W203 tärryyttää !!!
W203 tärryyttää !!!
W203 cdi -02 automaatti. Tärryytys alkoi jo kesärenkailla ja on jatkunut talvikumeillakin. Sellainen pieni tärryytys tuntuu tasakaasulla ajaessa ja myöskin kun kaasun höllää esim. alamäessä tärinä jatkuu samanlaisena, kiihdyttäessä tärinää ei mielestäni tunnu. Voiko johtua kardaanista vai mistä tuota vikaa vois ruveta ettimään???
Re: W203 tärryyttää !!!
Eikö kellään ois vinkkiä tai hyvää arvausta heittää 

Re: W203 tärryyttää !!!
Koitetaan nyt vastailla jotain muutakin ennen kuin täällä taas puoli foorumia huuta kuorossa että GLYCOLIT LAATIKOSSA
Täriseekö tyhjäkäynnillä? Siis jos laitat vaihteen P:ltä esim: D:lle, täriseekö enemmän? Kannattaa varmaan tsekkailla moottorinkumityynyt, vaihteistonkannatin ja kardaaninkannatin nyt ainakin.

Täriseekö tyhjäkäynnillä? Siis jos laitat vaihteen P:ltä esim: D:lle, täriseekö enemmän? Kannattaa varmaan tsekkailla moottorinkumityynyt, vaihteistonkannatin ja kardaaninkannatin nyt ainakin.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W203 tärryyttää !!!
Ei tärryytä tyhjäkäynnillä eikä merkitystä onko P vai D päällä. Eikä myöskään kolahtele jarruttaessa. Taajama noppeuksissa tärryytystä ei tunne mut maantie nopeuksissa 80-100 tuntuu semmonen lievä mutta ärsyttävä tutina.
Re: W203 tärryyttää !!!
Kirjottelen tähän samaan topikkiin, kun on sama auto ja vähän samaa oiretta.
-02 w203 220CDI A täristää ärsyttävästi tyhjäkäynnillä. Tärinä on nyt voimistunut kun pakkaset koventuivat, mutta on ollut jo pidemmän aikaa herkillä pakaroilla aistittavissa.
Erotuksena makke10:n oireisiin minulla täristää vain tyhjäkäynnillä tai hitaissa nopeuksissa jos rullailee niin pienellä kaasulla että kierrokset on tonnin paikkeilla. Normaaliajossa mitään tärinöitä ei huomaa. Ei kolinoita tai jysäytyksiä jarrutettaessa tai kiihdytettäessä. Hieman tärinä muuttuu kun vaihtaa P:ltä D:lle, mutta molemmat yhtä ärsyttäviä. Kylmällä autolla tärinä ehkä hieman voimakkaampaa kuin lämmenneellä.
Vaihteiston tukikumin vaihdoin jo aiemmin, kun huomasin sen olleen halkeillut. Kannatintyynyjä olen kurkistellut, mutta niissä ei näy mitään poikkeavaa. Onko niitä mitään keinoa diagnosoida vai onko ainoa vaihtoehto vain kokeilla? Onko mitään muita mahdollisia tärinälähteitä ja miten niitä kokeillaan?
Kiitos.
-02 w203 220CDI A täristää ärsyttävästi tyhjäkäynnillä. Tärinä on nyt voimistunut kun pakkaset koventuivat, mutta on ollut jo pidemmän aikaa herkillä pakaroilla aistittavissa.
Erotuksena makke10:n oireisiin minulla täristää vain tyhjäkäynnillä tai hitaissa nopeuksissa jos rullailee niin pienellä kaasulla että kierrokset on tonnin paikkeilla. Normaaliajossa mitään tärinöitä ei huomaa. Ei kolinoita tai jysäytyksiä jarrutettaessa tai kiihdytettäessä. Hieman tärinä muuttuu kun vaihtaa P:ltä D:lle, mutta molemmat yhtä ärsyttäviä. Kylmällä autolla tärinä ehkä hieman voimakkaampaa kuin lämmenneellä.
Vaihteiston tukikumin vaihdoin jo aiemmin, kun huomasin sen olleen halkeillut. Kannatintyynyjä olen kurkistellut, mutta niissä ei näy mitään poikkeavaa. Onko niitä mitään keinoa diagnosoida vai onko ainoa vaihtoehto vain kokeilla? Onko mitään muita mahdollisia tärinälähteitä ja miten niitä kokeillaan?
Kiitos.
Re: W203 tärryyttää !!!
Täryyttää se minunki 203. Ite oon kyl laittanu kardaanin tai takapyörien syyksi, koska tuntuu olevan vaihteesta tai kierrosluvusta riippumatonta. Nopeus kun on jossain 85-95 ni tutisee, muuten ei.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: W203 tärryyttää !!!
Joo samoin kuin jusssi kertoi se on semmosta tasasta tutinaa riippumatta kierroksista tai vaihteesta.
Re: W203 tärryyttää !!!
No sama täällä, pientä tärinää tuntuu, mutta kun se tuntuu ihan samanlaisena vaikka pistän vaihteen N:lle vaikka loivassa alamäessä, ja annan koneen käydä tyhjäkäyntiä, niin olen päättänyt että se johtuu nastojen karheuttamista teistä. Sen huomaa myös kun ajaa aivan sileällä asfaltilla - tärinä loppuu. No, tärinöitä voi tietysti olla kaikenlaisia. 

