitos vastauksista. Ruostuuko ovet myös ihan viimeisissä mk2 malleissa? Jostain kuulin, että näissä olisi jotenkin parennettu k.o. designiä, mutta millon ja mistä voi päätellä? Päteekö em. kommentti kestävyydestä myös variaattorilootaan / onko itselläsi kokemusta automaatista? Mukavasti ainakin kulkee.Pikku Mersu kirjoitti:Aivan eri autojahan nuo w168 ja w169 on.
-ovet ruostuu alareunoista ja hyvällä tuurilla veholta saa uudet.
-moottori ja vaihteisto kestää myös perushuolloilla jos ei tahallaan riko?
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Meillä porsi vaihdelaatikko (automaatti) 82 tkm ja ei mennyt takuuseen kun olisi pitänyt lisätyönä tietää teettää laatikon öljynvaihto. 2000e kiitos, sano Veho. Muuten on rouva tykänny ajella jo 100tkm, eikä ruoste ole ainakaan tuota yksilöä vaivannut. Tekonahkajakkarat menee halki kuten kaikissa MB:ssä joissa tuota käytetään.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
En ymmärrä miksi nahkajakkaroita halutaan. Nehän on talvellä kylmät ja kesällä tarttuu nahka kiinni jos shortsella ajelee. Lisäksi ne on useimmiten 100tkm jälkeen rypyssä ja kulahtaneen näköset. Nuo mersun kangaspenkit on kestävät, mullaki yli puoli miljoonaa ajettu vanha taksi, eikä penkeistä näy että olis istuttu ollenkaan.
A-mallista en tiedä mitään, kerran olen ollut kyydissä, enkä olis ikinä uskonu että oon mersussa...
A-mallista en tiedä mitään, kerran olen ollut kyydissä, enkä olis ikinä uskonu että oon mersussa...
- cortinajet
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 29.01.2011 22:06
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Meillä on 2011 vuoden A 160 CDI , ajettu 105 000. Blue efficiency. Mersun mainoksessa luki " ei säästellä tehoa vaan polttonestettä" Se on todellisuudessa juuri päinvastoin. Polttoainetta kuluu sen verran kuin 2 litrasen turbodieselin kuvittelisikin kuluttavan. Tuo Blue efficiency tarkoittaa sitä minimaalista tehoa mitä koneesta on otettu ulos. (Nämä ovat siis minun mielipiteitä verrattuna omaan autooni. Vaimo joka tuolla A:lla ajelee on kuitenkin tyytyväinen.)
Muuta moitittavaa autossa ei sitten olekaan. Kaksi kuskin puolen etuvalopolttimoa on mennyt ja kerran kuskin puolen takarengas puhkesi isoon pellinpalaan. (senkin Mobilo hoiti.) Millään muulla merkillä ei vielä tähän päivään mennessä ole meidän perheessä ajettu näin vähillä vioilla.
100.000km ja kaksi etuvalopolttimoa, täst mää tykkään.
Muuta moitittavaa autossa ei sitten olekaan. Kaksi kuskin puolen etuvalopolttimoa on mennyt ja kerran kuskin puolen takarengas puhkesi isoon pellinpalaan. (senkin Mobilo hoiti.) Millään muulla merkillä ei vielä tähän päivään mennessä ole meidän perheessä ajettu näin vähillä vioilla.
100.000km ja kaksi etuvalopolttimoa, täst mää tykkään.
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Sattuvat tulemaan mukana avantgarde varustetasossa.jarskak kirjoitti:En ymmärrä miksi nahkajakkaroita halutaan. Nehän on talvellä kylmät ja kesällä tarttuu nahka kiinni jos shortsella ajelee. Lisäksi ne on useimmiten 100tkm jälkeen rypyssä ja kulahtaneen näköset. Nuo mersun kangaspenkit on kestävät, mullaki yli puoli miljoonaa ajettu vanha taksi, eikä penkeistä näy että olis istuttu ollenkaan.
A-mallista en tiedä mitään, kerran olen ollut kyydissä, enkä olis ikinä uskonu että oon mersussa...
