190 2.5d &124 300TurboD

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Pientä puuhastelua on tapahtunut, mutta ei suurempia. Kansi halkesi tuossa kesäkuussa ja sinä menikin sitten etsiessä sopivaa kantta. Viimeviikolla sen sitten vihdoin ja viimein sain läjään 606tiivisteellä ja vaparin kannella. Painetta on nyt n.2bar ja vetoja tuntuu olevan. Vartilla käytiin kokeilemassa: paras veto 13.99 ja 176.82km/h 60ft 2,626 330ft 6,588 660ft 9,488 990ft 11,932. Lähdöt ei ollu mitenkään hyviä, kun en kehdannu jäädä jarru pohjassa herättelemään ahdinta.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

http://www.youtube.com/watch?v=DlUFS6PAZxc" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
-Yamatec-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 12.03.2013 09:19
Paikkakunta: Sastamala

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja -Yamatec- »

Komiasti jäi supra :D
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Jaahas päivitelläänpäs tätäkin. Eli pientä muutosta on tekniikan suhteen vaan tullu. Griffin alumiinijäähdytin tuli keulalle ja sen myötä laatikolle tuli erillinen jäähdytin. Massa kannentiiviste vaihtui peltitiivisteeksi kun kutosen päädystä puhalti liekkirenkaan helvettiin. Tekniikka on kaikinpuolin kestänyt kohtalaisesti läjässä jos ei lasketa syksyllä tapahtunutta syylärin puhkeamista ja tammikuista kansipahvi vikaa. Eli käyttöautona edelleen mennään ja jos vielä kesällä on omistuksessani niin eiköhän sitä motoparkissa ainakin tule käytyä rääkkäämässä rönttää ja jossain muuallakin ratapäivillä jos aikataulu antaa myöden. Kuvia voisin myös lisäillä jossain vaiheessa.
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja nuori mersumies »

morjesta!
Siistiä jälkeä ja heräs tuossa kysymys että mahtaako tää auto pyöriä savonlinnan alueella, kun kerta säädit Savon autotunella. Kun olen mielestäni nähny tuon värisen lankun puskemassa mustaa savonlinnan sokkarin parkissa. :D . Sillon oltiin liikkeellä tolla mun sinisellä väykyllä minkä vaihoin tässä vähän aikaa sitten 300 dee lankkuun :)
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Juu kyllähän sitä savonlinnassa pyöritään. Nykyisin tosin vähemmän iltaisin/viikonloppuisin liikenteessä kun on tuo perheenlisäys muuttaa noita prioriteettejä. Rohkeesti vaan kaskuumaan ja esittäytymään jos liikenteessä näkyy.
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja nuori mersumies »

nooniinno sepäs sattu :D . Jees no ei mitää, pietäänhän mielessä jatkossa kun tulee monesti Rantasalmelta lähettyä sinne isommille kylille :thumbup:
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Jaahas. Tuossa muutamana iltana tullu mietiskeltyä vesiruuta sarjaa. Onko porukalla minkälaista kokemusta, että mitä hyötyjä tälläisissä dieselin rötjäkkeissä saadaan vesiruutalla. Eritoten jos jollain ois ihan käytännön kokemusta ja muutenkin tietoa esim. minkälaista sarjaa lähtis kokeilemaan, muutostyöt, suuttimet, yms...
Vastaa Viestiin