W203CDI
Re: W203 tärryyttää !!!
Eipä oo merkitystä ajeleeko silleellä vai epätasasella aina vaan tutisuttaa/tärryyttää. 

Re: W203 tärryyttää !!!
Onkos näissä tärisevissä autoissa nyt kaikissa aluvanteet vai onko väliä mitkä siellä on?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 tärryyttää !!!
Aluvanteet on sekä kesä- että talvirenkaissa ja molemmilla tärryyttellee.
Re: W203 tärryyttää !!!
Jolle kirjoitti:Kolahtaako jos potkaisee äkäisesti jarrua?
Mistä yleisimmin johtuu jos näin tapahtuu?
ex: S204 220cdia Avantgarde Premium Business -11 tuikutettu
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
Re: W203 tärryyttää !!!
Mites näissä vanteista ,onko keskitys holkkia tai sitä muovista?makke10 kirjoitti:Aluvanteet on sekä kesä- että talvirenkaissa ja molemmilla tärryyttellee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 tärryyttää !!!
Näissä talvirenkaan vanteissa ei oo kun ovat alkuperäiset, kesärenkaissa tais olla ne muoviset joten en oikein usko että renkaista tai vanteista vois johtua.
Re: W203 tärryyttää !!!
Ja tämä on taas vain kokemuksia: 4 eri kertaa , eri tasapainoitus vehkeillä tasapainoiteltiin samoja renkaita ja alumiini vanteita.Täristi.makke10 kirjoitti:Ei tärryytä tyhjäkäynnillä eikä merkitystä onko P vai D päällä. Eikä myöskään kolahtele jarruttaessa. Taajama noppeuksissa tärryytystä ei tunne mut maantie nopeuksissa 80-100 tuntuu semmonen lievä mutta ärsyttävä tutina.
Sinä aikana renkaat meni vaihtokuntoon. Käteen jäi vain että täytyi olla runkovika. Talvirenkaat vaihtamalla aina loppui.
Mutta että kummillakin ,jos ymmärsin oikein, samallalailla? Täristääkö se rattiin ? vai tuntuu vain takapuolessa ?? 80-100 Kai yleisin vauhti jossa epätasapaino tuntuu jos se johtuu renkaista/vanteista.
Semmoinenkin kummajainen on tavattu joskus, että tasapainoitus kone sen verran pielessä, että jäi aina kaikki renkaat,kaikilla,
vähän tärisemään. Jarru levykin voi olla vähän kiero. Joskus myös hankeen ajettu ja jäänyt lumi/jää kökkäre vanteen sisäpuolelle
"hyllylle" ja täristää.Mutta nehän yleensä kohta lähtee sieltä. Moottoritie ajossa voi pysyä siellä kauankin.(mutta ei kesällä)

Re: W203 tärryyttää !!!
Ei täristä rattiin eli istumalaihaksissa tuntuu tämä tärinä, ei kovinkaan voimakasta mutta justiinsa semmosta ärsyttävää
että mielellään sen saisi pois.