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 629
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Vaihteistoöljyt automaattiin on vaihedettu meillä joka toisessa huollossa alusta lähtien. Tosi mukava vaihteisto tuo on käytössä.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Ei kannata sekoittaa oikeaa nahkaverhoilua ja Artico-keinonahkaverhoilua. Oikein hoidettuna oikea nahkapenkki kestää pitempään kun Mersun peltiosat. Penkinlämmitin on kyllä pakollinen talvivaruste.tony kirjoitti:Sattuvat tulemaan mukana avantgarde varustetasossa.jarskak kirjoitti:En ymmärrä miksi nahkajakkaroita halutaan. Nehän on talvellä kylmät ja kesällä tarttuu nahka kiinni jos shortsella ajelee. Lisäksi ne on useimmiten 100tkm jälkeen rypyssä ja kulahtaneen näköset. Nuo mersun kangaspenkit on kestävät, mullaki yli puoli miljoonaa ajettu vanha taksi, eikä penkeistä näy että olis istuttu ollenkaan
Avantgardessa mukana tulee Artico, oikea nahka on maksanut paritonnia lisää.
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Meillä oli tuollainen A160CDI manuaalivaihteistolla pari vuotta. Palveli luotettavasti ilman ongelmia, vaimo ja tyttäret tykkäsi (varsinkin istumakorkeus eli näkyvyys ulos sai kiitosta). Miinuspuolella takapenkin melutaso ja kulutus joka oli työkaverin E-sarjalaisen (W212) kanssa samaa tasoa - maantiellä parhaimmillaan vähän alle 5 ja kaupungissa enemmän.jusahh kirjoitti:Olisin todella kiitollinen vinkeistä.
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Moi!
Meillä 180 CDI manuaali.
Ajanut noin 40tkm. Kokonais kulutus on pyörinyt siinä 5.1 paikkeilla.
80 km tiellä kun ajaa niin pääse 4.1 litraan matka ajossa.
Muistaakseni, kun etsin tietoa ovien ruostumisesta, löysin jutun jossa sanottiin, että 07 Loppu puolella.
MB tehdas muutti ovi Metallin leikkaus prosessia. Tämän jälkeen ei olisi tullut enään ruoste ongelmia.
Y:W169.
Meillä 180 CDI manuaali.
Ajanut noin 40tkm. Kokonais kulutus on pyörinyt siinä 5.1 paikkeilla.
80 km tiellä kun ajaa niin pääse 4.1 litraan matka ajossa.
Muistaakseni, kun etsin tietoa ovien ruostumisesta, löysin jutun jossa sanottiin, että 07 Loppu puolella.
MB tehdas muutti ovi Metallin leikkaus prosessia. Tämän jälkeen ei olisi tullut enään ruoste ongelmia.
Y:W169.
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Joitain vuosia sitten nurkissa olleeseen W169:ään kun aikanaan tehtiin koriremontti kaikki luukut uusimalla, niin annoin itseni ymmärtää, että ongelma noissa olisi tiivistemassassa, jonka elastisuus ja tiiviys on Fixorrepairdaily-tasoa, jolloin kosteus pääsee kondensoitumaan saumamassan alle piiloon tekemään tuhojaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: To 07.07.2011 12:39
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Moro!
Mulla oli 2005 A180 CDI pari vuotta. Ajettavuus on tarkka. Sisätilat on tosi isot, isommat kuin C:ssä. Itseasiassa takamatkustajan jalkatilat oli isommat kuin vanhassa V70 volvossa. Takaloosteri on sitten pienehkö. Vaunut mahtuu, mutta ei muuta. Näkyvyys on tosi hyvä kun siinä istuu korkeemmalla. Totta puhuen A on saman kokoinen esim Quashqain kanssa kun oikeen mittailee.
Auto on tosi levee joten kääntösäde on suuri. 2 litran CDI oli tosi hyvä kihtyyn. Kone on ristiriitainen siinä, että jos ajelee kaupungissa huolettomasti niin kulutus on aika korkea, jossain 7-8l kohdilla. Toisaalta 80 rajoitusalueella kulutus on jossain 4l korvilla. Panoraamakatto oli kaunis, ei vuotanut, mutta tosiaan kesällä aurinkosuojaverhoa tuli käytettyä. Lopulta kattoluukku on tietty oikeastaan aina turhake.
Ruostuvat ovet tunnistaa siitä, että oven reunassa on sellainen rypytetyn näköinen massa. Noin 15mm leveä nauha. Takuuseen vaihdettujen luukkujen sauma on sileä. Helppo tunnistaa. En usko, että löydät ruosteetonta yksilöä alkuperäisillä ovilla. Toisaalta moneen ne on kaikki vaihdettu ja silloin ongelmia ei ole. Minulla oli toinen takaovi vaihdettu takuuseen ja muut niitä "ryppysaumaisia". Ruostetta oli, mutta heti alkuun hioin ne saumakohdat ruostuneilta osin ja käsittelin ruosteenmuuntajalla, kotelonsuojalla sisäpuolelta ja maalasin näkyvät pätkät oven sisäreunasta niin kesti hyvin.
Tilava peli sen on ainakin mulla ei tullut muuta ongelmaa kuin kitisevä laturi jonka vaihdatin. Vaihdoin itse sitten E-sarjalaiseen kun tarvin isomman tavaratilan.
Mulla oli 2005 A180 CDI pari vuotta. Ajettavuus on tarkka. Sisätilat on tosi isot, isommat kuin C:ssä. Itseasiassa takamatkustajan jalkatilat oli isommat kuin vanhassa V70 volvossa. Takaloosteri on sitten pienehkö. Vaunut mahtuu, mutta ei muuta. Näkyvyys on tosi hyvä kun siinä istuu korkeemmalla. Totta puhuen A on saman kokoinen esim Quashqain kanssa kun oikeen mittailee.
Auto on tosi levee joten kääntösäde on suuri. 2 litran CDI oli tosi hyvä kihtyyn. Kone on ristiriitainen siinä, että jos ajelee kaupungissa huolettomasti niin kulutus on aika korkea, jossain 7-8l kohdilla. Toisaalta 80 rajoitusalueella kulutus on jossain 4l korvilla. Panoraamakatto oli kaunis, ei vuotanut, mutta tosiaan kesällä aurinkosuojaverhoa tuli käytettyä. Lopulta kattoluukku on tietty oikeastaan aina turhake.
Ruostuvat ovet tunnistaa siitä, että oven reunassa on sellainen rypytetyn näköinen massa. Noin 15mm leveä nauha. Takuuseen vaihdettujen luukkujen sauma on sileä. Helppo tunnistaa. En usko, että löydät ruosteetonta yksilöä alkuperäisillä ovilla. Toisaalta moneen ne on kaikki vaihdettu ja silloin ongelmia ei ole. Minulla oli toinen takaovi vaihdettu takuuseen ja muut niitä "ryppysaumaisia". Ruostetta oli, mutta heti alkuun hioin ne saumakohdat ruostuneilta osin ja käsittelin ruosteenmuuntajalla, kotelonsuojalla sisäpuolelta ja maalasin näkyvät pätkät oven sisäreunasta niin kesti hyvin.
Tilava peli sen on ainakin mulla ei tullut muuta ongelmaa kuin kitisevä laturi jonka vaihdatin. Vaihdoin itse sitten E-sarjalaiseen kun tarvin isomman tavaratilan.
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Hi!
Luin vai kuulin jostain että, Tehtaalla olisi leikkurin terän vaihto aikaa pidennetty ja tästä syystä leikkuu jälki ei sileä.
Tästä syystä sitten nuo suoja-aineet eivät toimineet kunnolla, ja ruostetta pääsee tulemaan.
07 loppu vuonna, tuo asia korjattiin.
Tosin tämä juttu voi olla taasen niitä "hevosmiesten" puheita.
Yt.W169.
Luin vai kuulin jostain että, Tehtaalla olisi leikkurin terän vaihto aikaa pidennetty ja tästä syystä leikkuu jälki ei sileä.
Tästä syystä sitten nuo suoja-aineet eivät toimineet kunnolla, ja ruostetta pääsee tulemaan.
07 loppu vuonna, tuo asia korjattiin.
Tosin tämä juttu voi olla taasen niitä "hevosmiesten" puheita.
Yt.W169.
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Mikä on kanta tähän asiaan nyt kun vuosia ja kilsoja on jo reilusti takana?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: A-sarjaa hankkimassa, mk2, W169
Kyselenpä vielä..: onko näissä automaattivaihteistot luotettavia sikäli jos on säännöllisesti huollettu? Kuinka usein? Kaipaako muuta huoltoa kuin öljynvaihto?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04