Re: W203 tärryyttää !!!
Olematta mikään rengasasiantuntija niin silloinhan se ei voi johtua eturenkaista. Eikä kai ollenkaan etupäästä. Sanotaan nyt varovastimakke10 kirjoitti:Ei täristä rattiin eli istumalaihaksissa tuntuu tämä tärinä, ei kovinkaan voimakasta mutta justiinsa semmosta ärsyttävääettä mielellään sen saisi pois.
että vaihdelaatikosta taaksepäin vois mato löytyä?
Re: W203 tärryyttää !!!
w203:ssa takimmaisen tukivarren (etupäässä) väljä sisähela.bigsix kirjoitti:Jolle kirjoitti:Kolahtaako jos potkaisee äkäisesti jarrua?
Mistä yleisimmin johtuu jos näin tapahtuu?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W203 tärryyttää !!!
Päätin ottaa omaa härkääni sarvista ja vaihtaa moottorin kannatintyynyt.
Onnistuuko omassa tallissa pukeilla ja tunkeilla? Etupää pukeille, tyynyjen mutterit auki, tunkkia öljypohjasta ja tuki kerrallaan vaihtuu. Eikai tässä muuta tarvita?
Pitääkö purkaa mitään edestä vai aukeaako pultit ja mutterit ihan ilman purkuja? Jos menee liian vaikeaksi, niin vien pajalle, mutta säästö on aina säästö.
Onnistuuko omassa tallissa pukeilla ja tunkeilla? Etupää pukeille, tyynyjen mutterit auki, tunkkia öljypohjasta ja tuki kerrallaan vaihtuu. Eikai tässä muuta tarvita?
Pitääkö purkaa mitään edestä vai aukeaako pultit ja mutterit ihan ilman purkuja? Jos menee liian vaikeaksi, niin vien pajalle, mutta säästö on aina säästö.
Re: W203 tärryyttää !!!
Osaisko joku kommentoida tähän. En saa järkevässä ajassa autoa tutulle pajalle ja näyttää siltä että pitää itse vaihtaa. Pääseekö molempiin tyynyihin käsiksi ilman purkamista vai pitääkö esimerkiksi pakoputkea irroitella? Sopiiko öljypohjasta tunkata? Auto siis w203 220cdi -02.HarryB kirjoitti:Päätin ottaa omaa härkääni sarvista ja vaihtaa moottorin kannatintyynyt.
Onnistuuko omassa tallissa pukeilla ja tunkeilla? Etupää pukeille, tyynyjen mutterit auki, tunkkia öljypohjasta ja tuki kerrallaan vaihtuu. Eikai tässä muuta tarvita?
Pitääkö purkaa mitään edestä vai aukeaako pultit ja mutterit ihan ilman purkuja? Jos menee liian vaikeaksi, niin vien pajalle, mutta säästö on aina säästö.
Kiitos neuvoista.
Re: W203 tärryyttää !!!
Tuolla jotain ohjeen poikasta -> http://www.benzworld.org/forums/w203-c- ... ounts.html" onclick="window.open(this.href);return false; (rullaa sitä sivua ylöspäin)
Ja googleta vaikka: engine mount change W203, niin voisi löytyä lisää. Öljypohjasta en kyllä nostaisi.
Ja googleta vaikka: engine mount change W203, niin voisi löytyä lisää. Öljypohjasta en kyllä nostaisi.
Viimeksi muokannut hanta, Ti 11.02.2014 17:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203CDI
Re: W203 tärryyttää !!!
....ja tuossa vielä video, jossa konetta tuetaan öljypohjasta -> http://www.youtube.com/watch?v=5KAjbce79Rs" onclick="window.open(this.href);return false;
W203CDI
Re: W203 tärryyttää !!!
Ota tästäkin selvää. Tästäkin löytyy kantoja puolesta ja vastaan. Kaikki ohjeet mitä löysin kyllä ohjeistivat tunkkaamaan öljypohjasta, kunhan jakaa kuorman isoilla puupaloilla pohjan reunoille asti. Melkein joka foorumilla löytyi kuitenkin joku joka huutomerkeillä säesti että öljypohja vähintään räjähtää ja öljyä roiskuu haalareille.hanta kirjoitti:Öljypohjasta en kyllä nostaisi.
Onko siellä jotain muita hyviä tunkkauskohtia? Nosturille ei ole pääsyä.